Miehen elämä on suorittamista
Tämä on asia jonka olen miehenä oppinut.
Miehen tehtävänä on osoittaa rohkeutta, ahkeruuttam kyvykkyyttä, valppautta ja nohevuutta. Pn oltava koko ajan terävänä ja valmiina reagoimaan. Jos tulee hätätilanne, mies hyökkää toimintaan. Sosiaalisissa tilanteissa pitää olla nopeat reaktiot ja terävyyttä. Mies on kunnianhimoinen ja määrätietoinen uratykki tai ahkera rakentaja, jompi kumpi vaaditaan.
Jos et suoriudu miestehtävistä ja mahdu miesmuottiin, et saa parisuhdetta etkä arvostusta, ellet ole poikkeuksellisen taitava jossain kuten taiteilijana. Etkö usko? No mieti asiaa näin. Haluaisitko seurustella miehen kanssa jolta puuttuu edellä mainitut piirteet? Et ihan varmasti haluaisi.
Naisen ei tarvitse olla mitään edellä mainituista. Nainen voi keskittyä omaan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiinsa, ja silti olla arvostettu ja silti saada parisuhteen. Ei tarvitse saada aikaiseksi sitä ja tätä, kilpailla tai osoittaa kyvykkyyttä. Kukaan ei valita miksi olit passiivinen, etkö halua eteenpäin elämässä tai mitä hyötyä tuollaisesta naisesta on joka ei osaa käytännön taitoja eikä ole menestyväkään.
Naisilla on tässä mielessä todella paljon helpompaa.
Kommentit (115)
Tästä saa sellaisen kuvan ettei olisi olemassa uranaisia, ainoastaan nyrkin ja hellan väliin hinkuvia rouvas kokelaita.
Totta toinen puoli.
Kuka tämän voisi purkaa? Ettei vaan juuri ne miehet itse? Aivan kuten enimmäkseen naiset ovat nostaneet esille naisten ongelmat.
Pahimmat arvostelijat löytyy varmasti mieskööreistä, miten vaikka raksan kahvihuoneesta löytyy ymmärrystä työttömäksi heittäytyvästä, jonka ajatuksena on etsiä omaa henkistä kotiaan?
Vierailija kirjoitti:
Tästä saa sellaisen kuvan ettei olisi olemassa uranaisia, ainoastaan nyrkin ja hellan väliin hinkuvia rouvas kokelaita.
On monenlaisia naisia. On uranaisia, on nyrkin ja hellan väliin haluavia, taivaanrannan maalareita, ja vaikka mitä.
Ap:n pointtihan käsittääkseni oli että naisille tämä sallitaan. Miehille on varattu se suorittajan rooli jossain muodossa (menestyjä, rakentaja, tms) ja sitten muutamille poikkeuksellisen lahjakkaille spesiaaliroolit.
Miehen roolivalikoima on siis paljon kapeampi.
Mitä jos päätät itse mitä haluat elämässäsi, ei vain naisen miellyttämisen kannalta. Ihmiset luonnostaan suuntautuvat sitten joko toimintaan tai ajatteluun tai kumpaankin, tai johonkin muuhun, älä väkisin yritä jos ei luonnistu. Kaikki on tehty erityyppisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
Kuka tämän voisi purkaa? Ettei vaan juuri ne miehet itse? Aivan kuten enimmäkseen naiset ovat nostaneet esille naisten ongelmat.
Pahimmat arvostelijat löytyy varmasti mieskööreistä, miten vaikka raksan kahvihuoneesta löytyy ymmärrystä työttömäksi heittäytyvästä, jonka ajatuksena on etsiä omaa henkistä kotiaan?
Miehet eivät voi purkaa tätä, koska tässä on ero:
Miehet jotka kieltäytyvät perinteisestä roolista jäävät sivuun parisuhteista ja lopulta heidät poistetaan geenipoolista.
Tässä valitsijoina toimivat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
Miehet jotka kieltäytyvät perinteisestä roolista jäävät sivuun parisuhteista ja lopulta heidät poistetaan geenipoolista.
Miten joiltakin onnistuu munkiksi ryhtyminen? Enemmistö tuntuu suorastaan halkeavan jäädessään pois oravanpyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
Tästä mä olen eri mieltä. Jos naiset ovat jo vapautuneet perinteisistä rooleista ja ovat siten vapaampia valitsemaan, on epäloogista väittää, että heidän vapautumisensa kohdistuisi vain heihin itseensä. Uskonkin, että tietyt naiset, jotka ovat rikkoneet perinteisiä rooleja arvostavat niitä rikkovaa miestäkin. Koskaan ikinä ei päästä siihen tilanteeseen, että kaikki naiset pitäisivät kaikenlaisista miehistä tai toisinpäin. Sehän se tässäkin tuntuu olevan vaikea hyväksyä.
On se Suomessa naisenkin elämä suorittamista, jos siis menee kaavan mukaan.
Aina voi yrittää irroittautua, mutta siinä joutuu luopumaan tietyistä asioista.
Oon nainen. Paloin 2 kertaa loppuun ja muutin maalle halvempaan elinympäristöön. Miestä eikä lasta löydy tästä taloudesta. Ylen Perjantai dokumentissa oli muistaakseni 3 burn outia läpikäynyt akka joka palasi takaisin työelämään, hänkin niin ikään lapseton vaikka sanoi haluavansa jossain vaiheessa oman perheen.
Olen miehenä oppinut mistä naiset pitävät ja todennut, että jos olen oma itseni niin minussa ei kovin paljon ole niitä naisten kaipaamia asioita. Tietysti yleistäen näin. Joskus parikymppisenä naisen kaipuu oli niin kova että aloin muuttamaan itseäni ja käytöstäni ulkoisesti sellaiseksi että sain ihailua ja parisuhteen. Nyt olen sellainen kuin olen ja sinkkuna on mennyt monta vuotta. Edelleen haluaisin suhteen, mutta en enää niin paljon että muuttaisin itseni naisten halujen mukaiseksi. Ei elämä huonoa ole yksinkään.
Mitä tuntemiasi pariskuntia tässä pidät esimerkkeinä? Eikö sieltä lähipiiristä löydy vain velttovirneisiä suunsoittajapoikia kaljatölkki kourassa? Vai muka aina valmiina reagoimaan, paitsi tietysti netissä ja herne nenässä. Supersuorittajista tuskin on iloa perheelle, ne paineet tulee jostain muualta (ehkä lapsuudenkodin peruja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
Tästä mä olen eri mieltä. Jos naiset ovat jo vapautuneet perinteisistä rooleista ja ovat siten vapaampia valitsemaan, on epäloogista väittää, että heidän vapautumisensa kohdistuisi vain heihin itseensä. Uskonkin, että tietyt naiset, jotka ovat rikkoneet perinteisiä rooleja arvostavat niitä rikkovaa miestäkin. Koskaan ikinä ei päästä siihen tilanteeseen, että kaikki naiset pitäisivät kaikenlaisista miehistä tai toisinpäin. Sehän se tässäkin tuntuu olevan vaikea hyväksyä.
Ainakaan toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.
Tuossa pätee aika hyvin nyrkkisääntö "kotinainen hakee uramiestä, uranainen hakee uramiestä".
Kun nainen ottaa perinteisen naisen roolin, rinnalle haetaan miestä joka ottaa perinteisen miehen roolin. Kun nainen ottaa perinteisen miehen roolin, rinnalle haetaan naisen vertaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
Ainakaan toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.
Tuossa pätee aika hyvin nyrkkisääntö "kotinainen hakee uramiestä, uranainen hakee uramiestä".
Kun nainen ottaa perinteisen naisen roolin, rinnalle haetaan miestä joka ottaa perinteisen miehen roolin. Kun nainen ottaa perinteisen miehen roolin, rinnalle haetaan naisen vertaista miestä.
Vapaaehtoinen sinkkuus on myös hyväksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miehenä oppinut mistä naiset pitävät ja todennut, että jos olen oma itseni niin minussa ei kovin paljon ole niitä naisten kaipaamia asioita. Tietysti yleistäen näin. Joskus parikymppisenä naisen kaipuu oli niin kova että aloin muuttamaan itseäni ja käytöstäni ulkoisesti sellaiseksi että sain ihailua ja parisuhteen. Nyt olen sellainen kuin olen ja sinkkuna on mennyt monta vuotta. Edelleen haluaisin suhteen, mutta en enää niin paljon että muuttaisin itseni naisten halujen mukaiseksi. Ei elämä huonoa ole yksinkään.
Samat kokemukset.
En vain jaksanut sitä jämäkkä-reipas-aikaansaaapa-osaava-turvaajan roolin vetämistä.
40+ iässä tilanne paranee jonkun verran kun naisilla on pesänrakennusvaihe ohi. Kiva seura saattaa hyvinkin kelvata jos naisella on eron jälkeen puitteet kunnossa eikä olla muuttamassa yhteen (nyrkkisääntö on ettei nainen saa koskaan "hävitä" jos taloudet yhdistetään, mutta itselle ok, en ole hakemassa taloudellista hyötyä kenestäkään).
Taidat tapella omien arvostustesi kanssa. Kannattaa tietysti kysellä aina samanlaisilta tyypeiltä, josko olisivat jo muuttaneet mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista?
Korkeasta elintasosta nyt tietysti.
Mutta joutuuko luopumaan parisuhdehaaveista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista?
Korkeasta elintasosta nyt tietysti.
Mutta joutuuko luopumaan parisuhdehaaveista?
Useimmat haluaa perheen. Vela miehiä ei tunnu juurikaan olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta toinen puoli.
No minä valitsin ei suorittajan. Alkaa kyllä tympiä se sohvalla makaava laiska passka. Kyllä naiset keskimäärin on miehiä tekevämpiä ja toimeliaampia arjessa. Koskaan en ole tavannut noin laiskaa miestä.
Erittäin hyvä avaus.
Tunnistan tämän ilmiön. On tullut moneenkin kertaan mietittyä olenko kävelevä työkalupakki?
On tietysti sellaisiakin miehiä jotka saavat naisen vain olemalla hauskoja, karismaattisia ja jännittäviä. Mutta tämä "rooli" on varattu ainoastaan harvoille ja valituille. 99% miehistä osa on se suorittaja.
Sitten taas tunnen moniakin naisia jotka ovat luopuneet oravanpyörästä. Ei suorittamista, ei aikaansaamista, vaan pyrkimystä stressittömään ja mukavaan elämään, omaan hyvinvointiin. Tämä ei ole mikään este miehen löytämiselle, päin vastoin juuri näille naisille olisi miehiä tarjolla.
Vastaava mies olisi Peter Pan, mies josta ei ole hyötyä.