Miksi käydä töissä, jos ei tarvitse tt-tukea enempää rahaa?
Kertokaa hyvä syy, niin ilmoittaudun heti työnhakijaksi.
Kommentit (131)
Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos tuollainen on mahdollista. Tarvitsemme uuden Sipilän.
Jos olisi perustulo niin antaisin työpaikkani heti sitä enemmän tarvitseville. Sen verran säästöjä että perustulo riittäisi ja kelpaisi kun vaan poistuisi yhteydenpito työkkäriin ja liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinua hävetää loisia muiden lompakolla. Tiedät, ettei kukaan työssä käyvä pidä sinua täysivaltaisena ihmisenä.
Ei hävetä, kun minua ei kiinnosta mitä toiset minusta ajattelevat.
Yksi oikeasti hyvä syy on siinä, että nämä hyvinvointijuhlat lähenevät loppuaan - suomi ei pysty elättämään kohta omia vähäosaisiakaan kun pitää auttaa asuttamaan koko kehitysmaailma tänne. Vuosi vuodelta noita tukia ollaan leikattu, kannattaisi pitää sitä enemmän yhä kasvavana trendinä ja hankkia jotain osaamista mitä tarvitaan tulevaisuuden niukoilla työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Koska minä maksan sinun elämisesi.
Ei kukaan pakota sinua käymään töissä ja maksamaan veroja sitä myöten. Maksat siis vapaaehtoisesti, mikäli edes olet nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinua hävetää loisia muiden lompakolla. Tiedät, ettei kukaan työssä käyvä pidä sinua täysivaltaisena ihmisenä.
Kiinnostaapa. Sinua ottaa päähän, ettei sinua arvosteta.
Voisi AP:takin alkaa palelemaan ja nälättämään, kun sähkölaitoksen, maatilojen, kauppojen, poliisin yms. työntekijät tajuaisivat tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota sinua käymään töissä ja maksamaan veroja sitä myöten. Maksat siis vapaaehtoisesti, mikäli edes olet nettomaksaja.
Jos me kaikki kokisimme, että meillä ei ole pakko käydä töissä, niin sinulla olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tarvitse enempää, niin mikset tee osa-aikatyötä? Kuvottavaa, että jotkut kokevat oikeudekseen maata sohvalla muiden rahoilla.
Vapaa-aika hupenisi, matkatkin nielee aikaa ja rahaa, mun töissä pitäis tehdä se 80%... Ei oo wörttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos me kaikki kokisimme, että meillä ei ole pakko käydä töissä, niin sinulla olisi.
Mutta kun sinä ja kaltaisesi ette uskalla jättäytyä pois töistä sen takia, että mietitte toisten mielipiteitä ja lopulta katkeroidutte.
Jos tulee isompi lama, voi tulovirta pienentyä sinulla. Et myöskään kerrytä eläkettä, mikä voi kostautua köyhyytenä eläkkeellä. Lisäksi elintaso ei ole kovin hyvä tt-tuella, ja se voi sinua alkaa jurppimaan jossain kohtaa, vaikka nyt eläisitkin vaatimattomasti.
Niin ja missaat sen mikä niin monelle on antoisaa, jos on oikealla alalla ja kivassa työpaikassa: sosiaalinen yhteisö ja parhaimmillaan se tunne, että on mielekäs työ jossa kehittyä ja saada hyvää palautetta ammattitaidostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi perustulo niin antaisin työpaikkani heti sitä enemmän tarvitseville. Sen verran säästöjä että perustulo riittäisi ja kelpaisi kun vaan poistuisi yhteydenpito työkkäriin ja liittoon.
Tämämpä takia perustuloa ei koskaan saa tulla. Ei sellaista kestä mikään kansantalous.
Ei pidä paikkaansa. Kansalaispalkka poistaisi massiivisen määrän kallista ja älytöntä byrokratiaa. Siihen on todellakin varaa, ja se on ainoa järkevä ratkaisu. Kaikki muu tuki pois ja kansalaispalkka tilalle. Jokainen saa sen, ja sen lisäksi saa tehdä töitä niin paljon kuin haluaa.
Olet koko ajan toisten armoilla ja tulevaisuus siksi epävarma. Jos tukia leikataan niin et voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinä ja kaltaisesi ette uskalla jättäytyä pois töistä sen takia, että mietitte toisten mielipiteitä ja lopulta katkeroidutte.
Minä en jättäydy töistä, koska pidän siitä mitä rahalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaapa. Sinua ottaa päähän, ettei sinua arvosteta.
Ihmisen mielenterveydelle on hyväksi pitää yllä rutiineja, saada sosiaalista vuorovaikutusta ja ennen kaikkea kokea tekevänsä jotain yhteisön hyväksi (ja saada siitä osoitus/kiitos esim. palkan myötä). Nämä kaikki on meihin ohjelmoitu evoluution myötä. Luolamiesaikaan ihmisen oli pysyttävä osana heimoa pysyäkseen hengissä. Se joka ei tehnyt mitään muiden hyväksi, potkittiin pois. Ja se yksilö kuoli nopeaan. Jos emme tee yhteisön (heimomme) eteen mitään, ahdistumme.
Työ siis lisää mielenterveyttä. Kunhan löytää itselleen sopivan. Toki ongelma nykyaikana on, että heikkolahjaisille sopivia lapiohommia ei oikein enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Itsekunnioitus.
Kyllä itseään pitää kunnioittaa vaikka olisikin työtön. Iso osa työstä on sitäpaitsi työtä jota ei oikeasti tarvitsisi tehdä ollenkaan, mutta silmänlumeeksi istutetaan ihmisiä toimistoissa lähettelemässä dokumentteja eestaas.
Aika moni on sitä mieltä, että ihmisen kuuluisi ensisijaisesti pyrkiä itse elättämään itsensä. Minä olen perustulon kannattaja ja koska täystyöllisyys ei ole koskaan todellinen vaihtoehto, näen että yhteiskunta säästäisi siinä, että antaisi sinun ja kaltaistesi elää sillä tt-tuella, jos te kerran sillä pärjäätte. Maapallokin kiittäisi.
Itse en pärjäisi niin vähällä.