Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauloitko synnytyslaulua synnytyksesi aikana?

Vierailija
31.05.2014 |

.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makasin puudutuksen alaisena ,kiireellinen sektio, siitä oli laulut kaukana.

Vierailija
42/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule muista kummastakaan synnytyksestäni mitä ääniä olen päästellyt, pitäiskin kysyä mieheltä muistaako. Oon ollut avautumisvaiheessa kiinni ilokaasumaskissa ja ihan pöllyssä!

Olen ammatiltani muusikko ja tuotan usein huomaamattani ääntä, varmaan murisin matalalta jotain. Muistan toisesta synnytyksestä, että kätilö käski olla hiljempaa että keskittyisin täysillä ponnistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin epätoivosesti synnytyslaulua, mutta en millään saanu ääntä pysyy matalana. Lopulta lähinnä vaan mylvin.

Vierailija
44/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan hiljaa, ponnistaessa taisin sanoa hnnngh. Olin varma että huutaisin ja kiljuisin, mutta ei. Kyllä siinä vaiheessa oli unohtunut aikaa sitten kaikki hengitysohjeet ja rentoutusvinkit, sitä koitti vaan jotenkin selvitä.

Vierailija
45/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:11"]Minä makasin puudutuksen alaisena ,kiireellinen sektio, siitä oli laulut kaukana.

[/quote]

Aina on aikaa laululle! Olisit voinut laulaa sektiolaukua, joka menee näin:

[/quote]

:D :D

Vierailija
46/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:22"]

Niin ja kuulemma matalat äänet helpottaa, ei korkeat.

[/quote]

Jaa. Pitänee sitten jättää 'Yön kuningattaren aaria' väliin.

Vierailija
47/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin toisessa synnytyksessä ja olin oikein opetellut sitä raskausaikana. Ja miehenkin pakotin laulamaan. Synnytyslaulu oli hyvin yksinkertainen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................

Miehen matala ääni toimi synnytyksessä yhtenä parhaista kivunlievittäjistä (tens-laite oli ehkä vielä parempi).  Toimi siis paljon paljon paremmin kuin huutaminen ja kiroilu ekassa synnytyksessä (toisessa ei ollut ollenkaan lääkkeellistä kivunlievitystä). On sääli, että tästä asiasta on tehty ihan vitsi. Tosin kai melkein kaikella pitää voida vitsailla mutta jos on joku ajatus, että hipit ne vaan synnytyslaulaa tms. niin se on kyllä järjenköyhyyttä.

Vierailija
48/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 00:37"]Juu Salt n pepan klassikko Push it (real good) raikui koko toimituksen ajan.

[/quote]

Mulle tuli sama mieleen

Vierailija
49/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:57"]

Lauloin toisessa synnytyksessä ja olin oikein opetellut sitä raskausaikana. Ja miehenkin pakotin laulamaan. Synnytyslaulu oli hyvin yksinkertainen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................

Miehen matala ääni toimi synnytyksessä yhtenä parhaista kivunlievittäjistä (tens-laite oli ehkä vielä parempi).  Toimi siis paljon paljon paremmin kuin huutaminen ja kiroilu ekassa synnytyksessä (toisessa ei ollut ollenkaan lääkkeellistä kivunlievitystä). On sääli, että tästä asiasta on tehty ihan vitsi. Tosin kai melkein kaikella pitää voida vitsailla mutta jos on joku ajatus, että hipit ne vaan synnytyslaulaa tms. niin se on kyllä järjenköyhyyttä.

[/quote]

minä lauloin myös, ja käytössä oli TENS, molemmat auttoivat mahtavasti. Tämä kuopuksen syntymä jossa nämä olivat käytössä oli aivan Ihana kokemus. Nopea ja kuvuiltaan siedettävä. Sekä lääkäri että kätilö monneen kertaan ihailivat hengitystäni ja kivunlievitystä äänen ja hengityksen voimalla.

Tyhmät tekee tästä vitsin. 

Vierailija
50/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytyksessä olin hiljaa ja keskityin hengittämiseen, mutta sellaista matalaa aaa-hyräilyä tuli luonnostaan supistusten aikana. Minua se auttoi menemään kipuaaltojen yli pitkään ilman muuta lievitystä.

Vierailija
51/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vokaalia matalalta. Auttoi. Jälkikäteen luin, että ae on synnytyslaulamista :D

Vierailija
52/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ääneen tolle sektiolaululle :DD

Vierailija
53/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:24"]

Niin kun mietin tossa, että piereskelin aika kovaa ripulipaskan kera, et mites teillä muilla se synnytyslaulu meni? Että ihan nuotilleen vai? ap

[/quote]

Vierailija
54/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:54"]

luin kyllä synnytyslaulusta, mutta tositilanteessa en sitten ehtinyt juuri muuta kuin kerran voihkasemaan että "sattuu!" :)

[/quote]

http://www.vauva.fi/keskustelu/3996422/ketju/tulkitse_raskaustestini

Vierailija
55/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiljaa, keskityin hengitykseen. Kun supistus alkoi tuntua niin hymisin aaaa... tai huuuaaaah. En tiennyt synnytyslauluista :D 

Vierailija
56/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, auttoi. Matalia ääniä ja leuka ja kurkunpää rennoksi. En oo ollu missään valmennuksessa tai muuten opetellut asiaa etukäteen, tein sitä, mikä tuntui helpottavan.

Vierailija
57/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun h-hetki koitti kävin sytyttämässä synnytyskynttilän ja -suitsukkeen. Palauttivat synnytyssalin harmoniat, ettei lapsen tarvinnut syntyä disharmoniseen maailmaan.

Vierailija
58/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun h-hetki koitti kävin sytyttämässä synnytyskynttilän ja -suitsukkeen. Palauttivat synnytyssalin harmoniat, ettei lapsen tarvinnut syntyä disharmoniseen maailmaan.

Vierailija
59/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvon ääneen sektiolaululle :D ihan paras

Vierailija
60/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää laulun sanat ihan parasta, Kiitos!

Ihmettelin, että miten se vauva ponnistetaan ulos, pitäisikö karjua vai miten. No, sitten syntyi rivakasti kun pidin kaikki mölyt mahassa ja kohdensin paineen ponnistamiseen, 3-4 ponnistusta supistusta kohden.

En sitäpaitsi osaa laulaa, Rammsteinia kuunneltiin ilokaasu-vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän