Te, joilla on oikeasti ohuet hiukset!
Minkälainen malli teillä on? Minkälaisia kampauksia teette?
Mä en ole koskaan oppinut laittamaan rotanhäntääni kauniisti, joten se roikkuu aina auki. Pituutta on vähän yli olkapäiden, koska yhtään pidempi näyttää tosi rumalta. Lisäksi mulla on jakaus sivulla ja sivuotsis. Miten voisin laittaa näitä vähiä karvojani, ettei aina tarvitsisi pitää tylsästi auki? Ikää mulla on 26 vuotta, koska sillä kuitenkin on merkitystä.
Kommentit (95)
polkka ja kiiltävä hyvä vaalehko väri ja raitoja. En voi missään nimessä kasvattaa hiuksia lyhyttä polkkaa pidemmäksi koska silloin se hiuksen ohuus korostuu.
Mulla on aina kiinni hainleualla takaraivolla. Auki en voi pitää, päänahka näkyy. Lisäksi muotoilutuotteita kuluu hillitön määrä, jotta edes sen verran saan paksuutta ja karheutta, että hainleukakaan pysyy. Rajoittaa elämää aika paljon, yökyläilyt, uimiset ym. ovat jääneet.
Tällä hetkellä minulla on pitkähkö polkka, mutta on ollut myös aivan lyhyet hiukset ja pitkät hiukset. Otsis on ollut joskus, nyt on sivujakaus. Minusta omat hiukseni näyttävät entistäkin ohuemmilta, jos ne ovat kiinni, joten pidän niitä enimmäkseen auki.
Jonkinlainen pelastus on tuuheuttavat shampoo ja hoitoaine sekä se, että suoristan hiukseni muotoiluraudalla, kun olen ensin käsitellyt ne tuuheuttavalla ja lämpösuojan antavalla muotoiluvoiteella/-suihkeella. Tämä tuo hiuksiin hieman enemmän rakennetta eivätkä ne tunnu eikä näytä niin ohuilta.
Värjääminen auttaa myös, siitä tulee parempi rakenne hiuksiin ja vaaleat raidat etenkin auttaa, kun hiuksiin tulee lisää "karheutta". Omat hiukseni ovat nimittäin paitsi ohuet, myös todella liukkaat ja lasimaiset, joten ilman mitään käsittelyä ne ovat aivan onnettoman ohuet huitulat :)
Kerroksittain leikkaaminen saa pitemmät hiukset näyttämään entistäkin ohuemmilta, ainakin minulla, siksi suosin tasamittaa. Lyhyissä hiuksissa revitympi malli taas on mielestäni parempi.
Pidän ihan lyhyttä poikatukkaa. Se jollain kumman tavalla peittää päälaen niin, että ei vilku yhtään.
Jos on yhtään pitempi malli (lyhyttä polkkaa joskus kokeilin), niin hiukset menevät ihan päätä pitkin, ja silloin vilkkuu vaaleanpunaista. Se hyvä puoli tässä on, että on tosi helppohoitoinen, kuivuu suihkun jälkeen muutamassa minuutissa ja asettuu aina kohdalleen ilman että pitäisi mitenkään laitella.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:46"]
Hei, mistä olette ostaneet peruukkeja (Helsingissä)?
t. se peruukkikaupan ovella käynyt
[/quote]
En tiedä saako täällä mainostaa, mutta:
Mielestäni hyvä palvelu.
29
polkka, pituus vähän yli korvien. välillä hiuspuuteria joka nostaa tehokkaasti. nuorempana oli lapaluihin asti ja melkoinen liimaletti :X vaikka aamulla pesi, iltapäivästä oli jo rasvainen ! ja liimautui päänahkaan..
Mulla sama ongelma kuin ap:lla eli hiuksiä kyllä on todella paljon, mutta se on sellaista ohutta vauvahiusta.
Ja itse en jaksa hiuksiani kauheasti laitella, ei niistä pitkät ja tuuheat tule ikinä kuitenkaan. Keskityn mieluummin kasvonpiirteisiini, jotka ovat onneksi ihan nätit.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:26"]
Minulla oli aika tarkalleen sellaiset kuviot kuin kakkosella, kunnes siirryin iän myötä käyttämään kosmeettisia keinoja ohuen tukan peittämiseen. Se ei ole sen kummempi asia kuin meikkaaminen. Jostain syystä meikkaaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä, mutta erilaiset hiuslisäkkeet ovat olevinaan jotain mitä pitää salata. Paitsi pidennykset - nehän ovat sosiaalisesti sallitut - mutta niillä ei voikaan peittää päälaelta ohutta tukkaa.
[/quote]
No koska joku on vaan päättänyt että se on wt.ä, niin silloin se on.
Oikeesti en mäkään tajua miten aikuiset ihmiset jaksaa jatkaa tota teinipelleilyä, että keksitään niin kauheesti asioita jotka on noloja ja sen mukaan arvioidaan ihmiset.
Mulla sivulta ja edestä pidempi,noin leuan kohdalle ja takaa ihan lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 17:01"]Peruukkia vaan päähän, ei siinä ole mitään hävettävää. Kaikki afroamerikkalaiset naiset käyttävät peruukkia, koska omasta ohuesta trasselitukasta ei saa mitään näyttävää aikaan.
[/quote] Afrohiuksiset naiset pitävät peruukkia\hiuslisäkkeitä koska hiukset eivät kasva pitkiksi niinkuin valkolaisilla. ... Minusta hirvein näky on se kun jollain suomalaisella on erittäin ohuet ja aivan mustiksi värjätyt hiukset, josta se päänahka vilkkuu . Sorry vaan guys!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 17:01"]Peruukkia vaan päähän, ei siinä ole mitään hävettävää. Kaikki afroamerikkalaiset naiset käyttävät peruukkia, koska omasta ohuesta trasselitukasta ei saa mitään näyttävää aikaan.
[/quote] Afrohiuksiset naiset pitävät peruukkia\hiuslisäkkeitä koska hiukset eivät kasva pitkiksi niinkuin valkolaisilla. ... Minusta hirvein näky on se kun jollain suomalaisella on erittäin ohuet ja aivan mustiksi värjätyt hiukset, josta se päänahka vilkkuu . Sorry vaan guys!
[/quote] Afroamerikkalaisilla naisilla on 10kertaa paksummat hiukset kuin teillä kateellisilla kalkkinaamoilla xD
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:20"]
kyllästyin läträämään tukkaani kaikenmaailman volyymisuihketta ja hommasin teippituuhennokset. maksoivat kaikkinensa noin 300 eur. näyttävät aivan omalta tukalta, pituus on noin hartioille. olen ollut todella tyytyväinen, ihanaa kun on tukkaa päässä!
[/quote]Ja sitten kun sä otat ne pois, ni tadaa, sulla ei olekaan enää paljoa omia hiuksia jäljellä. Tai sitten pidät loppuikäsi niitä teippejäs.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:32"]
Onpa tosi monella ohut tukka?
Ihmetyttää kuitenkin se, että naiset monasti haukkuu kaljuja miehiä, mutta itsellä ei ole sen kummempaa?!
[/quote]
No kuules, jotkut vaan syntyy ohuthiuksisena, ei siinä nyt hiuksia käskemälläkään paksuksi saa..
Mulla on hiukset ohentuneet tässä muutaman vuoden aikana, ja hiuspohja paitsi hikoilee tosi paljon niin myös rasvoittuu nopeasti. Joka päivä pitää pestä, muuten on niin likaiset että on ihan märän näköiset. Shampoita vaihtelen, usein mulla on joku tuuheuttava 2 in 1 -shampoo. Aikani käytin vaihdellen erilaisia muotovaahtoja, kunnes löysin Pirkan suolavesisprayn. Se tekee ohuista lasimaisista hiuksista sen verran karheat, että saan toisinaan jopa tuuheankin näköiset, jos vielä vähän Klippoteket kuivashampoota suihkautan. Mallina mulla on lyhyt polkka (ei otsista), oma maantienharmaa väri jossa paljon ohutta vaaleaa raitaa.
Nyt olen kuukauden ajan syönyt joka ikinen ilta yhden Biotin Strong -tabletin, ja hiustenlähtö on ainakin nyt loppunut :O Ennen jäi joka ikisen keran kampaan tai harjaan kauheasti hiuksia. Vaihdevuosioireet ei ainakaan helpota ohuiden hiusten laittamista siedettävän näköisiksi, mutta näillä pärjään tällä hetkellä.
Mikä olisi hyvä shampoo?
Tosi ohut tukka
Mulla ei ehkä niin ohuet hiukset ole kuin joillakin, jotka tänne on kommentoineet, mutta jaan vinkin silti. Eli suoritustusraudalla illalla suihkun jälkeen kiharat hiuksiin, sitten korkealle pään päälle koko hoito nutturalle ja aamulla kun sen avaa, kiharat ovat vielä paremmat ja tyvi kohonnut. Jos tukka ei rasvoitu kauheasti, nämä kiharat pysyvät parikin päivää. Illalla vaan taas kieputtelee nutturalle yön ajaksi.
Mikä ihme on sivuotsis? Ikinä kuullutkaan.
Minulla on ohuet ja lasimaiset hiukset, joita onneksi on kuitenkin paljon. Lättähiusefektiä estin joskus mm. permanentilla, mutta se teki latvoista todella kuivat. Nykyään saan tuuheutta hiuksiin pesemällä ne esim. marseille-saippualla (joo, sillä mitä voi käyttää marttojen mukaan siivousaineena), mikä tuuheuttaa hiuksia jotenkin ilmeisesti jättämällä hiuksen luonnollisen rasvan paikoilleen tai jotain. Se toimii, mutta hiukset pitää pestä päivittäin, ettei seuraavana päivänä ole lähmäinen olo. Saippualla pestessä saan tehtyä tuuheitakin nutturoita :) Hoitoainetta kannattaa kyllä käyttää latvoihin. Silikonishampoo latistaa muutenkin liukkaat hiukset.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:30"]
Mulla on onneksi pitkät ja paksut hiukset <3
[/quote]
Vielä kun saisit aivot jostain.
[/quote]Sellainen sanontahan on että äly ja hiukset eivät viihdy samassa päässä :D
Mulla on lyhyet, lähes Jamie Lee Curtis -mallia.