Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on oikeasti ohuet hiukset!

Vierailija
31.05.2014 |

Minkälainen malli teillä on? Minkälaisia kampauksia teette?

Mä en ole koskaan oppinut laittamaan rotanhäntääni kauniisti, joten se roikkuu aina auki. Pituutta on vähän yli olkapäiden, koska yhtään pidempi näyttää tosi rumalta. Lisäksi mulla on jakaus sivulla ja sivuotsis. Miten voisin laittaa näitä vähiä karvojani, ettei aina tarvitsisi pitää tylsästi auki? Ikää mulla on 26 vuotta, koska sillä kuitenkin on merkitystä.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija: Mulla on onneksi pitkät ja paksut hiukset <3"

Ne, joilla on edes kammattavaksi asti hiuksia EIVÄT oikeasti ymmärrä mitä tarkoittaa vähät ja ohuet hiukset.

On toisten kiusaamista tulla kehumaan tällaiseen viestiketjuun. Tämäkään vierailija ei ymmärrä kuinka traumaattista on kun suurin piirtein, ulos ei uskalla mennä kuin pipo päässä.

Olen nyt niin ilkeä, että toivon Vierailijan joskus menettävän hiuksensa :(

Vierailija
82/95 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on edes kammattavaksi asti hiuksia EIVÄT oikeasti ymmärrä mitä tarkoittaa vähät ja ohuet hiukset.

On toisten kiusaamista tulla kehumaan tällaiseen viestiketjuun. Tämäkään vierailija ei ymmärrä kuinka traumaattista on kun suurin piirtein, ulos ei uskalla mennä kuin pipo päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aika tarkalleen sellaiset kuviot kuin kakkosella, kunnes siirryin iän myötä käyttämään kosmeettisia keinoja ohuen tukan peittämiseen. Se ei ole sen kummempi asia kuin meikkaaminen. Jostain syystä meikkaaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä, mutta erilaiset hiuslisäkkeet ovat olevinaan jotain mitä pitää salata. Paitsi pidennykset - nehän ovat sosiaalisesti sallitut - mutta niillä ei voikaan peittää päälaelta ohutta tukkaa.

Mistä voisi ostaa samanlaista hiusrajan meikkausainetta kuin ohjelmassa Lääkärit näytettiin? Jaksossa käsiteltiin nimenomaan ohuen tukan stailaamista tuuheammaksi apuvälineiden kanssa. Ostanko hiusteni väristä mattaluomiväriä ja sudinko sitä hiusrajaan?

Vierailija
84/95 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pidätte peruukin paikoillaan? Omani nousee niskasta, en tiedä, tuliko hieman pieni sitten hankittua. En ole vielä uskaltautunut ulos peruukki päässä, kotona joskus pidän hetken, että tottuisin, mutta joudun nykimään sitä niskasta koko ajan alaspäin.

Voiko kuituhiusperuukin värille tehdä mitään? Raidoittaa jotenkin, tuli ostettua liian tumma myös, mutta oli niin kallis, ettei uuteenkaan ole varaa :(.

Vierailija
85/95 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspohjan näkymisen peittämiseen, katso netistä esim DermMatch.

Vierailija
86/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohuet hiukset ja polkkatukka

Vierailija
87/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kiinni hainleualla takaraivolla. Auki en voi pitää, päänahka näkyy. Lisäksi muotoilutuotteita kuluu hillitön määrä, jotta edes sen verran saan paksuutta ja karheutta, että hainleukakaan pysyy. Rajoittaa elämää aika paljon, yökyläilyt, uimiset ym. ovat jääneet.

Muotoilutuotteet ohentavat hiuksia entisestään ja aikaistavat kaljuuntumista.

Vierailija
88/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi monella ohut tukka?

Ihmetyttää kuitenkin se, että naiset monasti haukkuu kaljuja miehiä, mutta itsellä ei ole sen kummempaa?!

Ohuella hiuslaadulla ja kaljulla on ero. Ohuthiuksisella hiukset kasvavat normaalimääräisesti, mutta koska ne ovat niin ohuet niin ne vaikuttavat "pieniltä" päähän. Kaljulla hius ei kasva ollenkaan.

Vierailija
89/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan vähä karvoja kirjoitti:

Kiusaaja ei ole kuullut Karman laista? Pilkka osuu pian omaan nilkkaan, Alopeciana.

Vierailija
90/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaan vähä karvoja kirjoitti:

Kiusaaja ei ole kuullut Karman laista? Pilkka osuu pian omaan nilkkaan, Alopeciana.

Sori korjaus: pilkka osuu pian tässä tapauksessa kiusaajan päänahkaan. Kiusaaja voi vielä perua tekonsa pyytämällä anteeksi ilkeämielisyyttään.

Vierailija
91/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla parhaimmaksi ratkaisuksi olen kokenut sen, että säilytän hiuksissa pituutta. Silloin hiuksiin voi laittaa pehmeitä, löysähköjä kampauksia. Jos esim. tekee lettikampauksia, lettiä voi leventää näyttävämmän näköiseksi kun hiuksissa on tarpeeksi pituutta.

Jos taas leikkaisin hiukset lyhyiksi, joutuisin käyttämään paljon aineita, tupeeraamaan jne. jotta hiukset näyttäisivät kivoilta. Muuten menisivät täysin päätä myöten. Eli eivät näyttäisi tuuheammilta, vaan olisivat vain lyhyet päätä myöten menevät liiskat.

Kun olen säilyttänyt pituutta, pystyn laittamaan hiukset ylös suht helpoin ja nopein kampauksin ilman, että minun tarvitsee jatkuvasti läträtä erilaisilla aineilla. Jos joskus haluan pitää hiukset auki, niin silloin ne täytyy tietenkin kihartaa kauttaaltaan, jotta näyttävät tuuheammilta eivätkä liruilta. Mutta en jaksa kihartamista, föönailua jne. tehdä joka päivä. Siksi siis itselle pituuden säilyttäminen ja hiusten laittaminen ylös kauniille helpoille kampauksille on se paras vaihtoehto.

Vierailija
92/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella suomalaisella on hento ja lasimainen vaalea tukka. Voin kertoa, että esim. italiassa monet ihailevat meidän hiuksia. Ollaan ylpeitä meidän vaaleista ohuista hiuksista.

Vierailija
93/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina ohut ja varsinkin kosteassa säässä kihartuva tukka. Kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan, hiuksia alkoi irrota aivan järkyttäviä määriä.

Nyt vilkkuu päänahka edestä eikä Thyroxin -hoito näköjään mitenkään ole tilannetta kohentanut. Sellaista parin sentin mittaista uutta tukkaa näyttää tosin pukkaavan.

Oma ratkaisu on myös pitää hiukset sen verran pitkinä, että ne saa kiinni. Käytän suolasuihketta/hiuspuuteria pitoa tekemään.

Yksi erikoisuus on se, että kun hapset alkoivat harmaantua, ne alkoivat myös vetäytyä säkkärään. On pesun jälkeen sellainen 70-luvun mummopermis päässä.

Vierailija
94/95 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kasviväreillä niin tulee vähän tukevuutta, lyhyt otsis ja rikottu polkka. Pidän kyllä aina kiinni hiuksia eri tavoilla, kun on niin ohkaset ja pörröt.

Vierailija
95/95 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja koska aineenvaihdunta on kokonaan oikean lääkeannostuksen varassa, aina silloin tällöin kilppariarvot saattavat heilahtaa syystä X, ja niin vaan tukkaa alkaa tippumaan. Rehellisesti, se on aivan saakelin lannistavaa ja siinä ei auta poppaskonstit eikä sadetanssit, vaikka myönnän että alan aina hätäpäissäni syömään biotiinia ja kaikenmaailman vitamiineja, edes jotain tehdäkseni.

Minulla on tällä hetkellä sellainen tilanne, kun viime hiuskadosta on jo pari vuotta aikaa, että nykyään saan hiukset näyttämään näteiltä seuraavilla keinoilla.  Ja koska en geenejä tai tätä sairautta voi muuttaa, "hoidan" hiuksia sillä periaatteella mikä sopii minulle ja millä ne näyttävät hyviltä, vaikka joku pitkään pesuväliin, ilmakuivaukseen ja lähdeveteen vannova hiustenkasvattaja saattaakin nyt kauhistua.

Tässä toimivaksi havaitsemani keinot:

*Biothik-hiustuuhenne, eli eräänlainen jauhe jolla saa piilotettua päänahan. Toimii, mutta kallis.

*hiusten peseminen aina kun lähtee ihmisten ilmoille - toisaalta kotipäivinä tukka saa levätä vaikka päiviä.

*itselle sopiva hiusmalli. minulla tarkoitti: bye bye unelma pitkästä tukasta, welcome tasapolkka. 

*kasvivärjäys tavallisen värjäyksen sijaan - itselle olosuhteiden pakosta kun olen allerginen, mutta olen huomannut että hoitaa hiuksia.

*Pesuun tuuheuttava shampoo, ei hoitoainetta (tykkään hajusteettomista ja mahdollisimman vähäaineisista shampoista, itselle Simin nestemäinen DS shampoo ja Famon palashampoot toimineet kauniisti)

*Ulos lähtiessä: föönaaminen pyöröharjalla, muuten pyrin välttämään

*Hiusten harjaaminen vain kuivana

*kiharat - pyrin kuitenkin välttämään usein tehtynä

*monipuolinen ruoka ja terveydestä huoltapitäminen