Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.
Minkä takia miehen ei kuulu kokata?
Kenen lauluja laulat, sen leipää syöt...
Toki. En ole itsekään ruoanlaitosta tai syömisestä tippaakaan kiinnostunut, hyvä jos se ei toisellekaan ole tärkeää. Haukataan jotain lennosta kun tulee tarvis.
Joku oikeasti kulinaristi olisi vaikeampi.
Voit tapailla, mä olen jopa naimisissa sellaisen tumpelon kanssa.
Toisaalta meillä on paljon sellaisia töitä, joihin minä en osallistu ollenkaan, esim. lumityöt, halonhakkuu, autonrenkaiden vaihto jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei edes halua oppia nii en. Mie en oo häne äiti joka tekee ruokaa jääkaappii valmiiksi ku lähen johonki. Mielellään kokkaan ja nautin keittiössä puuhailusta mut ei mies saa olla iha kädetön.
Jos ei osaa mut haluaa oppia nii ei oo este. Itse olen naimisissa miehen kanssa joka ei aluksi osannu mtn mut halus oppia nii opetin. Hyvin pystyn lähtemään kotoa johonki ku tiän et mies ruokkii lapset. Ei se ny iha karjalanpaistia osaa mut yksinkertasia maittavia ruokia kyllä. Ja sotkut osaa siivota sen jälkee .Vähän off topic, mutta mikä on yksinkertaisempi ruoka kuin karjalanpaisti? Nakit ja ranskalaiset uunissa?
Niin karjalanpaisti on kyllä yksi helpoimmista ruuista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Itse en pidä kokkaamisesta, joten jos mies haluaa syödä muuta kuin eineksiä, niin saa kokata. Ja meillähän kokkaa. :)
Eikö tuo ole vähän kaksinaismoralismia, että miehen pitää osata kokata, mutta sinun ei? Et siis tosiaankaan huolisi miestä, joka ei kokkaa vaikka itsekään et kokkaa?
Olen eri, mutta tarkoittanee sitä, että häntä ei huvita olla joka pv hellan edessä vaan ostaa jonkin valmisruuan yleensä kaupasta/hakee ravintolasta tms. Ja mieskin siis syö tässä tapauksessa näitä valmisruokia, jollei osaa/halua kokkailla. Jos siis välttämättä haluaa jtn 'mummon kalakeittoa', täytyy väsätä itse...
Marttaliitolla on hyviä ruokakursseja. Kävin perusruokakurssin, neljä kertaa valmistettiin maittavia perusruokia. Suosittelen. Haluaisin mennä Marttojen lihakurssille, kalakurssille ja jälkiruokakurssille. Kursseilla on miehiäkin. Perusruokakurssilla oli mies, joka oli jäänyt yksinhuoltajaksi. Oli pulassa, kun ei osannut tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Itse en pidä kokkaamisesta, joten jos mies haluaa syödä muuta kuin eineksiä, niin saa kokata. Ja meillähän kokkaa. :)
Eikö tuo ole vähän kaksinaismoralismia, että miehen pitää osata kokata, mutta sinun ei? Et siis tosiaankaan huolisi miestä, joka ei kokkaa vaikka itsekään et kokkaa?
Olen eri, mutta tarkoittanee sitä, että häntä ei huvita olla joka pv hellan edessä vaan ostaa jonkin valmisruuan yleensä kaupasta/hakee ravintolasta tms. Ja mieskin siis syö tässä tapauksessa näitä valmisruokia, jollei osaa/halua kokkailla. Jos siis välttämättä haluaa jtn 'mummon kalakeittoa', täytyy väsätä itse...
Hän kyllä vastais en eli ei voi tapailla miestä, joka ei kokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tarkoittaa mitä?
Voisin joo. Osaan itsekin auttavasti laittaa ruokaa. Voisimme opetella miehen kanssa yhdessä. Hyvä, että saan lapset ruokittua kalapuikoilla, ranskalaisilla ja ketsupilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tarkoittaa mitä?
Nykyään on Wolt ja Foodora, ei ihminen kuole nälkään.
En voisi, sillä ihminen joka ei osaa kokata, on tyhmä ja laiska tai lukutaidoton, tai nythän on videoitakin lukutaidottomille
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.
Kyllä ruuan laitto vaatii sentään jotain taitoa, ja tunnen naisia, jotka mielestään tekevät hyvää ruokaa, väsäävät ne ilmeisesti suoraan resepteistä maistamatta ollenkaan. Sen verran mauttomia on heidän pöperöt olleet.
Minulla sama, että ei tarvitse osata mutta pitää olla asennetta, että oppii ja opettelee. Minunkaan mieheni ei osannut oikein edes kananmunaa paistaa, on asunut ennen tapaamistamme suurkaupungissa miniasunnossa, jossa nuorilla mediatyöläisillä oli tapana syödä aina ulkona, jos oli jotai voileipää kummempaa mieli.
Nykyään voi tehdä alusta asti itse moniosaisia ruokia. Ei leivo, eikä mitään lasagnea laita, mutta vallan hyvin saa ruokittua meidät ja muutkin tarvittaessa, ostaa kaupasta omatoimisesti ainekset haluamiinsa ruokiin ja siivoaa keittiön.
Vierailija kirjoitti:
Voisin, koska en itsekään ole intohimoinen kokkaaja. Sääli sinänsä että sitten molemmat on surkeita.
Ekan avomieheni kanssa kumpikaan ei osannut, mutta opeteltiin yhdessä. Tosin jälkeenpäin ajatellen mausteiden käyttö ei ollut hallussa (paljon chiliä ja valkosipulia; kylläpä maistuu!).
Toisen miehen kanssa lapsia ja 30v yhdessä; pakko molempien laittaa ruokaa, keskittyttiin omiin osaamisalueisiin. (siinä sivussa lapsetkin oppivat laittamaan ruokaa).
Nykyinen, toivottavasti loppuelämäni mies, tykkää ja osaa laittaa ruokaa+siivota jälkensä! Minä leivon ja kehittelen uusia salaatinkastikkeita....Vastaus ap:n kysymykseen: En haluaisi aivotonta ja kädetöntä miestä!
Voisin. En ole itsekään vähääkään kiinnostunut ruuanlaitosta. Osaan kyllä tehdä useimpia perusruokia ja pakon edessä teenkin, mutta ruuanlaitto ei todellakaan ole minulle mitään kivaa tekemistä, mitä voisi miehen kanssa yhdessä harrastaa. Joten ihan sama vaikka miehen käsitys ruuanlaitosta olisi nakit ja ranskalaiset uunissa.
Jos ei YHTÄÄN mitään osaa, niin kuulostaa kyllä siltä, että on pakko olla jotenkin ns. "spektrillä" tai heikkolahjainen, koska kyllä normaalisti keittiössä melko osaamatontakin sentään jotain yksinkertaisia ruokia osaa tehdä. Se kun ei juuri mitään taitoa vaadi. Ja minä en kyllä oikein alkaisi olla ihmisen kanssa, jonka henkinen diagnoosi haittaa elämää, kuulostaisi sen verran vaivalloiselta.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Kertonee että on laiska. Ruoanlaitto ei edes vaadi mitään taitoa, sen kuin ottaa reseptin ja tekee.
Jos sekään ei onnistu, on tyyppi laiskan lisäksi vielä tyhmäkin.
Se, että naisten mielestä ruuanlaitto ei vaadi taitoa huomaa kyllä monessa työmaaruokalassa ja vastaavassa. Sanomattoman mautonta ruokaa, suolaa ei osata käyttää ollenkaan ja sitten sotketaan mauiltaan yhteensopimattomia aineksia yhteen.
En voisi. Ei missään nimessä tarvitse mikään huippukokki olla, mutta perustaidot täytyy olla. Ymmärrys raaka-aineista jne.
Seurustelen nyt seitsemättä vuotta miehen kanssa, joka on kokki ammatiltaan. Parasta hänessä on se, että siivoaa keittiötä samalla kun laittaa ruokaa. Kun ruoka on valmis, keittiö on myös siisti. Minulta tämä ei käy, vaan joudun siivoamaan ruoanlaiton jälkeen :D
Suoritin pakollisen kotitalouskurssin vuonna 1977. Mitäpä arvelet, olisiko siitä hyötyä jos nyt vasta kiinnostuisin ruuanlaitosta? Puolisollani sellaista ei kai ollut koulussa ollenkaan.
Eli ei kannata yleistää. Minä kokkaan mutta oppini olen kyllä hankkinut ihan muualta kuin siltä kotitalouskurssilta jonka jälkeen elin vuosikausia opiskelijana ja söin opiskelijaruokalassa ja sen lisäksi vain "tonnikalaa ja makaronia".