Vain mieheni sai kutsun kaverinsa häihin
Samoin miehen ex-kihlattu. Mutta en minä. Ollaan kuitenkin seurusteltu 1,5 vuotta ja asutaan yhdessä että en mikään ihan uusi naama ole miehen kaveriporukassa.
Aika läpinäkyvä mielenilmaus tuolta kaverilta siitä kenen kanssa mieheni pitäisi hänen mielestään seurustella.
No kyllä mä keksin tekemistä, lähen vaikka kavereiden kanssa baariin tai muuta, vietän mukavan koti-illan mutta kyllä silti harmittaa kun niistä häistä on puhuttu koko kevät kaveripiirissä.
Kommentit (74)
En koskaan ole ymmärtänyt naisia, joiden on PAKKO päästä miehen kaverin häihin jos se mies on niihin kutsuttu. Eikö teillä ole omaa elämää?
Minulla on paljon vanhoja hyviä tuttuja joiden häihin mielelläni menen yksin. Esim. tiettyihin lukiokavereihin tulee pidettyä yhteyttä mutta aika harvoin, on ihanaa kun joku pitää häät tai vastaavat ja näemme pitkästä aikaa toisiamme. On mukavaa jutella ns. vanhoista ja puhua siitä mitä kenellekin nykyään kuuluu, en ymmärrä miksi mieheni pitäisi olla noissa häissä mukana, koska 1. hän ei edes tunne kun pari lukiokaveriani 2. hän ei tuntisi häissä kuin minut ja nuo pari muuta, ja varmaankaan ei nauttisi siitä kun höpötämme omia juttujamme joista hän on ihan pihalla, ei tunne ihmisiä jne.
Vastaavasti ei minua kiinnosta miehen tietyt tutut, mitään ei heitä vastaan ole, mutta jos pitää valita lähdenkö miehen harrastuskaverin häihin vai teenkö sinä viikonloppuna jotain muuta, niin ehdottomasti teen jotain mikä minua itseäni enemmän kiinnostaa.
Meidän suhteessamme on KAKSI ihmistä, minä&sinä, emme ole mikään yksikkö joka liikkuu aina ja kaikkialle ME muodossa. Olisi kamalaa jos emme koskaan voisi mennä yksinämme mihinkään....
Ja varmaan tuosta syystä parisuhde voi hyvin, kun ei tarvitse vetää ties mistä hääkutsuista hernettä nenään (jos ei lue kun toisen nimi) ja alkaa miettiämään msiksi toista ei kutsuttu ja olla loukkaantuneena marttyyrina niin akuan että se puolisokaan ei sitten "halua" juhliin mennä... sairasta.
Kyllä mua loukkaa kun miehen lapsuudenkaveri laittoi kutsun vaan miehelle. Ollaan oltu liki parikytvuotta yhdessä ja kolme lastakin on.
No, ei voi mitään. Häät on yleensäkin tylsiä, silti..
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:12"]En koskaan ole ymmärtänyt naisia, joiden on PAKKO päästä miehen kaverin häihin jos se mies on niihin kutsuttu. Eikö teillä ole omaa elämää?
Minulla on paljon vanhoja hyviä tuttuja joiden häihin mielelläni menen yksin. Esim. tiettyihin lukiokavereihin tulee pidettyä yhteyttä mutta aika harvoin, on ihanaa kun joku pitää häät tai vastaavat ja näemme pitkästä aikaa toisiamme. On mukavaa jutella ns. vanhoista ja puhua siitä mitä kenellekin nykyään kuuluu, en ymmärrä miksi mieheni pitäisi olla noissa häissä mukana, koska 1. hän ei edes tunne kun pari lukiokaveriani 2. hän ei tuntisi häissä kuin minut ja nuo pari muuta, ja varmaankaan ei nauttisi siitä kun höpötämme omia juttujamme joista hän on ihan pihalla, ei tunne ihmisiä jne.
Vastaavasti ei minua kiinnosta miehen tietyt tutut, mitään ei heitä vastaan ole, mutta jos pitää valita lähdenkö miehen harrastuskaverin häihin vai teenkö sinä viikonloppuna jotain muuta, niin ehdottomasti teen jotain mikä minua itseäni enemmän kiinnostaa.
Meidän suhteessamme on KAKSI ihmistä, minä&sinä, emme ole mikään yksikkö joka liikkuu aina ja kaikkialle ME muodossa. Olisi kamalaa jos emme koskaan voisi mennä yksinämme mihinkään....
Ja varmaan tuosta syystä parisuhde voi hyvin, kun ei tarvitse vetää ties mistä hääkutsuista hernettä nenään (jos ei lue kun toisen nimi) ja alkaa miettiämään msiksi toista ei kutsuttu ja olla loukkaantuneena marttyyrina niin akuan että se puolisokaan ei sitten "halua" juhliin mennä... sairasta.
[/quote]
Tuo oli vain Sinun mielipiteesi, eikä se ole ainoa oikea. Kaikkien suhteiden ei kuulu mennä Sinun kaavasi mukaan. Meidän suhteessa kaksi on yksi ja rakastamme toisiamme, miksi emme haluaisi jakaa kaikkia hauskoja hetkiä elämän tärkeimmän ihmisen kanssa, jota miehesi ei Sinulle mitä ilmeisimmin ole.
Meillekin on käynyt niin, että pelkästään mieheni sai kutsun urheiluseurakaverinsa häihin. Vaikka olin jo raskaana niin mieheni ei ollut kertonut urheilukavereilleen muuttuneesta elämäntilanteestaan, mikä tuli ilmi häiden jälkeisenä päivänä kun tuore aviomies piipahti kotiimme ja sanoi että olisivat kutsuneet minutkin jos vain olisivat tienneet ja että minun olisi vain pitänyt tulla ilman kutsua. Itse en ollut pahoillani koska olin jo sen verran isokokoinen että tunsin itseni kömpelöksi eikä minulla olisi ollut sopivia juhlavaatteitakaan ja kaikki vieraatkin olisivat olleet minulle outoja.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:03"]
Kutsussa oli vain mieheni nimi ja eräs toinen mies tyttöystävineen on kutsuttu molemmat vaikka ovat tunteneet vähemmän aikaa kuin me. AP
[/quote]
Ehkä tyttöystävä on "enemmän" hääparin (tai morsiamen) ystävä? Ainahan on niitä ystäviä, jotka ovat tärkeämpiä kuin toiset vaikka ystäviä ovatkin. Ja toisten kanssa nyt vaan viihtyy paremmin.
Kaikenkaikkiaan häät ovat kyllä hääparin juhla, jonne he saavat kutsua ketä haluavat tai olla kutsumatta. Ei heidän tarvitse kutsua sellaisia, joita eivät halua, vain miellyttääkseen vieraita. Josko paikkatilanne on rajallinen ja siksi on karsittava vain niihin, jotka todella haluaa vieraiksi? Sekin voi olla isoissa häissä mahdollista, koska todella isot juhlapaikat voi olla harvassa omalla alueella tai varattuja.
Ihan turha tuota on puolustella, ap:n kuvailema tilanne on käsittämättömän huonoa käytöstä morsiusparilta! Pariskunnat ovat olleet tekemisissä tiiviisti ja häistä on hehkutettu yhteisessä kaveripiirissä, ja sitten kutsutaankin vain mies, vaikka aiemmin kaikkiin kaveriporukan juhliin on kutsuttu ap:kin. Se on ihan eri asia kuin miehen kutsuminen yksinään sellaisiin häihin, joissa puoliso ei tuntisi ketään. Tuollainen yhden ihmisen jättämine ulkopuoliseksi on yksiselitteisesti tosi moukkamaista, ellei siihen ole jotain erittäin hyvää syytä.
Ap:n miehen kannattaisi nyt kysyä kaveriltaan, että onko tässä tapahtunut joku virhe. Jos ei ole, niin miehenä jättäisin solidaarisuudesta kokonaan menemättä.
Hääpari päättää kutsulistan. Toisaalta jos kutsulistaa laatii kovin mielivaltaisesti, niin onhan se ikävää ja myös epäkunnioittavaa. On ymmärrettävää, että pariskunnan kutsumatta jätetty osapuoli loukkaantuu, ja kenties myös kutsuttukin.
Säästö- ja mukavuussyistä kutsulistaa toki pitää rajata, mutta minusta rajaus pitää tehdä ryhmittäin, eikä satunnaisista aveceista. Näin vältetään väärinymmärrykset... Ellei sitten ole tarkoituksella halunnut tehdä selväksi, että kutsumatta jätetty avec ei kuulu mieluisiin vieraisiin (eikä itse asiassa kutsuttu parikaan: onhan tuo loukkaus häntä itseäänkin kohtaan). Ja joskus senkin osoittamiseen on jokin muu keino kuin hääjuhlat... :)
P.S Minusta on naurettavaa, että lajitellaan pariskuntia sen mukaan, onko avo- vai avioliitossa vai seurusteleva pari. Minä kunnioitan pareja ja etenkin juhlavieraita riippumatta siitä, ovatko he itse vannoneet rakkauttaan alttarilla.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:12"]En koskaan ole ymmärtänyt naisia, joiden on PAKKO päästä miehen kaverin häihin jos se mies on niihin kutsuttu. Eikö teillä ole omaa elämää?
[/quote]
Tuo oli vain Sinun mielipiteesi, eikä se ole ainoa oikea. Kaikkien suhteiden ei kuulu mennä Sinun kaavasi mukaan. Meidän suhteessa kaksi on yksi ja rakastamme toisiamme, miksi emme haluaisi jakaa kaikkia hauskoja hetkiä elämän tärkeimmän ihmisen kanssa, jota miehesi ei Sinulle mitä ilmeisimmin ole.
[/quote]
Miksei puolisolla saisi olla omi hauskoja hetkiä? Vaikka kuinka paljon rakastaa toista, niin harva pariskunta jakaa aivan kaiken. Tai jos jakaa, niin silloin minusta kyseessä on suhde jossa toinen alistuu tekemään juttuja joista ei niin välitä.
En ymmärrä miksi minun pitäisi ottaa mies mukaan shoppailureissulle jonka teen joka vuosi pienellä naisporukalla. Menemme muutaman yön kaupunkilomalle, jutellaan, shoppaillaan, syödään hyvin etc. mieheni tuskin viihtyisi tuolla matkalla... Vastaavasti mieheni rakastaa kalastusta, minä en viihdy erämökillä koskenrannassa sääskien syötävänä, joten mielelläni päästän mieheni keskenään kaveriensa kanssa tuolle matkalle.
Noiden omien juttujen lisäksi teemme tietenkin matkoja myös yhdessä, sellaisia joista me molemmat/koko perhe nauttii.
Ihan samalla tavalla on häitä ja muita juhlia missä molemmat viihtyvät/mihin molemmat haluavat mennä, ja osa sitten taas on sellaisia että ne EVVK toista. Toisiaan rakastavat ihmiset saavat pitää erilaisista asioista, tämä pätee KAIKKEEN.
Me esim. luemme molemmat paljon kirjoja, mutta luemme todella erilaista kirjallisuutta. Pitäisikö minun nyt pakottaa mieheni lukemaan minun suosikki kirjojani (tai toisinpäin) koska ehdottomasti meidän pitäisi "jakaa kaikki hauskat hetket" toistemme kanssa, en todellakaan käsitä tuollaista ajattelua.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:03"]
Kutsussa oli vain mieheni nimi ja eräs toinen mies tyttöystävineen on kutsuttu molemmat vaikka ovat tunteneet vähemmän aikaa kuin me. AP
[/quote]
Ehkä tyttöystävä on "enemmän" hääparin (tai morsiamen) ystävä? Ainahan on niitä ystäviä, jotka ovat tärkeämpiä kuin toiset vaikka ystäviä ovatkin. Ja toisten kanssa nyt vaan viihtyy paremmin.
Kaikenkaikkiaan häät ovat kyllä hääparin juhla, jonne he saavat kutsua ketä haluavat tai olla kutsumatta. Ei heidän tarvitse kutsua sellaisia, joita eivät halua, vain miellyttääkseen vieraita. Josko paikkatilanne on rajallinen ja siksi on karsittava vain niihin, jotka todella haluaa vieraiksi? Sekin voi olla isoissa häissä mahdollista, koska todella isot juhlapaikat voi olla harvassa omalla alueella tai varattuja.
[/quote]
Kuvastaako naisten ihmeellistä ajattelua vai vain tätä forumia, kun yllä olevaan viestiin on tullut 5 alapeukkua. Kun tuossa on itsestäänselvyys kerrottu. Hääparin juhlat. Mutta kuten joku jo sanoi, kesä on mielensäpahoittajien kulta-aikaa ...
kuvastaa sitä, että hyvään käytökseen kuuluu tietty muiden ihmisten ja heidän tunteidensa huomioonottaminen ja nämä minä-minä-minä-bridezillat eivät ole ilmeisesti sitä kotoaan oppineet.
56: ymmärrän mitä tarkoitat... mutta minusta hääparin ei kannata lähteä arvioimaan tuolla tavoin, ketä avecia kenties saattaisi kiinnostaa tulla häihin puolisonsa kanssa ja ketä ei. Minusta se päätös kuuluu pariskunnalle itselleen.
Ja kyllä: hääpari päättää täysin, ketä juhliinsa kutsuu. Myös vierailla on oikeus päättää, tulevatko juhliin. Mikäli kutsut parhaan ystäväsi ja jätät hänen pitkäaikaisen ja itsellesi tutun kumppanin kutsumatta, ei kannata loukkaantua jos ystävä päättää solidaarisuudesta olla saapumatta. Loukkaathan kutsulla osaltaan myös häntä.
Tämä on niitä asioita joista voi tulla ongelma vain naiselle. Kai AP nyt jättää parin kutsumatta kaikkiin kekkereihinsä ja pikkuhiljaa nitisten pitää huolen, ettei oma mies vaan hengaa tälläisen kusipääpoppoon kanssa.
On se jännä, palstan mukaan kukaan ei oikesti halua kenenkään häihin mennä, mutta auta armia jos sitä kutsua ei sitten tulekkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 10:00"]
Hyvä ystäväni menee naimisiin ja he tekivät sulhasen kanssa sellaisen linjanvedon, että hääkutsu ei ole avec. Ilmoittivat tästä etukäteen kaikille ja syyn, eli haluavat kutsua häihin mahdollisimman paljon ystäviään, joita molemmilla on todella paljon! Näin ollen kutsuvat vaan sellaiset pariskunnat, joista tuntevat molemmat osapuolet hyvin. Mielestäni tämä on täysin ok!
[/quote]Toisaalta ookoo, mutta toisaalta itsellisenä naisena häissä käyneenä toivoisin että varatuilla miehillä olis ne varaajatkin mukana. Häissä nyt on usein se tietty rakkaudentäyteinen ilmapiiri... Tai ainakin alkoholintäyteinen tässä maassa.
[/quote]
Haha, kutsu pitää lähettää avec, jottei naisvieras vahingossa anna varatulle miesvieraalle pusikossa tai takahuoneessa.
Pitääkö työkaveri kutsua avec?