Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain mieheni sai kutsun kaverinsa häihin

Vierailija
29.05.2014 |

Samoin miehen ex-kihlattu. Mutta en minä. Ollaan kuitenkin seurusteltu 1,5 vuotta ja asutaan yhdessä että en mikään ihan uusi naama ole miehen kaveriporukassa.

Aika läpinäkyvä mielenilmaus tuolta kaverilta siitä kenen kanssa mieheni pitäisi hänen mielestään seurustella.

No kyllä mä keksin tekemistä, lähen vaikka kavereiden kanssa baariin tai muuta, vietän mukavan koti-illan mutta kyllä silti harmittaa kun niistä häistä on puhuttu koko kevät kaveripiirissä.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:03"]

Kutsussa oli vain mieheni nimi ja eräs toinen mies tyttöystävineen on kutsuttu molemmat vaikka ovat tunteneet vähemmän aikaa kuin me. AP

[/quote]

No sittenhän tuo on ihan selkeästi tehty niin ettei sinua kutsua, jotta miehen ex-kihlattu ei pahoita mieltään. Tämä myös valitettavasti tarkoittaa, että ko. henkilö on hääparille sinua tärkeämpi eli sinun ja miehesi mielen voi pahoittaa (minun mieheni jättäisi menemättä tuollaisiin juhliin, jos minua ei kutsuttaisi mutta joku vähäpätöinen exä kutsuttaisiin).

Minä loukkaantuisin tuollaisesta, koska se osoittaa moukkamaista käytöstä hääparilta. Olisivat voineet vaikka miehellesi selittää syyn miksi näin tehtiin ja asia olisi sillä selvä. Erikoista myös, että häistä on jauhettu kaveripiirissä, mutta yksi nykyinen avopuoliso jätetään juhlien ulkopuolelle. On siinäkin oikein hyvät "kaverit".

Vierailija
42/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:43"]

Tämä on kyllä parasta viihdettä tänään.

Ihmisiä pitää kutsua häihin varmuuden vuoksi, jotta "otetaan huomioon toisten tunteita". Lisää näitä :D

[/quote]

Ei, vaan siksi että se kuuluu hyviin tapoihin. Hyvät tavat taas ovat kehittyneet sellaisiksi, jotta ihmisiä ei loukattaisi. Ilmeisesti tämä konsepti on kuitenkin jäänyt sinulle ihan vieraaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi helvetti että en ymmärrä tätä, että puoliso pitäisi joka paikkaan kutsua mukaan. Kun se puoliso on kuitenkin ERI IHMINEN. Saatana että pitää jossain symbioosissa elää. Minä ainakin kutsuisin häihini tasan ne jotka haluan kutsua. Jos en jonkun puolisosta niin pidä tai en tunne niin en kutsu. Ei tarvitse kutsun olla avec, en halua tuntemattomia / ikäviä vieraita juhliini.

Vierailija
44/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt porukkaa.. Vai ei hyviin/normaaleihin käytöstapoihin kuulu kutsua kumppania? :D Asutteko kaikki konalassa?

Vierailija
45/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 23:20"]

Siis voi helvetti että en ymmärrä tätä, että puoliso pitäisi joka paikkaan kutsua mukaan. Kun se puoliso on kuitenkin ERI IHMINEN. Saatana että pitää jossain symbioosissa elää. Minä ainakin kutsuisin häihini tasan ne jotka haluan kutsua. Jos en jonkun puolisosta niin pidä tai en tunne niin en kutsu. Ei tarvitse kutsun olla avec, en halua tuntemattomia / ikäviä vieraita juhliini.

[/quote]
Tiedätkö: kutsu nyt vaikka perheestä vaikka sisäkkö ja joka toinen lapsi ja jätä vaikka anoppi kutsumatta, jos se takaa itsellesi mieluiset häät. :) 

... Ei vaan: vähän hyvää makua siihen kutsulistaan. Ei tarvitse kutsua kavereiden aveceja jos ei halua, mutta on ikävää kutsua yhden avec, toisen koko perhe ja kolmas yksin ehkä vähän tarjoilemaan. Karrikoin, mutta ymmärtänet pointin.
Sellaisesta loukkaantuminen ei tarkoita symbioosia. 

Vierailija
46/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 10:00"]

Hyvä ystäväni menee naimisiin ja he tekivät sulhasen kanssa sellaisen linjanvedon, että hääkutsu ei ole avec. Ilmoittivat tästä etukäteen kaikille ja syyn, eli haluavat kutsua häihin mahdollisimman paljon ystäviään, joita molemmilla on todella paljon! Näin ollen kutsuvat vaan sellaiset pariskunnat, joista tuntevat molemmat osapuolet hyvin. Mielestäni tämä on täysin ok!

[/quote]

Tuohan onkin aivan eri asia, koska syy selitetään. AP:n tapauksessa avopuoliso on vain jätetty kutsumatta, mutta toinen kaveripariskunta, jotka ovat olleen yhdessä vähemmän aikaa kutsutaan.

Meidän häidemme aikaan oli epäselvää muutaman miehen ystävän kohdalla seurustelevatko he vai onko se vain "tapailua". Päätimme laittaa heille varuiksi avec-kutsut, jotta voivat päättää ottavatko seuralaisen mukaansa vai eivät. Käytimme tuota avec-sanaa ihan senkin takia ettemme tienneet kumppanin nimeä. Me tosin olemme saaneet avioiduttuamme miehen parilta kaveilta avec-kutsuja, vaikka aviopuoliso pitäisi merkitä ihan omana nimenään kutsuun. No, kaikki eivät vain osaa tai eivät välitä :)

Vierailija
47/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:10"]

Ainiin, kyseinen morsian ei edes tunne minun mieheni exää kun on toiselta paikkakunnalta ja ovat seurustelleet miehen kaverin kanssa jonkun kaksi vuotta eikä mieheni enää silloin ollut exänsä kanssa yhdessä. Eli kyllä tämä sulhasen puolelta on tullut. Miehen kaveripiiri on ollut aina tosi tiivis ja alusta lähtien mut on kutsuttu muualle mukaan, kihlajaisiin, tupareihin, lasten ja aikuisten synttäreille ja erään toisen miehen kaverin häihin joten tuli tämä vähän yllätyksenä. Ollasn tuon pariskunnan kanssa oltu liki viikottain tekemisissä kuitenkin. AP

[/quote]

Eikö miehesi ole loukkaantunut, kun sinua ei ole kutsuttu, jos olette olleet liki viikottain tekemisessä tuon pariskunnan kanssa?

Jospa he ovat vain unohtaneet nimesi kutsusta? Muussa tapauksessa on kertoo hääparin moukkamaisuudesta. Sinuna pitäisin viikottaiset tapaamiset harkintaan.

Vierailija
48/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 09:19"]

Älä välitä. Me ollaan oltu naimisissa 12v (yhdessä 15v) ja edelleen miehen puolen suku kutsuu vain mieheni ja puhuttelee vain miestäni. Siis esim. "Onko tämä XX sinun uusi auto?", kun mielestäni kuuluisi kysyä onko tämä TEIDÄN uusi auto. Ihan jokaisessa asiassa kysyvät vain mieheltäni ja puhuvat vain yksikössä.

Nyt on tulossa mieheni kummilapsen rippijuhlat ja kutsu tuli vain taas miehelleni. Miehen suku on kuitenkin ihan fiksua ja ovat minulle muutoin ihan kohteliaita. Olen ajatellut, että eivätkö vain tule ajatelleeksi miten tökeröä tuollainen on ja miten ulkopuoliseksi tuollainen saa mun olon. Vai eikö ne todellakaan vieläkään tunne mua osaksi mieheni elämää.

[/quote]

Voisko ne olla niin outoja, että eivät ymmärrä, että kutsuun tulee laittaa kummankin nimi? Siis jos vaan laittavat miehen nimen ja olettavat, että koko perhe tulee?

Jätätkö sä aina menemättä, jos kutsussa vain miehesi nimi? Eikö kukaan ihmettel, missä sä oot, vai onko kaikille päivänselvää, että sä et tuu. Eikö miehesikin jo huomauta asiasta heille?

[/quote]

Joo, siis mennään me aina koko perhe vaikka ei tiedetäkään, että onko nyt sitten kutsuttu vain mies vai miten. Joskus kyllä olen sanonut, että eihän mua edes kutsuttu, niin eihän mun tarvi lähteä.

Luulen, että on vain (ainakin osaksi) tuota, että eivät tiedä, että kutsuun voi laittaa molempien nimen ja olettavat että automaattisesti tullaan koko perhe. Siltikin se tuntuu välillä tosi loukkaavalta.

Vierailija
49/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhu, moukkamaista toimintaa.

Lähipiirissä mies sanoi heti että ei mene hänkään.

Moni hölmöilee, mutta ei se silti tee "tavasta" normaalia, saati kohteliasta.

Käytöstapoja on harvalla enää jäljellä valitettavasti.

Vierailija
50/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joko draama queen tai sitten porvoosta koko ketju. Nämä ketjuthat ovat takuuvarmoja hittejä, kun oikeaa vastausta ei ole.

Pahoitetaan mieli, jos mies saa kutsun häihin ja verrataan muihin. Miehen eksä on kutsuttu, vaikka ei edes tunne hääparia. Toinen susipari kutsuttu molemmat.

Jos ketju ei porvoosta, niin eiköhän syy ole, ettei haluta ap:ta juhlia "pilaamaan".

Vierailija
51/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo kutsu, aikuinen pitää aina kutsua avec

Vierailija
52/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa moukkamaista. minusta pitää olla hääkutsussa avec. Mitä jos miehesi soittaisi ja kysyisi, että eikö tosiaan sinua ole tarkoitettu tulevaksi juhliin. Mihin mieheni ei ainakaan osallistuisi juhliin, jos minua ei olisi myös kutsuttu. Moukkamaista toimintaa.

Vierailija
53/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kutsuttiin häihin yksin, ei avecia. Eli minä ja lapset emme olleet kutsuttujen listalla, mies ei mennyt häihin ollenkaan.

Vierailija
54/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Kesä, häät ja mielensäpahoittajat ovat taas täällä! :)

Vierailija
55/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:39"]

Ihanaa! Kesä, häät ja mielensäpahoittajat ovat taas täällä! :)

[/quote]

vahingossa yläpeukutin kun piti laittaa alas, taas kesän minä-minä bridezilla! hyviä kemuja!<3

Vierailija
56/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten mieheni sai kutsun kaveripariskuntansa juhliin, jossa luki vain mieheni nimi. Harmittihan se tietenkin, sillä tämä pariskunta tiesi seurustelumme, koska olimme tavanneet aikaisemmin. Tähän väliin on todettava, että yhteiseloa on ehtinyt kertyä mieheni kanssa lähes 10 vuotta.

Ymmärrän ap:ta hyvin, että kutsumatta jääminen harmittaa (ja on merkki kutsujien moukkamaisuudesta), ainakin hetken aikaa. Onneksi pääsin "napauttamaan" tätä pariskuntaa osallistumalla mieheni kanssa kimppalahjaan, jonka korttiin laitoin myös oman nimeni. Jatkossa onkin sadellut kutsuja, jossa on myös nimeni. Harmi vaan, ettei kiinnosta osallistua näiden ihmisten juhliin enää, jätän suosiolla väliin. :)

Vierailija
57/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on hyvä ystävä ja molemmat olette tekemisissä pariskunnan kanssa, on vain yksi tapa edetä. Miehen pitää kysyä asiasta ystävältään. Sitä ennen ei kannata loukkaantua. Vain kysymällä saa vastauksen ja sen jälkeen voi itse päättää mitén siihen suhtautuu.

Vierailija
58/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua kuinka joku loukkaantuu siitä ettei saa miehen kaverin häihin kutsua. Totuushan on se, että jokainen sa kutsua häihinsä juuri ne ihmiset jotka haluaa..!

Sille ettei AP:ta ole kutsuttu voi olla monta syytä, esim:

-Ei ole hääparille niin läheinen, se että ollaan tekemisissä paljon ei kerro siitä että olisi heille  välttämättä ystävä, jokainen varmaan on joskus ollut tilanteessa jossa on ns. kohteliaasti sietänyt oman/puolison kaverin kumppania vaikka ei ole tästä erityisemmin pitänyt.

-AP:lla voi olla jokin piirre/ominaisuus joka ärsyttää/"pelottaa" heitä. Ja näitähän riittää, varmaan jokaisella on lähipiirissä joku juoppo jota kukaan ei halua kutsua juhliinsa kun vetää tunnissa itsensä konttauskuntoon, tai joku joka tulee juhliin ns. "stripparin näköisenä", tai joku joka kovaan ääneen haukkuu/arvostelee kaikkea, tai joku joka mököttää nurkassa pilaten puolisonsa/perheensä juhlatunnelman jne.

-Lisäksi se AP:n miehen ex-kihlattu voi saattaa olla kutsuttuna ihan jotain muuta kautta, esim. oma tätini sai kerran kutsun yhden hieman etäämmän sukulaisen (morsian) juhliin ja moni sukulainen mietti miksi vain hänet oli kutsuttu, syy oli se että tätini mies oli sulhasen tuota ei kukaan tiennyt (ei ollut koskaan tullut puheeksi) ja siksi sai kutsun (miehensä puolison ominaisuudessa, ei sukulaisena).

Se ex-kihlattukin voi olla jokun serkunkumminkaima, tai sitten esim. vaikka seurustelee nykyään morsiamen veljen kanssa tai on sulhasen isän kummilapsi tmv. eli on siksi kutsuttu.

Vierailija
59/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 10:00"]

Hyvä ystäväni menee naimisiin ja he tekivät sulhasen kanssa sellaisen linjanvedon, että hääkutsu ei ole avec. Ilmoittivat tästä etukäteen kaikille ja syyn, eli haluavat kutsua häihin mahdollisimman paljon ystäviään, joita molemmilla on todella paljon! Näin ollen kutsuvat vaan sellaiset pariskunnat, joista tuntevat molemmat osapuolet hyvin. Mielestäni tämä on täysin ok!

[/quote]Toisaalta ookoo, mutta toisaalta itsellisenä naisena häissä käyneenä toivoisin että varatuilla miehillä olis ne varaajatkin mukana. Häissä nyt on usein se tietty rakkaudentäyteinen ilmapiiri... Tai ainakin alkoholintäyteinen tässä maassa.

Vierailija
60/74 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään ongelma kahden aikuisen ihmisen välisessä parisuhteessa. Jos suhde on siis vakaalla pohjalla. Ihan hömppää tällaiset aloitukset. Me oltiin asuttu yhdessä miehen kanssa puoli vuotta kun mies sai kutsun yksin jonnekin juhliin, ja meni yksin mutta tuli sitten aikaisin pois. Nyt ollaan oltu yhdessä 7v ja jos vielä joku kehtaa kutsua erikseen niin ei mennä, jos siis kyseessä on häät. Ei meillä edes ole sellaisia kavereita jotka jättäisivät toisen meistä pois. Yksi miehen serkuista oli sellainen törppö että ignoorasi minut aina. Yritin tutustua serkkuun pari vuotta mutta oli sen verran lapsellinen että ei kuulema halua edes tutustua muhun. :D Yritettiin yhden kerran VÄKISIN mennä kylään että olisin voinut esitellä itseni, niin serkku ilmoitti että mies saa mennä, minä en. Vei asiat niin pitkälle että mies jätti koko tyypin omaan arvoonsa. Edelleenkään en ole koskaan saanut kunniaa tavata tuota serkkua, kun hän kuulema haluaa olla tekemisissä vain mieheni kanssa. Joillain ihmisillä on ongelmia, joihin ei kannata sekaantua.

Mutta ap, kyllä se siitä kunhan vuosia kuluu. Älä tee ongelmaa, juttele miehesi kanssa.