Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin vituttaa tuo yrittäjämieheni.

Vierailija
02.06.2014 |

Oli puheta että ottaisi oppisopimusopiskelijan heinäkuun lopussa että joskus voisi pitää lomaa ja olisi työkaveri niin se helpottaisi asioita. Nyt sitten meinaa senkin perua. Aivan kuten tämän talon remontistakaan ei koskaa tule mitään.

En vaan jaksa aina kesiäni viettää lapsen kanssa kaksin ja kaikkea vapaa-aikaa. Haluan erilaisen elämän jossa saan vaikka harrastaa iltaisin jotakin että pitää aina lasta vahtia. Tekisi niin kovasti mieli lähteä ja saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä lasta, äitiä tai isää ei ole olemassa. Jokaisella joskus kurja päivä ja ymmärtäkseni tämä on juuri se media, minne väsynyt (joidenkin marttyyrien mielestä ihan turhaan, kun juuri hänellä on asiat vieläkin huonommin) vahempi voi tulla purkamaan ylimääräiset höyryt ja saada luvalla valittaa elämän epäreiluudesta. Olen varma, että aloittajakin on yleensä ihan tyytyväinen elämäänsä. Välillä vaan on pakko valittaa. Tämähän on aivan loistava kanava siihen. 

Vierailija
62/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:48"]

Täydellistä lasta, äitiä tai isää ei ole olemassa. Jokaisella joskus kurja päivä ja ymmärtäkseni tämä on juuri se media, minne väsynyt (joidenkin marttyyrien mielestä ihan turhaan, kun juuri hänellä on asiat vieläkin huonommin) vahempi voi tulla purkamaan ylimääräiset höyryt ja saada luvalla valittaa elämän epäreiluudesta. Olen varma, että aloittajakin on yleensä ihan tyytyväinen elämäänsä. Välillä vaan on pakko valittaa. Tämähän on aivan loistava kanava siihen. 

[/quote]

en ole ikinä tyytyväinen elämääni en pidä kodin ja lapsenhoidosta ja sitä samaa paskaa mun päivät ovat vuodesta toiseen olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:36"]

Jaa, vai yrittäjät ei pidä lomia. Itse pidän kahden ja puolen viikon kesäloman ja miehellä on pidempi loma, kun ei yrittäjä ole. Yksityisyrittäjällä on se ongelma, että kun et tee töitä, niin tuloja ei tule, mutta kulut juoksee, vuokrat yms. Eli ei kauhean pitään lomaan ole vain varaa, jos ei siihen säästä jo hyvissä ajoin etukäteen.

[/quote]

Ottamatta kantaa ap:n tilanteeseen (onkohan edes oikea juttu) yleisellä tasolla totean, että osa yrittäjistä vain yksinkertaisesti on elämäntapayrittäjiä 24/7/365.

Sellaisen ihmisen (mies tai nainen) kanssa on mahdottomuus yrittää pitää normaalia 3-4 viikon lomaa. Lusikka kauniiseen käteen ja pyrkikää pitämään lyhyempiä "oikeita" lomia, jossa yrittäjäpuoliso on sekä fyysisesti ja henkisesti perheen käytössä. Vaikka päivä kerrallaan, jos pidempi ei onnistu.

Sen lisäksi semilomia, jossa puoliso paikalla fyysisesti ja on salllittua vaikka puoli päivää näprätä sitä kännykkää tai soittaa niitä puheluita ja loppuosa päivästä perheen käytössä. Tämä vaatii henkistä kypsyyttä molemmilta puolisoilta, eli yrittäjäpuoliso todella sitten katkaisee työt sovittuna aikana ja jatkaa niitä seuraavana päivänä sallittuna aikana ja toinen puoliso ei hermostu työn teosta eikä siitä syyllistä toista suoraan eikä varsinkaan epäsuoraan. 

Vierailija
64/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:22"]

On ajokortti ja autokin, lääkäri vaan kieltänyt ajoni sairauksieni takia.

[/quote]

Loistavaa! Tää taitaa olla ihan uusi juttu! :DD

Mistä te muuten tiedätte että se, mitä ap kertoo miehestään on totta? 

Tai jos se on totta, niin onko mikään ihme, että mies viihtyy töissä kun kotona on uppiniskainen, samoja ajatusratoja kiertävä, synkkä ja aggressiivinen vaimo? 

Vierailija
65/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:22"]

[/quote]

Tai jos se on totta, niin onko mikään ihme, että mies viihtyy töissä kun kotona on uppiniskainen, samoja ajatusratoja kiertävä, synkkä ja aggressiivinen vaimo? 

[/quote]

No eihän sitä tiedetäkään. Eikä todellakaan ole ihme jos mies ei kotona viihdy, tekee varmasti pidempää päivää kuin on pakko, kun kotona valitetaan koko ajan tekemättä asioille mitään.

Vierailija
66/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:48"]

"saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta"

Jaa..miksi sinä sen lapsen teit?

[/quote]

Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.

Sympatiani ovat puolellasi ap.

T: uramiehen vaimo

[/quote]

Lapsi on tietenkin miehen oma, ja miehen tekemä.

Onko kuitenkin vanhanaikaista ajatella, että mies myös kantaa perheen taloudesta oletettavasti tällä hetkellä kokonaisvastuun, tienaa rahat ja pyörittää yritystä. Maksaa vieläpä veroja. Ja kaiken tämän hän oletettavasti tekee raskasta vastuuta ja työtaakkaa kantaen.

Onko vanhanaikaista ajatella, että kenties miehen on parempi jatkaa yrittäjänä kuin työttömänä, mahdollisesti sosiaalitoimiston asiakkaana?

Parempi elää vaikkapa remonttia odottelevassa talossa kuin kaupungin tai VVO:n vuokrakerrostalokaksiossa?

Mites olisi, AP, voisitko mennä mukaan miehesi yritystoimintaan? Eikös perheyrittäjyys olisi mukavampaa kuin yksinyrittäminen? Pystytkö tekemään päivisin yrityksessä edes jotakin, mm. maksuliikenteen hoitamista, puhelimeen vastaamista tms? Tällöin varmaan miehellesikin jäisi enemmän aikaa perheelle. Monessa yrityksessä on mahdollista toimia siten, että työvastuuta voidaan jakaa perheen kanssa. Voisiko lapsenkin ottaa mukaan töihin, toimistoon tai liikkeeseen, jos sellaisia on?

Yrittäjyyttä pitäisi minun mielestäni tukea, ja kun tällä hetkellä työtilanne on mitä on, kannattaisi mielestäni yrittää olla hieman solidaarinen. Miten on, pystyisitkö AP osallistumaan yrityksen toimintaan?

T. yrittäjäperheen lapsi

[/quote]

Mä teen jotakin toimistotöitä niitä mitä mies antaa tehdä. Itse se haluaa puheluihin yms vastata.

[/quote]

No mutta sittenhän se on ihan oikein ettet saa Kelasta työttömyyskorvausta, kun et kerran työtön olekaan.

Vierailija
67/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:24"]

Huomaatteko kuinka ap:n tyyli on muuttunut agressiivisemmaksi? Melko huolestuttavaa...

[/quote]

Erittäin huolestuttavaa sen lapsen kannalta.

Vierailija
68/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En voi ajaa koska voin koska vaan pyörtyä auton rattiin ja mies ei sitten ilmeisesti välitä lapsestaan koska tekee turhaan pitkää päivää av.n mukaan.

Vierailija
69/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:48"]

[/quote]

Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.

[/quote]

Onko kuitenkin vanhanaikaista ajatella, että mies myös kantaa perheen taloudesta oletettavasti tällä hetkellä kokonaisvastuun, tienaa rahat ja pyörittää yritystä. Maksaa vieläpä veroja. Ja kaiken tämän hän oletettavasti tekee raskasta vastuuta ja työtaakkaa kantaen.

Onko vanhanaikaista ajatella, että kenties miehen on parempi jatkaa yrittäjänä kuin työttömänä, mahdollisesti sosiaalitoimiston asiakkaana?

Parempi elää vaikkapa remonttia odottelevassa talossa kuin kaupungin tai VVO:n vuokrakerrostalokaksiossa?

Mites olisi, AP, voisitko mennä mukaan miehesi yritystoimintaan? Eikös perheyrittäjyys olisi mukavampaa kuin yksinyrittäminen? Pystytkö tekemään päivisin yrityksessä edes jotakin, mm. maksuliikenteen hoitamista, puhelimeen vastaamista tms? Tällöin varmaan miehellesikin jäisi enemmän aikaa perheelle. Monessa yrityksessä on mahdollista toimia siten, että työvastuuta voidaan jakaa perheen kanssa. Voisiko lapsenkin ottaa mukaan töihin, toimistoon tai liikkeeseen, jos sellaisia on?

Yrittäjyyttä pitäisi minun mielestäni tukea, ja kun tällä hetkellä työtilanne on mitä on, kannattaisi mielestäni yrittää olla hieman solidaarinen. Miten on, pystyisitkö AP osallistumaan yrityksen toimintaan?

T. yrittäjäperheen lapsi

[/quote]

Mä teen jotakin toimistotöitä niitä mitä mies antaa tehdä. Itse se haluaa puheluihin yms vastata.

[/quote]

No mutta sittenhän se on ihan oikein ettet saa Kelasta työttömyyskorvausta, kun et kerran työtön olekaan.

[/quote]

Kyllä olen työtön.

Vierailija
70/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:50"]

Huomaatteko kuinka ap:n tyyli on muuttunut agressiivisemmaksi? Melko huolestuttavaa...

[/quote]

Erittäin huolestuttavaa sen lapsen kannalta.

[/quote]

Mitäs huolestuttavaa siinä on?

Vierailija
71/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

T. yrittäjäperheen lapsi

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä olen työtön.

[/quote]

Lue tuo lihavoitu. Jos teet työtä, et ole työtön. Työtön ei tee mitään työtä.

Vierailija
72/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

T. yrittäjäperheen lapsi

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä olen työtön.

[/quote]

Lue tuo lihavoitu. Jos teet työtä, et ole työtön. Työtön ei tee mitään työtä.

[/quote]

En saa euroakaan tuosta hommasta. Yhteiskunnalle tuli miljoona kertaa kalliimmaksi jos eroaisin mutta en eroa koska rakastan miestäni inhoan vain koti ja lapsenhoitoa mutta kaipa siihenkin jonkun systeemin pystyy keksimään.

Vierailija
73/94 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me asuta missään hesassa eikä tämän ikäiselle todellakaan ole mitään päiväleirejä. Miehen työauto on iso pakettiauto ja sillä ei voi verotuksellisista syistä ajaa muuten kuin työmatkoja siksi meillä on tuo toinenkin auto. ap

Vierailija
74/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:56"]

[/quote]

[/quote]

En voi ajaa koska voin koska vaan pyörtyä auton rattiin ja mies ei sitten ilmeisesti välitä lapsestaan koska tekee turhaan pitkää päivää av.n mukaan.

[/quote]

Juu, jätä autoilu muille, turvallisempaa kaikkien kannalta. :)

Jos nyt lähdetään siitä, että se mitä kerrot miehestäsi (ja itsestäsi) on totta, niin mies varmaan ajattelee että voi luottavaisin mielin olla töissä ja hankkia leivän yhteiseen pöytään kun sinä pidät huolta lapsesta ja kodista. Sitä sanotaan työnjaoksi. Hänen aherruksensa on hänen tapansa välittää lapsesta ja tämän tulevaisuudesta. Mitä muita vaihtoehtoja hänellä on, kun sinä panttaat niitä "kymppitonnien säästöjä" tililläsi, etkä "voi" tehdä mitään työtä?

Et käytä rahojasi remppaan, vaan syytät sen tekemättömyydestä miestäsi. Et käytä niitä miehen firman pääoman kasvattamiseen, jolloin hän ehkä voisi palkata kesäksi pätevää työvoimaa työtaakkaa jakamaan. Sekin on varmaan miehen syytä. Et käytä niitä omaan terapiaasi. Et myöskään ole hommannut rahoillasi lapselle kesähoitajaa tai edes leiripaikkaa, koska silloinhan lapsella voisi olla edes hetken kivaa. Samalla sinä pääsisit vähän irti lapsen ja kodinhoidosta, jotka sinua nyt niin kamalasti kuormittavat. Voisit hakea vaikka uutta puhelinmyyntityötä, jota voisit tehdä etänä kotoasi tai miehen toimistolta? 

63

Vierailija
75/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:02"]

Eipä vaan tympisi. Olen kasvattanut lapseni 16v kokonaan yksin. Eli mies ei ole ollut paikalla edes yhtä päivää viikossa, ei edes yhtään iltaa tai kolmea tuntia päivässä. Sairaana ollessanikin olen hoitanut lapsen vaikka 39 asteen kuumessa, ruoan  väänsin ja lasta viihdytin. Tiedän kyllä mitä vastuunottaminen on. Sinun rutinasi on minusta naurettava, olen pahoillani.

[/quote]

Mitäs suostuit? Aika turha tulla tänne marttyyrin kruunua kiillottamaan sanon minä. Se että sinä halusit/olit valmis uhraamaan koko elämäsi siksi, että miehesi saa toteuttaa omia urahaaveitaan tms. ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin "hienoa" tai tavoiteltava tila parisuhteessa. Pelkkä isän läsnäolon puute lapsille aiheuttaa psyykkisiä häiriöitä lapsen kehitykseen. Mutta ehkä olitkin kontrollifriikki ja olitkin oikeastaan tyytyväinen siitä, että mies "pysyy poissa" sinun kentältäsi ja saat itse yksin päättää lähestulkoon kaikesta kotiin ja lasten kasvatukseen liittyvästä mattojen väristä harrastuksiin asti. Ja tuntea olevasi, ah niin paljon parempi ihminen (kuin nuo muut naiset/äidit), kun sinä ainakin olet laittanut lapset ykköseksi elämässäsi. Onnea valitsemallasia tiellä sinne norsunluutorniin. Mutta ota huomioon, että kaikki eivät halua elää kuten sinä elit eikä sinun valintasi ole niin puhtoisen kaunis, kuin ehkä haluaisit sen nähdä.

Toki jos jostain syystä olit menettänyt puolisosi ja siitä syystä olit yh, ymmärrän vaiheutesi, mutta se ei silti tee siitä tavoiteltavaa elämäntapaa.

Eikä se ole hyväksi parisuhteellekkaan. Mietityttää kuinka usein teillä noina vuosina ja sen jälkeenkin on ollut seksiä...

[/quote] Höpsis, tässä kukaan marttyyri ole. Halusin vain avata ap:n silmiä, että on sitä pärjätty vaativammassakin tilanteessa. Ap:n pitäisi nyt vaan keskittyä lapseen, kun on sellaisen hankkinut. Ei kai se mies pahalla niitä töitä tee. Vai onko tässä nyt sellainen tilanne, että ap: n mies ei enää halua olla ap:n kanssa ja siksi tekee mieluummin töitä?

[/quote]

Sua selkeästi vituttaa, kun tuhlasit elämäsi miehen uran takia, etkä saanutkaan siitä mitään palkintoa.

Liittoon mennään sillä ajatuksella, että saadaan kumppani. Yrittäjän puoliso on usein yhtä yksin kuin sitä puolisoa ei olisikaan. En ikinä ryhtyisi yrittäjän vaimoksi, eikä ap:kaan ryhtynyt, vaan mies vaihtoi uraa kesken kaiken. Silloin on vaikea tilanne: jättääkö muuten hyvä mies? Mutta eroa kohtihan siinä ollaan menossa, jos ei näe toista juuri koskaan, yhtä hyvin voisi sitten olla yksin.

Vierailija
76/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä ketju on taas yksi av:n kiusausketjuista. Joku vittupää keksi alkaa vittuilemaan ap:lle heti alkuun, ja muut typerämmät peesaajathan liittyvät heti kuoroon.

Aivan uskomattomia vastauksia olet saanut, ap. Toivon voimia elämääsi.

Ja vittuilijoille toivotan kipeää avioeroa ja muutenkin herätystä todellisuuteen (tosin heitä taitaa olla vain yksi eukko + joku katkera lassukka).

Vierailija
77/94 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:06"]

No mene töihin herranjumala äläkä valita! Kai sinä nyt jotain pystyt tekemään, ja lapsi hoitoon! Olet harvinaisen tyhmä ihminen, ja minä en usein tuota sano.

[/quote]

Niin, töihinhän vaan MENNÄÄN... Varsinkin, jos on sairaustaustaa.

Miksi helvetissä te eukot kiusaatte tätä yhtä ihmistä ketjusta toiseen? Onko hän teille joku likasanko? Hänellä on todellisia ongelmia, joihin ei ole helppoja ratkaisuja. Teidän ehdottelemanne ratkaisut ovat simppeleitä ja käytännössä toteuttamiskelvottomia, kuten ajatus, että joku lehtienmyyntityö olennaisesti parantaisi ap:n kaltaisessa tilanteessa olevan ihmisen asemaa.

Vierailija
78/94 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:37"]

[/quote]

Tämä ketju on taas yksi av:n kiusausketjuista. Joku vittupää keksi alkaa vittuilemaan ap:lle heti alkuun, ja muut typerämmät peesaajathan liittyvät heti kuoroon.

Aivan uskomattomia vastauksia olet saanut, ap. Toivon voimia elämääsi.

Ja vittuilijoille toivotan kipeää avioeroa ja muutenkin herätystä todellisuuteen (tosin heitä taitaa olla vain yksi eukko + joku katkera lassukka).

[/quote]

Jos tässä joku vittuilee niin se on tämä ap joka tehtailee tänne joka päivä samanlaisia avauksia.

Vierailija
79/94 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yritys vaan elättää sut, miehesi ja lapsesi. Sinuna olisin vähän kiitollisempi ja ymmärtäväisempi.

Vierailija
80/94 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:50"]

[/quote]

Siksi koska silloin se oli normaaleissa töissä en olisi tehnytkään lasta jos se olisi ollut yrittäjä.

[/quote] Niin että kun tulee vastoinkäymisiä, lapsi lempataan.

[/quote]

Mä olen kuule vuosikausia hoitanut lasta, joka ainoan kesän yksin kun mies on aina töissä, usein 12 tunnin työpäiviä. Mä olen ollut iltaisin aina kotona harrastamatta mitään että joku on lapsen kanssa. Mä saan aina lapsen vinkumisiin vastata miksi muiden isät on kotona lomalla ja meidän isä vaan töissä tympisi se sinuakin.

[/quote]

Onhan tuo raskasta, mutta siltikin kummaa, kun toteat, että voisit vain lähteä ja jättää lapsen hoitaisi mies häntä tai ei. Tottahan kuitenkin välität lapsesta. Jos olet häntä jo kauan hoitanutkin, niin ei hän taida ihan pienikään olla. Hänestä luulisi olevan sinulle paljon iloa. Älä nyt käytä lasta koston välineenä. Onnea teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi