Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen elämä on suorittamista

Vierailija
29.12.2020 |

Tämä on asia jonka olen miehenä oppinut.

Miehen tehtävänä on osoittaa rohkeutta, ahkeruuttam kyvykkyyttä, valppautta ja nohevuutta. Pn oltava koko ajan terävänä ja valmiina reagoimaan. Jos tulee hätätilanne, mies hyökkää toimintaan. Sosiaalisissa tilanteissa pitää olla nopeat reaktiot ja terävyyttä. Mies on kunnianhimoinen ja määrätietoinen uratykki tai ahkera rakentaja, jompi kumpi vaaditaan.

Jos et suoriudu miestehtävistä ja mahdu miesmuottiin, et saa parisuhdetta etkä arvostusta, ellet ole poikkeuksellisen taitava jossain kuten taiteilijana. Etkö usko? No mieti asiaa näin. Haluaisitko seurustella miehen kanssa jolta puuttuu edellä mainitut piirteet? Et ihan varmasti haluaisi.

Naisen ei tarvitse olla mitään edellä mainituista. Nainen voi keskittyä omaan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiinsa, ja silti olla arvostettu ja silti saada parisuhteen. Ei tarvitse saada aikaiseksi sitä ja tätä, kilpailla tai osoittaa kyvykkyyttä. Kukaan ei valita miksi olit passiivinen, etkö halua eteenpäin elämässä tai mitä hyötyä tuollaisesta naisesta on joka ei osaa käytännön taitoja eikä ole menestyväkään.

Naisilla on tässä mielessä todella paljon helpompaa.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Kuka tämän voisi purkaa? Ettei vaan juuri ne miehet itse? Aivan kuten enimmäkseen naiset ovat nostaneet esille naisten ongelmat.

Pahimmat arvostelijat löytyy varmasti mieskööreistä, miten vaikka raksan kahvihuoneesta löytyy ymmärrystä työttömäksi heittäytyvästä, jonka ajatuksena on etsiä omaa henkistä kotiaan?

Miehet eivät voi purkaa tätä, koska tässä on ero:

Miehet jotka kieltäytyvät perinteisestä roolista jäävät sivuun parisuhteista ja lopulta heidät poistetaan geenipoolista.

Tässä valitsijoina toimivat naiset.

Tuohan on täyttä puppua. Jos noin olisi, paljon muita ei olisi olemassakaan kuin suorittajamiehiä. Kun avaat silmäsi ja katsot ympärillesi, huomaat että suurin osa ei sellaisia ole.

Suurin osa on suorittajamiehiä, pakon edessä. 99% parisuhteessa olevista miehistä joutuu ottamaan "miehen roolia" josta ap kirjoitti, halusivat he sitä tai eivät.

Sinä et vain naisena tajua sitä koska huomaat vain erityisen kyvykkäät suorittajamiehet.

Suurin osa miehistä lopettaa tuon esityksen viimeistään, kun nainen on nalkissa. Seuraa vuodet, jolloin nainen hoitaa yksin lapset ja kodin ja mies on pelkkä perässä vedettävä riippa. Sitten nainen eroaa eikä enää uutta miestä halua kattonsa alle. On oppinut tekemään kaikki työtkin itse.

Vierailija
42/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Kuka tämän voisi purkaa? Ettei vaan juuri ne miehet itse? Aivan kuten enimmäkseen naiset ovat nostaneet esille naisten ongelmat.

Pahimmat arvostelijat löytyy varmasti mieskööreistä, miten vaikka raksan kahvihuoneesta löytyy ymmärrystä työttömäksi heittäytyvästä, jonka ajatuksena on etsiä omaa henkistä kotiaan?

Miehet jotka kieltäytyvät perinteisestä roolista jäävät sivuun parisuhteista ja lopulta heidät poistetaan geenipoolista.

Tästä mä olen eri mieltä. Jos naiset ovat jo vapautuneet perinteisistä rooleista ja ovat siten vapaampia valitsemaan, on epäloogista väittää, että heidän vapautumisensa kohdistuisi vain heihin itseensä. Uskonkin, että tietyt naiset, jotka ovat rikkoneet perinteisiä rooleja arvostavat niitä rikkovaa miestäkin. Koskaan ikinä ei päästä siihen tilanteeseen, että kaikki naiset pitäisivät kaikenlaisista miehistä tai toisinpäin. Sehän se tässäkin tuntuu olevan vaikea hyväksyä.

Ongelma on nimenomaan siinä, että kaikki naiset pitävät vain yhdenlaisista miehistä. Eli komeista suorittajista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Tuohan on täyttä puppua. Jos noin olisi, paljon muita ei olisi olemassakaan kuin suorittajamiehiä. Kun avaat silmäsi ja katsot ympärillesi, huomaat että suurin osa ei sellaisia ole.

Suurin osa on suorittajamiehiä, pakon edessä. 99% parisuhteessa olevista miehistä joutuu ottamaan "miehen roolia" josta ap kirjoitti, halusivat he sitä tai eivät.

Sinä et vain naisena tajua sitä koska huomaat vain erityisen kyvykkäät suorittajamiehet.

Ongelma on juurikin se, etten tunne kuin pari erityisen kyvykästä suorittajamiestä. Heistä kumpikaan ei ole suosittuja naisten keskuudessa.

Miten harhainen voi ihminen oikeasti olla?

Vierailija
44/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Ero on siinä, että kun naiset nostivat ongelmia esiin, niin miehet ryhtyivät muutokseen mukaan. Kun miehet nostavat ongelmiaan esiin, on vastaus naisilta yleensä juuri se kuuluisa "älä valita!" Ei ne naisetkaan yksin ongelmiaan ratkoneet, miksi miehiltä odotetaan sitä?

Jep.

Feministit puhuvat itsensä pussiin huomauttamalla että miehillä oli kaikki valta.

No jos oli niin kuka ne päätökset tasa-arvoisemmasta Suomesta teki, kun oli vain miespoliitikoita ja miesjohtajia?

Naisetko pakottivat miehet päättämään? No eivät tasan pakottaneet, noina aikoina isompia erimielisyyksiä ratkottiin sodissa. Kyllä ne miehet ihan vapaaehtoisesti tekivät työtä tasa-arvon puolesta, vaikka osa toki sitä vastustikin.

Ja todellakin tuo "tosimies ei valita"-kulttuuri elää ja voi hyvin. Kiitos tästä naisille.

Vierailija
45/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi halutessaan vaihtaa sukupuolta tai jäädä kotiin tuilla eläämään. Silloin ei tarvitse suorittaa, kun voi vaan olla.

Vierailija
46/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Jännästi kouluissa tytöt sitten onkin niitä suorittajia ja hikipinkoja, mutta pojat vaan poikia ja ottavat rennosti. Missä vaiheessa miehet sitten alkavat suorittamaan niin, että menevät suorittamisessa kympin tyttöjen ohi?

Nyt puhut erilaisesta suorittamisesta.

Tarkoitat pikkutarkkaa puuhastelua, sääntöjen noudattamista ja mukautumista ohjeisiin. kts. kympin tyttö.

Mieheltä edellytetään rohkeutta, aikaansaapuutta, kunnianhimoa ja määrätietoisuutta pyrkiä kohti jotain isompaa.

Vierailija
47/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Tästä mä olen eri mieltä. Jos naiset ovat jo vapautuneet perinteisistä rooleista ja ovat siten vapaampia valitsemaan, on epäloogista väittää, että heidän vapautumisensa kohdistuisi vain heihin itseensä. Uskonkin, että tietyt naiset, jotka ovat rikkoneet perinteisiä rooleja arvostavat niitä rikkovaa miestäkin. Koskaan ikinä ei päästä siihen tilanteeseen, että kaikki naiset pitäisivät kaikenlaisista miehistä tai toisinpäin. Sehän se tässäkin tuntuu olevan vaikea hyväksyä.

Ongelma on nimenomaan siinä, että kaikki naiset pitävät vain yhdenlaisista miehistä. Eli komeista suorittajista. 

Ihan kaikki naiset? Taviksetkin? Miksi niillä tavisnaisilla on sitten ihan tavallisen näköisiä duunari miehiä? Oon itse duunarialalla ja kaikilla työkavereillani on duunari mies, ei yhdelläkään mitään kirurgia tms. Korkeakoulutetut pariutuvat yleensä keskenään.

Vierailija
48/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitt...näitä av-mamma-palstan miehiä.

Oletko sä ap. vielä äitisi holhouksessa, vai mistä kiikastaa?

Vierailija
49/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin suorittajat tai kaljan kittaajat? Eikö voisi vaan olla ihan aikuinen, hoitaa asiansa, nauttia elämästä ja olla tekemättä niin isoa numeroa kaikesta?

Vierailija
50/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli, uli, naisten syytä. Miehen täytyy olla suorittaja naisten vaatimuksesta, naiset huijaavat itsensä raskaaksi, naiset hoidattavat vauvat ja äiti vai makaa sohvalla, naiset ovat miehensä elättijiä jne.

Miesten pitää tehdä lumityöt, puhdistaa rännit, vaihtaa auton renkaat, korjata autot, rakentaa talot...

Vierailija
51/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Ainakaan toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.

Tuossa pätee aika hyvin nyrkkisääntö "kotinainen hakee uramiestä, uranainen hakee uramiestä".

Kun nainen ottaa perinteisen naisen roolin, rinnalle haetaan miestä joka ottaa perinteisen miehen roolin. Kun nainen ottaa perinteisen miehen roolin, rinnalle haetaan naisen vertaista miestä.

Se on just noin, ja ihan viime aikoina olen taas käytännössä todennut sen deittaillessa. Se ajaa meidät miehet yrittämään ja suoriutumaan elämässä hyvin, jotta meillä on tarjota sitä mitä naiset kaipaavat. Tosin sitten hyvällä ulkonäöllä ja hauskuudella pääsee menemään ohituskaistaa, ja suorituksista voi vähän joustaa.

On se niin väärin kun tylsää työtöntä läskiä ei naiset hae sohvalta.

Vierailija
52/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa mammat, että tällä palstalla ei oikeat miehet kirjoittele. Älkää vetäkö ap:sta mitään johtopäätöksiä. Kaikki ei ole lässyttäviä luusereita.

Vierailija
53/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole yhdenkään muun ihmisen vika jos sinä koet että sinulta vaaditaan liikaa. Miksi mukaudut muiden vaatimuksiin? ELÄ ITSELLESI. Lopeta vinkuminen. Kukaan muu ei ole oikeasti vastuussa sinun hyvinvoinnista, mutta olisihan se niin mukavaa jos joku voisi leikkiä sinun äitiäs ja puhaltaa pipiin kun on pipi päässä. Tulisi ja korjaisi asiasi sinun puolesta. Mulla oli samanlainen kumppani joka oletti, että naisen tehtävä on korjata miehen asiat. No ei ole. Sinun tulee ITSE muuttua, ei kenenkään muun. Tämä on joo provo, mutta jos ko. tavalla ajattelevia ihmisiä on olemassa niin ovat aika yksinkertaisia eivätkä näe kyllä asioita niin kuin ne ovat, vaan niin kuin itse haluavat.

Vierailija
54/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Se on biologiaa.

Käytännössä kaikilla lajeilla sama homma. Minä en ainakaan tiedä yhtään eläinlajia, jossa naaraat ruokkisivat ja suojelisivat urosta ja kilvoittelisivat siitä kuka saa ottaa uroksen sisäänsä. 

Vierailija
55/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

No kyllä ja ei. Osa ilmiöstä on varmasti tuota. Kuitenkin tälläkin palstalla saa jatkuvasti lukea kommentteja, joiden mukaan vaan tietyllä tavalla ajatteleva ja tiettyjä asioita haluava mies on mies. Tämäkin on osaltaan sitä asennevaikuttamista. Toisaalta eräänlaista ryhmäkuria, toisaalta myös pyrkimystä vaikuttaa naisten asenteisiin. Vähän sama ilmiö kuin h*orittelevat naiset. Osa ihmisistä kokee hyötyvänsä perinteisistä sukupuolirooleista ja kokevat näistä poikkeamisen uhkana. Tai ei näistä poikkeamista sinänsä, vaan sen että näistä poikkeamisesta tulisi yleisesti hyväksyttyä, jolloin näihin rooleihin sopiminen ei enää riitäkään itsensä korottamiseen vaan pitäisi keksiä jotain muutakin annettavaa. Ts. miehellä pitäisi olla jotain muutakin annettavaa kuin perinteisen maskuliininen olemus ja naisella jotain muutakin annettavaa kuin siveys ja alistuvuus.

Vierailija
56/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimpien naistenkin elämä on suorittamista, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee lapsia. Voi olla, että naisten paineet tulee useammin muualta kuin pariutumisesta, muttei se suinkaan tarkoita sitä ettei näitä paineita olisi.

Vierailija
57/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö ap. Suomessa voi muuttaa sukupuolta, ihan milloin vain ja sen jälkeen ei sinun naisena tarvitse enää tehdä muuta kuin makoilla sohvalla, kitata kaljaa ja nostaa yhteiskunnan tukia ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Näin helppoa se on, kun osaa oikein oivaltaa. Niin, eikä ole sen jälkeen suorituspaineita. Ei muuta kuin kikkelit pois ja hormoonia naamaan.

Vierailija
58/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. Mies voi antaa henkensä naisen puolesta, mutta toisinpäin ei puhettakaan.

mies52v

Aika moni nainen on kuollut lapsivuoteeseen synnytettyään pojan eli menepäs jauhamaan sitä schaibaasi muualle.

Vierailija
59/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Ei pidä paikkaansa. Rankkaa ja paikkaansapitämätöntä uli-yleistämistä.

Vierailija
60/115 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli.

Sinä syyllistyt nyt misogyniaan ja olet vielä väärässäkin. Mä en edes huomaa miehiä.Eli tuskin suakaan huomaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan