Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies flunssassa, ei peru UV juhlia

Vierailija
29.12.2020 |

Ihan karsea tilanne. Mies on todella flunssassa - räkää, tukossa ja yskä. Ei ole koronaa hänellä omien sanojensa mukaan ,testissä ei ole käynyt. Ei anna perua uuden vuoden juhlia joihin tulossa sukua 3 eri paikkakunnalta.

Mitä teen? Ilmoitanko vieraille että mies on sairaana ja pilaan oman uuden vuoden vai yritätkö vain sulkea nyt tämän asian mielestäni ?

Yritin selittää miehelle , että uskoisin myös hänellä olevan jotain muuta sairautta kuin korona - mutta sukulaisissamme on mm. alojen ihmisiä jotka joutuvat jäämään pois työstä vaikka olisikin vain tavan flunssa. Ja vaikka kävisivät testissä eivät voi tehdä oireisena töitä tavallisessakaan flunssassa. Mies suuttui eikä antanut edes selittää loppuun.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vieraita voisi varoittaa. Yksien bileiden jäljiltä kaksi vuotta sitten sairastelin viikon, ja soittelin illan emännälle, joo, yksi juhlijoista oli juuri toipunut taudista ja parilla oli tauti alkamassa. Ei ollut onneksi vakavimmasta päästä tauti.

Vierailija
22/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista tällä kertaa. 0/5

Hauska että joku todella luulee ettei tämä ole totta!

Niin, aika uskomattomalta se minustakin kuulostaa, että olen osallisena tällaisessa elämässä.

Ap

Niin, oikeassa elämässä asioita ei vatvota nettipalstoilla. 

Täh? Minkä ikäinen olet? Oletko jotain sukupolvea joka ei ole keskustellut internetissä vai miten luulet ettei mikään asia ole totta mitä täällä ihmiset puhuu? Itse puhun aina 95% totta. Joitain kertoja provosoinut ja valehdellut jos joutunut kiistaan. Olen 1980-luvun alussa syntynyt ja irc-ajan kasvatti ja kyllä siellä ircissäkin jo totta tuntemattomille puhuttiin. Ei kaikki ole niin pahansuopia että haluavat vain provosoida ja valehdella. Ja monesti olen saanut täältä aitoa apua ja tukea ongelmiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimi on tuossa että käy edes testissä. Testissä pitäisi käydä flunssassa vaikka ei olisi juhlia tulossa. En ymmärrä miksi se koronatestiin meno on joillekin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Komppi tälle. Mutta jos testissä käynti ei onnistu, ottaisin puhelimen käteen ja ilmoittaisin kaikille kutsutuille tilanteen ja pyytäisin heitä itse päättämään, että haluavatko tulla. Ottavat siten vastuun itse tilanteesta. Jos järkeä on vähänkään, eivät tule. Ja jos taas päättävät tulla, niin ovat ainakin itse sitten vastuussa mahdollisesta sairastumisesta.

Vierailija
24/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa trolliamme. Ihanko tuossa tilanteessa puoliso ei peruisi kutsuja, vaan tulisi vauva-palstalle äimistelemään. Ei kukaan käyttäytyisi noin.

Kylläpäs sinulla on vähän kokemusta ja näkemystä elämästä.

Minulla painaa vaakakupissa se, haluanko että minua henkisesti raastetaan asiasta loppiaiseen asti vai en. On aika iso päätös tietentahtoen päättää esim menettää yöunensa päätöksensä takia. Sen vuoksi tänne tulin, kysymään neuvoja mitä voin tehdä. Ja saadakseni henkistä tukea.

Jos sinulla ei ole asiaan mitään järkevää sanottavaa, voit mennä eri ketjuun.

Ap

Vierailija
25/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa trolliamme. Ihanko tuossa tilanteessa puoliso ei peruisi kutsuja, vaan tulisi vauva-palstalle äimistelemään. Ei kukaan käyttäytyisi noin.

Minulla painaa vaakakupissa se, haluanko että minua henkisesti raastetaan asiasta loppiaiseen asti vai en. On aika iso päätös tietentahtoen päättää esim menettää yöunensa päätöksensä takia. Sen vuoksi tänne tulin, kysymään neuvoja mitä voin tehdä. Ja saadakseni henkistä tukea.

Ap

Jos pöljällä ukollasi onkin korona ja se tartuttaa sen vieraaseen ja joku kuolee siihen tai joutuu teholle, vastuu on teillä kun ette ilmoittaneet vieraille tai peruneet juhlia.

Vierailija
26/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia edes kutsutte vieraita näin korona aikana? Eikö järki päätä pakota?

Vierailija
27/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan edes tule ultraviolettibileisiin.

Vierailija
28/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita kutsuvieraille ja kerro asiasta. Päättävät itse tulevatko vai eivät.

Jos sairasteleva isäntäväki tulee yllätyksenä, niin vieraat eivät siitä erityisemmin ihastu.

Vierailija
29/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.

Ap

Vierailija
30/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette edes järjestämässä juhlia tämmöisenä aikana, kun suosituksena on pysytellä ihan perhepiirissä ja välttää kaikenlaisia kokoontumisia? Nyt kannattaisi ainakin ilmoittaa vieraille, että miehesi on flunssassa ja sitten he itse päättävät tulevatko teille vai ei.

Vierailija
31/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.

Ap

No herran jestas, täällä ovat lähes kaikki neuvoneet, että peru juhlat. Ja neuvoista huolimatta, et aio juhlia perua, koska mies ei sitä halua, Minkälaista tukea sun pitäisi saada, että olisit tyytyväinen?

Vierailija
32/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikai yksien uudenvuodenjuhlien mahdollisen perumisen takia kukaan menetä yöuniaan? Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi isot ja merkittävät juhlat (esimerkiksi häät) joihin on käytetty rahaa niin järjestäjien kuin vieraidenkin toimesta.

Vaikea kuitenkaan uskoa, että etenkään näin korona-aikana yksien uudenvuodenjuhlien perumisesta aiheutuu kenellekään mitään ongelmia.

Vierailija
33/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos onkin korona? Tartuttaa kaikkiin vieraisiin ja sitten joku vieraista tappaa esim vanhempansa tällä taudilla. Miltä sinusta sitten tuntuisi?

Vierailija
34/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän tarkalleen, mitä tarkoitat. Olen itsekin ollut suhteessa henkistä (ja vähän muutakin) väkivaltaa käyttävän miehen kanssa, ja se todellakin vie kaikki voimat. Suosittelen sinua lukemaan Why does he do that (linkki alla), joka kertoo väkivaltaisista miehistä. Se avasi lopullisesti silmäni, vaikka olin jo ennen sen lukemista joutunut pakenemaan turvakotiin.

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf

Vierailija
35/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Apua, apua!! Provoni ei nyt uppoo, epätoivo iskee!! Isot päätökset, yöunet ja henkiset tuet, kaikkeni peliin pistin...

Vierailija
36/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olisit mun sukulainen ja et kertoisi (ja minä riskiryhmäläinen tulisin teille kylään ja sun miehellä olisi korona) niin VÄLIT OLISI POIKKK PYSYVÄSTI.

Törkeää TOISTEN vaarantamista. Hirveä mies sinulla. JSSAP.

Vierailija
37/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän tarkalleen, mitä tarkoitat. Olen itsekin ollut suhteessa henkistä (ja vähän muutakin) väkivaltaa käyttävän miehen kanssa, ja se todellakin vie kaikki voimat. Suosittelen sinua lukemaan Why does he do that (linkki alla), joka kertoo väkivaltaisista miehistä. Se avasi lopullisesti silmäni, vaikka olin jo ennen sen lukemista joutunut pakenemaan turvakotiin.

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf

Mainostat tätä paskaasi jokaisessa mies-sanan sisältävässä ketjussa.

Todiste siitä, että tällä palstalla on vain muutama nainen jotka näissä mies-ketjuissa paskajankkaa

Vierailija
38/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololooooo

Vierailija
39/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimi on tuossa että käy edes testissä. Testissä pitäisi käydä flunssassa vaikka ei olisi juhlia tulossa. En ymmärrä miksi se koronatestiin meno on joillekin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Parasta on, että kaikki lopettaa testissä käynnin jonkun hemmetin flunssan takia. Vain siten saadaan korona loppumaan.

Ja sen pitäisi olla itsestäänselvää, että flunssassa ei tavata ystäviä tai liikuta missään sairastuttamassa muita. Koronalla ei oo mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
40/123 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sukulaisia aloilla yrittäjinä eli sairastaminen aiheuttaa aina suoria tulonmenetyksiä. . Mies ei ymmärrä. Pakko antaa periksi ja sulkea pois mielestä tämä ja uskoa miestä että hän ei ketään tartuta tai ole sairas.

Hän väittää näin kiven kovaan ja en pysty väittämään vastaan. Noloa kun vieraat tulevat ja varmasti kuulevat miehen äänestä että on sairaana.

Ap

Voi ei. Kyllä nyt vieraat saa ihan ite päättää, että miten elämäänsä hallitsevat ja mitä päättävät tehdä. Kai sitten voi kertoa, että on flunssaa ollut? Se flunssa ei varmaan enää voi tarttua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi