Olisinpa ennen tiennyt miten helppoa lounasravintolan pito on ja miten rahaa tulee ovista ja ikkunoista
Aamulla ruoka tulee valmiina keskuskeittiöstä. Kulut n. 2,80€ per asiakas. Myyn 14€.
Sitten vaan kassalla veloitan asiakkaita. Ei tarvii edes siivota asiakkaiden jälkeen, kun ne vie itse pois tarjoittimet ja lajittelee tiskit.
Lopuksi menee puoli tuntia siihen että laitan tiskikoneet päälle. Puoli neljältä kotiin.
Päivän myynti n. 2000€.
Kommentit (89)
Jep, helposti voi katsoa netistä lounaspaikkojen liikevaihdot ja voitot, ja kovaa tiliä tekevät. Juuri katsoin yhden intialaispaikan ja liikevaihto oli 2 miljoona vuodessa. Voittoa oli "vain" 150 tonnia. Ihan mukava lisä omistajalle palkan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja jätät ne tiskikoneet pyöriskelemään sinne ihan itsekseen?
Kyllä.
What voiko olla totta? Perustn heti liunasravintolan:D
Mistä keskuskeittiöstä? Niissä lounasravintoloissa joissa itse käyn, ruoka tehdään kyllä ihan paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
What voiko olla totta? Perustn heti liunasravintolan:D
Varmaan ihan syystä noita paikkoja on ihan joka kadun kulmassa nykyisin.
Ja kyllä sitä rahaa taitaa rutkasti tulla kun on varaa laittaa paikka kiinni jo klo 14 tai 15, ja viikonloppuisin pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Perustan heti lounasravintolan
Mihin siis tämän meinaat perustaa ja millä luvilla?
Aloitushan oli jonkun kitupiikin fantasia, mutta ei muuta kun kokeilemaan ihan käytännössä. 😂
Siis mistä hiton keskuskeittiöstä meinasit tilata ruokaa? Ihan sekopäistä settiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä keskuskeittiöstä? Niissä lounasravintoloissa joissa itse käyn, ruoka tehdään kyllä ihan paikan päällä.
Tätä minäkin mietin että yleensä kokki kyllä valmistaa ruoat tuoreeltaan..
Mites saat asiakkaita, jollet edes markkinointiin laita rahaa? Ja se nyt ei erityisesti ole mikään myyntivaltti, että ruoka tulee jostain keskuskeittiöstä (mitä sillä edes tarkoitat, en tiedä).
Missä tuollainen keskuskeittiö on? Voisin tilata sieltä kotiini ruokaa.
Miten saat lounaasta 14 e? Asiakkaiden kipuraja menee jossain 11-12 e tietämillä, elleivät maksa lounassetelillä, ja silloin sijainnin pitää olla hyvä (toimistokortteli) ja tilavuokrat ovat sitten sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kouluissakin joku jää työpäivän jälkeen vahtimaan, kun kotitalousluokkien 6-14 tiskikonetta (lukumäärä meidän koulusta) jää viimeisen ryhmän jäljiltä pesemään astioita?
Ei jää.
MIssä lounasravintoja tilaa ruokansa keskuskeittiöstä ja missä tällaisia keskuskeittiöitä on, jotka myyvät ruokaa yksityisille yrityksille?
Mulla keittiössä häärää 5 9€/päivä työkokeilijaa. Selvää säästöä kun ei tarvi palkkaa maksaa.
Ravintolakeijo
Vierailija kirjoitti:
Sodexholta tilaavat. Ravintoloitsija valitsee vaan sen miten "valmiina" ruoka toimitetaan ravintolaan. Viikon menutkin ne voivat suunnitella ravintoloitsijan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei ne tarvi lapsenvahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodexholta tilaavat. Ravintoloitsija valitsee vaan sen miten "valmiina" ruoka toimitetaan ravintolaan. Viikon menutkin ne voivat suunnitella ravintoloitsijan puolesta.
Eihän siinä kuin vain tilaamaan ja ravintola pystöön johonkin. Todellisuus on aivan eri sitten.