20 euroa nolo lahja ylioppilaalle?
Jotkut sanovat (jonkun iltapäivälehden juttu mukaanlukien), ettei 20 euron seteli olisi sopiva lahja ylioppilaalle. Mietin, että pitäisikö nyt lähteä kaupungille etsimään lahjaa sen sijasta, jos kerta on noloa antaa niin "pieni" seteli.
Minulla ei tuloja tällä hetkellä, joten rahatilanne perheessämme tosi tiukilla. Antaisitko sinä 20 euron setelin vai jotain muuta tilalle?
Kommentit (143)
Muuta tilalle! Jotain pientä..korvikset, kirja...
Minusta on ihan ok. Tai esim. 20 euron lahjakortti S-ryhmään (Prismat jne.). Niitä saattaa tulla useampia ja kokonaispotti voi olla hyvä summa. :)
Onhan se aika noloa, mutta päivänsankari haluaa ihan varmasti mieluummin sen setelin kuin pari kahvimukia/korvakorut/kirjan/tms.
Voisin hyvin antaa 20 euroa, rahaa se on sekin:)
Ei mitään korviksia. Mieluummin ottaa rahana, aivan varmasti. Tai sitten se skumppapullo, pääset vielä edullisemmin, mikäli siis saat sen helposti hankittua.
Mutta siis 20 e on ihan ok.
No oman mietinnän mukaan. 20€ on pieni summa minusta. Mitä jos antaisit lahjan yhdessä jonkun toisen kanssa? Silloin 20€ ei ole niin pieni summa jos lahja maksaa esim. 100€ ja osallistut 20€:n verran.
No ei nyt mitään korviksia ainakaan.
Raha on tuon ikäiselle hyvä ja toivottu lahja, se on ne muut sukulaiset, jotka katsoi kieroon. Katsokoot, sehän on ylioppilaan lahja :) Mieluummin rahaa, kuin jotain täysin turhaa tilpehööriä, kuten esim. hopeinen ruusu tai rumat korvikset. ..
Hyvä lahja, olisi kelvannut ainakin minulle vallan hyvin :). Terv. v.2012 ylioppilaaksi valmistunut
Ei ole noloa. Ei ainakaan yksikään mun omista lapsista ole ylenkatsonut 20 euron rahalahjaa. Naapureilta ja joiltakin sukulaisiltakin on voinut tulla sen verran ja ihan tyytyväisiä ovat lapseni olleet. Enemmän he ovat iloinneet pienestäkin rahalahjasta kuin jostain turhanpäiväisestä, esim. viinistä.
No mun eläkkeellä oleva veli antoi kolmelle tuon 20 euroa. Kyllä se on hänelle iso raha, kun tänä vuonna vielä noin monta. Kysyi vielä minulta, että voiko niin pienen viedä, sanoin, että voi (kirjoitin kortit hänelle, kun hän ei sairautensa vuoksi oikein voi hyvin kirjoittaa). Vaihtoehto olisi ollut jättää kokonaan noteeramaatta, kumpi parempi? Meillä poika sai muutaman 20 euron lahjakortin suomalaiseen mm. naapureilta ja muilta ei-sukulaisilta ja tarpeen ne olivat kun opiskelut alkoivat. Jos aletaan vaatia isoja seteleitä, moni, joka antaisi sen 20 euroa, ei tule eikä anna mitään.
Jokainen antaa varojensa mukaan.
Tai siis aikoo antaa..huomennahan ne vasta ovat. Yhden 20 eurosen annoin minä, kun oli puolituttu tyttö mullekin.
Ei ole nolo, ihan käypänen summa tuo 20 € on. Sen sijaan VIISI EUROA on ihan helvetin noloa! Tämän kuulin tänään radiosta kun Novalla Vappu kyseli ihmisten mielipiteitä sopivasta lahjasta. Joku mamma sitten rimpautti studioon ja sanoi, että hän on ihan viittä euroakin antanut lahjaksi ylioppilaalle. No Vappu ampui tämän lausahduksen alas oitis toteamalla, että viisi euroa ylioppilaalle on muokkamaista. Ja saa kuulema vetää tästä herneet sieraimiinsa jos haluaa. Oon kyllä täysin samaa mieltä.
Meidät on kutsuttu neljän ylioppilaan lakkiaisiin mutta ei varmaan voida mennä kuin korkeintaan yksiin. Onneksi eivät ole edes sukulaisia vaan ystävien lapsia. Muuten menisin mielellään mutta on vaan muutama satanen kuukaudeksi elämiseen rahaa (lapsiperhe) eikä nyt kyllä liikenne yht sitä 80e lahjarahoiksi + bensarahat kun asuvat kaukana.
Antaisin mielummin vaikka kalliimman viinipullon tai kelvollisen kuohuviinin ja onnittelukortin. 20e on todella vähän.