Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?

Vierailija
27.12.2020 |

Taikka halua oppia.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa voi olla lukea reseptistä, että mitä pitää tehdä?

Yleensä resepteissä kuvitellaan, että ihminen on joskus ennenkin tehnyt ruokaa. Homma muuttuu vaikeaksi kun ei ole ennen tehnyt.

Tietenkin kuvitellaan, koska peruskoulun oppimäärään Suomessa kuuluu pakollisena kotitalous ja siellä valmistetaan ruokaa. Joten jos ei ole muka ennen mikään kokannut, valehtelee. Mikä sun tekosyysi o?

olen valmistunut kokiksi, mutta ymmärrän jos ei ole kokannut yksin mitään miksi reseptejä on usein mahdoton ymmärtää.

Reseptejä on nykyään ihan youtube-videoinakin. Kai sitä sen verran osaa seurata, että pystyy tekemään saman?

Marttojen tekemässä Penninvenyttäjän keittokirjassa uunilenkin teko-ohje alkaa sanoilla "poista ensin makkarasta kuori". Sen nyt luulisi jokaisen ymmärtävän, mitä pitää tehdä.

Vierailija
102/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on kokkaustaidoton mies? millä te av-mammat kuvittelette sinkkumiesten elävän?

tuleeko taas perusteluksi ne kuuluisat pitsalaatikot?

jopa siellä kamalalla sammakkofoorumilla puhutaan enemmän ruoanlaitosta kuin tällä palstalla ikinä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jos se ei odota että minä laitan ruokaa. Hoidan syömiseni usein kodin ulkopuolella eli niin pitäisi hänenkin. Aamiaista syön viikonloppuisin eli sen enempää en ruokaa kotiin osta.

Vierailija
104/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.

Vaikka olen normaalipainoinen ja liikunnallinen mies, niin minusta on mukava laittaa kotona ruokaa, sillä sehän tulee minun omaan vatsaani. Kun kotona on ruokaa, niin sehän tekee koko asunnosta kodikkaamman eikä vain paikkaa, jossa käydään nukkumassa. Oman talouden kannalta ruuanlaittotaito on huomattavasti tärkeämpi taito kuin vaikkapa auton rassaaminen.

Vierailija
105/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, eihän naisetkaan osaa?

Vierailija
106/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Nykynainen ei todellakaan osaa  kokata. 

Vierailija
107/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.

Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.

Voinko sanoa sulle samalla tavalla jos et saa autoasi itse korjattua, renkaita vaihdettua, kattovalaisinta vaihdettua tai vastaavaa.

Itse en osaa ruokaa laittaa eikä kiinnosta, mutta korjaan minkä vehkeen tahansa.

Minulle voisit (en ole se kenelle vastaat), kun ottaa huomioon, että auton korjausta ei nykyautoille tehdä kuin liikkeessä, renkaat ja öljyt osaan vaihtaa ja valaisimetkin on töpselillä kiinni laitettavia (sokeripaloissakin piti muistaa vaan värit). Että eipä sinusta kauheasti apua ollut.

Vierailija
108/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, koska en itsekään ole intohimoinen kokkaaja. Sääli sinänsä että sitten molemmat on surkeita.

Täältäkö löytyy ratkaisu teidän kotikeittiön ongelmiiin: https://www.kotipizza.fi/menu

Vierailija
109/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mies laita ruokaa ja niin on pärjätty 35 vuotta +. Hän tekee niin paljon muuta hommaa meidän perheessä. Moni ei kerrostalo asukas ei taida edes ymmärtää mitä muuta voi olla kuin kököttää kerrostalossa ja tehdä ruokaa. Maalla on niin paljon muutakin, molemmilla, rakkaus voittaa aina❤️

Vierailija
110/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, koska en itsekään ole intohimoinen kokkaaja. Sääli sinänsä että sitten molemmat on surkeita.

Täältäkö löytyy ratkaisu teidän kotikeittiön ongelmiiin: https://www.kotipizza.fi/menu

Tosi harvoin. Syödään yleensä itse tehtyä ruokaa, mikä on ihan ok, mutta olisi kiva osata parempaakin tehdä tai onnistua tekemään parempaa.

Vierailija
111/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Nykynainen ei todellakaan osaa  kokata. 

Millähän ne luulee yksin asuvien miesten pysyvän hengissä jos "mies ei osaa kokata"?

Vierailija
112/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa erilliset rahat ja ruuat, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa. Joten ihan sama mulle, miten pahaa ruokaa mies syö tai onko vaikka nälässä koko ajan omasta halustaan.

N36

Siis asutteko te yhdessä mutta syötte aina eri ruokia? Taidatte olla enemmänkin kämppäkavereita jos ei edes yhteisistä aterioista voida sopia.

Vierailija
113/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kotona on ruokaa, niin sehän tekee koko asunnosta kodikkaamman eikä vain paikkaa, jossa käydään nukkumassa.

Etkö keksi kodillesi muuta funktiota kuin ruuanlaittopaikan? Minulle koti on aika paljon muutakin.

Vierailija
114/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mäkään en osaa laittaa ruokaa enkä välitä oppia. Jos näin pärjää yksi, niin kyllä sitten kaksikin. 

Vierailija
115/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa oppii kokkaamaan omat ruokansa, jos vain itse haluaa. Vaatii viitseliäisyyttä ja halua harjoitella.

Vierailija
116/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa erilliset rahat ja ruuat, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa. Joten ihan sama mulle, miten pahaa ruokaa mies syö tai onko vaikka nälässä koko ajan omasta halustaan.

N36

Siis asutteko te yhdessä mutta syötte aina eri ruokia? Taidatte olla enemmänkin kämppäkavereita jos ei edes yhteisistä aterioista voida sopia.

Ai seksiä oman sukupuolen kämppäkaverin kanssa?

Vierailija
117/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36202 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kontrastia toiseen ketjuun, missä mies haukuttiin, kun ei halunnut deittailla aikuista naista joka ei osaa laittaa ruokaa. :D

Veikkaan, että naisille ruuanlaittotaidoton ja -haluton mies ei käy, koska nainen ei halua että ruokahuolto kaatuu yksin hänen niskaansa. Mutta naiset ajattelevat, että kun mies vaatii ruuanlaittotaitoista naista, hän ei yleensä etsi kotitöiden tasa-arvoista jakajaa vaan piikaa joka tekee ne kaikki yksin. Siksi näihin vaatimuksiin reagoidaan eri tavalla. En missään nimessä väitä että tuo pitäisi kaikkien kohdalla paikkaansa, mutta tuo ajatusmalli on varmaan erilaisten vastausten taustalla. On kuitenkin tunnetusti olemassa miehiä, joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat naisille, mutta on äärimmäisen vähän naisia joiden mielestä kaikki kotityöt kuuluvat miehelle. Eli ei tuo oletus sikäli aivan tuulesta temmattu ole, vaikkei aina yksilötasolla osuisikaan.

Niin, eli toisin sanoen kaksoisstandardit. Sen huomaa näissä keskusteluissa aina. Miehiä pidetään patalaiskoina, itsekkäinä ja tyhminä, jos ei täytä naisten vaatimuksia. Miehillä ei kuitenkaan saisi olla naisten suhteen mitään vaatimuksia, tai on törkeä sika.

Mielestäni aiemmassa viestissä oli ihan valideja pointteja, ja tuo on varmasti ollut suurin syy, miksi suhtautuminen keskusteluun on ollut monella nihkeä. Kyllähän tuo ruuanlaitto ja siivoaminen kuitenkin edelleenkin turhan usein mielletään 'naisten hommaksi'. Missään ei kyllä sanottu, ettei saa olla vaatimuksia. Mutta jos 'vaatimus' on, että nainen hoitaa aina nämä hommat, voi varautua vähän nihkeään vastaanottoon. Asiasta toiseen, minusta joissakin kommenteissa kuulostaa aika kiittämättömältä, että toinen on laittanut ruokaa ja se haukutaan....

Vierailija
118/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mies laita ruokaa ja niin on pärjätty 35 vuotta +. Hän tekee niin paljon muuta hommaa meidän perheessä. Moni ei kerrostalo asukas ei taida edes ymmärtää mitä muuta voi olla kuin kököttää kerrostalossa ja tehdä ruokaa. Maalla on niin paljon muutakin, molemmilla, rakkaus voittaa aina❤️

Myönnän kyllä, että maalla olisi miehellä paljon muutakin tekemistä, eikä se naisellekaan taida ruuanlaitto riittää, kaupungissa se on miehenkin pakko tehdä kotitöitä, varsinkin jos molemmat töissä.

Vierailija
119/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Ai seksiä oman sukupuolen kämppäkaverin kanssa?

N36 (36-vuotias nainen) puhui ainakin miehestä.

Vierailija
120/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko avuton on joka ei osaa mitään ruokaa tehdä. Jotain ruokaa pitää osata laittaa. Vaikkei halua laittaa ruokaa.