Mies flunssassa, ei peru UV juhlia
Ihan karsea tilanne. Mies on todella flunssassa - räkää, tukossa ja yskä. Ei ole koronaa hänellä omien sanojensa mukaan ,testissä ei ole käynyt. Ei anna perua uuden vuoden juhlia joihin tulossa sukua 3 eri paikkakunnalta.
Mitä teen? Ilmoitanko vieraille että mies on sairaana ja pilaan oman uuden vuoden vai yritätkö vain sulkea nyt tämän asian mielestäni ?
Yritin selittää miehelle , että uskoisin myös hänellä olevan jotain muuta sairautta kuin korona - mutta sukulaisissamme on mm. alojen ihmisiä jotka joutuvat jäämään pois työstä vaikka olisikin vain tavan flunssa. Ja vaikka kävisivät testissä eivät voi tehdä oireisena töitä tavallisessakaan flunssassa. Mies suuttui eikä antanut edes selittää loppuun.
Kommentit (123)
Peruttava vaikka olisi tervekin! Miksi on niin vaikea tajuta että nyt ei järjestetä juhlia? Mitä pidempään osa elää kuten ennenkin, sen pidempään rajoitukset kestää ja korona Suomessa jyllää
Mieheni on jonkun sortin sairausdenialisti mikä on korostunut pahasti korona-aikana. Olin loppukesästä pahassa flunssassa ja mies yritti kaikin keinoin painostaa minua lähtemään silti 4yön työmatkalle , koska olin odottanut ko. matkaa ja olisin päässyt mm. tekemään urani kannalta pari merkittävää juttua. Mies painosti ottamaan lääkettä ja olemaan kertomatta kellekään, että olen sairas ! Vaikka käytännössä valuin räkää ja kauhea yskä. Tottakai jäin kotiin, mutta tämä on taso millä liikutaan puolisoni kanssa.
Miehellä tulee yskiessä keltaisen harmaata limaa , hyvä merkki kuulema ja huomenna aikoo olla aivan terve.
Olkoon tämä ketju siis vaan esimerkkinä siitä että on olemassa ihmisiä joille ei voi mitään. Kukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peru itse. Jos mies siitä suuttuu, niin suuttukoon. Pilalla uusivuosi olisi siinäkin tapauksessa, että vieraat tulevat hankkimaan teiltä taudin ja itse vain seisot vieressä tumput suorina.
Totta.
Mies vaan tietää että kun jankkaa minulle tarpeeksi että minä olen väärässä ja minä ylireagoin, en pysty perumaan. Tai perun ja jään murehtimaan asiaa pitkäksi aikaa koska ”tein väärin. ” Ja koko asiasta jää häpeä ja ahdistus pitkäksi aikaa, kun olen tuottanut pettymyksen kaikille yms.
Ap
Ja sinä olet henkisesti väkivaltaisessa suhteessa miksi?
Tämä tismalleen sama avaus on ollut täällä jo aiemminkin. Vain juhlien aihe oli vaihtunut UV juhliksi.
-Ole hyvä ja mene koronatestiin tai minä perun juhlat.
-En mene, en ole sairas-ja harmaa räkä on hyvä merkki
-ok, perun siis juhlat
Se on siinä.
Ei tarviperua mutta ilmoita kaikille että tulossa on sairas mies
Tottakai kertoo että mies on kotona oireita. Sitten me muut saa päättää tulevatko. Ei tarvi perua mitään
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vieraita voisi varoittaa. Yksien bileiden jäljiltä kaksi vuotta sitten sairastelin viikon, ja soittelin illan emännälle, joo, yksi juhlijoista oli juuri toipunut taudista ja parilla oli tauti alkamassa. Ei ollut onneksi vakavimmasta päästä tauti.
Meidät kutsuttiin lastenjuhliin, jossa oli vieraana myös vesirokkopotilas. Kun kaikkihan sen vesirokon haluavat. No, ei halua atooppista ihottumaa sairastavalle lapselle varsinkaan +30 asteen kesähelteellä ja oltais jätetty väliin, jos joku olisi kertonut. Kaksi lasta sai vesirokon juhlista.
Toiset isot juhlat järjestettiin, vaikka perheessä oli norovirus. Kolmea lukuunottamatta kaikki sairastuivat, itse vältyin kun olin sen pari kk aiemmin ilmeisesti sairastanut.
Syksyllä vein lapsen synttäreille, missä oli vieraana karanteeniin määrätyt lapset ja vielä juhlan järjestäjän siunauksella. Rikkoivat samalla alueen kokoontumisrajoituksia vierasmäärällä vaikka piti olla vaan muutama samalla luokalla oleva.
Oli aloitus provo tai ei, kyllä noita ajattelemattomia ihmisiä on. Kyllä pitäisi edes kertoa vieraille, että voivat itse tehdä valintansa. Kyllä ainakin itse karsastan nykyään yllä olevia juhlienjärjestäjiä, sillä tilanteet tuntui tahallaan sairastuttamiselta. Kaikki juhlat olisi voinut siirtää tai miettiä vieraslistaa enemmän, mutta ei haluttu, kun tulee itselle/lapselle paha mieli.
Negatiivinen koronatestikään ei anna lupaa juhlia kipeänä. Koronatesti havaitsee noin 80% tartunnoista ja mitä pitempi aika on kulunut oireiden alusta niin sitä huonommin testitulos vastaa.
Sen vuoksi: oireisena pysytään kotona ja perutaan menot. Ja oli taudinaiheuttaja mikä tahansa niin se voi tarttua ja vieraille voi tulla haittaa kun joutuvat stressaamaan mahdollista tartuntaa ja hakeutumaan testeihin yms.
Ap voimia sulle. Joku päivä vielä jaksat ponnistaa pois tuosta kauheasta suhteesta.
Etsi netistä tietoa henkisestä väkivallasta ja narsismista, saat vinkkejä miten voit itse vaikuttaa asioihin.
Jos sulla on vieraiden yhteystiedot niin lähetä viestit niille salaa. Voit sanoa ettei miehesi nyt haluaisi tehdä flunssasta numeroa ja toivoisi näkevänsä kaikkia mutta sinä et voi olla mainitsematta asiaa.
Ota vastaan kiukku ja raivo mikä tulee kun miehesi on saanut selville viestisi. Jos et jaksa, lähde pakoon vaikka hotelliin.
Terveisin vastaavissa tilanteissa vuosia kärsinyt
Vierailija kirjoitti:
Peruttava vaikka olisi tervekin! Miksi on niin vaikea tajuta että nyt ei järjestetä juhlia? Mitä pidempään osa elää kuten ennenkin, sen pidempään rajoitukset kestää ja korona Suomessa jyllää
Eipä se enää pelkästään tuosta ole kiinni kun koronarokotukset on meilläkin jo alkaneet. Tollanen panikointi se typerää on.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on jonkun sortin sairausdenialisti mikä on korostunut pahasti korona-aikana. Olin loppukesästä pahassa flunssassa ja mies yritti kaikin keinoin painostaa minua lähtemään silti 4yön työmatkalle , koska olin odottanut ko. matkaa ja olisin päässyt mm. tekemään urani kannalta pari merkittävää juttua. Mies painosti ottamaan lääkettä ja olemaan kertomatta kellekään, että olen sairas ! Vaikka käytännössä valuin räkää ja kauhea yskä. Tottakai jäin kotiin, mutta tämä on taso millä liikutaan puolisoni kanssa.
Miehellä tulee yskiessä keltaisen harmaata limaa , hyvä merkki kuulema ja huomenna aikoo olla aivan terve.
Olkoon tämä ketju siis vaan esimerkkinä siitä että on olemassa ihmisiä joille ei voi mitään. Kukaan.
Ap
Ihan totta, ei toista pysty muuttamaan. Mutta pystyt itse toimimaan. Laita viesti osallistujille että juhlat perutaan flunssan takia. Mies suuttuu, no voi voi. Sitten alat lukemaan vaikka hyvää kirjaa että saat ajatukset muualle.
Et voi verhota omaa toimimattomuuttasi siihen että joku toinen ei toimi haluamallasi tavalla. Sinä olet vastuussa itsestäsi ja sinä päätät miten toimit. Toinen ei pysty ajattelemaan asiaa nyt järkevästi mutta sinä pystyt. Nyt vain toimit sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa trolliamme. Ihanko tuossa tilanteessa puoliso ei peruisi kutsuja, vaan tulisi vauva-palstalle äimistelemään. Ei kukaan käyttäytyisi noin.
Kylläpäs sinulla on vähän kokemusta ja näkemystä elämästä.
Minulla painaa vaakakupissa se, haluanko että minua henkisesti raastetaan asiasta loppiaiseen asti vai en. On aika iso päätös tietentahtoen päättää esim menettää yöunensa päätöksensä takia. Sen vuoksi tänne tulin, kysymään neuvoja mitä voin tehdä. Ja saadakseni henkistä tukea.
Jos sinulla ei ole asiaan mitään järkevää sanottavaa, voit mennä eri ketjuun.
Ap
Eli mies ei anna sun nukkua ja kostaa totuudenpuhumisen? Onko käynyt mielessä että miehesi voi oikeasti olla narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti on pahoinpitelyä toisia kohtaan, ellei peru.
Pahoinpitelyä? :D
Jokainen vieras voi halutessaan kääntyä ovelta pois kun huomaa miehen olevan kipeänä. Älä nyt viitsi mussuttaa jostain pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.
Ap
Olen itse ollut manipuloinnin uhri ja seurannut läheltä myös narsistin uhria.
Ei tuollaisen kanssa keskustella. Jos haluat erota niin lähdet salaa, et neuvottelemalla ja keskustelemalla.
Itse hommasin asunnon, muutin kun mies oli poissa ja salasin osoitteen. Hae jostain apua, narsistin uhrien tuki, turvakoti tms.
Eletään korona-aikaa tai ei.
Kuka haluaa mennä juhlimaan toisen luo joka niiskuttaa ja räkii flunssassa?
Vierailija kirjoitti:
No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.
Ap
Vaikuttaa siltä, että miehesi on hyvin kontrolloiva ja sinä olet hyvin alistuva.
Et tee sitä, minkä tiedät oikeaksi, koska sinun näkökulmastasi on kaksi täysin erilaista oikeaa.
Tietenkin on oikein perua juhlat tai vähintäänkin ilmoittaa vieraille, että miehesi on sairas.
Toisaalta parisuhteessa on oikein tukea kumppaniaan, eli podet syyllisyyttä kun et tue miestäsi.
Mutta, voin olla varma siitä, että miehesi rikkoo tuota jälkimmäistä jatkuvasti. Hän tuskin kunnioittaa ja tukee sinua. Joten sinunkaan ei tarvitse kunnioittaa ja tukea häntä.
Eli, tee niin kuin sinun mielestäsi on oikein. Kerro vieraille, että mies on kipeä muttei suostu perumaan juhlia, ja että halusit varoittaa vieraita. Jos miehesi siitä loukkaantuu, niin voit sanoa hänelle vaikka, että sinun omatuntosi on puhdas. Ja että parisuhde on vapaaehtoista, mies voi aina erota sinusta jos sinun arvomaailmasi on hänelle kestämätön.
Välit menisi jos joku tässä maailman tilanteessa kutsuisi minut tuollaisiin juhliin. Mieti nyt vähän hei.
Ap, annapa tämä ketju miehesi luettavaksi. Kerro, miten sen jälkeen kommentoi asiaa?
On tässä aikaa vielä parantua