Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käydä töissä, jos ei tarvitse tt-tukea enempää rahaa?

Vierailija
28.12.2020 |

Kertokaa hyvä syy, niin ilmoittaudun heti työnhakijaksi.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Mikähän se on joka on lampaiden suopeuden armoilla elatukseltaan?

Susi, joka armollisesti jättää lampaat syömättä, uhrausta vastaan?

Sudet eivät ole työttömiä luusereita. Susianei halveksu kukaan, elämäntapatyötöntä halveksivat kaikki.

Mun mutsi ei halveksi mua vaan rakastaa. SHAKKI JA MATTI!

Ei ehkä halveksi, mutta takaan että häpeää. Siksi hän ei puhu sinusta ystävilleen. Eristäytyvästä luuserilapsestaan.

Vai että takaat :D no sitten se on just niin

Tiedät itsekin, että asia on juuri kuten kirjoitin.

Vaikka olisikin, niin entä sitten? Minua katsos ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat, kuten todettua. Herjaa vielä vähän lisää niin saat purettua katkeruuttasi.

Kyllä sinua kiinnostaa. Ei sellaista ihmistä ole syntynytkään joka ei haluaisi, että häntä ei halveksittaisi. En usko sinua hetkeäkään. Aivan varmasti haluat, ettei äitisi häpeäisi sinua.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)

Se, että sinä olet miellyttämisenhaluinen perseitä nuoleva lammas, ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.

Vaikket haluaisikaan muita miellyttää, aivan varmasti et halua tulla halveksituksi etkä halua että äitisi sinua häpeää.

Mitä sinä nyt jankutat? Kukapa nyt sellaista haluaisi? Sanoin, etten välitä siitä vaikka häpeäisikin. En elä elämääni siinä pelossa että joku toinen saattaa hävetä minua tai ajatella pahasti.

Kyllä sinä välität. Aivan varmasti haluaisit, että äitisi ei sinua häpeäisi. Aivan varmasti haluaisit ettet olisi halveksittu. En usko hetkeäkään muuta. Joka kerta sinua ottaa päähän, kun kohtaat halveksuntaa tai huomaat äitisi olevan sinuun pettynyt.

Onko sulla kaikki ok? Tuo alkaa kuulostamaan jo vähän siltä, että sinulla itselläsi on äitisi kanssa joku ongelma.

Vierailija
102/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Sudet eivät ole työttömiä luusereita. Susianei halveksu kukaan, elämäntapatyötöntä halveksivat kaikki.

Ei ehkä halveksi, mutta takaan että häpeää. Siksi hän ei puhu sinusta ystävilleen. Eristäytyvästä luuserilapsestaan.

Vaikka olisikin, niin entä sitten? Minua katsos ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat, kuten todettua. Herjaa vielä vähän lisää niin saat purettua katkeruuttasi.

Kyllä sinua kiinnostaa. Ei sellaista ihmistä ole syntynytkään joka ei haluaisi, että häntä ei halveksittaisi. En usko sinua hetkeäkään. Aivan varmasti haluat, ettei äitisi häpeäisi sinua.

Se, että sinä olet miellyttämisenhaluinen perseitä nuoleva lammas, ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.

Vaikket haluaisikaan muita miellyttää, aivan varmasti et halua tulla halveksituksi etkä halua että äitisi sinua häpeää.

Mitä sinä nyt jankutat? Kukapa nyt sellaista haluaisi? Sanoin, etten välitä siitä vaikka häpeäisikin. En elä elämääni siinä pelossa että joku toinen saattaa hävetä minua tai ajatella pahasti.

Kyllä sinä välität. Aivan varmasti haluaisit, että äitisi ei sinua häpeäisi. Aivan varmasti haluaisit ettet olisi halveksittu. En usko hetkeäkään muuta. Joka kerta sinua ottaa päähän, kun kohtaat halveksuntaa tai huomaat äitisi olevan sinuun pettynyt.

Onko sulla kaikki ok? Tuo alkaa kuulostamaan jo vähän siltä, että sinulla itselläsi on äitisi kanssa joku ongelma.

Hei, sinähän projisoit! Kerron vain miltä sinusta tuntuu, kun äitisi sinua häpeää. Myönnä pois, ei hän ole sinusta ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn itseltäni samaa joka aamu. Erityisesti siksi ettei palkkani ole merkittäväksi enempää mitä tukina saisin.

Vierailija
104/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Hei, sinähän projisoit! Kerron vain miltä sinusta tuntuu, kun äitisi sinua häpeää. Myönnä pois, ei hän ole sinusta ylpeä.

Voimia sinulle, ystävä rakas.

Vierailija
105/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielenterveydelle on hyväksi pitää yllä rutiineja, saada sosiaalista vuorovaikutusta ja ennen kaikkea kokea tekevänsä jotain yhteisön hyväksi (ja saada siitä osoitus/kiitos esim. palkan myötä). Nämä kaikki on meihin ohjelmoitu evoluution myötä. Luolamiesaikaan ihmisen oli pysyttävä osana heimoa pysyäkseen hengissä. Se joka ei tehnyt mitään muiden hyväksi, potkittiin pois. Ja se yksilö kuoli nopeaan. Jos emme tee yhteisön (heimomme) eteen mitään, ahdistumme.

Työ siis lisää mielenterveyttä. Kunhan löytää itselleen sopivan. Toki ongelma nykyaikana on, että heikkolahjaisille sopivia lapiohommia ei oikein enää ole.

Tämä! Olen ollut nyt n. 6v työkyvytön tapaturman seurauksena ja mielenterveys on todella koetuksella. En oikeasti tiedä miten selviän tästä selväjärkisenä vuosikaudet. En voi oikein tehdä mitään vapaaehtoistyötäkään kun en pysty mitään nostamaan, ehkä jotain mummoille juttelua (?). En käsitä miten kukaan pystyy tällaiseen tylsyyteen vapaaehtoisesti. No toki jos on terve niin voi harrastaa jotain, mun harrastukset meni myös tämän tapaturman mukana, en pysty niitä enää tekemään.

Vierailija
106/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy käydä töissä: tykkään työstäni.

Ja ekstraa tulee kun silloin tällöin pidän yksityistunteja. 

Jos et tarvi enempää rahaa kuin tuon tt-tuen, niin et ehkä ole vielä löytänyt mieluisaa työtä.

Menepäs kokeilemaan jotain mieluisaa uraa, jos rahasta ei ole kiinni. 

Vierailija
107/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Susi.

Vierailija
108/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Susi.

Sinulla on joko hyvin poikkeuksellinen käsitys siitä mikä on susi tai siitä mitä suopeuden armoilla tarkoittaa.

Vierailija
109/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Voi hyvä ihminen. Ymmärrä jo, että minulle sinä olet loinen. Ei loinen pysty tuollaisella falskiin ystävyyteen käärityllä ylenkatseella pääsemään ihoni alle. Ihan hukkaan meni loukkaamisyrityksesi. Sama kuin joku spurgu mökeltäisi jotain sekavaa ohikulkiessani. Ei sellaisen tasolta pysty minuun vaikuttamaan.

Olen vilpittömästi pahoillani äitisi vuoksi ja toivon sinulle oikeasti hyvää. Ihmisistä tulee joskus Michael Maria Penttilöitä, kun eivät saa äidiltään rakkautta, jota jokaisen lapsen tulisi saada.

Vierailija
110/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvitse enempää, niin mikset tee osa-aikatyötä? Kuvottavaa, että jotkut kokevat oikeudekseen maata sohvalla muiden rahoilla.

Vapaa-aika hupenisi, matkatkin nielee aikaa ja rahaa, mun töissä pitäis tehdä se 80%... Ei oo wörttii.

Siinä vaiheessa, kun saa tienata 500€/kk ilman, että se vaikuttaa asumistukeen, niin voisi pari päivää viikossa olla hommissa ihan harrastustuksen vuoksi. Nykymallilla se ei ole kannattavaa.

Mikset saman tien tienaisi 500 euroa päivässä? Onhan se paljon kannattavampaa!

Aika, ystävä hyvä. Jos uskoo olevansa täällä kertareissulla, niin aika on ihmisen tärkein omaisuus. Jokainen voi miettiä, mikä on se hinta mihin on valmis vaihtamaan hetken ainutkertaisesta olemassaolostaan.

Aika outo kommentti, ei ihan aukea miksi vastasit ihan asian vierestä.

Mulla ainakin on aikaa, osapäivätöistä niin hyvä tuntipalkka että varaa downshiftata. Jos yhtään enempää downshiftaan ja reissaan sekä teen vapaa-ajallani mieleisiä asioita, niin tympiinnyn. Siksi tarvitaan myös töitä, mutta toki vain osa-aikaisesti. Ja tietenkin hyvällä palkalla, jotta on varaa sijoittaa suurin osa tai ihan vain rahoittaa se ainutkertainen olemassaolo parhaalla mahd. tavalla.

Vierailija
111/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Voi hyvä ihminen. Ymmärrä jo, että minulle sinä olet loinen. Ei loinen pysty tuollaisella falskiin ystävyyteen käärityllä ylenkatseella pääsemään ihoni alle. Ihan hukkaan meni loukkaamisyrityksesi. Sama kuin joku spurgu mökeltäisi jotain sekavaa ohikulkiessani. Ei sellaisen tasolta pysty minuun vaikuttamaan.

Olen vilpittömästi pahoillani äitisi vuoksi ja toivon sinulle oikeasti hyvää. Ihmisistä tulee joskus Michael Maria Penttilöitä, kun eivät saa äidiltään rakkautta, jota jokaisen lapsen tulisi saada.

Hah hah! Nyt yrität ärsyttää tuolla lapsellisella verkossa monesti nähdyllä ”käännänpä hyvän minua koskevan oivalluksesi koskemaankin sinua, koska enempään en pysty”. Kyllähän minä näen mitä elämäntapatyötön yrität. Mihinkään älykkääseen sinulla ei rahkeita ole.

Vierailija
112/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sillä ylimääräisellä rahalla voit avustaa niitä, joilla ei ole työtä, mutta jotka eivät saa edes sitä TT-tukea.

Vierailija
113/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 eur ja sitä vähemmän bruttona tienaaville, kansalaispalkka palkan päälle. Asumistuet pois ja toimeentulotuki pois. 2000 eur - 3000 eur tienaaville harkinnan mukaan asumistukea. Yli 3000 eur tienaaville ei mitään tukia, lapsilisät pois rikkailta. Lapsilisä voitaisiin maksaa alle 3000 eur tienaaville.

Siis hetkinen... ne, jotka tienaavat yli 2.000 euroa bruttona eivät olisi oikeutettu kansallispalkkaan sinun mallissa. Siis ne tulonsaajat, jotka itse asiassa maksavat suurimman osan näistä tuista verojen muodossa. Ymmärrätkö edes mitä kansalaispalkka käsitteenä tarkoittaa?

Ajakaa vaan kaikki hyvätuloiset Suomesta pois. Maahan jäävät voivat sitten tehdä tulonsiirtoja keskenään. Tosin silloin voitte unohtaa kansalaispalkan, mutta silloin ainakaan tuloero-ongelmia ole. Kaikilla menee yhtä kurjasti.

Vierailija
114/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielenterveydelle on hyväksi pitää yllä rutiineja, saada sosiaalista vuorovaikutusta ja ennen kaikkea kokea tekevänsä jotain yhteisön hyväksi (ja saada siitä osoitus/kiitos esim. palkan myötä). Nämä kaikki on meihin ohjelmoitu evoluution myötä. Luolamiesaikaan ihmisen oli pysyttävä osana heimoa pysyäkseen hengissä. Se joka ei tehnyt mitään muiden hyväksi, potkittiin pois. Ja se yksilö kuoli nopeaan. Jos emme tee yhteisön (heimomme) eteen mitään, ahdistumme.

Työ siis lisää mielenterveyttä. Kunhan löytää itselleen sopivan. Toki ongelma nykyaikana on, että heikkolahjaisille sopivia lapiohommia ei oikein enää ole.

Olen seurannut politiikkaa ja keskustelupalstoja 25 vuotta. Tärkein opetus on se, että suurin osa ei halua edistää yleistä hyvää tai luoda hyvää yhteiskuntaa, mielummin vaikka itse kärsitään tappiota jotta muilla ei olisi liian helppoa. Sitä paitsi emme elä missään heimossa vaan useiden miljoonien asukkaiden valtiossa.

Vierailija
115/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajattelen, että minun velvollisuuteni on elättää itseni, koska olen terve ja toimintakykyinen ihminen. Tässä maassa on oikeasti työkyvyttömiä ja huono-osaisia, jotka tarvitsevat veronmaksajien rahoja paljon enemmän.  Ehkä tai varmasti itsekin olen vielä joskus sellainen.  Sitä varten sosiaaliturvajärjestelmä on olemassa.  Toinen asia on se, että haluan taitoja ja valmiuksia toimia yhteiskunnassa. Se antaa tiettyä riippumattomuutta, että on sopeutunut yhteiskunnan normeihin ja pystyy toimimaan sen ehdoilla. Jos ei koskaan tee mitään, ei opiskele, eikä tee töitä, niin syrjäytyy eikä enää lopulta hahmota, miten yhteiskunta toimii. Kun ei osaa toimia yhteiskunnassa, kokemus oman elämän hallinnasta ja turvallisuudentunne heikkenee. Aivotkin surkastuvat, kun niitä ei käytä ja yleensä aivojen käyttämistä auttaa se, että on aktiivinen ja oppii hyödyllisiä taitoja. 

Missä on sanottu, että tt-tuella elävä ei ole ikinä opiskellut tai työskennellyt?

Eli taas päästiin vammaispuheisiin. Ja aivoja ei mitenkään voi osata käyttää muualla kuin töissä?

Vierailija
116/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvitse enempää, niin mikset tee osa-aikatyötä? Kuvottavaa, että jotkut kokevat oikeudekseen maata sohvalla muiden rahoilla.

Vapaa-aika hupenisi, matkatkin nielee aikaa ja rahaa, mun töissä pitäis tehdä se 80%... Ei oo wörttii.

Siinä vaiheessa, kun saa tienata 500€/kk ilman, että se vaikuttaa asumistukeen, niin voisi pari päivää viikossa olla hommissa ihan harrastustuksen vuoksi. Nykymallilla se ei ole kannattavaa.

Aika, ystävä hyvä. Jos uskoo olevansa täällä kertareissulla, niin aika on ihmisen tärkein omaisuus. Jokainen voi miettiä, mikä on se hinta mihin on valmis vaihtamaan hetken ainutkertaisesta olemassaolostaan.

Mulla ainakin on aikaa, osapäivätöistä niin hyvä tuntipalkka että varaa downshiftata. Jos yhtään enempää downshiftaan ja reissaan sekä teen vapaa-ajallani mieleisiä asioita, niin tympiinnyn. Siksi tarvitaan myös töitä, mutta toki vain osa-aikaisesti. Ja tietenkin hyvällä palkalla, jotta on varaa sijoittaa suurin osa tai ihan vain rahoittaa se ainutkertainen olemassaolo parhaalla mahd. tavalla.

No hei kivat sulle kun sinun tuntipalkkasi on hyvä, mutta miten se käsiteltävään asiaan liittyy?

Vierailija
117/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei kivat sulle kun sinun tuntipalkkasi on hyvä, mutta miten se käsiteltävään asiaan liittyy?

Siinä on kaiffari, jolla on vapaa-aikaa ja on voinut downshiftata. Eikö hän ole ihan kuin ap? Paitsi hänellä on sen lisäksi hyvin rahaa. Ehkä sen vuoksi tuo ei sinun mielestäsi liity asiaan. 🤣

Vierailija
118/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koko ajan toisten armoilla ja tulevaisuus siksi epävarma. Jos tukia leikataan niin et voi asialle mitään.

Ap taisi alapeukuttaa, mutta tottahan tämä on. Hän on ihan sen varassa, mitä yhteiskunta hänelle haluaa ja pystyy antamaan. Ja kaiken lisäksi hän joutuu olemaan syynättävänä saadakseen tukensa, ts. yhteiskunta velvoittaa häntä kertomaan esim. työtilanteestaan, asuinolosuhteistaan (jos saa asumistukea) jne. Aikuinen ihminen joutuu siis tilivelvolliseksi yhteiskunnalle saadakseen tukensa, mikä on varmaan aika nöyryyttävää (varsinkin jos siihen ei ole tottunut).

Eri

Mä olen tottunut. 3kk välein toimitan tiliotteet ttt-hakemuksen liitteeksi. Aikaa menee ehkä 5-10 kokonaisuudessaan, pitäen sisällään verkkopankkiin kirjautumiset yms.

T: 12v työttömänä ollut teräsrotta

Vierailija
119/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Mikähän eläin se onkaan, joka kuvittelee elävänsä villiä ja vapaata elämää itsenäisenä ja riippumattomana, mutta oikeasti elää häkissään toisten armoilla ja ruokittavana?

Vierailija
120/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten tainnut lukea viestiä mihin vastasin, dumbass... eli väännetään rautalangasta: järkevämpää on tienata ainakin 500 e päivässä osa-aikaisesti kuin 500 e kuukaudessa osa-aikaisesti. Silloin ei tarvita koko asumistukea, eikä aikaa mene mihinkään tukien hakemiseen tms. Voi käyttää kaiken vapaa-aikansa ainutkertaisesta olemassaolosta nautiskelemiseen.