Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?
Kommentit (131)
En. Molempien kuuluu osata laittaa ruokaa. Meillä mies on intohimoinen ruoanlaittaja ja tekee mielellään ruoat, mutta kyllä minäkin pärjään keittiössä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Kenen lauluja laulat, sen leipää syöt...
...Tarkoittaa mitä?
Sitä, että jos nainen (tai mies) mahdollistaa sinun syömisesi joka kerta, niin ei pidä luulla, että hän tekisi näin vain hyvää hyvyytään, vaan hänellä saattaa olla vastaavasti odotuksia ja vaatimuksia sinua kohtaan, jotka sinun tulee täyttää...
Eri: Tietenkin. Ei se, että toinen hoitaa kokkaamisen, tarkoita, että toinen makaa perse homeessa sohvalla odottaen valmista, vaan tekee vastaavasti enemmän jotain muuta. Loiset erikseen.
Kyllä, kyllä. - Tosin minun (miehen) mututuntuma on, että ne jotka eivät osaa laittaa ainkaan ruokaa, eivätkä halua sellaista lainkaan edes oppia ova myös heitä, joila ei oikein tahdo sujua -ykisnkertaistaen-mikään tavanomaine kotiaskare tai puuha. Tai yleistäen: Vastuuntuotto arkiaskareiden mahd. kitkattomasta sujumisesta tuntuu olevan ilm. vaikeaa tai vierasta.
Juuri näin. Aikuisia ihmisiä, joilta ei oikein mikään perusarjessa suju. Surullisia reppanoita jotka eivät pysty ottamaan vastuuta edes itsestään. Ei sellaisen kanssa voi perhettä perustaa.
Meillä on perhe-elämä jo vietetty, en edes ajatellut asiaa tuosta kannattavuusnäkökulmasta. Puuhaa riitti kyllä tasapuolisesti molemmille, vaikka eri puuhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kontrastia toiseen ketjuun, missä mies haukuttiin, kun ei halunnut deittailla aikuista naista joka ei osaa laittaa ruokaa. :D
Veikkaan, että naisille ruuanlaittotaidoton ja -haluton mies ei käy, koska nainen ei halua että ruokahuolto kaatuu yksin hänen niskaansa. Mutta naiset ajattelevat, että kun mies vaatii ruuanlaittotaitoista naista, hän ei yleensä etsi kotitöiden tasa-arvoista jakajaa vaan piikaa joka tekee ne kaikki yksin. Siksi näihin vaatimuksiin reagoidaan eri tavalla. En missään nimessä väitä että tuo pitäisi kaikkien kohdalla paikkaansa, mutta tuo ajatusmalli on varmaan erilaisten vastausten taustalla. On kuitenkin tunnetusti olemassa miehiä, joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat naisille, mutta on äärimmäisen vähän naisia joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat miehelle. Eli ei tuo oletus sikäli aivan tuulesta temmattu ole, vaikkei aina yksilötasolla osuisikaan.
Niin, eli toisin sanoen kaksoisstandardit. Sen huomaa näissä keskusteluissa aina. Miehiä pidetään patalaiskoina, itsekkäinä ja tyhminä, jos ei täytä naisten vaatimuksia. Miehillä ei kuitenkaan saisi olla naisten suhteen mitään vaatimuksia, tai on törkeä sika.
Kuka nyt ei osaisi pistää pari reikää muovikalvoon, ja kääntää mikrosta 2-3 min?
Vähän ihmetyttää, että suurinosa naisista täällä ei erinäisten lankojen perusteella ole valmiita aloittamaan suhdetta miehen kanssa, jolta puuttuu joku tuhansista kriteereistä.
Olen äskettäin valmistunut kauppatieteiden maisteri, joka on tehnyt ainoastaan todella helppoja opiskelijaruokia, taitoa vaativampiin ruokiin ei ole, tosin tuskin olisi ohjeiden kanssa mitään rakettitiedettä. Tärkempää kuin taidot on varmaan se asenne oppia tekemään uusia asioita?
On jotenkin huvittavaa, kun Tinderissäkin tulee vastaan näitä "prinsessoja", joilla on jo vaatimuslista biossa listattuna, mutta jos mies toivoo, ettei kumppanilla ole 30 kiloa ylipainoa niin on sovinistinen sika.
ketju täynnä av-mammoja, joiden joulukin meni eineksillä ja muuten syödään pussimuusia ja kalapuikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika menee muiden hommien tekoon.
Niin että tapailla? Se on vähän eri asia kuin seurustelu, parisuhde tai asuminen yhdessä.
Ketjuhan on täysin älytön.
Ekoilla treffeilläkö ketjun naiset testaa miehen ruoanlaittotaidot?
Miten vaikeaa voi olla lukea reseptistä, että mitä pitää tehdä?
En voisi jatkaa miehen kanssa, joka ei jakaisi kotitöitä. Ruoanlaittotaidon puute ei haittaa, jos asenne muihin kotitöihin on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa voi olla lukea reseptistä, että mitä pitää tehdä?
Yleensä resepteissä kuvitellaan, että ihminen on joskus ennenkin tehnyt ruokaa. Homma muuttuu vaikeaksi kun ei ole ennen tehnyt.
Lueskelin noita vastauksia.. tuli sellainenkin asia mieleen, että jokainen tietty vastaa kysymykseen oman elämän tilanteen mukaan... tossa kirjoittelin aiemmin että kokkaan ja hoidan kotihommat mielelläni, kun on vanha talo ja mökki.. mies taas fiksaa kaiken eikä tekeminen lopu kummaltakaan.. joten mun mielestä tilanne on meillä siltä osin tasapainossa. Mutta jos tilanne olis se mikä monella suomalaisella, että asuttaisiin kerrostalossa tai rivarissa, jossa huoltoyhtiöt hoitais kaiken, vaatisin ihan varmasti mieheltä osallistumista kokkailuun ja kodinhoitoon, en kävis minäkän piikomaan siinä vaiheessa. Mutta nyt kun tätä hommaa riittää molemmille, niin ei noista omista hommista parane kohdallani kitistä enkä edes mieti että kaiken touhuamisen päälle jaettaisiin kotihommat. Nytkin tuo mies tuolla ulkona fiksaa kolmatta tuntia kylmässä poreallasta, kun siinä jokuhiton pumppu kiukuttelee ja samalla hoitaa putkiston puhdistamisen ja vedenvaihdot.. ihan vaan että perhe pääsee taas huomenna poreisiin.. mitäkö olen itse tehnyt.. lämmitin miehelle glögin ja teen ruoan ja harvinaista kyllä, köllöttelen soffalla.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niihin renkaiden vaihtoon 2 krt/vuosi? Onhan se raskasta kyllä.
Voisin mutta mies saisi tilata ruoka parikertaa viikossa meille omilla rahoillaan, kunnon hänen ”kokkausvuoronsa”
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin noita vastauksia.. tuli sellainenkin asia mieleen, että jokainen tietty vastaa kysymykseen oman elämän tilanteen mukaan... tossa kirjoittelin aiemmin että kokkaan ja hoidan kotihommat mielelläni, kun on vanha talo ja mökki.. mies taas fiksaa kaiken eikä tekeminen lopu kummaltakaan.. joten mun mielestä tilanne on meillä siltä osin tasapainossa. Mutta jos tilanne olis se mikä monella suomalaisella, että asuttaisiin kerrostalossa tai rivarissa, jossa huoltoyhtiöt hoitais kaiken, vaatisin ihan varmasti mieheltä osallistumista kokkailuun ja kodinhoitoon, en kävis minäkän piikomaan siinä vaiheessa. Mutta nyt kun tätä hommaa riittää molemmille, niin ei noista omista hommista parane kohdallani kitistä enkä edes mieti että kaiken touhuamisen päälle jaettaisiin kotihommat. Nytkin tuo mies tuolla ulkona fiksaa kolmatta tuntia kylmässä poreallasta, kun siinä jokuhiton pumppu kiukuttelee ja samalla hoitaa putkiston puhdistamisen ja vedenvaihdot.. ihan vaan että perhe pääsee taas huomenna poreisiin.. mitäkö olen itse tehnyt.. lämmitin miehelle glögin ja teen ruoan ja harvinaista kyllä, köllöttelen soffalla.. ;)
Käytä pistettä. YKSI piste, ei kahta peräkkäin. Tee kappalejako. Näin: Paina enter.
Kappalejako.
Tuollaista pötköä ei kukaan viitsi lukea.
En voisi. Meidän perheessä miehen paikka on hellan ja nyrkin välissä (p.s. taloudellista laatua oleva nyrkki). Minä tienaan enemmän, joten mies hoitaa kotiasioita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä kyse siitä, että sinä et osaa muuta kuin kokata, joten tuntisit itsesi huonoksi ja tarpeettomaksi, jos mies taitaisi tämänkin osa-alueen kaikkien muiden hommien lisäksi?
Mies ostaa ruoat, minä laitan, hän tiskaa.
Voisin. Tykkään laittaa ruokaa, eikä mun keittiöön mahdu muita kokkeja. Mut jos mies olis näitä kädettömiä kaupunkilais metroseksuaaleja, joilla kirveen ja vasaran erottamisen lisäksi on hankaluuksia hahmottaa oma sukupuoli, niin ei kiitos! En kaipaa perässä vedettävää vinkulelua. Yhtä semmoista kokeilin nuorempana, ja voi luoja!!!
Nyt on hyvä mies, it alalla. Mutta fiksaa, korjaa, rakentaa ja huoltaa autot tosta vaan. Kun on vanha talo ja kesämökki, niin ei tässä kädettömällä miehellä mitöän tekiskään. Mielelläni vastavuoroisesti kokkaan ja hoidan kotihommat. Hommaa riittää molemmille , toimettomana ei kerkiä kumpikaan olemaan.