Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?
Kommentit (131)
En. Minä en ikinä suostu olemaan kenenkään äiti tai kodinhoitaja. Meillä molemmat laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Taidat olla mies..?
Vierailija kirjoitti:
T. Muka-akateeminen-nainen 29 vee :D
En. Kokkaus on mukavaa ja sitä olisi mukava tehdä yhdessä myös.
En. Itse en pidä kokkaamisesta, joten jos mies haluaa syödä muuta kuin eineksiä, niin saa kokata. Ja meillähän kokkaa. :)
En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.
Kyllä. Pidän mielelläni ruokahuollon itselläni, pidän ruoanlaitosta ja oikeastaan kaikesta siihen liittyvästä.
Miten on mahdollista, että Suomessa asuva ei osaa kokata yhtään mitään? Jokaisella on kuitenkin ollut ainakin vuosi kotitaloutta koulussa. On kumma, jos nykyisillä pakasteilla ei saa edes jauhelihakeittoa aikaiseksi: jauhelihan ruskistaminen ja maustaminen, keittoon pakasteesta perunat ja kasvikset ja lisää jauheliha. Jos edes tuota ei viitsi/halua tehdä, niin elämästä tulee aika raskasta.
Olen avoliitossa miehen kanssa, joka ei osannut eikä edelleenkään osaa laittaa ruokaa. Ruoanlaittotaidolla tarkoitan nyt sitä, että tekisi ruokalajeja alusta alkaen, en sitä etteikö osaisi edes keittää perunoita tai kananmunia tai kaurapuuroa. Häntä ei kiinnosta. Joten minä teen meillä ruuat (osaksi eri ruuat, koska meillä on eri ruokavaliot) ja hän tekee paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
En. Itse en pidä kokkaamisesta, joten jos mies haluaa syödä muuta kuin eineksiä, niin saa kokata. Ja meillähän kokkaa. :)
Eikö tuo ole vähän kaksinaismoralismia, että miehen pitää osata kokata, mutta sinun ei? Et siis tosiaankaan huolisi miestä, joka ei kokkaa vaikka itsekään et kokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies..?
Enkä ole vaan 24-vuotias nainen. Kylläpäs te jaksatte aina leimata mieheksi kun on vähänkin eriävä mielipide jostain.
Jos ei edes halua oppia nii en. Mie en oo häne äiti joka tekee ruokaa jääkaappii valmiiksi ku lähen johonki. Mielellään kokkaan ja nautin keittiössä puuhailusta mut ei mies saa olla iha kädetön.
Jos ei osaa mut haluaa oppia nii ei oo este. Itse olen naimisissa miehen kanssa joka ei aluksi osannu mtn mut halus oppia nii opetin. Hyvin pystyn lähtemään kotoa johonki ku tiän et mies ruokkii lapset. Ei se ny iha karjalanpaistia osaa mut yksinkertasia maittavia ruokia kyllä. Ja sotkut osaa siivota sen jälkee .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies..?
Enkä ole vaan 24-vuotias nainen. Kylläpäs te jaksatte aina leimata mieheksi kun on vähänkin eriävä mielipide jostain.
No sitten olet joku lestadiolainen tai muu hihhuli.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei edes halua oppia nii en. Mie en oo häne äiti joka tekee ruokaa jääkaappii valmiiksi ku lähen johonki. Mielellään kokkaan ja nautin keittiössä puuhailusta mut ei mies saa olla iha kädetön.
Jos ei osaa mut haluaa oppia nii ei oo este. Itse olen naimisissa miehen kanssa joka ei aluksi osannu mtn mut halus oppia nii opetin. Hyvin pystyn lähtemään kotoa johonki ku tiän et mies ruokkii lapset. Ei se ny iha karjalanpaistia osaa mut yksinkertasia maittavia ruokia kyllä. Ja sotkut osaa siivota sen jälkee .
Vähän off topic, mutta mikä on yksinkertaisempi ruoka kuin karjalanpaisti? Nakit ja ranskalaiset uunissa?
Voisin, koska en itsekään ole intohimoinen kokkaaja. Sääli sinänsä että sitten molemmat on surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies..?
No sitten olet joku lestadiolainen tai muu hihhuli.
Sekin vielä :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla mies..?
Vähän eriävä? - Minusta (miehestä) kuvailemasi täysin ruoanlaittotaidoton ja haluton edes oppimaan ruuanlaittoa oleva mies (ai nainen) kuullostaa, niin eksoottiselta olennolta, että mahtaako sellaista edes Suomesta löytyä; ainakaan heidän joukostaam jotka ovat niin henkisesti kuin fyysisesti perusterveitä.
_ Se vähän yksinkertaisempi mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa mut haluaa oppia nii ei oo este. Itse olen naimisissa miehen kanssa joka ei aluksi osannu mtn mut halus oppia nii opetin. Hyvin pystyn lähtemään kotoa johonki ku tiän et mies ruokkii lapset. Ei se ny iha karjalanpaistia osaa mut yksinkertasia maittavia ruokia kyllä. Ja sotkut osaa siivota sen jälkee .Vähän off topic, mutta mikä on yksinkertaisempi ruoka kuin karjalanpaisti? Nakit ja ranskalaiset uunissa?
Jauhelihakastike ja pasta, kana ja riisi, tortilla yms.