Lapset pois hoidosta, jos vanhempi lomalla!?
Minusta lapsetkin ansaitsevat lomaa päivähoidosta, ja aikaa vanhempien kanssa. En ymmärrä siis äitejä ja isiä, jotka kiikuttaavat lapsensa lomallakin hoitoon. Ja tällä tarkoitan kesälomia töistä tai opiskelusta. Mitä mieltä te muut asiasta?
Kommentit (9)
Juuri joku päivä täällä tuomittiin äiti, joka olisi kesälomansa aikana halunnut ottaa lapsen pois päiväkodista, koska isä halusi viedä hänet mieluummin päiväkotiin kuin antaa äidille lisäaikaa päivisin lapsen kanssa.
Miten päiväkotiin saa edes viedä loma-aikana lapset ? Kyllä lapsillakin pitää olla lomaa ja yhteiskunnan pitäisi huolehtia nimenomaan pienimpien ja heikoimpien asioista. Lastensuojeluilmoitukset vaan lapsista joilla ei ole edes lomaa.
Kaikki ei ole noin yksinkertaista. meillä lomat eri aikaan ja talossa remontti kesken. tottakai lapset on osan kesästä hoidossa jotta isäntä edistyy remontissa. on todella vaarallista pitää pieniä lapsi kotona jossa on kaiken mailman remonttityökaluja. Lapset lomailevat sitten samaan aikaan kanssani.
Päiväkoti kyllä tekee ilmoituksen, älä huoli.
tekee ilmoituksen mistä? siitä että lapset on hoidossa jos toinen vanhempi on lomalla? tuskin
Meidän kunnassamme ei saa ainakaan päivystysaikana heinäkuussa viedä lasta hoitoon, jos toinen vanhemmista on kotona. Ei haittaisi, vaikka koskisi koko kesää ja muitakin loma-aikoja tuo sääntö. Sääliksi käy niitä lapsia, joiden vanhempi on vuoden työttömänä ja pitää silti lapsia päiväkodissa täyden päivän ja kesäksi "työllistyy" johonkin työkkärin kurssille, jolloin lapset tarvitsevat hoitopaikan koko kesäksi. Lapsillakin on oikeus lomaan.
Ei se oikein ole että viedään lapsia hoitoon kun itse lomalla, näin se vain on. Päivähoito on lasten hoitopaikka silloin kun vanhemmat ovat TÖISSÄ eikä itse voi niistä huolehtia. Jos eivät ole töissä niin ei kuulu lapsetkaan päiväkotiin - ei sitten ole väliä mitä siellä kotona tehdään. Sitten lapset ovat isän / äidin vastuulla eikä päiväkodin. Suurin osa ihmisistä tekee kaikkensa että lapset saisivat lomaa myös ja mahdollisiman pitkään, esim ovat vain 1-2 viikkoa yhtäaikaa lomalla - näin lapsi voi olla vaikka 2 viikkoa äidin, 2 viikkoa isän ja 2 viikkoa molempien kanssa kotona = 6 viikkoa. Näin meillä toimittu viimeiset 8-10vuotta kaikkien lasten kohdalla. On väärin kun ihminen alkaa ajattelemaan omaa napaansa niin paljon että vie lapsi hoitoon ja menee itse rannalle tms...kauheata...
Ei se oikein ole että viedään lapsia hoitoon kun itse lomalla, näin se vain on. Päivähoito on lasten hoitopaikka silloin kun vanhemmat ovat TÖISSÄ eikä itse voi niistä huolehtia. Jos eivät ole töissä niin ei kuulu lapsetkaan päiväkotiin - ei sitten ole väliä mitä siellä kotona tehdään. Sitten lapset ovat isän / äidin vastuulla eikä päiväkodin. Suurin osa ihmisistä tekee kaikkensa että lapset saisivat lomaa myös ja mahdollisiman pitkään, esim ovat vain 1-2 viikkoa yhtäaikaa lomalla - näin lapsi voi olla vaikka 2 viikkoa äidin, 2 viikkoa isän ja 2 viikkoa molempien kanssa kotona = 6 viikkoa. Näin meillä toimittu viimeiset 8-10vuotta kaikkien lasten kohdalla. On väärin kun ihminen alkaa ajattelemaan omaa napaansa niin paljon että vie lapsi hoitoon ja menee itse rannalle tms...kauheata...
Samaa mieltä! Ja luulisi, että vanhemmatkin ovat oikein odottaneet että saavat kunnoll aikaa touhuta ja nauttia kesästä lasten kanssa kun sellaisia ovat tehneet. Itse ainakin nautin siitä lomallakin.