Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käydä töissä, jos ei tarvitse tt-tukea enempää rahaa?

Vierailija
28.12.2020 |

Kertokaa hyvä syy, niin ilmoittaudun heti työnhakijaksi.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinua hävetää loisia muiden lompakolla. Tiedät, ettei kukaan työssä käyvä pidä sinua täysivaltaisena ihmisenä.

Ei hävetä, kun minua ei kiinnosta mitä toiset minusta ajattelevat.

Kiinnostaapa. Sinua ottaa päähän, ettei sinua arvosteta.

Taitaa sinua ottaa päähän, että "kovaa" työpanostasi ei arvosteta. Sori siitä.

Mikä tekee ihmisestä noin katkeran? Kuka sinua satutti, kun olit pieni? Kuka pelotti sinut tuollaiseksi? Uhittelet paremmillesi ja puret ruokkivaa kättä. Etkä tajua muutoksen merkkejä.

Miten niin paremmilleni? Oletatko etten ole töissä vaan koska en pidä yllä hegemoniaa työllisten ylemmyydentunteesta? Ei teidän käsi minua ruoki. Elä sen kanssa, ettet voi alentaa kaikkia kanssasi eri mieltä olevia. Teen työtä, mutten tunne tarvetta uhriutua asiasta. Onko sinulla kaikki hyvin? Liian pitkät työviikot kenties, liian vähän korvausta valtavasta uurastuksestasi? Usein valittajat tekevät töitä vähiten työpaikoilla, just sayin'.

Suosittelen muuten tähtäämään toimeentulotuen tasoiseen kulutukseen myös työssäkäyvänä, on sitten varaa pitää sapattivapaata kun alkaa liiaksi päätä kiristää. Kun jää ihan ruhtinaalisesti säästöön palkasta, kuten itselläni. Ja kuten joku sanoi, luonto kiittää. Hiilijalanjälki itselläni 3700, ihan ilman yrittämistä.

Ja semmonenkin seikka vielä, että kun tekee ihan tosissaan kovasti töitä, ei kuluttamiseen ole aikaa eikä voimia. Ei yksinkertaisesti jaksa miettiä mitään hyödykkeitä. Töihin, unta, töihin. Eli mitä kovempi työntekijä, sitä vähemmän rahaa tarvitsee. Tämän olen huomannut useamman henkilön kohdalla. Eli mitä ovat syöttiläät, joiden työnteko on niin iisiä, että voimia riittää matkojen suunnitteluun ja trendien seuraamiseen? Teettekö joka pennin eteen töitä, vai maksetaanko teille paikalle ilmestymisestä? Niinpä. Aidosti ahkerille ei kateus tai ahneus iske, se on kaikki omaksi ansioksi eikä pois itseltä.

Vierailija
82/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Mikähän se on joka on lampaiden suopeuden armoilla elatukseltaan?

Susi, joka armollisesti jättää lampaat syömättä, uhrausta vastaan?

Sudet eivät ole työttömiä luusereita. Susianei halveksu kukaan, elämäntapatyötöntä halveksivat kaikki.

Mun mutsi ei halveksi mua vaan rakastaa. SHAKKI JA MATTI!

Ei ehkä halveksi, mutta takaan että häpeää. Siksi hän ei puhu sinusta ystävilleen. Eristäytyvästä luuserilapsestaan.

Vai että takaat :D no sitten se on just niin

Tiedät itsekin, että asia on juuri kuten kirjoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiaa että oletko todellakin tyytyväinen että olet elänyt samalla hernesopalla kotonasi seuraavat 10,v 15,...hautaan saakka.

Joskus tulee katkeruus ja sitten on myöhäistä. Eri asia jos sulla on muualta saatua rahaa.

Olen kristitty enkä välitä maallisesta.

Kyllä se katkeruus uskovaisiinkin iskee.

Vierailija
84/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat etten mistään saisi latin latia?[/quote]

Minulle on ihan yks’ hailee, kun latisi eivät tule minun lompakostani.[/quote]

=====

Saattaapi tulla sinun lompakostasi.

Työssäkäyvät maksavat verojen muodossa sosiaalituet niille, jotka syystä tai toisesta eivät ole ansiotöissä, esim lapset, sairaat, vammaiset, vanhat, työttömät (mukaanlukien elämäntapa-)

Myös suurinta osaa sosiaalitukia verotetaan.

Vierailija
85/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 eur ja sitä vähemmän bruttona tienaaville, kansalaispalkka palkan päälle. Asumistuet pois ja toimeentulotuki pois. 2000 eur - 3000 eur tienaaville harkinnan mukaan asumistukea. Yli 3000 eur tienaaville ei mitään tukia, lapsilisät pois rikkailta. Lapsilisä voitaisiin maksaa alle 3000 eur tienaaville.

Ei mitään kansalaispalkkaa kenellekään. Kuolleena syntynyt ajatuskin. Sen tietää nykyinen vasemmistohallituskin. Huomaatko, etteivät tee mitään sen edistämiseksi?

Vierailija
86/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat etten mistään saisi latin latia?

Minulle on ihan yks’ hailee, kun latisi eivät tule minun lompakostani.

=====

Saattaapi tulla sinun lompakostasi.

Työssäkäyvät maksavat verojen muodossa sosiaalituet niille, jotka syystä tai toisesta eivät ole ansiotöissä, esim lapset, sairaat, vammaiset, vanhat, työttömät (mukaanlukien elämäntapa-)

Myös suurinta osaa sosiaalitukia verotetaan.

Siksipä tukia pitääkin pienentää, jotta vähemmän koskettaisi lompakkoani.

Vierailija
87/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajattelen, että minun velvollisuuteni on elättää itseni, koska olen terve ja toimintakykyinen ihminen. Tässä maassa on oikeasti työkyvyttömiä ja huono-osaisia, jotka tarvitsevat veronmaksajien rahoja paljon enemmän.  Ehkä tai varmasti itsekin olen vielä joskus sellainen.  Sitä varten sosiaaliturvajärjestelmä on olemassa.  Toinen asia on se, että haluan taitoja ja valmiuksia toimia yhteiskunnassa. Se antaa tiettyä riippumattomuutta, että on sopeutunut yhteiskunnan normeihin ja pystyy toimimaan sen ehdoilla. Jos ei koskaan tee mitään, ei opiskele, eikä tee töitä, niin syrjäytyy eikä enää lopulta hahmota, miten yhteiskunta toimii. Kun ei osaa toimia yhteiskunnassa, kokemus oman elämän hallinnasta ja turvallisuudentunne heikkenee. Aivotkin surkastuvat, kun niitä ei käytä ja yleensä aivojen käyttämistä auttaa se, että on aktiivinen ja oppii hyödyllisiä taitoja. 

Vierailija
88/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Sudet eivät ole työttömiä luusereita. Susianei halveksu kukaan, elämäntapatyötöntä halveksivat kaikki.

Ei ehkä halveksi, mutta takaan että häpeää. Siksi hän ei puhu sinusta ystävilleen. Eristäytyvästä luuserilapsestaan.

Vaikka olisikin, niin entä sitten? Minua katsos ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat, kuten todettua. Herjaa vielä vähän lisää niin saat purettua katkeruuttasi.

Vierailija
89/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin haisee persukokkarin aloituksella tämä toikki? Lytätään työttömät ja köyhät orgiat menossa.

Vierailija
90/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajattelen, että minun velvollisuuteni on elättää itseni, koska olen terve ja toimintakykyinen ihminen. Tässä maassa on oikeasti työkyvyttömiä ja huono-osaisia, jotka tarvitsevat veronmaksajien rahoja paljon enemmän.  Ehkä tai varmasti itsekin olen vielä joskus sellainen.  Sitä varten sosiaaliturvajärjestelmä on olemassa.  Toinen asia on se, että haluan taitoja ja valmiuksia toimia yhteiskunnassa. Se antaa tiettyä riippumattomuutta, että on sopeutunut yhteiskunnan normeihin ja pystyy toimimaan sen ehdoilla. Jos ei koskaan tee mitään, ei opiskele, eikä tee töitä, niin syrjäytyy eikä enää lopulta hahmota, miten yhteiskunta toimii. Kun ei osaa toimia yhteiskunnassa, kokemus oman elämän hallinnasta ja turvallisuudentunne heikkenee. Aivotkin surkastuvat, kun niitä ei käytä ja yleensä aivojen käyttämistä auttaa se, että on aktiivinen ja oppii hyödyllisiä taitoja. 

Olen tehnyt vuosia töitä ja totesin sen lopulta paskaksi. Vaikka onkin työtön, niin ei se tarkoita välttämättä ettei tekisi mitään. Päinvastoin minulla on ollut energiaa tehdä kaikenlaista kun ei tarvi mustata mieltään jossain paskahommissa.

Vierailija
91/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkarottia ei irtisanota.  P:tulo tekisi ne loiset periaatteessa tarpeettomiksi.  Kukas nyt omaa/omiensa pestiä tärvelisi.

P:tulon puuttuminen tekee elämän pyörittämisen vaikeaksi. P:tulo antaisi mahdollisuuden saada joitain asioita sujumaan, mutta ainoa keino olisi nykyään kyykytyksen kautta.  Minä en siihen suostu, mutta kaupan käynnillä on tähän asti pärjännyt.  Kukoistava riistovalta on viemässä maatamme ja kansaamme häviöön. Kovan menotason takia p:tulo olisi meillä lähes välttämätön.  Mutta tämä on julma maa ja aito luokkayhteiskunta. Vahingonilo on täällä suurin ilo.  Maamme on sairas ja menehtyy.

Vierailija
92/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee isompi lama, voi tulovirta pienentyä sinulla. Et myöskään kerrytä eläkettä, mikä voi kostautua köyhyytenä eläkkeellä. Lisäksi elintaso ei ole kovin hyvä tt-tuella, ja se voi sinua alkaa jurppimaan jossain kohtaa, vaikka nyt eläisitkin vaatimattomasti.

Niin ja missaat sen mikä niin monelle on antoisaa, jos on oikealla alalla ja kivassa työpaikassa: sosiaalinen yhteisö ja parhaimmillaan se tunne, että on mielekäs työ jossa kehittyä ja saada hyvää palautetta ammattitaidostaan.

Mulla on mielekäs työ, mutta sosiaalista yhteisöä ei ole, eikä etenemismahdollisuuksia. Sitä on vain joskus otettava, mitä sattuu saamaan. 

Vierailija
93/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Vaikka olisikin, niin entä sitten? Minua katsos ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat, kuten todettua. Herjaa vielä vähän lisää niin saat purettua katkeruuttasi.

Kyllä sinua kiinnostaa. Ei sellaista ihmistä ole syntynytkään joka ei haluaisi, että häntä ei halveksittaisi. En usko sinua hetkeäkään. Aivan varmasti haluat, ettei äitisi häpeäisi sinua.

Vierailija
94/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Kyllä sinua kiinnostaa. Ei sellaista ihmistä ole syntynytkään joka ei haluaisi, että häntä ei halveksittaisi. En usko sinua hetkeäkään. Aivan varmasti haluat, ettei äitisi häpeäisi sinua.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)

Se, että sinä olet miellyttämisenhaluinen perseitä nuoleva lammas, ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.

Vierailija
95/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti holhousyhteiskunta tulee päättymään pian, ja ne jotka halauvat syödä ja vauvaforumia lueskella, joutuvat töihin hankkimaan elantonsa. Kuvottaa loiset!

Toivossa on hyvä elää. Se auttaa jaksamaan elämässä!

Vierailija
96/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Se, että sinä olet miellyttämisenhaluinen perseitä nuoleva lammas, ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.

Vaikket haluaisikaan muita miellyttää, aivan varmasti et halua tulla halveksituksi etkä halua että äitisi sinua häpeää.

Vierailija
97/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Vaikket haluaisikaan muita miellyttää, aivan varmasti et halua tulla halveksituksi etkä halua että äitisi sinua häpeää.

Mitä sinä nyt jankutat? Kukapa nyt sellaista haluaisi? Sanoin, etten välitä siitä vaikka häpeäisikin. En elä elämääni siinä pelossa että joku toinen saattaa hävetä minua tai ajatella pahasti.

Vierailija
98/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään helposta rahasta.

Vierailija
99/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikaan elämäni ei juuri poikkea ap:n elämästä, muuta kuin yhdeltä osin.

Olen maaliskuusta lähtien ollut komennettuna etätöihin. Näillä näkymin tätä kestää ehkä kesäkuun loppuun. Minäkin nukun niin pitkään kuin luontevasti nukuttaa, enkä juuri kotoani näe tarvetta poistua. Pendelöintikin on jäänyt kokonaan.

Periaatteessa minun pitää etätöissä olla tavoitettavissa, mutta puhelin ei ole tänä aikana varmaan kymmentä kertaa soinut. Päivän työt vaativat ehkä 60 min tehollista tekemistä per päivä, jos ihan rehellisesti arvioin. Viikkoon mahtuu joitakin satunnaisia kokouksia, mutta ne ovat sellaisia että minun harvoin täytyy sanoa mitään sen kummempaa. Voin luurit korvilla vaikkapa tehdä kotitöitä. Kotini onkin nykyään hyvässä järjestyksessä.

Saan kuitenkin saman n. 3200 netto tililleni kuin aina ennenkin. Voisin ehkä tehdä kuten ap uhoaa ja jättäytyä töistä. Saisin päivääni hieman reilun tunnin lisää vapaa-aikaa. Rahallinen tappio on kuitenkin mielestäni niin kova, etten koe mielekkääksi heittäytyä työttömäksi. Minusta on kiva, kun ihan jokaista euroa ei tarvitse laskea.

Tämä toki on poikkeusaikaa, joka aikoinaan loppuu. Juuri nyt olen kuitenkin melko lailla ap:n asemassa, mutta moninkertaisella tulolla.

Vierailija
100/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Mitä sinä nyt jankutat? Kukapa nyt sellaista haluaisi? Sanoin, etten välitä siitä vaikka häpeäisikin. En elä elämääni siinä pelossa että joku toinen saattaa hävetä minua tai ajatella pahasti.

Kyllä sinä välität. Aivan varmasti haluaisit, että äitisi ei sinua häpeäisi. Aivan varmasti haluaisit ettet olisi halveksittu. En usko hetkeäkään muuta. Joka kerta sinua ottaa päähän, kun kohtaat halveksuntaa tai huomaat äitisi olevan sinuun pettynyt.