Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin vituttaa tuo yrittäjämieheni.

Vierailija
02.06.2014 |

Oli puheta että ottaisi oppisopimusopiskelijan heinäkuun lopussa että joskus voisi pitää lomaa ja olisi työkaveri niin se helpottaisi asioita. Nyt sitten meinaa senkin perua. Aivan kuten tämän talon remontistakaan ei koskaa tule mitään.

En vaan jaksa aina kesiäni viettää lapsen kanssa kaksin ja kaikkea vapaa-aikaa. Haluan erilaisen elämän jossa saan vaikka harrastaa iltaisin jotakin että pitää aina lasta vahtia. Tekisi niin kovasti mieli lähteä ja saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:18"]

Ap käyttää rumaa kieltä =(

[/quote]

Mitä sitten? nyt 4.s kesä kun mies koko kesän töissä ja mä kaksin lapsen kanssa.

Vierailija
22/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:02"]

Eipä vaan tympisi. Olen kasvattanut lapseni 16v kokonaan yksin. Eli mies ei ole ollut paikalla edes yhtä päivää viikossa, ei edes yhtään iltaa tai kolmea tuntia päivässä. Sairaana ollessanikin olen hoitanut lapsen vaikka 39 asteen kuumessa, ruoan  väänsin ja lasta viihdytin. Tiedän kyllä mitä vastuunottaminen on. Sinun rutinasi on minusta naurettava, olen pahoillani.

[/quote]

Mitäs suostuit? Aika turha tulla tänne marttyyrin kruunua kiillottamaan sanon minä. Se että sinä halusit/olit valmis uhraamaan koko elämäsi siksi, että miehesi saa toteuttaa omia urahaaveitaan tms. ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin "hienoa" tai tavoiteltava tila parisuhteessa. Pelkkä isän läsnäolon puute lapsille aiheuttaa psyykkisiä häiriöitä lapsen kehitykseen. Mutta ehkä olitkin kontrollifriikki ja olitkin oikeastaan tyytyväinen siitä, että mies "pysyy poissa" sinun kentältäsi ja saat itse yksin päättää lähestulkoon kaikesta kotiin ja lasten kasvatukseen liittyvästä mattojen väristä harrastuksiin asti. Ja tuntea olevasi, ah niin paljon parempi ihminen (kuin nuo muut naiset/äidit), kun sinä ainakin olet laittanut lapset ykköseksi elämässäsi. Onnea valitsemallasia tiellä sinne norsunluutorniin. Mutta ota huomioon, että kaikki eivät halua elää kuten sinä elit eikä sinun valintasi ole niin puhtoisen kaunis, kuin ehkä haluaisit sen nähdä.

Toki jos jostain syystä olit menettänyt puolisosi ja siitä syystä olit yh, ymmärrän vaiheutesi, mutta se ei silti tee siitä tavoiteltavaa elämäntapaa.

Eikä se ole hyväksi parisuhteellekkaan. Mietityttää kuinka usein teillä noina vuosina ja sen jälkeenkin on ollut seksiä...

[/quote] Höpsis, tässä kukaan marttyyri ole. Halusin vain avata ap:n silmiä, että on sitä pärjätty vaativammassakin tilanteessa. Ap:n pitäisi nyt vaan keskittyä lapseen, kun on sellaisen hankkinut. Ei kai se mies pahalla niitä töitä tee. Vai onko tässä nyt sellainen tilanne, että ap: n mies ei enää halua olla ap:n kanssa ja siksi tekee mieluummin töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:48"]

"saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta"

Jaa..miksi sinä sen lapsen teit?

[/quote]

Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.

Sympatiani ovat puolellasi ap.

T: uramiehen vaimo

[/quote]

Lapsi on tietenkin miehen oma, ja miehen tekemä.

Onko kuitenkin vanhanaikaista ajatella, että mies myös kantaa perheen taloudesta oletettavasti tällä hetkellä kokonaisvastuun, tienaa rahat ja pyörittää yritystä. Maksaa vieläpä veroja. Ja kaiken tämän hän oletettavasti tekee raskasta vastuuta ja työtaakkaa kantaen.

Onko vanhanaikaista ajatella, että kenties miehen on parempi jatkaa yrittäjänä kuin työttömänä, mahdollisesti sosiaalitoimiston asiakkaana?

Parempi elää vaikkapa remonttia odottelevassa talossa kuin kaupungin tai VVO:n vuokrakerrostalokaksiossa?

Mites olisi, AP, voisitko mennä mukaan miehesi yritystoimintaan? Eikös perheyrittäjyys olisi mukavampaa kuin yksinyrittäminen? Pystytkö tekemään päivisin yrityksessä edes jotakin, mm. maksuliikenteen hoitamista, puhelimeen vastaamista tms? Tällöin varmaan miehellesikin jäisi enemmän aikaa perheelle. Monessa yrityksessä on mahdollista toimia siten, että työvastuuta voidaan jakaa perheen kanssa. Voisiko lapsenkin ottaa mukaan töihin, toimistoon tai liikkeeseen, jos sellaisia on?

Yrittäjyyttä pitäisi minun mielestäni tukea, ja kun tällä hetkellä työtilanne on mitä on, kannattaisi mielestäni yrittää olla hieman solidaarinen. Miten on, pystyisitkö AP osallistumaan yrityksen toimintaan?

T. yrittäjäperheen lapsi

Vierailija
24/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:48"]

"saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta"

Jaa..miksi sinä sen lapsen teit?

[/quote]

Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.

Sympatiani ovat puolellasi ap.

T: uramiehen vaimo

[/quote]

Lapsi on tietenkin miehen oma, ja miehen tekemä.

Onko kuitenkin vanhanaikaista ajatella, että mies myös kantaa perheen taloudesta oletettavasti tällä hetkellä kokonaisvastuun, tienaa rahat ja pyörittää yritystä. Maksaa vieläpä veroja. Ja kaiken tämän hän oletettavasti tekee raskasta vastuuta ja työtaakkaa kantaen.

Onko vanhanaikaista ajatella, että kenties miehen on parempi jatkaa yrittäjänä kuin työttömänä, mahdollisesti sosiaalitoimiston asiakkaana?

Parempi elää vaikkapa remonttia odottelevassa talossa kuin kaupungin tai VVO:n vuokrakerrostalokaksiossa?

Mites olisi, AP, voisitko mennä mukaan miehesi yritystoimintaan? Eikös perheyrittäjyys olisi mukavampaa kuin yksinyrittäminen? Pystytkö tekemään päivisin yrityksessä edes jotakin, mm. maksuliikenteen hoitamista, puhelimeen vastaamista tms? Tällöin varmaan miehellesikin jäisi enemmän aikaa perheelle. Monessa yrityksessä on mahdollista toimia siten, että työvastuuta voidaan jakaa perheen kanssa. Voisiko lapsenkin ottaa mukaan töihin, toimistoon tai liikkeeseen, jos sellaisia on?

Yrittäjyyttä pitäisi minun mielestäni tukea, ja kun tällä hetkellä työtilanne on mitä on, kannattaisi mielestäni yrittää olla hieman solidaarinen. Miten on, pystyisitkö AP osallistumaan yrityksen toimintaan?

T. yrittäjäperheen lapsi

[/quote]

Mä teen jotakin toimistotöitä niitä mitä mies antaa tehdä. Itse se haluaa puheluihin yms vastata.

Vierailija
25/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:18"]

Ap käyttää rumaa kieltä =(

[/quote]

Mitä sitten? nyt 4.s kesä kun mies koko kesän töissä ja mä kaksin lapsen kanssa.

[/quote]

Joo, mullakin vituttaa kyllä,kun vaimo on aina kesät ja loma-ajat töissä tai opiskelemassa.

Minä olen talven töissä ja kesällä haluaisi olla perheen kanssa, ei se ole sama asia hoitaa lapsia yksin kotona, kun se, että oltaisiin yhdessä koko perheenä. Niin ja voisi ihan rauhassa tehdä jotain itsekin.

Se ei vaan jotenkin yhtään ymmärrä, miksi asia vaivaa. Huutaa vaan, että eikö hän sitten saisi mitään tehdä.

Muuten kyllä ollaan onnellisia ja arki on mukavaa. 

Vierailija
26/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kiittämätön asenne. Teillä on ehkä sama tilanne kuin tosi monella muullakin yrittäjällä, töitä on tehtävä paljon kun niitä on, jos jättää asiakkaita ottamatta ja palvelematta, niin vaihtoehtona on että työ vähenee ja lopulta niin paljon että te ette sillä elä. Kilpailu on nyt kovaa alalla kuin alalla. Ehkäpä teillä ei ole varaa palkata työntekijää täydellä palkalla. Oppisopimus puolestaan ei välttämättä ole mikään hyvä ratkaisu pienelle yrittäjälle kun sitä tarkemmin tarkastelee. Se tulee hieman halvemmaksi kuin varsinainen työntekijä, etenkin jos saa palkkatukea mutta siinä on paljon muita ongelmia. Esim. jo koulutusajat - opiskelija on vähän väliä pois koulujaksoilla ja silloinkin pitäisi yrityksen hommat hoitua.

Jos teillä on lapsi useamman vuoden jo, miksi et ap hae itse töitä? Kolmen hengen elättäminen pienellä yrityksellä, saati neljä/useamman (työntekijät), ei välttämättä ole mitenkään helppoa. Oletko jo vuosia maannut yhden lapsen kanssa kotona, elätyttänyt itsesi ja nyt lähdössä?

Vierailija
27/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:05"]

Hienosti on sinulla pullat uunissa.. Vaihtoehtona on siis lähteä lapsen kanssa tai ilman lasta ja jättää mies tai sitten että hän pitää teidän kanssa loman? Ja ai niin, tekee remontinkin vielä. Voisitko sinä tehdä jotakin? Jos teillä on siellä vain se yksi lapsi ja vapaata aikaa ilmeisesti toistaiseksi, niin miksi et tee jotakin hyödyllistä? Älä nyt ala urputtamaan, että sinun pitää olla lapsen kanssa ja että lapsi tarvitsee leikittäjää 24/7. Vai mitä meinasit sanoa syyksi, että sinä et voi remonttia jatkaa?

Ette mitä ilmeisemmin puhu miehen kanssa asioista mitään. Tuollaiset kesälomatuuraajat olisi pitänyt olla sovittuna jo muutama kuukausi sitten, ei kesäkuun alussa. Miksi et siis silloin jutellut enempää ja katsonut, että se asia edes etenee? Miehellä on varmasti töitä ja hyvä kun on, sitä rahaahan sinä siellä käytät. Puhu nyt kuitenkin alkuun miehen kanssa ja ennen puhumista mieti mitä haluaisit tehdä. Ei mitään epämääräistä märinää jostakin lomasta, vaan sanot selkeästi mitä haluaisit.

[/quote]

En osaa remontoida mutta maksaisin kyllä remonttimiehen mutta se ei miehelle vaan sovi. Ja todella olen vuosikausia puhunut tuosta kesälomasta mutta ei mies sitä mitenkään koskaan muuta. Luulin että ottaisi edes osa-aikaisen työntekijän koska sille olisi tarvetta mutta eihän se ota ei se tee koskaan mitään mikä edistäisi sen yrittäjyyttä tai meidän elämää. On näistä satoja keroja puhuttu.

[/quote]

Mä lisään vielä vettä kiukaalle, että kyllä se varmaankin olet ihan sinä, joka estät yrittäjyyttä ja teidän elämää kehittymästä eteenpäin. Ymmärrä se, että koska sinä makailet kotona, on toisen käytännössä tehtävä kahden työt. Jos sinä olisit töissä ja raha virtaisi osittain sinun sijastasi ýrityksen investointeihin, markkinointiin, työntekijöiden palkkaamiseen jne. voisi tilanne olla erilainen. On mahdollistta jopa, että voisitte molemmat viettää kesälomaa samaan aikaan.

Tässä nykymaailmassa on tosi vaikeaa elättää perhe yhden palkalla, kun tulosi ovat pelkkä 100 euroa lapsilisää. Vielä parikymmentä vuotta sitten tilanne oli ihan eri, mutta elinkustannukset nyt ovat mitä ovat.

Ota järki käteen, äläkä kitise. Tuohon joudut tyytymään, tai sitten sun on otettava ohjat omiin käsiisi, mentävä töihin ja alettava tehdä rahaa myös itse. Tuo tilanne ei sitä paitsi ole lopullinenkaan, vaan määräaikainen, lapsi kasvaa eskari/tarhaikäiseksi ja siinä kohtaa tulee joka tapauksessa muutos.

Niin ja se remontti ei muuten ole mitään ilmaista teetettynä. Ei edes itse tehtynä.

Vierailija
28/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan kotona kun olen sairas ja saan minimieläkkeen. Saa mies musta eron ottaa sittenpä joutuu itse lapsen hoitamaan. Töitä olen osa-aikaisena jotain tehnyt mitä olen sairauksilta pystynyt.

Vierailija
29/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on taas se sama valittaja. No ota ero, ja mene sitten elämään kaupungin vuokraluukkuun minimieläkkeesi turvin.

Vierailija
30/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:32"]

Ai tää on taas se sama valittaja. No ota ero, ja mene sitten elämään kaupungin vuokraluukkuun minimieläkkeesi turvin.

[/quote]

Mielelläni. Saapa yhteiskunta maksaa ja joutuupa mies yksin lapsen hoitamaan.

Vierailija
31/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas mennään. ihan turha mitään vastata tai "neuvoa", ei tälle ammattivalittajalle monisairaalle mikään kelpaa.

Vierailija
32/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:32"]

[/quote]

Mielelläni. Saapa yhteiskunta maksaa ja joutuupa mies yksin lapsen hoitamaan.

[/quote]

Asia käsitelty.

Vierailija
33/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös just ollut yks tällainen keskustelu, onko tämä se sama valittaja...?

Vierailija
34/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä on ihanaa, kun yrittäjämies on aina töissä: saanpa hoitaa lapset ja kodin rauhsaa, olla ihan rauhassa illat ja viikonloput sekä lomat eikä tartte mistä kattella kotona jaloissa pyörimässä :)

Vierailija
35/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:43"]

ja taas mennään. ihan turha mitään vastata tai "neuvoa", ei tälle ammattivalittajalle monisairaalle mikään kelpaa.

[/quote]

Vittu, minkä mä sille voin ettei mies suostu muuttamaan tyyliään minkään asian suhteen vaikka mitä olen hänelle sanonut. Pitää mua ilmaisena kotipiikana joka hoitaa kodin ja lapsen mutta kun mua ei se kiinnosta.

Vierailija
36/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se työ lehtimyyjänä? Piti alkaa kesäkuun alussa.

Vierailija
37/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:47"]

Ja mun mielestä on ihanaa, kun yrittäjämies on aina töissä: saanpa hoitaa lapset ja kodin rauhsaa, olla ihan rauhassa illat ja viikonloput sekä lomat eikä tartte mistä kattella kotona jaloissa pyörimässä :)

[/quote]

Mä en välitä lapsen ja kodin hoidosta lainkaan.

Vierailija
38/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:50"]

[/quote]

Vittu, minkä mä sille voin ettei mies suostu muuttamaan tyyliään minkään asian suhteen vaikka mitä olen hänelle sanonut. Pitää mua ilmaisena kotipiikana joka hoitaa kodin ja lapsen mutta kun mua ei se kiinnosta.

[/quote]

Mee vähän ittees! Joku jo kysyi tuolla aiemmin, pystytkö telemään mitään miehesi yrityksessä, estääkö sairautesi esim. maksuliikenteen hoidon tai puhelimeen vastailun tms.? Tulisi edes vähän tunnetta siihen, että teette yhdessä töitä, osallistutte molemmat. Tajuatko, ettei se yritys pyöri sillä että pidetään vapaita silloin kun huvittaa!

Vierailija
39/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:51"]

Mites se työ lehtimyyjänä? Piti alkaa kesäkuun alussa.

[/quote]

Se firma meni konkurssiin enkä muuta työtä saanut. Ensi kesänä teen kyllä kaikkeni että pääsen töihin vaikka en tiedä saako lapsi olla edes päiväkodissa kun on jo sen ikäinen mutta se on sitten miehen murhe.

Vierailija
40/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]

Mee vähän ittees! Joku jo kysyi tuolla aiemmin, pystytkö telemään mitään miehesi yrityksessä, estääkö sairautesi esim. maksuliikenteen hoidon tai puhelimeen vastailun tms.? Tulisi edes vähän tunnetta siihen, että teette yhdessä töitä, osallistutte molemmat. Tajuatko, ettei se yritys pyöri sillä että pidetään vapaita silloin kun huvittaa!

[/quote]

Ei estä tuollaisiin osallistumista ja mielelläni noihin osallistuisin mutta mies ei anna niitä mun hoitaa vaan haluaa hoitaa kaiken itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi