Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko tapailla miestä, joka ei osaa laittaa ruokaa?

Vierailija
27.12.2020 |

Taikka halua oppia.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.

Minkä takia miehen ei kuulu kokata?

Aika menee muiden hommien tekoon.

Ai niihin renkaiden vaihtoon 2 krt/vuosi? Onhan se raskasta kyllä.

Puhuin lähinnä töistä. About 8h/pv

Niin, koska nainenhan on AINA kotona... 🙄 mitä jos molemmat on töissä?

Vierailija
122/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen ollutkin kahden 50v miehen kanssa, jotka eivät osanneet laittaa ruokaa. Toinen söi valmisruokia. Toinen tyyliin riisi/kanaa. Ja jauheliha-riisisekoitusta. Minulla on oma ruokavalio. Tein omat ruokani. Hyvin harvoin halusin helliä miestäni tekemällä hänelle ruokaa. Kummatkin on hengissä edelleen 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa erilliset rahat ja ruuat, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa. Joten ihan sama mulle, miten pahaa ruokaa mies syö tai onko vaikka nälässä koko ajan omasta halustaan.

N36

Siis asutteko te yhdessä mutta syötte aina eri ruokia? Taidatte olla enemmänkin kämppäkavereita jos ei edes yhteisistä aterioista voida sopia.

Olemme ihan naimisissa, emme kämppiksiä. Aluksi meilläkin oli yhteiset ruuat, mutta uusperheessä oli vaikea sopia reilusta kustannusjaoista ja ruuanlaitoista. Siirryimme erilliset rahat ja omat ruuat -malliin ja kumpikin tykkää siitä. Paljon selkeämpi ja toimii meillä hyvin. On vanhanaikaista ajatella, että perhe olisi sellainen, että kaikki jaetaan ja tehdään yhdessä.

Vierailija
124/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa oppii kokkaamaan omat ruokansa, jos vain itse haluaa. Vaatii viitseliäisyyttä ja halua harjoitella.

Eikä sen arkipäiväisen ruuanlaiton tarvitse olla jotain tv:sta tuttua gourmet-kokkailua. Jos haluaa syödä mm. porkkanalaatikkoa lisukkeena, niin voihan sen ostaa mikrossa lämmitettävänä eineksenä eikä sitä ole pakko tehdä itse alusta alkaen tähän malliin:

1. Keitä kuoritut, paloitellut porkkanat puolikypsiksi suolalla maustetussa vedessä siten, että vesimäärä juuri ja juuri peittää porkkanat. Ota keitinvesi talteen ja pane riisit siihen kiehumaan

2. Soseuta sillä välin porkkanat. Lisää soseeseen kerma, maito, muna sekä mausteet. Kun riisit ovat kypsiä, yhdistä ne muihin aineksiin. Tarkista suolan määrä.

3. Kaada seos n. 2 l:n vetoiseen, hyvin voideltuun vuokaan. Ripottele pinnalle korppujauhoja.

4. Paista 200 asteessa 45 min.

Vierailija
125/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Minusta miehen ei kuulu kokata.

Minkä takia miehen ei kuulu kokata?

Aika menee muiden hommien tekoon.

Ai niihin renkaiden vaihtoon 2 krt/vuosi? Onhan se raskasta kyllä.

Puhuin lähinnä töistä. About 8h/pv

Niin, koska nainenhan on AINA kotona... 🙄 mitä jos molemmat on töissä?

Eiköhän jokainen tässä keskustelussa puhu omasta puolestaan.

Vierailija
126/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa erilliset rahat ja ruuat, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa. Joten ihan sama mulle, miten pahaa ruokaa mies syö tai onko vaikka nälässä koko ajan omasta halustaan.

N36

Siis asutteko te yhdessä mutta syötte aina eri ruokia? Taidatte olla enemmänkin kämppäkavereita jos ei edes yhteisistä aterioista voida sopia.

Olen eri kuin alkuperäisen viestin kirjoittaja. Kiinnostavaa, kun tämä asia saadaan aina kuulostamaan niin vaikealta. Enkä myöskään ymmärrä, miten se liittyy rakkauden määrään millään tavalla..? Meillä pistetään kaikki puoliksi, ja ruokavaliomme on erilainen, joten molemmat ostaa ja tekee itse ruokansa. Meillä on myös muutama resepti, josta tehdään yhdessä ruokaa joskus vkonloppuisin, kun molemmilla on vapaata. Ruokailu ei ole meille mikään ihmeellinen spektaakkeli, ei mikään tärkeä tapahtuma päivässä. Tuo ostosten puolittaminen ei ole koskaan ollut ongelma, eikä sitä niin ryppyotsaisesti tarvitse noudattaa. Välillä molemmat saattaa myös esim hakea leipäpaketin, maitoa ym yksin kun toisella vaikka töitä ja se siitä. Ihan helppoa.

Vierailija
127/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni 26v sitten hän ei tiennyt ruuanlaitosta mitään vaikka oli kolmekymppinen. Oli kyllä hienosta perheestä jossa syötiin muikunmätiä ja vietettiin rapujuhlia ja illallisille tilattiin ruuat jostain valmiina. Arkena elettiin eineksillä ja voileivillä. Lisäksi inhosi mm tonnikalaa, banaania ja sianlihaa. Eli mäkkärillä ja kahvilla

Itse olin 19v lähtien oli tehnyt kaikki ruuat itse eikä lapsuudenkodissakaan ikinä syöty eineksiä. Kun ensimmäisen kerran tuli meille syömään olin tehnyt jotain keittoa. Hän ei tiennyt että sitäkin voi tehdä ihan itse:)

Sittemmin täysin uusavuttomasta on kasvanut oikea gurmandi joka ei syö eineksiä eikä tyydy huonoon ruokaan ikinä. Mies joka rakastaa illallisten järjestämistä ystävilleen ja perheellemme:)

Tosin en antanut hänelle vaihtoehtoa tämän asian suhteen

Vierailija
128/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko avuton on joka ei osaa mitään ruokaa tehdä. Jotain ruokaa pitää osata laittaa. Vaikkei halua laittaa ruokaa.

No kuinka moni nainen arvostaa jos mies sitten tekee sitä ruokaa mitä söi sinkkuna?

Vierailija
129/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko avuton on joka ei osaa mitään ruokaa tehdä. Jotain ruokaa pitää osata laittaa. Vaikkei halua laittaa ruokaa.

No kuinka moni nainen arvostaa jos mies sitten tekee sitä ruokaa mitä söi sinkkuna?

Jostain syystä kommenttiani ei hyväksytty, vaikkei siinä ollut mitään loukkaavaa??? Uusiksi siis. Totta kai arvostaisin, jos toinen laittaisi minulle ruokaa. Tuntuu että jotkut ei arvosta kun täälläkin parissa kommentissa on arvosteltu toisen laittamaa ruokaa...minun mieheni laittoi minulle ekan yhteisen yön jälkeen kalapuikkoja ja makaroonia aamiaiseksi ja olin todella otettu ja myyty. Ihana ele minusta.

Vierailija
130/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Olen eri kuin alkuperäisen viestin kirjoittaja. Kiinnostavaa, kun tämä asia saadaan aina kuulostamaan niin vaikealta. Enkä myöskään ymmärrä, miten se liittyy rakkauden määrään millään tavalla..? Meillä pistetään kaikki puoliksi, ja ruokavaliomme on erilainen, joten molemmat ostaa ja tekee itse ruokansa. Meillä on myös muutama resepti, josta tehdään yhdessä ruokaa joskus vkonloppuisin, kun molemmilla on vapaata. Ruokailu ei ole meille mikään ihmeellinen spektaakkeli, ei mikään tärkeä tapahtuma päivässä. Tuo ostosten puolittaminen ei ole koskaan ollut ongelma, eikä sitä niin ryppyotsaisesti tarvitse noudattaa. Välillä molemmat saattaa myös esim hakea leipäpaketin, maitoa ym yksin kun toisella vaikka töitä ja se siitä. Ihan helppoa.

Johtuuko tuo ruokavalioiden erilaisuus mahdollisista ruoka-aineallergioista, vegaanisesta maailmankatsomuksesta vaiko puhtaasti makuasioista? Eikö yhtenä päivänä voi syödä makkaraperunoita ja seuraavana päivänä pinaattivelliä ruisleivän kera?

Sinällään on ihan hyvä että ruokaostosten puolittamisesta ei tehdä mitään euron tarkkuudella tapahtuvia laskelmia etenkin jos molemmat ovat työssäkäyviä aikuisia, joilla on säännölliset tulot. Toki on kohtuullista että molemmat osallistuvat kustannuksiin eikä toisen reiluutta käytetä yksipuolisesti hyväksi.

Vierailija
131/131 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo niinkään osaamisesta ole kiinni (normaaliälyisellä) vaan viitsimisestä. Meillä miestä ei vaan kiinnosta kokkaaminen ja mä taas tykkään siitä puuhasta, joten teen enimmäkseen meillä ruoan. MUTTA kyllä mä silti joskus laitan miehen tekemään jotain pientä avustavaa siihen. Esimerkiksi silppuamaan sipulin, kuorimaan perunoita tai paistamaan jauhelihan. Ei tässä nyt sentään täyttä palvelua tule ;)

Ja ennen kuin joku alkaa valittamaan jostain autonrenkaista jotka vaihdetaan 2 kertaa vuodessa, mä kyllä osaan ne vaihtaa ja ennen miestä vaihdoinkin omaan autooni renkaat ihan ite. Mutta mies tykkää puuhastella autojen kanssa ja mä ruokien kanssa, niin näillä mennään. Olen kyllä vaihtanut autonrenkaat välillä molempiin autoihimme, jos mies on sattunut olemaan miesflunssassaan. Pitää vaan olla tarkkana miesten kanssa koska jos ne huomaa, että nainen on niin noheva että osaa tehdä miestenkin hommat, ne mielellään sitten alkaa sluibailemaan niistä hommista ties minkä tekosyiden säestäminä. 

Mun kanssa sellainen ei onnistu, oon sen verran Justiina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi