Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käydä töissä, jos ei tarvitse tt-tukea enempää rahaa?

Vierailija
28.12.2020 |

Kertokaa hyvä syy, niin ilmoittaudun heti työnhakijaksi.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvitse enempää, niin mikset tee osa-aikatyötä? Kuvottavaa, että jotkut kokevat oikeudekseen maata sohvalla muiden rahoilla.

Vapaa-aika hupenisi, matkatkin nielee aikaa ja rahaa, mun töissä pitäis tehdä se 80%... Ei oo wörttii.

Meidän täytyy heikentää sosiaaliturvaa, jotta sinulle tulisi wörttii. Siihen se menee väkisinkin, koska huoltosuhde on romahtamassa. Sinä vaan et sitä tajua.

Kyllä minä tajuan, mutta jokainen meistä tietää, että kaikille ei riitä töitä. Minä olen oman työni ihan mieluusti jo antanut nuoremmalle, joka sitä enemmän tarvitsee kuin minä.

Vierailija
42/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielenterveydelle on hyväksi pitää yllä rutiineja, saada sosiaalista vuorovaikutusta ja ennen kaikkea kokea tekevänsä jotain yhteisön hyväksi (ja saada siitä osoitus/kiitos esim. palkan myötä). Nämä kaikki on meihin ohjelmoitu evoluution myötä. Luolamiesaikaan ihmisen oli pysyttävä osana heimoa pysyäkseen hengissä. Se joka ei tehnyt mitään muiden hyväksi, potkittiin pois. Ja se yksilö kuoli nopeaan. Jos emme tee yhteisön (heimomme) eteen mitään, ahdistumme.

Työ siis lisää mielenterveyttä. Kunhan löytää itselleen sopivan. Toki ongelma nykyaikana on, että heikkolahjaisille sopivia lapiohommia ei oikein enää ole.

Minulla on eristäytyvä persoonallisuus, ja sellainen ihminen ei koe tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen eikä hän välitä mitä muut hänestä ajattelevat.

Miksi eristäytyjälle pitäisi maksaa mitään tukia? Jos haluat eristäytyä, saat tulla toimeen omillasi ilman meitä.

Saan myös nostaa tukia lain mukaan. Minkäs mahdat asialle? Jos en saisi, niin ottaisin elantoni väkisin joltain toiselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvarit ovat hätää kärsimässä, kun joku esittää tällaisia ajatuksia. Katsokaa nyt aloitukseen tulleita kommentteja. 😄

Porvari on kauppias. Miksi kauppias kärsisi hätää, kun jollekin annetaan tyhjästä rahaa?

Kokoomuslaiset ovat siis kaikki kauppiaita. Porvaripuolueeksi olen kuullut heitä sanottavan...

Vierailija
44/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielenterveydelle on hyväksi pitää yllä rutiineja, saada sosiaalista vuorovaikutusta ja ennen kaikkea kokea tekevänsä jotain yhteisön hyväksi (ja saada siitä osoitus/kiitos esim. palkan myötä). Nämä kaikki on meihin ohjelmoitu evoluution myötä. Luolamiesaikaan ihmisen oli pysyttävä osana heimoa pysyäkseen hengissä. Se joka ei tehnyt mitään muiden hyväksi, potkittiin pois. Ja se yksilö kuoli nopeaan. Jos emme tee yhteisön (heimomme) eteen mitään, ahdistumme.

Työ siis lisää mielenterveyttä. Kunhan löytää itselleen sopivan. Toki ongelma nykyaikana on, että heikkolahjaisille sopivia lapiohommia ei oikein enää ole.

Omata kohdaltani kuittaan: rutiinit ja sos. vuorovaikutus löytyvät jo eli ei tee, en koe tekeväni niissä töissä joita on enää tarjolla, ei ahdista, ei lisää mielenterveyttä eikä muutakaan terveyttä ja korkeakoulutettujen töistä on nimenomaan pulaa. Yhteiskunnallisesti katsoen toki suotavaa että töistä saa enemmän rahaa kuin työttömyydestä mutta muut syyt eivät päde kaikkiin. Eli mene muualle selittämään:), yst. t. akateeminen vanhempi työtön.

Vierailija
45/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvitse enempää, niin mikset tee osa-aikatyötä? Kuvottavaa, että jotkut kokevat oikeudekseen maata sohvalla muiden rahoilla.

Vapaa-aika hupenisi, matkatkin nielee aikaa ja rahaa, mun töissä pitäis tehdä se 80%... Ei oo wörttii.

Meidän täytyy heikentää sosiaaliturvaa, jotta sinulle tulisi wörttii. Siihen se menee väkisinkin, koska huoltosuhde on romahtamassa. Sinä vaan et sitä tajua.

Kyllä minä tajuan, mutta jokainen meistä tietää, että kaikille ei riitä töitä. Minä olen oman työni ihan mieluusti jo antanut nuoremmalle, joka sitä enemmän tarvitsee kuin minä.

Työtä tekemättömille ei lopulta riitä elantoakaan, mitä sinä sitten luovutat?

Meinaat etten mistään saisi latin latia?

Vierailija
46/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinua hävetää loisia muiden lompakolla. Tiedät, ettei kukaan työssä käyvä pidä sinua täysivaltaisena ihmisenä.

Ei hävetä, kun minua ei kiinnosta mitä toiset minusta ajattelevat.

Kiinnostaapa. Sinua ottaa päähän, ettei sinua arvosteta.

Taitaa sinua ottaa päähän, että "kovaa" työpanostasi ei arvosteta. Sori siitä.

Mikä tekee ihmisestä noin katkeran? Kuka sinua satutti, kun olit pieni? Kuka pelotti sinut tuollaiseksi? Uhittelet paremmillesi ja puret ruokkivaa kättä. Etkä tajua muutoksen merkkejä.

Miten niin paremmilleni? Oletatko etten ole töissä vaan koska en pidä yllä hegemoniaa työllisten ylemmyydentunteesta? Ei teidän käsi minua ruoki. Elä sen kanssa, ettet voi alentaa kaikkia kanssasi eri mieltä olevia. Teen työtä, mutten tunne tarvetta uhriutua asiasta. Onko sinulla kaikki hyvin? Liian pitkät työviikot kenties, liian vähän korvausta valtavasta uurastuksestasi? Usein valittajat tekevät töitä vähiten työpaikoilla, just sayin'.

Vierailija
47/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eristäytyvä persoonallisuus, ja sellainen ihminen ei koe tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen eikä hän välitä mitä muut hänestä ajattelevat.

Miksi eristäytyjälle pitäisi maksaa mitään tukia? Jos haluat eristäytyä, saat tulla toimeen omillasi ilman meitä.

Saan myös nostaa tukia lain mukaan. Minkäs mahdat asialle? Jos en saisi, niin ottaisin elantoni väkisin joltain toiselta

Et ottaisi, vaan kituuttasit homeisella leivällä kotonasi. Viro sen osoittaa. Siellä on meitä selvästi alempi sosiaaliturva, mutta ei siellä sen kummemmin väkisin oteta elantoa keneltäkään. Ihmiset vain sopeutuvat siihen huonompaan elämään.

Kyllä minä sen mahdan, että voin äänestää poliitikkoja jotka pudottavat tukiasi. Mahdan myös sen, että kierrän veroja ja kertyy vähennän josta sinulle maksaa.

Vierailija
48/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä on muutakin iloa kuin palkka. Se esim. kohentaa yleensä itsetuntoa kun koet olevasi hyödyksi ja taitava & antaa päivään rungon ja rytmin.

Vierailija
49/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinua hävetää loisia muiden lompakolla. Tiedät, ettei kukaan työssä käyvä pidä sinua täysivaltaisena ihmisenä.

Viis muista, etkö itse yhtään häpeä laiskuuttasi?

Vierailija
50/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin kuvalehdessä oli haastattelu pitkäaikaistyöttömästä jonka paras jakso elämässä oli kun pääsi työkokeiluun . Rahaa ei jäänyt juuri enempää kuin mitä työttömyystuki oli, mutta työn kautta koki olevansa hyödyksi ja sai onnistumisen kokemuksia.

Tottakai lehdissä on vain reppanalisaatio-olettamaa työttömistä tukevia juttuja.

Oksennan seuraavan kerran kun kuulen hyödystä ja onnistumisen tunteesta ilmaistöiden yhteydessä.

Vierailija
51/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun saa tienata 500€/kk ilman, että se vaikuttaa asumistukeen, niin voisi pari päivää viikossa olla hommissa ihan harrastustuksen vuoksi. Nykymallilla se ei ole kannattavaa.

Sen takia tukia pitäisikin heikentää, jotta tulisi kannattavaksi. Miksi esimerkiksi tuet maksetaan rahana tilille? Miksi tukia ei makseta Kelan punakeltaiselle maksukortille? Kortilla ei saisi ostaa alkoholia ja tupakkaa laisinkaan. Koska niitä ei saisi ostaa, tukia voisi alentaa 20%.

Asenteesi paistaa läpi:

- tuilla oleminen on kaikilla oma vika

- tuilla olevat käyttävät rahan huonosti mm. alkoon ja tupakkaan

- tuilla oleva ei saisi itse päättää, mihin raha laitetaan

- tuolla oleva ansaitsee tulla nöyryytetyksi ja tilanne kenties paranee, kun saa tämän kokea.

Nämä asiat vaan eivät ole totta. Nöyryytys ja vapauden rajoittaminen ei todennäköisesti tee tuilla elävistä työtä saavia, työtä tekeviä yksilöitä.

Vierailija
52/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä tekemättömille ei lopulta riitä elantoakaan, mitä sinä sitten luovutat?

Meinaat etten mistään saisi latin latia?

Minulle on ihan yks’ hailee, kun latisi eivät tule minun lompakostani.

Vierailija
53/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaat.

Mikähän se on joka on lampaiden suopeuden armoilla elatukseltaan?

Susi, joka armollisesti jättää lampaat syömättä, uhrausta vastaan?

Vierailija
54/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä maksan sinun elämisesi.

Ei kukaan pakota sinua käymään töissä ja maksamaan veroja sitä myöten. Maksat siis vapaaehtoisesti, mikäli edes olet nettomaksaja.

Jos me kaikki kokisimme, että meillä ei ole pakko käydä töissä, niin sinulla olisi.

Mutta kun sinä ja kaltaisesi ette uskalla jättäytyä pois töistä sen takia, että mietitte toisten mielipiteitä ja lopulta katkeroidutte.

En mieti muiden mielipidettä, mut rakastan työtäni ja saan siitä virtaa <3

Vierailija
55/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun saa tienata 500€/kk ilman, että se vaikuttaa asumistukeen, niin voisi pari päivää viikossa olla hommissa ihan harrastustuksen vuoksi. Nykymallilla se ei ole kannattavaa.

Mikset saman tien tienaisi 500 euroa päivässä? Onhan se paljon kannattavampaa!

Aika, ystävä hyvä. Jos uskoo olevansa täällä kertareissulla, niin aika on ihmisen tärkein omaisuus. Jokainen voi miettiä, mikä on se hinta mihin on valmis vaihtamaan hetken ainutkertaisesta olemassaolostaan.

Vierailija
56/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia tukia pitäisikin heikentää, jotta tulisi kannattavaksi. Miksi esimerkiksi tuet maksetaan rahana tilille? Miksi tukia ei makseta Kelan punakeltaiselle maksukortille? Kortilla ei saisi ostaa alkoholia ja tupakkaa laisinkaan. Koska niitä ei saisi ostaa, tukia voisi alentaa 20%.

Ai tällä hetkellä on sumplittu niin, että tuista 80% on elämistä ja 20% päihteitä varten? En ole tällaista tiennytkään.

Vierailija
57/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ottaisi, vaan kituuttasit homeisella leivällä kotonasi. Viro sen osoittaa. Siellä on meitä selvästi alempi sosiaaliturva, mutta ei siellä sen kummemmin väkisin oteta elantoa keneltäkään. Ihmiset vain sopeutuvat siihen huonompaan elämään.

Kyllä minä sen mahdan, että voin äänestää poliitikkoja jotka pudottavat tukiasi. Mahdan myös sen, että kierrän veroja ja kertyy vähennän josta sinulle maksaa.

Totuus: ruikutat vielä 20v päästä vauvafoorumeilla, että tuet poistuu ihan kohta. Virossa on aina ollut heikompi sosiaaliturva, joten eivät ole tottuneet sitä homeista leipää parempaan elämäntasoon.

Vierailija
58/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvarit ovat hätää kärsimässä, kun joku esittää tällaisia ajatuksia. Katsokaa nyt aloitukseen tulleita kommentteja. 😄

Porvari on kauppias. Miksi kauppias kärsisi hätää, kun jollekin annetaan tyhjästä rahaa?

Kokoomuslaiset ovat siis kaikki kauppiaita. Porvaripuolueeksi olen kuullut heitä sanottavan...

Sinun tulkinnasi mitä ilmeisemmin näin on.

Vierailija
59/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaapa. Sinua ottaa päähän, ettei sinua arvosteta.

Taitaa sinua ottaa päähän, että "kovaa" työpanostasi ei arvosteta. Sori siitä.

Mikä tekee ihmisestä noin katkeran? Kuka sinua satutti, kun olit pieni? Kuka pelotti sinut tuollaiseksi? Uhittelet paremmillesi ja puret ruokkivaa kättä. Etkä tajua muutoksen merkkejä.

Miten niin paremmilleni? Oletatko etten ole töissä vaan koska en pidä yllä hegemoniaa työllisten ylemmyydentunteesta? Ei teidän käsi minua ruoki. Elä sen kanssa, ettet voi alentaa kaikkia kanssasi eri mieltä olevia. Teen työtä, mutten tunne tarvetta uhriutua asiasta. Onko sinulla kaikki hyvin? Liian pitkät työviikot kenties, liian vähän korvausta valtavasta uurastuksestasi? Usein valittajat tekevät töitä vähiten työpaikoilla, just sayin'.

Suosittelen muuten tähtäämään toimeentulotuen tasoiseen kulutukseen myös työssäkäyvänä, on sitten varaa pitää sapattivapaata kun alkaa liiaksi päätä kiristää. Kun jää ihan ruhtinaalisesti säästöön palkasta, kuten itselläni. Ja kuten joku sanoi, luonto kiittää. Hiilijalanjälki itselläni 3700, ihan ilman yrittämistä.

Vierailija
60/131 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä maksan sinun elämisesi.

Ei kukaan pakota sinua käymään töissä ja maksamaan veroja sitä myöten. Maksat siis vapaaehtoisesti, mikäli edes olet nettomaksaja.

Mitä jos kaikki ajattelisivat näin? Mistä sit rahat?

Jos, jos ja jos. Mitä jos asteroidi iskee Maahan ja tappaa kaikki?