Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies flunssassa, ei peru UV juhlia

Vierailija
29.12.2020 |

Ihan karsea tilanne. Mies on todella flunssassa - räkää, tukossa ja yskä. Ei ole koronaa hänellä omien sanojensa mukaan ,testissä ei ole käynyt. Ei anna perua uuden vuoden juhlia joihin tulossa sukua 3 eri paikkakunnalta.

Mitä teen? Ilmoitanko vieraille että mies on sairaana ja pilaan oman uuden vuoden vai yritätkö vain sulkea nyt tämän asian mielestäni ?

Yritin selittää miehelle , että uskoisin myös hänellä olevan jotain muuta sairautta kuin korona - mutta sukulaisissamme on mm. alojen ihmisiä jotka joutuvat jäämään pois työstä vaikka olisikin vain tavan flunssa. Ja vaikka kävisivät testissä eivät voi tehdä oireisena töitä tavallisessakaan flunssassa. Mies suuttui eikä antanut edes selittää loppuun.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koronatestiin heti, tulos ehtii ehkä tulla ennen juhlia. Jos on negatiivinen, ilmoitat vieraille että täällä on flunssaa, mutta ei korona, joten voivat oman harkintansa mukaan päättää tulevatko paikalle. Jos miestä ei tosiaan saa testiin, ilmoitat saman mutta ilman sitä "ei koronaa" -osuutta. Vieraat voivat päättää tulevatko, veikkaan että moni ei tule, elleivät he ole samanlaisia kuin miehesi. Vaikka ette peruisi juhlia, missään nimessä ei ainakaan saa jättää kertomatta vieraille, että miehellä on flunssa! Jos vieraat tulevat sen tietäen ja sairastuvat, niin ei ole niin paljon teidän vastuullanne sitten. Vaikka tietysti parempi olisi jos peruisitte juhlat, tai no, että mitään sellaisia ei näinä aikoina järjestettäisikään.

Vierailija
82/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle että juhlat perutaan ja se siitä. Samalla on myös hyvä hetki pakata omat tavarat ja lähteä tuosta suhteesta, vaikeaa se on mutta kiität itseäsi myöhemmin jos siihen pystyt. Aloitat vuoden 2021 vapaana tuollaisesta persereijästä ja elät omaa elämääsi niinkuin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kolmistaan Karoliinan juhlat kyseessä.

Vierailija
84/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damned if you do, damned if you don’t.

Jos teille vieraita tulisi ja sen vuoksi sairastetaan, menetetään tuloja tai kuollaan niin miehesi tulee syyttämään sinua siitä.

Tiedän tuon olon. Kaikista ”virheistä” (eli persoonallsuushäiriöisen kanssa eri mieltä olemisesta) muistutetaan viimeiseen päivään asti ja rangaistaan. Lopulta eri mieltä olemisesta tulee fyysistä kidutusta vastaava tilanne. Tiedät että siitä rankaistaan, saat rangaistuksesta stressireaktion ja se reaktio alkaa tuntua niin kamalalta että lopulta oppii säätelemään itseään niin ettei tekisi mitään väärin tai vastustaisi pers.häiriöistä. Koska uupuneena ei pysty enää kestämään stressiä.

Vaikka se nyt tuntuu siltä että on helpompi antaa vieraiden tulla sairastumaan niin se ei ole normaalia.

Vierailija
85/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille vieraita tulisi ja sen vuoksi sairastetaan, menetetään tuloja tai kuollaan niin miehesi tulee syyttämään sinua siitä.

Tiedän tuon olon. Kaikista ”virheistä” (eli persoonallsuushäiriöisen kanssa eri mieltä olemisesta) muistutetaan viimeiseen päivään asti ja rangaistaan. Lopulta eri mieltä olemisesta tulee fyysistä kidutusta vastaava tilanne. Tiedät että siitä rankaistaan, saat rangaistuksesta stressireaktion ja se reaktio alkaa tuntua niin kamalalta että lopulta oppii säätelemään itseään niin ettei tekisi mitään väärin tai vastustaisi pers.häiriöistä. Koska uupuneena ei pysty enää kestämään stressiä.

Vaikka se nyt tuntuu siltä että on helpompi antaa vieraiden tulla sairastumaan niin se ei ole normaalia.

Tämä.

Tämä on juuri tilanteeni. Kiitos sinulle. Kiitos kun sanoitit tuon, että erimieltä olemisesta rangaistaan. Olen pyörittänyt asiaa päässäni todella paljon. Asia on juuri noin kuin kuvailet. Ja se on joka asiassa.

Eikä ole normaalia, että helpommalta tuntuu valita vieraiden tuleminen. Ymmärrän sen. Mutta kun tämä on joka asiassa.. on hyvin vaikea sanoa mielipidettä asioihin. Puoliso saattaa jossain tapauksessa suuttua jo jos sanon ”päätä sinä, minulle on ihan sama”. Vaan minun täytyisi sanoa se mitä mieltä hän on.

Harkitsen tässä jos itse onnistuisin sairastumaan jotenkin niin se ratkaisisi tämän mutta pitäisi olla niin sairas että vuodepotilaana. Tällöin saisin osakseni erilaista syyllisyyttä - taloudenhoidosta, vain makaamisesta, koirien hoidosta mutta pääsisi ainakin tästä tilanteesta. Lisäksi olen ihan tosi loppu eilisestä riidasta ja en tiedä miten jaksan olla edes ihmisten seurassa.

Ap

Vierailija
86/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tämä on juuri tilanteeni. Kiitos sinulle. Kiitos kun sanoitit tuon, että erimieltä olemisesta rangaistaan. Olen pyörittänyt asiaa päässäni todella paljon. Asia on juuri noin kuin kuvailet. Ja se on joka asiassa.

Eikä ole normaalia, että helpommalta tuntuu valita vieraiden tuleminen. Ymmärrän sen. Mutta kun tämä on joka asiassa.. on hyvin vaikea sanoa mielipidettä asioihin. Puoliso saattaa jossain tapauksessa suuttua jo jos sanon ”päätä sinä, minulle on ihan sama”. Vaan minun täytyisi sanoa se mitä mieltä hän on.

Harkitsen tässä jos itse onnistuisin sairastumaan jotenkin niin se ratkaisisi tämän mutta pitäisi olla niin sairas että vuodepotilaana. Tällöin saisin osakseni erilaista syyllisyyttä - taloudenhoidosta, vain makaamisesta, koirien hoidosta mutta pääsisi ainakin tästä tilanteesta. Lisäksi olen ihan tosi loppu eilisestä riidasta ja en tiedä miten jaksan olla edes ihmisten seurassa.

Ap

Nuo juhlat on kuitenkin sellainen asia että riskit on todellisia ja voivat ulottua paljon laajemmalle kuin teidän keskinäiset välit. Olisiko sinulla vaikka vatsoireita joiden vuoksi voisit itse mennä testiin? Jos olet riitelystä väsynyt niin koronaan sopivia oireita on varmasti, ei miehesi voi määrittää luononilmiöitä vaikka se siltä tuntuu. Jos estää sinua menemästä sairaana testiin niin tiedäthän että se on väkivaltaa.

Kukaan ei kuitenkaan tule täällä sanomaan että juhlat kannattaa pitää, me muut elellään reaalimaailmassa ja sinä siellä miehen luomassa omassa todellisuudessa. Ja täällä reaalimaailmassa korona vie tehohoitoon, flunssakaranteeni hankaloittaa elämää ja miehesi on sekaisin.

Vierailija
87/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi edes järjestätte juhlat kun se on nyt koronan takia kielletty?

Vierailija
88/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajttele niin, että jos miehellä on vaikka korona ja sairastuttaa jonkun sukulaisen. Voisitko sinä tai miehesi elää loppuelämä ne sillä huonolla omatunnolla, joka tulee kun on tieten tahtoen tartuttanut toisen, joka saattaa jopa kuolla tautiin? Vähintä nyt mitä voi tehdä on mennä testeihin ja ilmoittaa vieraille flunssasta. Ne ovat entisiä ystäviä, jos toimitte nyt itsekkäästi.

Vierailija
89/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajttele niin, että jos miehellä on vaikka korona ja sairastuttaa jonkun sukulaisen. Voisitko sinä tai miehesi elää loppuelämä ne sillä huonolla omatunnolla, joka tulee kun on tieten tahtoen tartuttanut toisen, joka saattaa jopa kuolla tautiin? Vähintä nyt mitä voi tehdä on mennä testeihin ja ilmoittaa vieraille flunssasta. Ne ovat entisiä ystäviä, jos toimitte nyt itsekkäästi.

Samaa mieltä tästä. Noiden hullujen kanssa joutuu todellakin valitsemaan taistelunsa tarkasti. Mutta sitten on näitä tilanteita joita ei pysty jälkikäteen korjaamaan vaikka mies tulisi myöhemmin järkiinsä, katuisi, hakeutuisi terapiaan tai pääsisit hänestä eroon ja löytäisit myöhemmin oman terapian jälkeen mukavan tasapainoisen ihmissuhteen. Mies voi pikkasen nyyhkäistä että olin silloin pikkasen poissa tolaltani kun tartutin ex-vaimon Marja-tädille koronan, ikävä juttu. Mutta ap tulee aina olemaan se jonka olisi pitänyt tajuta.

Vierailija
90/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai perutte juhlat muutenkin. Ei nyt ole mitään järkeä juhlia ja jos miehesi on sairas, niin KUKAAN ei halua edes sitä tavallista flunssaa juuri nyt elämäänsä hankaloittamaan. Jos ei miehesi osaa juhlia perua, niin mitäpä jos antaisit tuon selviytyä juhlistaan ihan itse. Lähde pois huomiseksi. Ja ilmoita niille vieraille, jotka tunnet että mies on sairas, mutta jos vieraat haluavat tulla, niin tervetuloa vaan omalla riskillä. Sano myös että koronatestiä ei ole tehty. 

Vierailija
91/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä on syy miksi sinulle ratkaisu ei ole selkeä ja epäröit. Jokainen viestisi missä kuvailet miestäs kertoo että mies ihan selvästi manipuloi sinua tässä asiassa. Todennäköisesti on tehnyt sitä aikaisemmin muissaki asioissa. Hän tietää mistä naruista vedellä että saa sinulle sietämättömän olon jolloin saa taivutettua sinut tahtoonsa. Hän saa sinut epäröimään omaa ajatteluasi. Tutustu esim. ilmiöön gaslighting siinä voi olla jotain samaa ja ehkä avaa vähän silmiäsi. Olet todennäköisesti elänyt tilanteessa kauan ja sokeutunut sille.

Minun vinkkini siis on ensinnäkin peru juhlat tai vähintään ilmoita vieraille mikä on tilanne jotta he saavat tehdä itse oman ratkaisunsa. Seuraavana alat tutkia asioita ja aloita vaikka tuosta gaslightingista ( en tiedä tälle suomenkielistä termiä) Ehkä jossain vaiheessa silmäsi avautuvat niin paljon että löydät energiaa lähteä tuosta sillä näuden viestien perusteella miehesi ei arvosta sinua ja pikkuhiljaa polkee sinua alaspäin. Sinä ansaitset parempaa.

Vierailija
92/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä on tosiaan vielä se puoli että jos en kerro vieraille ja he huomaavat että mies on flunssassa , se kääntyy niin että mies sanoo sitten että luulee minun ilmoittaneen kaikille ja kaikki tuli silti paikalle, siis ihmisten kuullen ja se vaikuttaa sitten siltä että se oli minun vika.

Ei voi mitään.. pakko se on vieraille sanoa.

Ap

Vierailija
93/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerro etukäteen vieraille että miehesi on sairas niin vastuu on myös sinun. Eikö yöunet mene jos joku tuttu sairastuu teidän takia ja kuolee? Hanki selkäranka!

Vierailija
94/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peru itse. Jos mies siitä suuttuu, niin suuttukoon. Pilalla uusivuosi olisi siinäkin tapauksessa, että vieraat tulevat hankkimaan teiltä taudin ja itse vain seisot vieressä tumput suorina.

Totta.

Mies vaan tietää että kun jankkaa minulle tarpeeksi että minä olen väärässä ja minä ylireagoin, en pysty perumaan. Tai perun ja jään murehtimaan asiaa pitkäksi aikaa koska ”tein väärin. ” Ja koko asiasta jää häpeä ja ahdistus pitkäksi aikaa, kun olen tuottanut pettymyksen kaikille yms.

Ap

Sen verran liioittelet omaa tuskaasi, ettei kukaan voi ottaa tätä juttua tosissaan, mutta jos leikitään näin keskiviikon kunniaksi, niin et tuota pettymystä niille, jotka eivät halua flunssakotiin tulla. 

Vierailija
95/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain rajaa nyt, mieheltä valuu räkää, se on ällöttävää mutta ei tee kenestäkään narsistia! Narsisti tuntuu vaan olevan helppo tapa kuitata mikä tahansa ikävä käytös.

t

Vierailija kirjoitti:

Ap voimia sulle. Joku päivä vielä jaksat ponnistaa pois tuosta kauheasta suhteesta.

Etsi netistä tietoa henkisestä väkivallasta ja narsismista, saat vinkkejä miten voit itse vaikuttaa asioihin.

Jos sulla on vieraiden yhteystiedot niin lähetä viestit niille salaa. Voit sanoa ettei miehesi nyt haluaisi tehdä flunssasta numeroa ja toivoisi näkevänsä kaikkia mutta sinä et voi olla mainitsematta asiaa.

Ota vastaan kiukku ja raivo mikä tulee kun miehesi on saanut selville viestisi. Jos et jaksa, lähde pakoon vaikka hotelliin.

Terveisin vastaavissa tilanteissa vuosia kärsinyt

Vierailija
96/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä on tosiaan vielä se puoli että jos en kerro vieraille ja he huomaavat että mies on flunssassa , se kääntyy niin että mies sanoo sitten että luulee minun ilmoittaneen kaikille ja kaikki tuli silti paikalle, siis ihmisten kuullen ja se vaikuttaa sitten siltä että se oli minun vika.

Ei voi mitään.. pakko se on vieraille sanoa.

Ap

Siis mikä on sinun vikasi tuossa tilanteessa? 

Todellakaan kaikki eivät tule paikalle, jos kerrot miehesi flunssasta. 

Vierailija
97/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”omien sanojen mukaan” 😁

Vierailija
98/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältäkin oltaisiin vältytty, kun olisi käynnyt testissä.

Vierailija
99/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provon huutelijoille: täällä sama tilanne. Sillä poikkeuksella, että oli kyse joulusta ja tulin itse vieraaksi taloon jossa henkilö flunssassa. Nyt olen itse kipeänä. Ei ollut kiva yllätys ja kyse omista vanhemmista. He myös tietävät että kroonisen sairauteni takia olen riskiryhmää eivätkä silti kertoneet.

Vierailija
100/123 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Tuskin kukaan haluaa edes tavallista flunssaa. Ilmoita sinä vieraille että ukko on kipeä niin eiköhän juhlat peruuntui ihan itsestään. Vai onko tää provo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi