Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ahneempaa edes olla?

Vierailija
27.05.2014 |

Mun yksi tuttu oli laittanut mun Facebook seinälle kysymyksen mistä mun tyttären mekko on ostettu ja vastasin siihen että paikasta x

kysyi sen jälkeen voisinko myydä sen hänelle ja että hän mielellään ostaisi muitakin vaatteita.

Kirjoitin seinälle että tervetuloa hakemaan vaan, kahvipaketin hinnalla tyhjennän kaappia miellelläni.

olen aikaisemmin antanut vaatteita miehen siskolle ilmaiseksi niin nyt tämä sisko kirjoitti siihen alle että älä nyt kaikkia anna ja heilläkin on edelleen tarvetta ja sitä ja tätä mitä anopilta on saatu niin ei saa antaa kenellekkään.

Nyt anoppi on soittanut koko illan ja laittanut viestiä että olen kuulemma antamassa pois myös heidän ostamia vaatteita ja heillä on tapana että omaa suvussa kulkee vaatteet.

Sisko pyörii myös täällä joten jos tunnistat niin katsotaan mitä mieltä teidän käytöksestä ollaan.

kommentteja kiitos

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin täällä olisi vain yksi inttäjä, joka haluaa vain kiusata ap:ta ja haukkua häntä.

Tästä tulikin mieleeni, onkohan miehen sisko kenties jo eksynyt paikapäälle? ;)

Vierailija
82/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta minusta ap vaikuttaa todella itsekkäältä ja ahneelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:00"]

Ihan kuin täällä olisi vain yksi inttäjä, joka haluaa vain kiusata ap:ta ja haukkua häntä.

[/quote]

Vainoharhaista. Sinä olet ap? Ap:lla on kyllä selvästi jotain miehen siskoa vastaan. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Vierailija
84/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:38"]

Tää on niin taas tätä.. Tehdään ongelma tällaisesta asiasta! Ap on hyvä ja avaa suunsa anopilleen. Jos suvussa on ollut tapana kierrättää parempia ja kalliimpia vaatteita serkusten kesken, niin täytyyhän sun kertoa ettei se sulle käy ja että haluat ihan periaatteesta tehdä anopin ANTAMILLE vaatteille just niin kuin itse haluat. Kyllä lapsellinen mielensäpahoittaja tässä on nyt ap.

[/quote]

onko sulla jotain lukuvaikeuksia tai ymmärtämisessä vikaa, sanoin että juttelen anopin kanssa asiasta ja halusin nyt vain mielipiteitä Ja keskustelua. Vähän vaikeeta jutella asiasta etukäteen kun ei käynyt edes mielessä että tuollaisesta pitäisi jutella.

ja miestäni ei kiinosta lapsen vanhat vaatteet, hän on sitä mieltä että pois vaan, ihan sama vaikka uffin laatikkoon.

ap

[/quote]

Ehkä anoppi on huomannut ettei teillä ole mitään rahan tajua ja siksi huomautti asiasta...

[/quote]

no ei ei nyt ihan osunut tämäkään:)

ap

[/quote]

No kyllä se että jos mies on pistämässä kalliit, laadukkaat lastenvaatteet äkkiä vaan pois ihan sama minne, vaikka Uffin laatikkoon, puhuu puolestaan... Sitä mä en ihan tajunnut, että jos kerta haluatte vaan äkkiä eroon kamoista, niin miksette voi antaa niitä miehen siskolle kun hän ilmaisi jo halunsa ottaa niitä vastaan? 

Vierailija
85/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

niin varmaan onkin, valvon täällä i padin valossa kipeän vauvan kanssa ja vastailen tappaakseni tylsyyttä.

en usko että on nähnyt koska ei ole vieLä tullut puolustavaa kommenttia hänen käytökselleen:) eniten tosiaan hävettää kun julkisesti kommentoi tuolla tavoin ja oli siinä vielä paljon muutakin, poistin koko postauksen kun hävetti niin paljon ja toivon ettei kukaan muu nähnyt kuin tuo tuttava

Vierailija
86/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:49"]

Ei tainnut ketju mennä niinkuin ap halusi... *virn*

[/quote]

miten niin? Ihan mielenkiintoista keskustelua täällä on ollut. Enemmän tämä meni nyt anoppikeskusteluksi kun alkujaan ärsytti/ hävetti tuo siskon kommentti, tuttavakin pyysi anteeksi yksärillä että kysyi vaatteita.

ap

[/quote] Olit aloituksessa niin varma voitostasi ja nyt pitää jo perääntyä.

[/quote]

voitosta? niinkuin sanoin raivostuin lähinnä miehen siskon kommentista ja siitä ei täällä nyt ole puhuttu mitään vaan anopista ja lahjasta..

ap

[/quote]

Mikä siinä siskon kommentissa ärsytti? Ilmoittihan tämä toinenkin tuttusi halunsa ottaa vastaan niitä vaatteita facebookissa?? Miksi loukkaantua moisesta?

Vierailija
87/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:01"]

Mä en tajua mikä poru jengillä täällä on KÄYTETYISTÄ ulkovaatteista! Hyvänen aika, jos niitä vaatteita on käytetty yksikin talvi tai välikausi, niin aivan sama mikä niiden alkuperäinen hinta on ollut, käytetyt vaatteet on käytettyjä on sitten Moloa, MaTia, Ticketiä tai Reimatecia. 

Tottakai AP saa tehdä vaatteilla mitä haluaa, miksi ihmeessä niitä kukaan edes hinkuu tolla tavalla itselleen. Hirveän noloa ja junttia.

[/quote]

Nykyisin, kun ei ole tapana kunnioittaa ketään, on ihan käypä argumentti vedota siihen, että miehen suku on noloja juntteja, joten heidän tunteistaan ei tarvitse piitata, yhtään, etenkään kun he ovat väärässä.

Tuo on varmin tapa järjestää itselleen ero ennenpitkää ja riitaantua lopulta kaikkien kanssa. Iso osa ihmisistä on hirveitä juntteja, ja se olisi parempi hyväksyä, koska se on asia, joka ei paheksumalla parane. Kun toisilla on tässä heikko kohta, kaukonäköinen ihminen ei ota asiakseen hieroa sitä heidän naamaansa, vaan valitsee valtataistelunsa viisaammin. Mittaa voidaan ottaa sitten, kun asia on oikeasti tärkeä. Samalla voi silloin vedota siihen, että yrittää kyllä itsekin joustaa.

Ei varmaan paljon vaadi vaivaa rauhoitella kälyä ja anoppia ja sanoa, että jatkossa yrittää muistaa tarjota omaan sukuun. Tai ainakin sanoa, ettei ollut tarkoitus heitä loukata, ja selittää ystävän hätätilanne. Minusta täytyy olla aika epävarma tai kaunainen ihminen, että tahallaan alkaa jotain suoria sanoja sanoa tällaisessa tilanteessa, niillä tiedoin kun nyt on annettu.

Vierailija
88/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:23"]

No minä kyllä ymmärrän anoppia... Hän on varmaan ajatellut vaatteita hankkiessaan, että voi ostaa arvokkaitakin vaatteita, kun ne tulevat kuitenkin monen lapsenlapsen käyttöön tulevaisuudessa. Kyllä yleensä suku on ensisijainen ja lahjanantajaakin kunnioitetaan. Onko sinulla jotain miehen siskoa tai anoppia vastaan? Miksi et voi antaa noita anopilta saamianne vaatteita miehesi siskolle ja itse hankkimiasi vaatteita ystävällesi? Jos olisin sinä, en missään nimessä pilaisi sukusuhteita tuon takia.

[/quote]

juuri näin ajattelen minäkin. Mieti nyt jos oma äitisi olisi ostanut miniän/veljesi lapsille kallia vaatteita ja miniä lahjottaisi näitä puoli-ilmaiseksi eteenpäin, vaikka sinun lapsillasi olisi käyttöä. Anna anopin ostamat vaatteet takaisin miehen siskon perheelle ja pistä omat vaatteesi ilmaiseksi jakoon.

minusta juuri sinä käyttäydyt todella törpösti. Tuollaisen pikkuasian takia en lähtisi pilaamaan suhteita, sillä asia on heille tärkeä.

Vierailija
89/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:38"]

Tää on niin taas tätä.. Tehdään ongelma tällaisesta asiasta! Ap on hyvä ja avaa suunsa anopilleen. Jos suvussa on ollut tapana kierrättää parempia ja kalliimpia vaatteita serkusten kesken, niin täytyyhän sun kertoa ettei se sulle käy ja että haluat ihan periaatteesta tehdä anopin ANTAMILLE vaatteille just niin kuin itse haluat. Kyllä lapsellinen mielensäpahoittaja tässä on nyt ap.

[/quote]

onko sulla jotain lukuvaikeuksia tai ymmärtämisessä vikaa, sanoin että juttelen anopin kanssa asiasta ja halusin nyt vain mielipiteitä Ja keskustelua. Vähän vaikeeta jutella asiasta etukäteen kun ei käynyt edes mielessä että tuollaisesta pitäisi jutella.

ja miestäni ei kiinosta lapsen vanhat vaatteet, hän on sitä mieltä että pois vaan, ihan sama vaikka uffin laatikkoon.

ap

[/quote]

Ehkä anoppi on huomannut ettei teillä ole mitään rahan tajua ja siksi huomautti asiasta...

[/quote]

no ei ei nyt ihan osunut tämäkään:)

ap

[/quote]

No kyllä se että jos mies on pistämässä kalliit, laadukkaat lastenvaatteet äkkiä vaan pois ihan sama minne, vaikka Uffin laatikkoon, puhuu puolestaan... Sitä mä en ihan tajunnut, että jos kerta haluatte vaan äkkiä eroon kamoista, niin miksette voi antaa niitä miehen siskolle kun hän ilmaisi jo halunsa ottaa niitä vastaan? 

[/quote]

Mun mies ei ole mikään merkkitietoinen ja tuskin edes tietää hintaa ja siksi on sanonut että minä saan hoitaa tuon vaatepuolen. Toisekseen me olemme ottaneet vaatteista kaiken hyödyn irti ja ovat olleet käytössä niin kauan kuin menevät. Sen jälkeen minulle pääasia on että menevät käyttöön niitä tarvitsevalle.

Mieluummin minä annan ne vaatteet sellaiselle joka niitä tarvitsee kuin myyn helkkarin kalliilla huutonetissä. vain av:lla voi joku tästäkin vittuilla:)

ja ja vastasin jo että nyt kun tiedän mikä show tästä tuli annan ne vaatteet miehen siskolle kun en ehtinyt vielä niitä tuolle tuttavalle luvata. juhlamekossa kuitenkin annan tuttavalle koska lupasin.

ap

Vierailija
90/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:08"]

Mä en tajua mikä poru jengillä täällä on KÄYTETYISTÄ ulkovaatteista! Hyvänen aika, jos niitä vaatteita on käytetty yksikin talvi tai välikausi, niin aivan sama mikä niiden alkuperäinen hinta on ollut, käytetyt vaatteet on käytettyjä on sitten Moloa, MaTia, Ticketiä tai Reimatecia. 

Tottakai AP saa tehdä vaatteilla mitä haluaa, miksi ihmeessä niitä kukaan edes hinkuu tolla tavalla itselleen. Hirveän noloa ja junttia.

[/quote]

Nykyisin, kun ei ole tapana kunnioittaa ketään, on ihan käypä argumentti vedota siihen, että miehen suku on noloja juntteja, joten heidän tunteistaan ei tarvitse piitata, yhtään, etenkään kun he ovat väärässä.

Tuo on varmin tapa järjestää itselleen ero ennenpitkää ja riitaantua lopulta kaikkien kanssa. Iso osa ihmisistä on hirveitä juntteja, ja se olisi parempi hyväksyä, koska se on asia, joka ei paheksumalla parane. Kun toisilla on tässä heikko kohta, kaukonäköinen ihminen ei ota asiakseen hieroa sitä heidän naamaansa, vaan valitsee valtataistelunsa viisaammin. Mittaa voidaan ottaa sitten, kun asia on oikeasti tärkeä. Samalla voi silloin vedota siihen, että yrittää kyllä itsekin joustaa.

Ei varmaan paljon vaadi vaivaa rauhoitella kälyä ja anoppia ja sanoa, että jatkossa yrittää muistaa tarjota omaan sukuun. Tai ainakin sanoa, ettei ollut tarkoitus heitä loukata, ja selittää ystävän hätätilanne. Minusta täytyy olla aika epävarma tai kaunainen ihminen, että tahallaan alkaa jotain suoria sanoja sanoa tällaisessa tilanteessa, niillä tiedoin kun nyt on annettu.

[/quote]

Niinpä. Ja laittaa vielä julkiseen internet-keskusteluun tämän asian - palstalle, jossa tietää tuon miehen siskon käyvän. Eikö se sitten yhtään hävetä? Toisen puolesta osaa hävetä, mutta ei omasta puolesta? Koetahan ap nyt hieroa rauhaa ja ystävyyttä miehesi suvun kanssa.

Vierailija
91/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:10"]

Siia häh!? Lahja on lahja, mutta eihän nuo anopin antamat vaatteet ole oikeasti lahjpja vaan LAINASSA jos ne pitää suvulle antaa takaisin! Onko siinä taktikoitu ja ostettu lahjoja jotka miellyttävät seuraavaa saajaa. Mitäs jos esim mekko menee rikki, joudutko korvaamaan uuden jonka voi antaa eteenpäin suvulle? Niinhän esim laina dvd:eille on tapana tehdä, me pitää korvata.

Ei näköjään ole ahneudella rajaa:/.

[/quote] Selvästi ap:n oma kirjoitus...

Vierailija
92/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että kalliit vaatteet kierrätetään suvussa, onhan se siksikin eduksi, jos tulee lisää lapsia, niin kiertävät sitten takaisin teillekin. Sikäli ymmärrän anoppia. Mutta jos annat ne kaverille jolla on tiukkaa ja autat näin heitä vaikeassa tilanteessa, on se erittäin hyvä vaihtoehto. Itse annan aina sille joka enemmän tarvitsee, kun sellainen tilanne tulee. Tulee se veljenvaimokin näin osallistuneeksi johonkin epäitsekkääseen, kun hakee omalleen kakkosvaatteet kirppikseltä.

Vierailija
93/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Ja laittaa vielä julkiseen internet-keskusteluun tämän asian - palstalle, jossa tietää tuon miehen siskon käyvän. Eikö se sitten yhtään hävetä? Toisen puolesta osaa hävetä, mutta ei omasta puolesta? Koetahan ap nyt hieroa rauhaa ja ystävyyttä miehesi suvun kanssa.

[/quote]

en ole kyllä mielestäni haukkunut noloksi junteiksi ketään, sanoin että olen kiukkuinen ja hävettää tuollainen ahneus ja se että tulee seinällesini määrÄilemään mitä saan myydä ja mitä en. Nämäkin asiat olisi voinut laittaa ihan yksityisviestillä ja ystävällisesti esim. Että " hei, äidin toivomus on että hänen ostamat vaateet pysyvät suvussa" EIKÄ niin että me tarvitaan kans vaatteita

, älä kaikkia anna pois ja et saa antaa sitä ja tota ja katsonkin ettei sitä anneta pois.

tuliko edes mieleesi että miehen sisko olisi voinut asiallisesti kirjoittaa minulle ennenkin aloit solvaamaan minua?

juu ja aion kyllä sanoa suoraan että tästä lähin tuollainen kommentointi saa loppua mun seinällä, kyllä aikuinen sen verran kritiikkiä kestää kun on kerran noin kirjoitellut. 

ja sanoin jo aikaisemmin että rauhoitun hetkeksi etten ole niin kiukkuinen kun soitan anopille. 

Vierailija
94/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuosta oliko nyt miehen sisko vai mikä, jos on aina saanut sulta ilmaiseksi, itsestänselvästi lapsilleen vaatteet, sen luulisi aiheuttavan kiitollisuutta. Nyt näkyy olevan päinvastoin. Ehkä hänelle tekee oikein hyvää huomata, ettei tuolainen palvelu ole itsestäänselvyys. Pöyrityttävää minusta. Kiittämättömyys.

Vierailija
95/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ap tajusi tehneensä väärin ja antaa vaatteet sinne minne ne kuuluukin eli anopin ostamat lahjat menevät ensisijaisesti suvulle. Paljon kertoo ap:sta itsestään, että haastaa turhasta riitaa.

Vierailija
96/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:58"]

Mun yksi tuttu oli laittanut mun Facebook seinälle kysymyksen mistä mun tyttären mekko on ostettu ja vastasin siihen että paikasta x

kysyi sen jälkeen voisinko myydä sen hänelle ja että hän mielellään ostaisi muitakin vaatteita.

Kirjoitin seinälle että tervetuloa hakemaan vaan, kahvipaketin hinnalla tyhjennän kaappia miellelläni.

olen aikaisemmin antanut vaatteita miehen siskolle ilmaiseksi niin nyt tämä sisko kirjoitti siihen alle että älä nyt kaikkia anna ja heilläkin on edelleen tarvetta ja sitä ja tätä mitä anopilta on saatu niin ei saa antaa kenellekkään.

Nyt anoppi on soittanut koko illan ja laittanut viestiä että olen kuulemma antamassa pois myös heidän ostamia vaatteita ja heillä on tapana että omaa suvussa kulkee vaatteet.

Sisko pyörii myös täällä joten jos tunnistat niin katsotaan mitä mieltä teidän käytöksestä ollaan.

kommentteja kiitos

[/quote]

Anoppi ja käly ovat todella tahdittomia. Vaatteet ovat sinun AP,voit pistää ne vaikka matonkuteiksi jos haluat.Selitä tämä myös miehen sukulaisille :)

Vierailija
97/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

No nimenomaan suorat sanat, että jatkossa lahjaa annettaessa on kerrottava että se on myöhemmin sukulaisille annettava, tai sitten jättää kalliit lahjat kokonaan ostamatta. Jotkut sitäpaitsi saattavat saada useiltakin ihmisiltä lahjoja, joten joku "anopin antama merkkipaita" saattaa vahingossakin unohtua. Minunkin siskoni on antanut ostamiani lastenvaatteita eteenpäin KAVEREILLEEN, enkä ole soitellut perään että jumalauta toisen siskomme lapselle ne! Pääasia että menee käyttöön. Ne on herranjumala annettu LAHJAKSI, ei LAINAKSI.

Vierailija
98/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja lukematta, minusta ap toimii väärin tässä tilanteessa. Tarpeetonta kinaa turhasta asiasta.

Vierailija
99/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:26"]

Hyvä, että ap tajusi tehneensä väärin ja antaa vaatteet sinne minne ne kuuluukin eli anopin ostamat lahjat menevät ensisijaisesti suvulle. Paljon kertoo ap:sta itsestään, että haastaa turhasta riitaa.

[/quote]

en edelleenkään ole kyllä tehnyt mitään väärää jos annan kaksi vuotta vanhan haalarin pois mutta koska EN halua haastaa riitaa, annan sen miehen siskolle.

kertoo paljon sinusta miten ilmaiset asiasi. 

Ap

Vierailija
100/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko kyse ahneudesta riippuu ihan anoppisi tulotasosta. Jos hän on pienistä rahoistaan auttanut teidän perhettä, niin ymmärrän, että hän haluaisi, että vaikka myyt ne vaatteet, etkä anna pois ja sitten taas odota uusia, koska silloinhan anoppisi rahoittaa myös ihan muita perheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi