Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?
Kommentit (131)
En voisi, kyllä kokkaaminen kuuluu ihan perustaitoihin.
En, osaamatonta voisin opettaa, kuten olen nykyistäkin miestäni opettanut, mutta jos ei edes kiinnostais ruoka, niin en tapailis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa voi olla lukea reseptistä, että mitä pitää tehdä?
Ei välttämättä se ole ongelma, vaan huonot reseptit.
Jos pystyy olemaan sitä mieltä että resepti on huono, pitäis olla kykenevä parantelemaan niitä. Tai etsimään paremman. Yleensä vika kyllä on siinä ettei sitä reseptiä ole noudatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Aika menee muiden hommien tekoon.
Ai niihin renkaiden vaihtoon 2 krt/vuosi? Onhan se raskasta kyllä.
Puhuin lähinnä töistä. About 8h/pv
Mies, joka ei kokkaa eikä halua opetella kokkaamaan, tuskin arvostaa ruokaa minunkaan laittamanani, joten en tapailisi. Naisistakin löytyy ruoka on pelkkää polttoainetta koulukuntaa olevia naisia, joten löytää varmaan kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.
Voinko sanoa sulle samalla tavalla jos et saa autoasi itse korjattua, renkaita vaihdettua, kattovalaisinta vaihdettua tai vastaavaa.
Itse en osaa ruokaa laittaa eikä kiinnosta, mutta korjaan minkä vehkeen tahansa.
Ei pitäisi sellaista ihmettä löytyä suomalaisista peruskoulun käynneistä. Jos on köksän tunnit käynyt läpi, niin osaa jotain. Se riittää mulle.
Mä rakastan ruuanlaittoa viihdyn tunteja keittiöissä. Mutta joskus on kiva laiskotellakin ja silloin on miehen vastuu hommata ruokaa pöytään. Jos ei halua tehdä, sitten ostaa valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä resepteissä kuvitellaan, että ihminen on joskus ennenkin tehnyt ruokaa. Homma muuttuu vaikeaksi kun ei ole ennen tehnyt.
Tietenkin kuvitellaan, koska peruskoulun oppimäärään Suomessa kuuluu pakollisena kotitalous ja siellä valmistetaan ruokaa. Joten jos ei ole muka ennen mikään kokannut, valehtelee. Mikä sun tekosyysi o?
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.
Tyhmä ämmä, onneksi on valinnan varaa eikä tarvitse tuollaiseen sekaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Aika menee muiden hommien tekoon.
Onko tässä kyse siitä, että sinä et osaa muuta kuin kokata, joten tuntisit itsesi huonoksi ja tarpeettomaksi, jos mies taitaisi tämänkin osa-alueen kaikkien muiden hommien lisäksi?
🤣 no ei? Aika kiero tulkinta. Saahan sitä osata vaikka mitä, mutta en ensisijaisesti kaipaa sitä taitoa mieheltä.
Kokkaustaidon testi on karjalanpaisti. Apua.
Hellou juntit!
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.Voinko sanoa sulle samalla tavalla jos et saa autoasi itse korjattua, renkaita vaihdettua, kattovalaisinta vaihdettua tai vastaavaa.
Itse en osaa ruokaa laittaa eikä kiinnosta, mutta korjaan minkä vehkeen tahansa.
Entäs sitten? Mulla on varaa ulkoistaa auton huolto ja korjaus sekä kattovalaisimen vaihto. Kokkaustaidotonta miestä en huoli.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.Voinko sanoa sulle samalla tavalla jos et saa autoasi itse korjattua, renkaita vaihdettua, kattovalaisinta vaihdettua tai vastaavaa.
Osaatko tehdä itsellesi vaatteita? Jos et, niin eikö kiinnosta opetella?
Jorma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.Tyhmä ämmä, onneksi on valinnan varaa eikä tarvitse tuollaiseen sekaantua.
Jahas, taas joku pikkujonne suutahti ja nimitteli. Eli olet sekä laiska, tyhmä että huonotapainen. Eli ei edes parisuhdekelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että Suomessa asuva ei osaa kokata yhtään mitään? Jokaisella on kuitenkin ollut ainakin vuosi kotitaloutta koulussa.
Tuo on niin yleinen ja niin typerä väite. Mistään kouluaineesta ei tarvitse jäädä mitään mieleen, jos se ei kiinnosta. Eikö se nyt ole päivän selvää? Minä inhosin kotitaloustunteja enkä oppinut niillä mitään. Kokeisiin opiskelin sen verran, että sain hyvän arvosanan todistukseen. Nyt 40 vuotta myöhemmin en kokkaa, enkä tarvitse miestäkään, joka osaisi kokata. Valmista ruokaa voi ostaa kaupasta tai ravintolasta.
Aloin, koska hän sanoi että voi puolestaan ostaa valmista.
Vähitellen hänkin on alkanut kokata, kun itse kyllästyi niihin valmiisiin. En alkanut huushollata hänelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä resepteissä kuvitellaan, että ihminen on joskus ennenkin tehnyt ruokaa. Homma muuttuu vaikeaksi kun ei ole ennen tehnyt.
Tietenkin kuvitellaan, koska peruskoulun oppimäärään Suomessa kuuluu pakollisena kotitalous ja siellä valmistetaan ruokaa. Joten jos ei ole muka ennen mikään kokannut, valehtelee. Mikä sun tekosyysi o?
olen valmistunut kokiksi, mutta ymmärrän jos ei ole kokannut yksin mitään miksi reseptejä on usein mahdoton ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten? Mulla on varaa ulkoistaa auton huolto ja korjaus sekä kattovalaisimen vaihto. Kokkaustaidotonta miestä en huoli.
Miksi luulet, että sinä kelpaat sille kokkaustaidottomalle miehelle?
Meillä on miehen kanssa erilliset rahat ja ruuat, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa. Joten ihan sama mulle, miten pahaa ruokaa mies syö tai onko vaikka nälässä koko ajan omasta halustaan.
N36
Ei välttämättä se ole ongelma, vaan huonot reseptit.