Voiko ahneempaa edes olla?
Mun yksi tuttu oli laittanut mun Facebook seinälle kysymyksen mistä mun tyttären mekko on ostettu ja vastasin siihen että paikasta x
kysyi sen jälkeen voisinko myydä sen hänelle ja että hän mielellään ostaisi muitakin vaatteita.
Kirjoitin seinälle että tervetuloa hakemaan vaan, kahvipaketin hinnalla tyhjennän kaappia miellelläni.
olen aikaisemmin antanut vaatteita miehen siskolle ilmaiseksi niin nyt tämä sisko kirjoitti siihen alle että älä nyt kaikkia anna ja heilläkin on edelleen tarvetta ja sitä ja tätä mitä anopilta on saatu niin ei saa antaa kenellekkään.
Nyt anoppi on soittanut koko illan ja laittanut viestiä että olen kuulemma antamassa pois myös heidän ostamia vaatteita ja heillä on tapana että omaa suvussa kulkee vaatteet.
Sisko pyörii myös täällä joten jos tunnistat niin katsotaan mitä mieltä teidän käytöksestä ollaan.
kommentteja kiitos
Kommentit (165)
Ap ei ole mennyt yhtään itseensä, vänkää vaan vastaa. Pakosti on jotain muutakin kaunaa miehen siskon ja anopin kanssa...
"Kalliit ulkoiluasut ymmärrän, että ne ois kiva pitääkin siinä suvussa ja saada ns oman porukan käyttöön, tästä tietysti voi tulla erimielisyyttä jos asiasta ei ole sovittu mitään"
Herranen aika, kyse on VAATTEISTA. Ei mistään perintöhopeista tai vanhoista astioista =)
Meillä anoppi ei onneksi ikinä ostanut vaatteita, äitini osti enkä ikinä kysynyt häneltä lupaa vaatteiden kierrättämiseen.
Yksi ja sama jankaaja täällä provoaa ja haukkuu ap:ta, kuinka kukaan voi vetää herneet nenään siitä että ap antaa vanhoja vaatteita tuttavalleen ja näin ollen joku kokee oikeudekseen haukkua ap;n holtitonta rahan käyttöä ja arvostella ap:ta siitä että hän on tehnyt väärin auttaessaan tuttavaansa.
uskomatonta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:32"]
Ap ei ole mennyt yhtään itseensä, vänkää vaan vastaa. Pakosti on jotain muutakin kaunaa miehen siskon ja anopin kanssa...
[/quote]
missä mun pitäisi nyt mennä itseeni? Siinä kun lupasin tuttavalleni lapseni vanhoja vaatteita?
Kerro ihmeessä:)
ei mulla kuule ole mitään kaunaa heidän kanssaan, suutuinvaan miehen siskolle siitä että julkisesti kirjoittelee minun seinälle rumasti ja määräilee ja sitten soittaa anopille vaikka olisi voinut minun kansanomainen jutella asian selväksi. Ihan turhaan sekoitti anopin tähän.
ja en vänkää vastailen vain kysymyksiin ja syytöksiin, tosin nyt sain vauvan nukahtamaan joten menen itsekin huilaamaan enkä enää vastaile haukkumisviesteihisi, kiitos seurasta kuitenkin.
ap
Voi olla. Tuossa yhdessä avauksessa ÄITI valittaa, kun oma tytär saa 10 000 euroa lahjaksi eikä heillä ole kunnolla varaa viedä pienempiä lapsia edes Linnanmäelle. Siinä on ahneus huipussaan, kun vanhempi kadehtii (negatiivisesti) lapsensa rahoja.
Monessa perheessä ja suvussa annetaan lastentarvikkeet ensin omalle väelle ja vasta sitten ulkopuolisille. Siinä ei ole mitään outoa.
Outoa on se, että tällaisestakin asiasta pitää tänne tulla valittamaan. Jos olisit fiksu, niin olisit siellä FB-seinälläsi vain todennut, että "todellakin, unohdin että nämä menevät ensin siskon perheelle ja voin myöhemmin myydä jotain sellaista mitä he eivät tarvitse". Siihen olisi tyytynyt sekä tuttavasi että miehesi sisko.
Miksi pitää aina tehdä suurta draamaa pikkuasioista? Saati sitten aiheuttaa turhaa kitkaa sukulaisten välille. Ihme touhua. Kasvaisit jo aikuiseksi ja keskittyisit olennaiseen. Kuten hyvien perhesuhteiden vaalimiseen!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:26"]
Hyvä, että ap tajusi tehneensä väärin ja antaa vaatteet sinne minne ne kuuluukin eli anopin ostamat lahjat menevät ensisijaisesti suvulle. Paljon kertoo ap:sta itsestään, että haastaa turhasta riitaa.
[/quote]
en edelleenkään ole kyllä tehnyt mitään väärää jos annan kaksi vuotta vanhan haalarin pois mutta koska EN halua haastaa riitaa, annan sen miehen siskolle.
kertoo paljon sinusta miten ilmaiset asiasi.
Ap
[/quote]
No hei, musta on tuntunut että olet aika fiksustikin vastaillut, mutta miksi yrität vieläkin pysyä tasoissa joka tölväisijän kanssa? Pahin kiukku pitäisi kuitenkin jo olla ohi, etenkin jos olet päättänyt muuttaa suunnitelmaakin. Oletko taipuvainen kulkemaan nyrkit pystyssä ja tappelemaan joka irtopisteestä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:57"]
Monessa perheessä ja suvussa annetaan lastentarvikkeet ensin omalle väelle ja vasta sitten ulkopuolisille. Siinä ei ole mitään outoa.
Outoa on se, että tällaisestakin asiasta pitää tänne tulla valittamaan. Jos olisit fiksu, niin olisit siellä FB-seinälläsi vain todennut, että "todellakin, unohdin että nämä menevät ensin siskon perheelle ja voin myöhemmin myydä jotain sellaista mitä he eivät tarvitse". Siihen olisi tyytynyt sekä tuttavasi että miehesi sisko.
Miksi pitää aina tehdä suurta draamaa pikkuasioista? Saati sitten aiheuttaa turhaa kitkaa sukulaisten välille. Ihme touhua. Kasvaisit jo aikuiseksi ja keskittyisit olennaiseen. Kuten hyvien perhesuhteiden vaalimiseen!
[/quote]
ai monessa? Mä en tunne yhtäkään. Jokaisessa mun tuntemassa perheessä tavaroille tehdään mitä itse halutaan eikä mennä mesoamaan kenellekkään miten kuuluu tehdä.
jos miehen sisko olisi ollut fiksu nii olisi hoitanut asian kahden kesken apn kanssa ilman ulkopuolisia silmiä tai äitiään.
ja edelleenkään ei apn tarvitse sanoa ettei anna tavaroita ne ovat hänen.
olet vissiin niitä tyyppejä että jos anoppi sanoo että ei-äänet suvussa miniä hakkaa päätään seinään kuusi kertaa niin sinähän hakkaat ettei kenellekkään tule paha mieli.
mitä jos sinä menisit itseesi ja lakkaisit mielistelemästä ihmisiä, sulla on oikeus sun omiin tunteisiin<3 eikä tarvii nuoll anopin persettä. Kyllä ne muutkin sukulaiset voivat joskus katsoa peiliin eikä kaikkea kohtelua tarvitse sallia.
mehen sisko ja anoppi olivat ainoat tässä tarinassa jotka draaman väänsivät, toisaalta luulen että tämä on provo, ei tuollaisia voi olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:06"]
Mikä siinä siskon kommentissa ärsytti? Ilmoittihan tämä toinenkin tuttusi halunsa ottaa vastaan niitä vaatteita facebookissa?? Miksi loukkaantua moisesta?
[/quote]
Mitä mä olen seuraillut tavaroiden lahjoittamista Facebookissa, yleensä ne saa se, joka ensin ehtii. No tässä ap ei tarjonnut mitään itse lahjoitettavaksi, mutta joo on vähän moukkamaista ruveta penäämään, että ne kuuluu meille, jos jotain luvataan jollekin toiselle. Paljon kohteliaampaa olisi sanoa 'meillekin kelpais edelleen, jos ei kaikki mene teille :)'
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:01"]
Ei pahalla, mutta minusta ap vaikuttaa todella itsekkäältä ja ahneelta.
[/quote]
Näin on. Itselleni ei tulisi mieleenkään lahjoitella anopin tai äitini pienestä palkastaan ostamia kalliita vaatteita lähes ilmaiseksi, vaan olen antanut ne siskoni ja mieheni veljen perheille. Kyllä sen verran täytyy olla tunneälyä, että ymmärtää millainen uhraus on ostaa kalliita uusia lastenvaatteita lapsenlapsilleen, ettei jakele niitä pois ilmaiseksi.
Anopin itse neulomat lasten villavaatteet, täkit ja muut olen säästänyt lapsien omille perheille. Ovat sitten heille muistoja rakkaasta isoäidistään, joka ei silloin luultavasti ole enää täällä neulomassa heidän lapsilleen...
Lapseton kummi on aika ihmeissään. Olen aina pitänyt vaatteita käyttötavarana. Minullekin on yksi ystävä antanut kolme isoa säkillistä lastenvaatteita eteenpäin jaettavaksi, koska tiesi, että tuttavapiirissäni on useampia pikkulasten vanhempia. Yhden säkillisen sain jaettua parille tutuilleni, mutta muut kaksi säkillistä kävin viemässä UFFin laatikkoon.
Kokemani perusteella on mielenkiintoista huomata, että joillekin käytetyt lastenvaatteet ovat lähes aarteiden veroisia. Ennemminkin tuttavapiirissä ollaan oltu iloisia, että tilaa vievistä käytetyistä vaatteista on päästy eroon.
(19)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:01"]
Ei pahalla, mutta minusta ap vaikuttaa todella itsekkäältä ja ahneelta.
[/quote]
Näin on. Itselleni ei tulisi mieleenkään lahjoitella anopin tai äitini pienestä palkastaan ostamia kalliita vaatteita lähes ilmaiseksi, vaan olen antanut ne siskoni ja mieheni veljen perheille. Kyllä sen verran täytyy olla tunneälyä, että ymmärtää millainen uhraus on ostaa kalliita uusia lastenvaatteita lapsenlapsilleen, ettei jakele niitä pois ilmaiseksi.
Anopin itse neulomat lasten villavaatteet, täkit ja muut olen säästänyt lapsien omille perheille. Ovat sitten heille muistoja rakkaasta isoäidistään, joka ei silloin luultavasti ole enää täällä neulomassa heidän lapsilleen...
[/quote]
ilmeisesti et ymmärrä mitä tarkoittaa itsekäs ja ahne?
pari esimerkkiä:
ITSEKÄS:
sinä olet itsekäs koska jos sinulla ei tulisi mieleenkään ei tarkoita sitä että muilla ei tulisi, ei tämä maailma pyöri sun napsai ympärillä.
AHNE:
Mitään ei koskaan saisi antaa pois ilmaiseksi, pari vuotta vanhoista loppuunkulutetuista talvihaalareistakin pitäisi nyhtää uuden hinta eikä missään tapauksessa lahjoitella köyhälle ystävälle ILMAISEKSI
joten katso vaan peiliin kuka on itsekäs, ahne ja tyhmä akka!!
ps. Missä mainittiin anopin palkan suuruus? Vai oliko niin että se oli siellä sun päässäsi pieni;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:34"]
Yksi ja sama jankaaja täällä provoaa ja haukkuu ap:ta, kuinka kukaan voi vetää herneet nenään siitä että ap antaa vanhoja vaatteita tuttavalleen ja näin ollen joku kokee oikeudekseen haukkua ap;n holtitonta rahan käyttöä ja arvostella ap:ta siitä että hän on tehnyt väärin auttaessaan tuttavaansa.
uskomatonta.
[/quote]
Mistä keksit, että meitä, joiden mielestä AP on tahditon ja lapsellinen, on vain yksi? Katsopa kuinka monta peukutusta sinun kanssasi eri mieltä olevat kommentit saavat.
Onko tämä joku uusi keino oman mielipiteen korostamisessa? Kun ei muuta enää keksitä, niin väitetään, että VAIN YKSI on eri mieltä kuin minä? LOL.
Terv. Se, joka säästää anopin itse neulomat vaatteet lapsien omille perheille
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:39"]
uskomatonta.
[/quote]
Mistä keksit, että meitä, joiden mielestä AP on tahditon ja lapsellinen, on vain yksi? Katsopa kuinka monta peukutusta sinun kanssasi eri mieltä olevat kommentit saavat.
Onko tämä joku uusi keino oman mielipiteen korostamisessa? Kun ei muuta enää keksitä, niin väitetään, että VAIN YKSI on eri mieltä kuin minä? LOL.
[/quote]
hän ole tuo kirjoittaja mutta kun yksi ja sama jankkaa samaa asiaa. Ps. Joko katsoit mitä tarkoittaa ahne ja itsekäs;)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:57"]
[/quote]
ai monessa? Mä en tunne yhtäkään. Jokaisessa mun tuntemassa perheessä tavaroille tehdään mitä itse halutaan eikä mennä mesoamaan kenellekkään miten kuuluu tehdä.
jos miehen sisko olisi ollut fiksu nii olisi hoitanut asian kahden kesken apn kanssa ilman ulkopuolisia silmiä tai äitiään.
ja edelleenkään ei apn tarvitse sanoa ettei anna tavaroita ne ovat hänen.
olet vissiin niitä tyyppejä että jos anoppi sanoo että ei-äänet suvussa miniä hakkaa päätään seinään kuusi kertaa niin sinähän hakkaat ettei kenellekkään tule paha mieli.
mitä jos sinä menisit itseesi ja lakkaisit mielistelemästä ihmisiä, sulla on oikeus sun omiin tunteisiin<3 eikä tarvii nuoll anopin persettä. Kyllä ne muutkin sukulaiset voivat joskus katsoa peiliin eikä kaikkea kohtelua tarvitse sallia.
mehen sisko ja anoppi olivat ainoat tässä tarinassa jotka draaman väänsivät, toisaalta luulen että tämä on provo, ei tuollaisia voi olla olemassa.
[/quote]
Hah! Tälle onnettomalle purkaukselle oli oikein pakko nauraa ääneen.... :o)
Minä olen siis se, jonka viestiä kommentoit. En voi sanoa muuta kuin että pahemmin ei voisi metsään mennä. Olen viimeinen ihminen, joka mielistelee ketään tai mitään. Anoppini, äitini, mieheni ja lapseni tekevät juuri niin kuin sanon, koska olen tämän suvun ja perheen luontainen johtaja. Johtaja olen myös ystäväpiirissäni ja työpaikalla. Se ei kuitenkaan estä minua ottamasta muiden ihmisten tunteita huomioon ja näkemästä erilaisten tekojen seurauksia.
Muiden ihmisten tunteiden huomioon ottaminen ei ole mitään "mielistelyä", vaan tunneälyä. Ja tunneäly on ominaisuus, jota jokaisen kannattaa kehittää, jollei sitä luontaisesti omaa. Myös sinun ja AP:n.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:39"]
uskomatonta.
[/quote]
[/quote]
hän ole tuo kirjoittaja mutta kun yksi ja sama jankkaa samaa asiaa. Ps. Joko katsoit mitä tarkoittaa ahne ja itsekäs;)
[/quote]
Juu, olet oikeassa ja minä väärässä. AP ei ole "ahne ja itsekäs", vaan hän on tahditon ja lapsellinen. Ehkä myös hyvin nuori ja elämää kokematon, ja sen takia saa kiukunpurkauksia pikkuasioista, jotka voi hoitaa pois päiväjärjestyksestä taktista pelisilmää käyttäen ja hyvät suhteet joka puolelle säilyttäen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:26"]
Lapseton kummi on aika ihmeissään. Olen aina pitänyt vaatteita käyttötavarana. Minullekin on yksi ystävä antanut kolme isoa säkillistä lastenvaatteita eteenpäin jaettavaksi, koska tiesi, että tuttavapiirissäni on useampia pikkulasten vanhempia. Yhden säkillisen sain jaettua parille tutuilleni, mutta muut kaksi säkillistä kävin viemässä UFFin laatikkoon.
Kokemani perusteella on mielenkiintoista huomata, että joillekin käytetyt lastenvaatteet ovat lähes aarteiden veroisia. Ennemminkin tuttavapiirissä ollaan oltu iloisia, että tilaa vievistä käytetyistä vaatteista on päästy eroon.
(19)
[/quote]
Niinpä niin.
Ei lapseton voi millään ymmärtää millaiset rahat lastenvaatteisiin oikein uppoaa. Yhdelle lapselle kun pitää olla kesävaatteet, välikausivaatteet, talvivaatteet, kuravaatteet, sisävaatteet, alusvaatteet, kengät, talvisaappaat, kumisaappaat ja niin edelleen. Ja ne kaikki täytyy ostaa uusiksi kaksi kertaa vuodessa, kun lapsi kasvaa!
Kun lapsia on vielä enemmän kuin yksi ja eri sukupuolta, niin lastenvaatteiden kierrätys on kullanarvoinen asia. Sinunkin saamasi vaatesäkit vain todistavat millaisen määrän vaatteita lapsi kasvaessaan tarvitsee. Ja luultavasti niidenkin säkkien sisältö on kiertänyt vaikka kuinka monen lapsen päällä ennen päätymistään sinne UFFin laatikkoon.
Minulla on kokemusta tuosta siskon osasta. Veljelläni ja siskoillani on isompia lapsia ja siskot ovat aina kierrättäneet kaikki vaatteet ja muuta tarvikkeet tälle veljen perheelle. Siis kaikki luistimet, polkupyörät, sitterit ym. eli aika paljon arvokastakin tavaraa.
No nyt sitten kun minulle on syntynyt esikoiseni ja vuorostani tarvitsisin, niin mitään lastentarvikkeita ei enää olekaan missään. Mieheni jäi työttömäksi ja itse olen pienen lapsen kanssa kotona, ja kaikki joudumme nyt ostamaan toimeentulotuesta. Kyllähän minä olisin mielelläni ottanut käyttööni ne mummun ostamat kantoliinat, syöttötuolit, imetystyynyt ja muut, puhumattakaan vaatteista, mutta kai sille hyvätuloiselle veljen perheelle oli tärkeämpää saada niistä kirpputorilla rahaa että pääsevät kolmannen kerran ulkomaille tänä vuonna.
Ja ei sukulaisilla ole varaa hommata meille uusia tarvikkeita, nuo aiemmatkin oli ostettu vuosien kuluessa mm. kimppalahjoina joihin itsekin aina osallistuin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 01:24"]Minulla on kokemusta tuosta siskon osasta. Veljelläni ja siskoillani on isompia lapsia ja siskot ovat aina kierrättäneet kaikki vaatteet ja muuta tarvikkeet tälle veljen perheelle. Siis kaikki luistimet, polkupyörät, sitterit ym. eli aika paljon arvokastakin tavaraa.
No nyt sitten kun minulle on syntynyt esikoiseni ja vuorostani tarvitsisin, niin mitään lastentarvikkeita ei enää olekaan missään. Mieheni jäi työttömäksi ja itse olen pienen lapsen kanssa kotona, ja kaikki joudumme nyt ostamaan toimeentulotuesta. Kyllähän minä olisin mielelläni ottanut käyttööni ne mummun ostamat kantoliinat, syöttötuolit, imetystyynyt ja muut, puhumattakaan vaatteista, mutta kai sille hyvätuloiselle veljen perheelle oli tärkeämpää saada niistä kirpputorilla rahaa että pääsevät kolmannen kerran ulkomaille tänä vuonna.
Ja ei sukulaisilla ole varaa hommata meille uusia tarvikkeita, nuo aiemmatkin oli ostettu vuosien kuluessa mm. kimppalahjoina joihin itsekin aina osallistuin.
[/quote] Tässä tilanteessa ap:kin olisi varmasti säästänyt sille miehen siskolle, mutta ap:n viesteistä kävi ilmi että olisi antanut mielummin enemmän tarvitsevalle. Miehen sisko olisi halunnut ne ns. huonommiksi kakkosvaatteiksi
Siis mitä?! Ap avautuu täällä tietäen, että miehen sisko surffaa myös vauvapalstalla. Ja vielä otsikolla "Voiko ahneempaa olla"! Ei taida kaikki palikat olla ihan kohdillaan...