Jos asunnossasi olisi litrakaupalla alkoholijuomia vaikka olutta, siideriä, viiniä .. pystytkö olemaan juomatta?
Minä en pystyisi vaan olisin varmaan aina tissuttelemassa kunnes ne loppuu.
Suklaarasiat taas varmaan saisivat kyytiä vasta sen jälkeen kun viinoja ei enää ole
Kommentit (95)
No nyt ollut jo kaksi päivää ilman! Ajattelin että parempi ettei koko joululomaa tissuttele ja kiva, jos jää viinakaappiin täytettä.
Pystyn. Saksasta ollaan tilattu viinilaatikoita joiden on tarkoituskin kestää pitkään. Yleensä juodaan kun ollaan mökillä tms, ehkä kerran kuukaudessa.
Pystyn, nytkin on kaapit täynnä kaikkee mahdollista kun täytettiin syksyllä laivalta varastot. Pitkät päiväykset juomissa niin ehtii kulua ajan kanssa.
Onnistuu olla juomatta ku olen allerginen muutenki ja kärsin helvetillisestä migreenistä
Ainahan täällä on, usein olen viikkoja juomatta mitään kun ei tule mieleenkään
Ei mitään ongelmaa. Nytkin on muistaakseni keväällä ostetut pari siideriä ja heinäkuussa ostettu viinipullo kaapissa. Jos siellä olisi suklaita, niin eipä olisi kauaa (lapsen karkkeja siellä kyllä on, mutta niihin en tietenkään koske).
Pystyn, on nytkin. Ainoan poikkeuksen tekee suklaakermalikööri.
Pullolliset punaviiniä ja kuohuviiniä odottamassa sopivaa ruokaa ja uuden vuoden juhlimista kaksin puolison kanssa. Ei tee mieli juoda ennenaikaisesti. Alkoholi ei ole intohimoni, olin joskus vuoden ilman koska ei huvittanut. Nyt käytän kohtuudella, max. 3 lasillista illan aikana.
Olen alkoholisti, nyt vuoden verran kuivilla, ei tippaakaan juotu. Kaveri jätti joku aika sitten tänne kaljakassinsa ja kaikki edelleen korkkaamatta, meinasin kyllä kiikuttaa ne kellariin talteen, jos hän hakis ne lähiaikoina takaisin, en mielelläni omassa kotonani säilöisi toisten omaisuutta. Eli kysymys vastaukseen : tänä päivänä onneksi pystyn, vuosi sitten EN.
Meillä on kaapit täynnä, varmaan kymmenen pullo a eri viinejä, saman verran eri viskejä, jokunen portviini ja konjakki, brandyjä, rommi, useampaa giniä, proseccoa, limoncelloa, Bailey's, eri oluita ja siidereitä. Taidankin ottaa oluen...
Oon juonut viimeksi tammikuussa.
Kesällä myin kaikki alkoholit pois, tietenkin vain täysikäisille.
Nyt jouluksi sain muutaman pullon lahjaksi.
Helposti. Kaapissa onkin esim. rommipullo mutta tämänhetkisen terveydentilan takia ei tule edes mieleen koskea siihen.
Pystyn. En voi juoda alkoholia migreenin takia.
Pystyn olemaan juomatta ja ärsyttää aina jos jouluksi annetaan lahjaksi erilaisia alkoholijuomia. Vielä yleensä ne samat joista en pidä yhtään. Nämä asiat töihin liittyviä juttuja ja sieltä aina jotakin pulloja saan. Lahjoitan ne sitten eteenpäin isälleni joka aina välillä tykkää esim konjakkia juoda. Tosin, kun siellä käyn jo välillä mielenkiinnosta kaappiin katson niin eipä hänkään ole pulloista paljon ottanut. Punaviinit jäävät aina juomatta ja ne mielelläni vaikka antaisin jollekin tai sitten pitää pois heittää.
Pystyn tälläkin hetkellä. En käytä alkoholia kuin ruuanlaittoon.
Mieskin tietää, miten varastoa käytetään viisaasti.
Terveyden takia alkoholi ei sovi minulle, joten en juo sitä. Miksi joku muuten alapeukuttaa vastauksia? Makuja on monia, juokaa itse, jos voitte vaan
Pystyn helposti olemaan juomatta alkoholia, mutta suklaata on mahdotonta vastustaa.
Onhan tuolla kaapissa yksi kirkas pullo, yksi viinipullo ja muutama liköripullo. Muutaman vuoden ovat olleet "varalla", mutta muuten meillä ei pahemmin viinoja säästellä, sillä en näe mitään järkeä varsinaisessa alkoholin hamstraamisessa. Ylimääräiset lahjaviinat (esim konjakkipullo, kaljalaatikko jne) on tullut annettua eteenpäin. Ostan sitten mitä itse haluan, kun tarpeelliseksi näen. Mies on samaa sarjaa. Alkoholia tulee nautittua pari kertaa vuodessa, eli tahti ei ole mitenkään huima. Viikonloppuna tissuttelua ei yleensä harrasteta.
Autotalliin on kertynyt toistasataa litraa juomia, mutta eipä niitä tule maisteltua ilman "hyvää syytä". Seuraavan kerran varmaan torstaina korkataan muutama viini kun ystäviä on tulossa kylään. Seuraavan kerran ehkä sitten juhannuksena.
Pystyisin helpostikin olemaan juomatta. Juon äärimmäisen harvoin, ja kun joskus kaupasta tarttuu se yksi siideri tms mukaan, saattaa odotella jääkaapissa kuukauden tai kauemminkin sellaista sopivaa hetkeä. Sen sijaan jos kämpässä on makeisia niin ei ole kauaa - paitsi siinä tapauksessa, että olen hankkinut ne johonkin muuhun tarkoitukseen kuin itselleni. Lahjaksi ostettuja suklaita en makeantuskissani auo.