Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauloitko synnytyslaulua synnytyksesi aikana?

Vierailija
31.05.2014 |

.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 46 ja voin sanoa, että inhoan uskomushoitoja, homeopatiaa, enkelihoitoja jne. Olen suorastaan kaiken vastaavan vihaaja, että tiedoksesi vaan. Lääketiede lääketieteenä, mutta kun synnytys ei ole sairaus, jota pitäisi lääkkeillä hoitaa. Ei voisi kauemmas arvauksesi osua. Miksi pumppaisin itseeni lääkkeitä, jos en niitä tarvitse ja laulu riittää. Laulussa ei ole mitään hörhöä, ei mitään uskomusta mistään!!!

Vierailija
22/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jos unohtui sanoa, että kannatan rokotuksia. Jopa influenssaa vastaan meillä on rokotettu useita kertoja. 46.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho anteeksi.

t. Laulava lääkäri

Vierailija
24/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslaulussa ei "uskota" mihinkään outoon. Senkun lauletaan ja se auttaa!

Vierailija
25/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:41"]

Siis oikeesti. Perehtykää asiaan ja puhukaa vasta sitten. Mä kävin ihan oikean synnytyslaulukurssin molempien lasten kohdalla ja synnytin sitten molemmat lapset ilman mitään muuta kivunlievitystä. Ei ole hippien ja hörhöjen puuhaa millään tavalla. Ihan naurettavaa ajatella, että liittyy ties mihin kynttilöihin ja harmonioihin. Ei todellakaan. Kokeilkaapa vetää synnytys läpi ihan ilman yhtään mitään lääkkeitä ja ilman laulua. Sitten toinen synnytys samoin ilman mitään mitään lääkkeitä, mutta laulaen. On muuten vissi ero. 

[/quote]

Kokeile itse synnyttää ensin ilman mitään kivunlievitystä (anestesialääkäri sektioissa+tauolla+muita kiireellisempiä tapauksia)  36h ja sitten etukäteen sovittuna epiduraalilla 4h kivutta niin, että sitä annettiin ekan kerran heti saliin päästyäni ja sitten kolme kertaa lisää, viimeisen kerran ponnistusvaiheen ollessa käynnissä. Oli kyllä vissi ero. Ekan 36h sessareiden jälkeen viikon sairaalassa, toisen 4h puudutettuna omppasin ylös suihkuun itse ja lähdin seuraavana päivänä sairaalasta reippaana ja iloisena kotiin.

Vierailija
26/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää, että epiduraali yleensä poistaa kipua, mutta jokainen ei tiedä, miten tehokasta synnytyslaulu on.

Vierailija
27/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laulanut ja lupaan, etten laula tulevaisuudessakaan, mikäli vielä joskus kyseisessä toimituksessa olen. Vuorokausien valvomisen ja pitkien tuskien jälkeen ei mielessä pyörinyt mikään muu kuin vähän helvetin nopea ja tehokas kipulääkitys.

Vierailija
28/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se oli vähän mantran tapainen kyllä mut meni näin

aaaiiiijjuuumaaallaaUUUtaaakun saaaaaAAAAtttuuuuUUUUUuuuuuu 

Vierailija
29/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:06"]

Jokainen tietää, että epiduraali yleensä poistaa kipua, mutta jokainen ei tiedä, miten tehokasta synnytyslaulu on.

[/quote]

No, synnyttäneenä tiedän millaista se kipu on ja ei vaan nyt vakuuta. Miksi pitäisi synnyttää ilman kivunlievitystä kun epiduraali ratkaisee useimmiten sen asian varmasti. Kyllä siinä oheen voi vaikka laulella, mutta ikinä en luovu epiduraalista ellei ole pakko.

Vierailija
30/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehköön tavallaan, mutta oikea synnytyslaulu on tieteellisesti tutkittua. Älkää valehdelko asiasta. Jossain joogastudiossa opeteltava ääntely ei ole totuus synnytyslaulusta. Sinne mua ei saisi millään.

Vierailija
31/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. "Ja se oolannin sota oli kauhea..."

Vierailija
32/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:42"]

Joo. "Ja se oolannin sota oli kauhea..."

[/quote]

:D

Vierailija
33/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mieheni äänitti synnytyslauluni, tehtiin siitä omakustanne-cd ja on annettu lahjaksi kavereille ja sukulaisille. Nyt sitä saa ostaa myös mp3:na itunesista. Vinyyli on harkinnassa.

Vierailija
34/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:05"]Joo mieheni äänitti synnytyslauluni, tehtiin siitä omakustanne-cd ja on annettu lahjaksi kavereille ja sukulaisille. Nyt sitä saa ostaa myös mp3:na itunesista. Vinyyli on harkinnassa.

[/quote]Vinyyli olisi parhautta. Voisi skrätsätä.

Vierailija
35/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kyllä synnytyslaulusta, mutta tositilanteessa en sitten ehtinyt juuri muuta kuin kerran voihkasemaan että "sattuu!" :)

Vierailija
37/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:33"]Tietenkin lauloin. Lisäksi valkoisiin luomupuuvillahousuihin ja isoon luomupuuvillapaitaan pukeutunut paljasjalkainen mieheni säesti heleää sopraanoani harpulla. Valkoisiin luomupuuvillamekkoihin pukeutuneet paljasjalkaiset sukulaislapset tanssahtelivat salissa ympäriinsä käsi kädessä, kukkaseppeleet enkelimäisillä kutreillaan. Nurkassa istui (valkoisissa luomupuuvillavaatteissa hänkin) henkilökohtainen healerimme joka pitkät hiukset hajallaan hyräili valaiden kutsuhuutoa ja kilisti välillä kulkusia. Hän oli myös paljain jaloin.

Tarpeetonta varmaan kertoakaan, että salin lattia oli vuorattu ekologisilla nurmikkorullilla johon oli istutettu kukkia ja kauniisti kukkiva ekologinen kirsikkapuu.

Jaettu sa kokemus,sisko

Vierailija
38/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä sanat:

Nyt se tulee, nyt se tulee

Antakaa vittu sitä epiduraalia mullee

Nyt se tulee, tunnen paineen

Saako vauvani nyt huonon maineen?

Hei helvetti, mä kuolen

Voin tuntea repeävän peräsuolen

Hei helvetti, mä en pysty

Kohta kätilöllä naamassa rysty

Tänne se maski ja heti,

Jo lilluu veressä tää peti

Mun vauva tulee nyt ja vittu että sattuu

Huutaa tullessaan: antakaa lattuu!

Vierailija
39/61 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:02"]

Joo, tässä sanat:

Nyt se tulee, nyt se tulee

Antakaa vittu sitä epiduraalia mullee

Nyt se tulee, tunnen paineen

Saako vauvani nyt huonon maineen?

Hei helvetti, mä kuolen

Voin tuntea repeävän peräsuolen

Hei helvetti, mä en pysty

Kohta kätilöllä naamassa rysty

Tänne se maski ja heti,

Jo lilluu veressä tää peti

Mun vauva tulee nyt ja vittu että sattuu

Huutaa tullessaan: antakaa lattuu!

[/quote]

Menehdyn! :D :D :D

Vierailija
40/61 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monella toimivan oikein hyvin ja itsekin kokeilin omassa synnytyksessäni. Paremmin toimi minulla kuin ilokaasu. Selvisin sen avulla siihen asti kunnes sain epiduraalin. Synnytyslaulu on ollut olemassa ennen kuin kukaan on antanut sille nimeä. Monilla se tulee luonnostaan helpottamaan oloa.

t.kätilö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan