Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Voit tapailla, mä olen jopa naimisissa sellaisen tumpelon kanssa.
Toisaalta meillä on paljon sellaisia töitä, joihin minä en osallistu ollenkaan, esim. lumityöt, halonhakkuu, autonrenkaiden vaihto jne jne.
Okei; teillä varmaan 365pv vuodessa tehdään lumitöitä, hakataan halkoja, vaihdetaan lamppuja/ renkaita/sulakkeita, rempataan taloa etc. Onnittelen!
Seurustelin kerran naisen kanssa mikä laittoi niin karmeaa ruokaa että tarjouduin aina laittamaan ruoan. Muija lisäsi ruokaan kun ruokaan jotain ihme mausteita ja yrttejä mitä ei myyty kaupassa vaan piti tilata netistä. Pahan maun lisäksi muijan sapuskat olivat niin tulisia että närästi kolme päivää.
Olisihan se hiukan outoa. Olen kiinnostunut hyvästä ruoasta ja haluaisin, että mieskin on. Sellaiset miehet yleensä osaavat laittaa ruokaa.
Ei se kyllä kynnyskysymys olisi, jos kaikki muu olisi täydellistä. Mies saisi sitten vaikka hoitaa siivouspuolen.
Vierailija kirjoitti:
Voit tapailla, mä olen jopa naimisissa sellaisen tumpelon kanssa.
Toisaalta meillä on paljon sellaisia töitä, joihin minä en osallistu ollenkaan, esim. lumityöt, halonhakkuu, autonrenkaiden vaihto jne jne.
Minä taas teen kyllä noita miesten hommiakin, joten todellakin oletan aikuisen ihmisen osaavan edes ruokaa laittaa. Olen tässä nyt joutunut tekemään äidillenikin ruokaa kun hän pääsi juuri sairaalasta. Ruokaa voi joutua joskus tekemään jollekin sairastuneelle läheiselle. Se on ihan perustaito mikä jokaisen tulee osata. Itse osaan myös hankkia ruokaa luonnosta ja kasvattaa sitä, joten en ihan lämpene miehestä joka ei edes kaupan puolivalmisteista osaa tehdä ruokaa.
Joo en todellakaan. Nykyinen mies ei pidä ruoanlaitosta tai kaupassa käynnistä, mutta tekee silti ruoan 2 kertaa viikossa. Hänellä on noin 5 eri reseptiä mitä pyörittelee. Jos nyt eroaisimme ja etsisin uutta kumppania niin kyllä toivoisin hänen olevan kiinnostunut ruoanlaitosta. Mikään mestarikokki ei tarvitse olla, mutta olisi jees jos edes osallistuisi ruoanlaittoon.
Olin kerran tällaisessa suhteessa. Eihän siitä mitään tullut, kun mies oli patalaiska muutenkin. Arjenhallinnantaitojen puutteita jaksaisi ehkä teininä, mutta omassa kodissa asuvassa aikuisessa ne vain ärsyttävät.
Itse ainakin pärjään todella hyvin eineksillä ja kaurapuurolla. En näe hyötyä siinä, että alkaisin kokkailemaan.
En voisi tapailla. En ala kenellekään piiaksi. Piste.
En.
Sitä opetetaan jo koulussa.
Sitäpaitsi, ruokaa laittava mies on seksikäs. Mikään ei tee niin hyvää vaikutusta kun miehen kokkaama ateria.
Hyvää kontrastia toiseen ketjuun, missä mies haukuttiin, kun ei halunnut deittailla aikuista naista joka ei osaa laittaa ruokaa. :D
En todellakaan, uusavuttomuus on minusta äärimmäisen epämiehekäs piirre ja totaalinen turn off. Kyllä aikuisen pitää pärjätä perusarjessa itsenäisesti. Etenkin, jos aiotaan hankkia lapsia. Ei voi olla niin, että jos minulle käy jotain niin lapset elää nouto- ja mikroruualla, pyykit ja tiskit jää pesemättä, koti on täysi sikolätti jne.
No, mielestäni aikuisen sukupuolesta riippumatta pitäisi osata edes jotain kyhätä. Ihan perusjuttuja. Ei mikään gourmet-kokki tosiaan tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Kenen lauluja laulat, sen leipää syöt...
...Tarkoittaa mitä?
Sitä, että jos nainen (tai mies) mahdollistaa sinun syömisesi joka kerta, niin ei pidä luulla, että hän tekisi näin vain hyvää hyvyytään, vaan hänellä saattaa olla vastaavasti odotuksia ja vaatimuksia sinua kohtaan, jotka sinun tulee täyttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies..?
Enkä ole vaan 24-vuotias nainen. Kylläpäs te jaksatte aina leimata mieheksi kun on vähänkin eriävä mielipide jostain.
Kun sinä olet sille miehellesi kokannut 50 vuotta putkeen, niin takaan, että jossain vaiheessa olet ajatellut, että voi kun tuokin tekisi joskus jotain. Sinä et välty kokkausvuorolta edes sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kontrastia toiseen ketjuun, missä mies haukuttiin, kun ei halunnut deittailla aikuista naista joka ei osaa laittaa ruokaa. :D
Veikkaan, että naisille ruuanlaittotaidoton ja -haluton mies ei käy, koska nainen ei halua että ruokahuolto kaatuu yksin hänen niskaansa. Mutta naiset ajattelevat, että kun mies vaatii ruuanlaittotaitoista naista, hän ei yleensä etsi kotitöiden tasa-arvoista jakajaa vaan piikaa joka tekee ne kaikki yksin. Siksi näihin vaatimuksiin reagoidaan eri tavalla. En missään nimessä väitä että tuo pitäisi kaikkien kohdalla paikkaansa, mutta tuo ajatusmalli on varmaan erilaisten vastausten taustalla. On kuitenkin tunnetusti olemassa miehiä, joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat naisille, mutta on äärimmäisen vähän naisia joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat miehelle. Eli ei tuo oletus sikäli aivan tuulesta temmattu ole, vaikkei aina yksilötasolla osuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tarkoittaa mitä?
Sitä, että jos nainen (tai mies) mahdollistaa sinun syömisesi joka kerta, niin ei pidä luulla, että hän tekisi näin vain hyvää hyvyytään, vaan hänellä saattaa olla vastaavasti odotuksia ja vaatimuksia sinua kohtaan, jotka sinun tulee täyttää...
Eri: Tietenkin. Ei se, että toinen hoitaa kokkaamisen, tarkoita, että toinen makaa perse homeessa sohvalla odottaen valmista, vaan tekee vastaavasti enemmän jotain muuta. Loiset erikseen.
Apua...nyt pitää tunnustaa, että olen ollut yli 30 v naimisissa miehen kanssa, joka ei juuri koskaan laita ruokaa. Ja mikä erikoista, edelleen rakastan häntä eniten maailmassa. Toki jotain helppoo joskus on tehnyt, kuten rankalaisii, muusia, pihvei paistellut. Meillä on vanhanaikaisesti miesten ja naisten työt. Mä en osaa käyttää porakonetta, paineilmapyssyy, vaihtaa ruokkijan koplinkii jne jne. Mut onneks meitä kaikkia tarvitaan ja hienoo, et me kaikki olemme erilaisia. Mistäs täälläkään toisia arvosteltais, jos kaikki olisimme samanlaisia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tarkoittaa mitä?
Eri: Tietenkin. Ei se, että toinen hoitaa kokkaamisen, tarkoita, että toinen makaa perse homeessa sohvalla odottaen valmista, vaan tekee vastaavasti enemmän jotain muuta. Loiset erikseen.
Kyllä, kyllä. - Tosin minun (miehen) mututuntuma on, että ne jotka eivät osaa laittaa ainkaan ruokaa, eivätkä halua sellaista lainkaan edes oppia ova myös heitä, joila ei oikein tahdo sujua -ykisnkertaistaen-mikään tavanomaine kotiaskare tai puuha. Tai yleistäen: Vastuuntuotto arkiaskareiden mahd. kitkattomasta sujumisesta tuntuu olevan ilm. vaikeaa tai vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tarkoittaa mitä?
Kyllä, kyllä. - Tosin minun (miehen) mututuntuma on, että ne jotka eivät osaa laittaa ainkaan ruokaa, eivätkä halua sellaista lainkaan edes oppia ova myös heitä, joila ei oikein tahdo sujua -ykisnkertaistaen-mikään tavanomaine kotiaskare tai puuha. Tai yleistäen: Vastuuntuotto arkiaskareiden mahd. kitkattomasta sujumisesta tuntuu olevan ilm. vaikeaa tai vierasta.
Juuri näin. Aikuisia ihmisiä, joilta ei oikein mikään perusarjessa suju. Surullisia reppanoita jotka eivät pysty ottamaan vastuuta edes itsestään. Ei sellaisen kanssa voi perhettä perustaa.
No kyllä karjalanpaisti on vielä yksinkertaisempi. Ainekset pataan ja uuniin hautumaan....?