Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on oikeasti ohuet hiukset!

Vierailija
31.05.2014 |

Minkälainen malli teillä on? Minkälaisia kampauksia teette?

Mä en ole koskaan oppinut laittamaan rotanhäntääni kauniisti, joten se roikkuu aina auki. Pituutta on vähän yli olkapäiden, koska yhtään pidempi näyttää tosi rumalta. Lisäksi mulla on jakaus sivulla ja sivuotsis. Miten voisin laittaa näitä vähiä karvojani, ettei aina tarvitsisi pitää tylsästi auki? Ikää mulla on 26 vuotta, koska sillä kuitenkin on merkitystä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiustenpidennykset apuna. Luojan kiitos tukkaa on edes sen verran, että ne saa piiloon, mutta niin paljoa ei voi kyllä laittaa, mitä normaalin paksuiseen tukkaan saisi piiloteltua. Oman tukkani olen kasvattanut niin pitkäksi kuin se kasvaa, että pidennykset sekoittuisi jotenkin ja että esim nuttura näyttäisi ilman pidennyksiä edes nutturalle eikä saparolle..

Pidennykset on teipillä, mikä on aika hellävarainen, eikä revi hiuksia. Yhdellä vielä ohuttukkaisemmalla j hentohiuksisella kaverilla tuli jo ennestään kaljujen läikkien lisäksi sinettien takia lisää kaljua..

Blondaus ei ole vaihtoehto, lähtee viimeisetkin haivenet. Väri mulla on oma luonnollinen tosi tumma ruskea.

Vierailija
62/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säännöllisin väliajoin laitettava punertava väri ja lyhyt otsis. Väri tuo vähän tukevuutta hiukseen. Lisäksi mulla luonnonkiharaa, joten sillä saa vähän huijattua. Pidän usein kiinni jollakin tapaa, koska sopii mulle paremmin eikä haivenet lentele tuulessa. Vihaan kyllä omia hiuksiani ja näen usein unta kaljuuntumisesta, vaikka ongelma on se hiusten ohuus ja hidas kasvu ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan järkyttävän ruma tukka. Ohuet, hiukan luonnonkiharat siten, että taittuvat ärsyttävästi niskasta kuopalle. Tällä hetkellä pitkät. Otsassa on pyörre eli ei saa otsatukkaa. Otsalla hiusrajalla kasvaa myös sentin pitusta uutta tukkaa, joka törröttää rumasti pystyssä. Tyvestä tukka mene ihan päätä myöten, eikä pysy koholla vaikka mitä tekisi. Permistä oon ottanu joskus joitakin kertoja, mut se tuhoaa vain hiukset ja tukka pysyy pöyheänä vain hetken ja näyttää harakanpesältä! Pidennyksiä ja tuuhennoksia on ollu, mutei ne paljoo tyviongelmaan auta. Kiinni ei voi hiuksia pitää, kun on isot rumat korvat ja näyttää muutenkin pahalta. Lyhytkään malli ei käy, kun pitää saada korvat piiloon vaikka hiukset onkin niin ohuet et korvat pilkottaa rumasti alta joka tapauksessa. Nyt ne hiukset vaan roikkuu tuossa. Huoh.. Ehkä pitäs hankkii se peruukki.

Vierailija
64/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot on mulla ollut aikalailla joko pitkä tukka, jota pidän aina pöyhityllä nutturalla, tai sitten n. hartioille asti ulottuva ja ehdottomasti tasapitkä tukka. Lyhyt tukka varmaan kävisi myös, mutten sellaista halua itse. Tuuheimmalta mulla on tainnut näyttää punainen tai tumma tukka, mutta nykyään pidän luonnollista väriäni, koska kyllästyin juurikasvuun ja rahanmenoon.

Kiharat auttaa tosi paljon myös, vaikka tuntuu että tyvestä on todellakin ihan mahdotonta kohottaa. Hiuslaatuni on liukas, tukkaa on suht. paljon (paitsi sivuilla harvempaa) mutta hius itsessään todella ohutta. Tupeeraukset ei pysy ollenkaan vaikka minkä määrän laittaisi lakkaa, on niin liukas tukka.

Joku sanoi, että föönaaminen on pahasta... ja pidemmän päälle se varmaan onkin (kuivattaa), mutta mulla ainakin tukka lipuu päätä pitkin vielä rankemmin jos en föönaile! Parhaiten asettuu tosiaan puolipitkässä / lyhyessä mallissa, pitkä hius vetää volyymin aivan olemattomiin. Taitaakin olla aika käydä leikkauttamassa, kun on taas venähtänyt tuonne lapojen väliin asti eikä näytä hyvältä muutoin kuin nutturalla!

Vierailija
65/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:30"]

Mulla on onneksi pitkät ja paksut hiukset <3

[/quote]

Joo, ja meillä on pienemmät pinpit, joten voit mennä :)

Vierailija
66/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 01:32"]

Mulla on ihan järkyttävän ruma tukka. Ohuet, hiukan luonnonkiharat siten, että taittuvat ärsyttävästi niskasta kuopalle. Tällä hetkellä pitkät. Otsassa on pyörre eli ei saa otsatukkaa. Otsalla hiusrajalla kasvaa myös sentin pitusta uutta tukkaa, joka törröttää rumasti pystyssä. Tyvestä tukka mene ihan päätä myöten, eikä pysy koholla vaikka mitä tekisi. Permistä oon ottanu joskus joitakin kertoja, mut se tuhoaa vain hiukset ja tukka pysyy pöyheänä vain hetken ja näyttää harakanpesältä! Pidennyksiä ja tuuhennoksia on ollu, mutei ne paljoo tyviongelmaan auta. Kiinni ei voi hiuksia pitää, kun on isot rumat korvat ja näyttää muutenkin pahalta. Lyhytkään malli ei käy, kun pitää saada korvat piiloon vaikka hiukset onkin niin ohuet et korvat pilkottaa rumasti alta joka tapauksessa. Nyt ne hiukset vaan roikkuu tuossa. Huoh.. Ehkä pitäs hankkii se peruukki.

[/quote]

Aivan ihana kuvaus ;D

Vierailija
67/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukseni ovat takaa lyhyet ja edestä leukaan asti. Hiukseni ovat liukuvärjätty ja käytän suolasuihketta antamaan ryhtiä ja rakennetta. Suosittelen panostamaan hyvään kampaajaan, joka osaa oikeasti leikata hyvän ja ryhdikkään juuri sinulle sopivan mallin. Panosta myös laadukkaisiin muotoilutuotteisiin. :D

Vierailija
68/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen ei aivan ohuistaohuin tukka, niin on sellainen tyvikohotusrauta, joka saa hiuksista supertuuhean näköiset. Olikohan nimeltään volumemaster.
Eli niinkuin kreppirauta, mutta krepit on vähän erilaiset. Sillä tyveä krepataan, päälle jätetään vähän sileää hiusta, joka peittää tuon krepatun osan.

Vierailija
69/95 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:26"]Minulla oli aika tarkalleen sellaiset kuviot kuin kakkosella, kunnes siirryin iän myötä käyttämään kosmeettisia keinoja ohuen tukan peittämiseen. Se ei ole sen kummempi asia kuin meikkaaminen. Jostain syystä meikkaaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä, mutta erilaiset hiuslisäkkeet ovat olevinaan jotain mitä pitää salata. Paitsi pidennykset - nehän ovat sosiaalisesti sallitut - mutta niillä ei voikaan peittää päälaelta ohutta tukkaa.
[/quote]

Nostelen ketjua. Näyttääkö hiuslisäke aidolta? Alkaa mennä hermot tähän lirutukkaan ja jotain pitäis keksiä.. mitkään pidennykset eivät tule kyseeseenkään koska näkyy satavarmasti ohuen tukan seasta. Joku päälaelle laitettava hiuslisäke kiinnostaisi mutta aika vähän on tietoa sellaisista tai itse en ainakaan löydä.

Vierailija
70/95 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut tukka on varsin normaali ilmiö suomalaisilla naisilla (ja miehillä). Minulla ei suorastaan sisuskumi paista, mutta ei ole siitä kaukanakaan. Pidän hiukseni hyvin lyhyinä, sillä kun pituutta tulee vähänkin enemmän, niin luonnonkihara tunkee esiin eikä se ole sievää korkkiruuvia, vaan itsepäistä kääntyilyä ja vääntyilyä minne sattuu. Joskus olen yrittänyt polkkaa, mutta ei onnistu. Vaikka minulla ei olekaan hörökorvat, niin kaikesta huolimatta korvanlehdet alkavat pilkistellä hiusten välistä.

Tummimmillaan tukkani oli tyypillisen maantienvärinen, mutta nyt vanhemmiten se on taas vaalentunut. Nuorempana värjäytin hiuksiani. Välillä teetin ohuita raitoja, välillä sitten sävytytin tai värjäytin koko pään. Muutaman kerran olin punapää ja sain kuulla olevani Tarja Halosen kasoissisko! Kokeilin myös hieman tummempaa ruskeaa, mutta se ei tuntunut omalta.

Nykyään en ole muuta kuin leikkauttanut reilun parin kuukauden välein. Pitäisi leikkauttaa useammin, mutta sääsätö se on pienikin säästö! Kampaamotuotteita en osta enää lainkaan, en myöskään osta kaupasta hoito- tai muotoiluaineita, vain pesuaineen. Kampauksia en tee. Ei kannatas, sillä pyörtäjäiset irvistelevät takaraivolla ja niskavilloissa eivätkä taltu millään. Kun pesen tukkani, annan se ensin kuivahtaa itsekseen jonkin aikaa. Kun se on sellainen puolikuiva, pöyhin sitä sormin. Kampaa tai harjaa saatan käyttää vasta seuraavana aamuna.

Vierailija
71/95 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohut luonnostaan tummanruskea tukka. Ei kai sitten ääriohut, koska ei päänahka sentään paista. Pidän hiuksia pitkinä, aina tasapitkinä joka puolelta koska kerrostukset ohuessa tukassa näyttävät pahoilta.

Mun hiuksia tosin ei varmaan kukaan ulkonäön perusteella edes veikkaisi ohuiksi. Minä nimittäin osaan muotoilla ne paksun näköiseksi. Esim. jos laitan nutturan, käytän aina sellaista vaahtomuovista nutturarengasta, jonka ympärille pyöritän hiukseni, tai sivunutturaan sellaista "tötteröä".

Ponnarin teen seuraavasti: jaan hiukset kahteen osaan, etuosaan ja takaosaan. Ensin laitan takaosan hiukset perinteiselle ponnarille, ja kiinnitän muoviklipsillä jossa on sellaiset ulokkeet päällä. Sitten tupeeraan etuosion hiukset, harjaan päältä siistiksi ja laitan yhteen takaosan hiusten kanssa. Kiinnitän uudelle lenkillä sitten etuosan hiukset siihen päälle. Alla oleva muoviklipsi kohottaa mukavasti tukkaa, ja se ei kuitenkaan näy joten näyttää vaan että ponnari on paksu ja tuuhea.

Jos pidän hiuksia auki, käytän pesun jälkeen suolasuihketta ja isoja rullia. Pesen aina illalla. Aamulla sitten vielä tyvikohotuspuuteria ja suoristusrautaa, tarvittaessa tupeeraustakin. Ja reilusti lakkaa päälle. 

Vierailija
72/95 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, aika inhottavaa mutta 25 vuoden ikään mennessä alkaa hyväksyä. Pituus on noin olkapäille ja kiharuus/pörröisyys pelastaa onneksi jonkun verran päätämyöden menevä liru -efektiltä.pidän auki tai sitten vedän sellaiselle pörröiselle nutturalle niin saa feikattua volyymia. mulla menee myös sellainen nutturavalkki niin joskus teen nutturan sellaisella niin saa isomman :) tai sit vaan niskaponnari, ylös ponnaria ei voi laittaa kun näyttää olemattomalta. myös erilaiset soljet hyviä pistää tukka kiinni niin ei vedä sitä littaan. Mulla siis muuten tukka aika pörröinen mutta se kohta, josta kiinni, tulee niin ohueksi jos vetää kovin tiukkaan :(

Vierailija
73/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pitää tämä lyhyenä polkkana, koska pikkasen pidempänä näyttää kamallata. Kiinni ei voi pitää, koska silloin näkyy päänahka vielä rumemmin. Otsis on, jakaus toispuoleinen. Mulla hiukset on toiselta puolelta harvemmat kuin toiselta, ja jakausta ei voi tämän ja pyörteiden takia siirtää.

Hiuspuuteria ja lakkaa kuluu, ja laitan hiuksia vain sivuilta pienillä haisoljilla kiinni. Vanhanaikaista, mutta vanhahan mä jo kohta olenkin. Tai no keski-ikäinen.

Mitään suoristusrautoja tai kihartimia en voi käyttää, koska mun hiukset kärähtää kerrasta. hius on niin ohut, ettei sitä meinaa nähdä, kun se tippuneena kutiaa olkapäällä tai naamalla.

Vierailija
74/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans luonnostaan ohuet piikkisuorat hiukset. Kampauksen osalta olen jo vuosikausia päätynyt pitämään permanentin, koska sillä saa parhaiten hämättyä yhden takaraivolla ja kaksi edessä olevaa tosi voimakasta pyörtylää jotka eivät todellakaan näytä kivalta suorissa päänmyötäisissä hiuksissa. Onneksi hiuksien rakenne on sellainen että kestää permanenttiaineet ja siten kiharat pysyvät ns. kasassa.

Vierailija
75/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka on niin ohut ettei ponnaria kehtaa ihmisten ilmoilla pitää. En ole halunnut käydä kampaajalla leikkaamassa tai värjäämässä koska se on kamalan kallista, ja jotenkin pelkään että sitten joudun sellaiseen ihmeelliseen riippuvuussuhteeseen, jossa kuukausittain on pakko käydä karvansa laittamassa ja joka aamu käyttää niiden trimmaamiseen älyttömästi aikaa että pystyy edes ulos kurkistamaan. Mies leikkaa kahdesti vuodessa kaksihaaraiset pois niin että pituus on joku 45 cm. Tukkaa pidän AINA kiinni, yleensä banaaninutturalla sillä se kätkee ohuuden aika tehokkaasti. Mulla tukkaongelmat on keskittyneet tuohon otsalle, ja kauhulla odotan koska ne haivenet menevät niin kitukasvuisiksi että on pakko leikata otsatukka (joka ei yhtään sovi mulle) tai pitää siirtyä lisäkkeisiin ja peruukkeihin... Olisi nuo surkeat missä tahansa muualla, hiusrajaa (ilman otsatukkaa) ei kai kovin uskottavasti peruukeilla pysty feikkaamaan?

Vierailija
76/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 17:01"]

Peruukkia vaan päähän, ei siinä ole mitään hävettävää. Kaikki afroamerikkalaiset naiset käyttävät peruukkia, koska omasta ohuesta trasselitukasta ei saa mitään näyttävää aikaan.

[/quote]

Kaikki? :D No eipä todellakaan käytä.

Vierailija
77/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut tosi ohuet hiukset, mutta vaihdoin hiusvärit hennaväriin ja oon jo saanut kehuja muka paksuista hiuksista.. Ponnarilla ainakin voi jo pitää ilman että ihoa näkyy sivuilta

Vierailija
78/95 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi älkää käyttäkö jotain tyvirautoja tai fööniä! 

Olen keski-ikäinen ja kasvattanut itselleni paksua tukkaa ohuesta haivenesta melkein 30 vuotta joten jotain kokemusta minulla on. Ystäväni jotka ovat teinistä asti kokeneet että eivät voi lähteä töihin ilman että pesevät tukan aamuisin, föönaavat ja sen lisäksi vielä käyttävät rautaa ja muotoilutuotteita valittavat nyt ohutta tukkaa ja tukan lähtöä. Ja ikävä kyllä asian myös näkee.

Itse en käytä muotoiluaineita tai laitteita, olen hyvin tarkka pesuaineista, vain luomulaatu käy, ja tukka on 4 kertaa paksumpi kuin teininä. Välillä olen kokeillut tavallisempia tuotteita mutta heti huomaa että hiukset menevät huonompaan kuntoon ja ihan irtoavat. Ei silikonia, netistä löytää myös muiden haitallisten aineiden listoja.

Ruokavalio on tärkeä, tarkista vaikka finelistä että saat kaikki ravinteet, esim. jodi (kilpirauhaselle tärkeä) ja D-vitamiini. Hiilarit(hyvälaatuiset) on tärkeitä vaikka nykyään on muotia syödä vain proteiinia, mutta katsokaapa proteiininpumppaajien hiuksia, kyllä tarvitsevat lisäkkeitä. Hyvä kasvirasvat ja mahd. vähän eläinrasvaa! Jos on keliakia esim. niin imeytyykö ravinteet kunnolla, oletko mitannut verikokein ravinteet?

Minulla on ollut kalju kohtakin josta kampaaja sanoi että ei tule kasvamaan enää tukkaa siihen mutta hoisin ja hoisin tukkaani kuin arkokasta silkkiä vuosia ja viimein sain hyvän tukan, uskon että monellakin on siihen mahdollisuus kun minullakin oli.

Vierailija
79/95 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ohut tukka, että päänahka vilkkuu.

Pidän hiukset vaaleina. Oma väri tummanvaalea, ja siinä vaaleita raitoja (sellaisia ohuita, kaikkialla hiuksissa). Vaaleista hiuksista ei päälaki niin paljon erotu kuin tummista.

Aika lailla polkka-olapäille -mittainen tukka. Riippuen siitä milloin oon käynyt kampaajalla. Ja mulla myös sivulla jakaus, mutta ei otsista.

Kamala tää tukka on, mutta mikään ei tässä katastrofissa pelastaisi tilannetta kokonaan.

Vierailija
80/95 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa aika ohuet hiukset jotka eivät oikeesti ole ohuet mutta musta vaan tuntuu niin.

Ittelläni on vaalean ruskeat hiukset joissa on luonnostaan punaisia raitoja ja pidän aina hiukset auki. :)