Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehtiikö työssä käyvä äiti harrastaakin jotain?

Vierailija
28.05.2014 |

Siis jos lapset pieniä tai alakouluikäisiä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii. Yh ja kaksi koululaista. Kaikea ei yksi ihminen ehdi, tingin kodin siisteydestä. Ja harrastan. Yksin ja lasten kanssa :)

Vierailija
22/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele harrastaminen?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:01"]

No jos yh on ottanut 2 koiraa niin ne on sitten hänen harrastuksensa... Kenenkään ei ole pakko pitää lemmikkejä, lapset on vähän toinen juttu.

[/quote]

Hys hys. Koirat on perheen jäseniä siinä missä lapsetkin ja monissa perheissä jopa lasten yläpuolella saaden enemmän huomiota jne.

Vierailija
24/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:02"]

Ehtii. Yh ja kaksi koululaista. Kaikea ei yksi ihminen ehdi, tingin kodin siisteydestä. Ja harrastan. Yksin ja lasten kanssa :)

[/quote]

Ja lapsey on kädettömiä, eikä osallistu kodin siisteyden ylläpitoon...

Vierailija
25/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt edes kotona ollessa harrastaa mitään muuta kuin puutarhan hoitoa ja lenkkeilyä koiran kanssa. Mutta nautin noista! Kolme pientä lasta, yrittäjämies (töissä joka päivä 6.30-20)  ja oma aika meni arjen sujuvuuden huolehtimisessa. En tiedä muunlaisesta elämästä eli vanhemmat kotona klo 16:00 ja sitten alkaa harrastukset. 

Koska olen tottunut elämään näin ja tämä on osani, en valita.

Vierailija
26/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ehtii kyllä työnohjella opiskella, tehdä muita projekteja ja silloin tällöin salille - onhan lapsilla isä. Isä toki sitten ei ehdikään harrastaa mitään, mutta eihän sitä tässä kysyttykään. 

Vierailija
27/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:01"]

No jos yh on ottanut 2 koiraa niin ne on sitten hänen harrastuksensa... Kenenkään ei ole pakko pitää lemmikkejä, lapset on vähän toinen juttu.

[/quote]

No joo, kyllä koirat on tosiaan minun harrastukseni, tosin otin ne kun oli vielä mies kuvioissa, en olisi varmaan ottanut jos olisin tiennyt että jään "laumani" kanssa yksin. Mutta missään nimessä en koirista luopuisi kun ne siinä on, huolehdini niistä kyllä niiden elämän loppuun kun olen ottanutkin.

Vierailija
28/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii, järjestelykysymys ja edellyttää toisen huoltajan/lastenhoitoavun olemassaoloa ja myötävaikutusta. Meillä on miehen kanssa työnjako sellainen, että minä haen lapset tarhasta (koska hän tekee pidempää työpäivää) ja vien harrastuksiin, illalla kun mies tulee kotiin hän on lasten kanssa ainakin kahtena iltana viikossa niin, että minä pääsen harrastamaan. La-su pääsemme molemmat harrastamaan, kun olemme lasten kanssa vuorotellen (mies käy la-su aamulla lenkillä ja uimassa, minä sen jälkeen lenkillä tai jumpassa, loppupäivä ollaan perheen kanssa yhdessä). Miehen ollessa työmatkalla, pyydän joskus anoppia tai palkkaan lastenvahdin siksi aikaa meille niin pääsen harrastamaan. Mies käy työpaikan salilla ennen  töitä tai työpaikan jälkeen, minäkin käyn joskus lounastunneilla joogassa tms. 

Lapset on 2- ja 4-vuotiaat tytöt, harrastavat molemmat balettia, vanhempi käy luistelukoulussa lisäksi 2 krt viikossa.

Vierailija
29/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:38"]

Ei ainakaan yh. Minulla on 2 koiraa ja 2 lasta, ei miestä, ja en kyllä tasan pysty työajan ulkopuolella (työpäivän lapset hoidossa) poistumaan yhtään mihinkään kotoani ilman lapsia.

[/quote]

Etkö sä harrasta koiria, vai kuka ne koirat hoitaa?

Vierailija
30/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:12"]

Ehtii, järjestelykysymys ja edellyttää toisen huoltajan/lastenhoitoavun olemassaoloa ja myötävaikutusta. Meillä on miehen kanssa työnjako sellainen, että minä haen lapset tarhasta (koska hän tekee pidempää työpäivää) ja vien harrastuksiin, illalla kun mies tulee kotiin hän on lasten kanssa ainakin kahtena iltana viikossa niin, että minä pääsen harrastamaan. La-su pääsemme molemmat harrastamaan, kun olemme lasten kanssa vuorotellen (mies käy la-su aamulla lenkillä ja uimassa, minä sen jälkeen lenkillä tai jumpassa, loppupäivä ollaan perheen kanssa yhdessä). Miehen ollessa työmatkalla, pyydän joskus anoppia tai palkkaan lastenvahdin siksi aikaa meille niin pääsen harrastamaan. Mies käy työpaikan salilla ennen  töitä tai työpaikan jälkeen, minäkin käyn joskus lounastunneilla joogassa tms. 

Lapset on 2- ja 4-vuotiaat tytöt, harrastavat molemmat balettia, vanhempi käy luistelukoulussa lisäksi 2 krt viikossa.

[/quote]

Missä lapsuus? Päivät hoidossa ja lisänä harrastuksia. Järkyttävää.

Vierailija
31/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset olivat pieniä (n. alle 5-vuotiaita), mitään muuta ei oikein ehtinyt kuin pakollisen liikunnan (lenkkeily tms.) hoitaa.

Ensi syksynä on pienempikin aloittamassa koulun ja aikaa on todella mukavasti myös itselle: harrastan ratsastusta, lukemista, lenkkeilyä, pyöräilyä, laskettelua, perheen kanssa veneilyä ja ties mitä muuta kivaa mitä nyt vaan keksin.

Lapset käyvät viikottaisella tanssitunnilla ja just varasin heille syksyksi ratsastuksen 10 kerran alkeiskurssin.

Vierailija
32/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ehtii harrastaa, mä olen valinnut harrastukset niin (lenkkeily ja hiihto), että voin joustaa niiden ajoissa. Kerran viikossa jumppa. Nyt kun lapset alkaa harrastaa, taitaa mennä vielä suurempi osa kentän laidalla. Mutta kyllä joka viikko pari tuntia on sellaista, että lenkille ehtii ja olen ottanut myös toisen lapsen mukaan, rapakunnossa kun olin, niin työnsin fillaria (apupyörät), nyt lapsi voi fillaroida vieressä. 

Iltaisin ehtii kyllä lukea. Valokuvatakin silloin tällöin. 

Vierailija
33/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ehtii harrastaa, mä olen valinnut harrastukset niin (lenkkeily ja hiihto), että voin joustaa niiden ajoissa. Kerran viikossa jumppa. Nyt kun lapset alkaa harrastaa, taitaa mennä vielä suurempi osa kentän laidalla. Mutta kyllä joka viikko pari tuntia on sellaista, että lenkille ehtii ja olen ottanut myös toisen lapsen mukaan, rapakunnossa kun olin, niin työnsin fillaria (apupyörät), nyt lapsi voi fillaroida vieressä. 

Iltaisin ehtii kyllä lukea. Valokuvatakin silloin tällöin. 

Vierailija
34/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

24 vastaa: Ai missä lapsuus? No ei ainakaan siellä ankeassa lähiössä television ja ipadin äärellä, katkeroituneen ylipainoisen kotiäidin hoivissa... anteeksi kärjistys, mutta suututtaa tuommoiset kommentit!

Meidän lapset menee päiväkotiin klo 9 aamulla, haen heidät klo 16.30, ei mikään epänormaalin pitkä päivä siis! Esikoinen oli kotona kolmevuotiaaksi, kuopus meni päiväkotiin vasta täytettyään 2-vuotta. Vietämme miehen kanssa kaiken vapaa-ajan omia harrastuksia (joita on yht. 4-5h VIIKOSSA!) lukuunottamatta lasten kanssa, lapset tulevat meillä mukaan ystävien luokse, matkoille, ravintoloihin jne. ja ovat molemmat todella tyytyväisen ja onnellisen oloisia, tasapainoisia lapsia! Heillä on takuulla parempi elämä, kuin jollain sellaisella lapsella, jolla ei ole mahdollisuutta harrastaa ja jonka äiti voi huonosti itsensä kanssa, kun ei pääse harrastamaan eikä pitämään huolta itsestään.

Kun äiti ja isä voivat hyvin, lapsetkin voi hyvin, meidän perhe on tästä elävä esimerkki!

Vierailija
35/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä 24, tää palsta on täynnä lihavia, pienituloisia yksinhuoltajia, joilla ei ole mahdollisuutta tarjota mitään virikkeitä kodin ulkopuolella omille lapsilleen, saati sitten itselleen.

Vierailija
36/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harrastanut jo vuosia lenkkeilyä, koska sitä voi harrastaa missä tahansa ja mihin kellonaikaan tahansa. Nykyään nuorimmainen jo polkee mielellään pyörällä mukana kun lenkkeilen, eli pääsen lenkille melkeinpä milloin tahansa. Olen aina käyttänyt myös sen ajan, kun lapset ovat harrastuksissa, omaan harrastukseeni eli lenkkeilyyn.

Lisäksi harrastan kirjojen lukemista (kirjastot on niin jees), kirjoittamista, sisustamista... hyvin ehdin näin kolmen lapsen ja kahden koiran yh:na harrastaa kaikenlaista, vaikka lapset eivät ole isällään juuri koskaan. Ja ihan kokopäivätyössäkin käyn, laitan ruuat pääsääntöisesti alusta loppuun itse, hoidan itse talon ja pihan. Sohvalla istuskeluun tai telkkarin katsomiseen ei ole aikaa, mutta sitä ehdin varmasti tehdä joskus myöhemmin.

Vierailija
37/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

24 vastaa: Ai missä lapsuus? No ei ainakaan siellä ankeassa lähiössä television ja ipadin äärellä, katkeroituneen ylipainoisen kotiäidin hoivissa... anteeksi kärjistys, mutta suututtaa tuommoiset kommentit!

Meidän lapset menee päiväkotiin klo 9 aamulla, haen heidät klo 16.30, ei mikään epänormaalin pitkä päivä siis! Esikoinen oli kotona kolmevuotiaaksi, kuopus meni päiväkotiin vasta täytettyään 2-vuotta. Vietämme miehen kanssa kaiken vapaa-ajan omia harrastuksia (joita on yht. 4-5h VIIKOSSA!) lukuunottamatta lasten kanssa, lapset tulevat meillä mukaan ystävien luokse, matkoille, ravintoloihin jne. ja ovat molemmat todella tyytyväisen ja onnellisen oloisia, tasapainoisia lapsia! Heillä on takuulla parempi elämä, kuin jollain sellaisella lapsella, jolla ei ole mahdollisuutta harrastaa ja jonka äiti voi huonosti itsensä kanssa, kun ei pääse harrastamaan eikä pitämään huolta itsestään.

Kun äiti ja isä voivat hyvin, lapsetkin voi hyvin, meidän perhe on tästä elävä esimerkki!

[/quote]

Aika pieninä on lapset hoitoon laitettu.

Vierailija
38/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tunne ketään, jolla olisi ollut varaa olla kotona lasten kanssa 2-3 vuotta! 

Vierailija
39/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa palstailu täällä av:lla niin aikaa jää vaikka mihin!!!

Vierailija
40/64 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:39"]

Aika pieninä on lapset hoitoon laitettu.

[/quote]

Katsos kun kaikki eivät ole samanlaisia vesipäälehmiä kuin sinä, joka ei järkevään työntekoon pysty ja siksi pykäävät samanlaisia vesipäitä maailmaan kuin itse ovat. Ilmankos tämä maa on menossa hunningolle, vähälahjaiset lisääntyvät liikaa ja siitä ei saa puhua.