Mies flunssassa, ei peru UV juhlia
Ihan karsea tilanne. Mies on todella flunssassa - räkää, tukossa ja yskä. Ei ole koronaa hänellä omien sanojensa mukaan ,testissä ei ole käynyt. Ei anna perua uuden vuoden juhlia joihin tulossa sukua 3 eri paikkakunnalta.
Mitä teen? Ilmoitanko vieraille että mies on sairaana ja pilaan oman uuden vuoden vai yritätkö vain sulkea nyt tämän asian mielestäni ?
Yritin selittää miehelle , että uskoisin myös hänellä olevan jotain muuta sairautta kuin korona - mutta sukulaisissamme on mm. alojen ihmisiä jotka joutuvat jäämään pois työstä vaikka olisikin vain tavan flunssa. Ja vaikka kävisivät testissä eivät voi tehdä oireisena töitä tavallisessakaan flunssassa. Mies suuttui eikä antanut edes selittää loppuun.
Kommentit (123)
Minä suuttuisin ja pitäisin teitä uskomattomina imbesilleinä, jos olisin vieraanne, ettekä varoittaisi miehen räkätaudista mitenkään etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olisit mun sukulainen ja et kertoisi (ja minä riskiryhmäläinen tulisin teille kylään ja sun miehellä olisi korona) niin VÄLIT OLISI POIKKK PYSYVÄSTI.
Törkeää TOISTEN vaarantamista. Hirveä mies sinulla. JSSAP.
Mulla menis välit poikki sun kanssa heti jo tuon kommenttisi takia.
Koeta selittää miehellesi, että suuri osa kutsutuista todennäköisesti järkyttyy tullessaan paikalle ja huomatessaan miehesi flunssan. Hyvä juhlafiilis voi muuttua tosi vaivautuneeksi ja olla joka tapauksessa pilalla. Kyllä vieraiden ainakin pitää itse saada päättää ottavatko riskin, eli heidän on tiedettävä ennen kuin raahautuvat toisilta paikkakunnilta teidän luoksenne.
Ja koska miestäsi ei ole testattu, hänen on syytä ymmärtää, että hän asettaa vaaraan kutsumansa henkilöt ja näiden läheiset. Onko hän valmis kantamaan vastuun ja syyllisyyden mahdollisesti lopun ikää ?
Elävästi tulee mieleen keväällä koronan alkuvaiheessa Sipoossa järjestetetyt syntymäpäiväjuhlat. Päivänsankari menehtyi ja useat vieraat sairastuivat. Aika surulliset muistot jäivät näistäkin juhlista. Järki mukaan nyt.
Koronatestin tulos tulee vuorokaudessa, joten ei mitään ongelmaa, kun puolisosi käy testissä ja saa negan tuloksen. Muuten juhlat perutaan. Ei muita vaihtoehtoja. Miten tää on niin vaikeaa joillekin ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.
Ap
Älähän nyt tokkiinsa. Miehes nyt ei halua jonkun räkätaudin, joka varmaan on parantunut jo aika lailla, pilata kemuja. Sinä haluat toimia oikein. Kuule löysää vähän ja juhli ihan hyvällä omalla tunnolla. Koronahullut ne hulluja on, et sinä. Kyllä se asia järjestyy. Hyvää uutta vuotta, toivottavasti on mukavat bileet.
Vierailija kirjoitti:
Koronatestin tulos tulee vuorokaudessa, joten ei mitään ongelmaa, kun puolisosi käy testissä ja saa negan tuloksen. Muuten juhlat perutaan. Ei muita vaihtoehtoja. Miten tää on niin vaikeaa joillekin ymmärtää?
Koronatesti ratkaisu kaikkeen. hah hah haha
Teet OIKEIN, jos perut juhlat. Enemmän häpeää ja ahdistusta aiheuttaisi se, että teille tulee ihmisiä eri puolilta Suomea ja teillä on kotona kipeä mies, eikä edes tietoa siitä, onko normi flunssa vai korona. Entä sitten, jos se on korona? Juhlitte kotona vain omalla porukalla. Ja mies testiin.
Vierailija kirjoitti:
Teet OIKEIN, jos perut juhlat. Enemmän häpeää ja ahdistusta aiheuttaisi se, että teille tulee ihmisiä eri puolilta Suomea ja teillä on kotona kipeä mies, eikä edes tietoa siitä, onko normi flunssa vai korona. Entä sitten, jos se on korona? Juhlitte kotona vain omalla porukalla. Ja mies testiin.
Entä jos. Voi tätä häpeää ja ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täältä ei tainnut apuja löytyä. Haukkuja vaan kun olen näin heikko ja saamaton. En ymmärrä itsekään miten voi näin vaikea tehdä päätöstä ja perua vierailuja vaikka tiedän että vieraille pitäisi vähintään ilmoittaa. En vaan jaksa riidellä miehen kanssa. En jaksa. Yritän kerätä voimia siihen että jonain päivänä voisin vaikka lähteä tästä kuviosta kokonaan. Joka kerta kun riitelemme ne kerätyt voimat kuihtuvat pois. En pysty kuvailemaan sitä tunnetta mikä minulle tulee näissä tilanteissa. Kun joudun pakottamaan uskomaan mustan valkeaksi ja uskomaan valheita ja tekemään omia periaatteitani vastaan jatkuvasti . Ja nyt joku tulee ja haukkuu minut hulluksi ja hullu varmaan olen jo. Ja hullu ei ansaitse apua tai tukea ,hullu kun on.
Ap
Älähän nyt tokkiinsa. Miehes nyt ei halua jonkun räkätaudin, joka varmaan on parantunut jo aika lailla, pilata kemuja. Sinä haluat toimia oikein. Kuule löysää vähän ja juhli ihan hyvällä omalla tunnolla. Koronahullut ne hulluja on, et sinä. Kyllä se asia järjestyy. Hyvää uutta vuotta, toivottavasti on mukavat bileet.
Just. Juuri näiden löysänneiden ja hyvällä omalla tunnolla juhlivien vuoksi nämä tartunnat jatkavat leviämistään. Länsinaapurimme on tästä hyvä esimerkki. Että ottaa päähän tällainen tyhmyys, kun luullaan että tiedetään paremmin kuin asiantuntijat ja suljetaan silmät ja äly siltä mitä kokemus on osoittanut. Mistä teitä sikiää ? Rumasti sanottu, tiedän, mutta oikeasti en ymmärrä.
Vaikka ap olisi kuinka aasi tahansa niin hänen on ainakin ilmoitettava vieraille että kotona on sairas ihminen. Niin toimitaan normaalisti jo ihan vaikka noron ja perusflunssankin kohdalla. Uskomattoman ajattelematonta toimintaa ja muiden väheksymistä. Ja ei, en todellakaan ole koronahysteerikko vaan ihan normaalijärjellä varustettu ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatesti ratkaisu kaikkeen. hah hah haha
Mihin "kaikkeen" ajattelit ? Tässä tapauksessa se on ratkaisu siihen voivatko järjestää juhlat vai eivät. Ilmastonmuutoksen ongelmat ratkeaa sitten muulla tavalla. Hah hah ?
Nyt on aika kasvaa. Sanot miehelle et joko menet testiin ja jos tulee negaa ja vointi hyvä - järjestätte juhlat ja sanotte vieraille tilanteen. Jos mies ei mene, perut juhlat ja sanot ettet aio kuunnella kiukuttelua vastuun pakoilusta. Etkä kuuntele. Jos kiukuttelee, sanot että harmi kun tilanne on tämä mut tämä se nyt on. Tuu sitten kertomaan kun olet tämän tajunnut. Älä sovittele, älä lohduta äläkä voi pahoin siitä, että nyt tiedät tehneesi oikein. Ehkä teidän suhde tarvii nyt sen, että nouset hiukan isommaksi. Tsemppiä
Kaikki joutuvat nykyään jäämään pois töistä pienessäkin flunssassa ellei tee etätöitä. AP:lla jännä harha että koskisi vain joitain ihmisiä.
Covidiootteja on olemassa joten miksei tämäkin voisi olla totta. Itse nostaisin kytkintä. En katselisi hetkeäkään itkevää ja uhriutuvaa aikuista lasta.
vinkkejä olet ap kyllä saanut ihan melkein joka viestissä. Eli ilmoita vieraille tai peru suoraan koko juhlat. Ei tässä mitään muuta vinkkiä voi antaa!
Ensinnäkin idioottimaista pitää juhlat korona-aikana.
Vielä idiootimpaa on pitää juhlat flunssaisena.
Ja idioottimaista on myös olla menemättä testiin.
Kaikkein idioottimaisinta on elää noin suuren idiootin kanssa. En kestäisi päivääkään. Isäni on vähän tuon kaltainen jäärä. Etenkin, jos oma tytär valaisee häntä jostain, hän ei ainakaan muuta käytöstään. Raivostuttava ihmistyyppi.
Ja siis kenelle on vielä epäselvää et niitä hiton juhlia ei nyt järjestetä???!!!! Itse en oo vuoteen nähny ees omaa perhettäni ja toiset järjestää uuden vuoden juhlia. Mitä hel vet tiä
Ei oo kivaa tartuttaa normiflunssaakaan vieraisiin. Sitten vieraat joutuvat kaikki ramppaamaan turhaan korona-testeissä ja olemaan pois töistä.
Sinulla ap on todella tyhmä mies. Todennäköisesti hän tietää itsekin, ettei juhlien järjestäminen ole järkevää, mutta haluaa vain purkaa pahan olon siitä pettymyksestä sinuun. Eli käyttää henkistä väkivaltaa.
Voipi olla, että tällaisena aikana juhliin saapuneet ja miehesi flunssan toteavat lähtevät ovet paukkuen kotiinsa ja välit on poikki lopun elämää. Kannattaako nyt oikeasti vaan soitella ne kutsutut läpi ja perua bileet.
Riskiryhmäläinen ei lähde mihinkään juhliin nyt, ei edes harkitse.