Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ahneempaa edes olla?

Vierailija
27.05.2014 |

Mun yksi tuttu oli laittanut mun Facebook seinälle kysymyksen mistä mun tyttären mekko on ostettu ja vastasin siihen että paikasta x

kysyi sen jälkeen voisinko myydä sen hänelle ja että hän mielellään ostaisi muitakin vaatteita.

Kirjoitin seinälle että tervetuloa hakemaan vaan, kahvipaketin hinnalla tyhjennän kaappia miellelläni.

olen aikaisemmin antanut vaatteita miehen siskolle ilmaiseksi niin nyt tämä sisko kirjoitti siihen alle että älä nyt kaikkia anna ja heilläkin on edelleen tarvetta ja sitä ja tätä mitä anopilta on saatu niin ei saa antaa kenellekkään.

Nyt anoppi on soittanut koko illan ja laittanut viestiä että olen kuulemma antamassa pois myös heidän ostamia vaatteita ja heillä on tapana että omaa suvussa kulkee vaatteet.

Sisko pyörii myös täällä joten jos tunnistat niin katsotaan mitä mieltä teidän käytöksestä ollaan.

kommentteja kiitos

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:50"]

Miksi et voisi antaa niitä anopin ostamia vaatteita miehen siskolle? Annat ja myyt kaikki muut vaatteet. Tuskin anoppi nyt suurinta osaa teidän vaatteista ostaa ja jos ostaa, niin silloin mun mielestä sun mielesipahoittaminen on lapsellista.

[/quote]

Ap vaikuttaa kyllä aika lapselliselta. Ja vastauksista päätellen täynnä anopin vihaajia tuntuu olevan tämä palsta...

[/quote]

itse vaikutat melko tyhmältä kun kommentissasi ei ole mitään perusteluita. Se että puhutaan jonkun käytöstavoista ei tarkoita että kaikkia anoppeja vihataan.

sori mutta tää oli lapsellisin kommentti tässä ketjussa.

Vierailija
62/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiä moukkia. Vaatteet kuuluu sun lapselle joten polta ne roviolla kaikki, videoi se ja lähetä anopille, miehes siskolle ja laita vielä varuils facebookkiin etusivulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:50"]

Miksi et voisi antaa niitä anopin ostamia vaatteita miehen siskolle? Annat ja myyt kaikki muut vaatteet. Tuskin anoppi nyt suurinta osaa teidän vaatteista ostaa ja jos ostaa, niin silloin mun mielestä sun mielesipahoittaminen on lapsellista.

[/quote]

Ap vaikuttaa kyllä aika lapselliselta. Ja vastauksista päätellen täynnä anopin vihaajia tuntuu olevan tämä palsta...

[/quote]

perus av- vastaus, osaisitko vielä tulla kommentoimaan mistä tälläinen mielikuva. Ääliö.

Vierailija
64/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokanen saa tehdä lahjoilleen mitä haluaa...sukulaiset voi työntää sanonko mihin ahneutensa..sano anopille et tuo kukkia seuraavaks ja viet ne viikon päästä kuihtuneet risut miehen siskolle..??

Vierailija
65/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokanen saa tehdä lahjoilleen mitä haluaa...sukulaiset voi työntää sanonko mihin ahneutensa..sano anopille et tuo kukkia seuraavaks ja viet ne viikon päästä kuihtuneet risut miehen siskolle..??

Vierailija
66/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja, eikä sellaista vaadita takaisin. Minusta teet, ap, oikein kun hyvää hyvyyttäsi annat vaatteet noin pientä korvausta vastaan. Harvassa on enää tuollaiset ihmiset, jotka eivät yritä haalia järkyttävää voittoa tavaroistaan.

Anna anopin louskuttaa älkääkä ottako vastaan enää noita "lahjoja".

Vierailija
67/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:44"]

Anopille höpönlöpöt. Sä annat ne vaatteet ihan just sille kenelle haluat. Ja sanot anopille et vaatteita ei tartte enää lahjaksi antaa jos menee näin vaikeeksi siitä elämä. Kierrättää ihan omat kledjunsa suvussa.

[/quote] Eikö mies voi myös päättää mihin ne vaatteet menee? Miksi ne lasten vaatteet on jotenkin aina äidin omaisuutta?

Vierailija
68/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin taas tätä.. Tehdään ongelma tällaisesta asiasta! Ap on hyvä ja avaa suunsa anopilleen. Jos suvussa on ollut tapana kierrättää parempia ja kalliimpia vaatteita serkusten kesken, niin täytyyhän sun kertoa ettei se sulle käy ja että haluat ihan periaatteesta tehdä anopin ANTAMILLE vaatteille just niin kuin itse haluat. Kyllä lapsellinen mielensäpahoittaja tässä on nyt ap.

Vierailija
69/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:44"]

Anopille höpönlöpöt. Sä annat ne vaatteet ihan just sille kenelle haluat. Ja sanot anopille et vaatteita ei tartte enää lahjaksi antaa jos menee näin vaikeeksi siitä elämä. Kierrättää ihan omat kledjunsa suvussa.

[/quote] Eikö mies voi myös päättää mihin ne vaatteet menee? Miksi ne lasten vaatteet on jotenkin aina äidin omaisuutta?

[/quote]

Niin oletko edes kysynyt mieheltäs, vai eikö hänkään halua antaa niitä siskolleen?

Vierailija
70/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:11"]

Kun käytit sanaa "ahneus", tulee väkisinkin mieleen että miehesi sisko on ehkä hyvätuloisempi kuin sinä? Ehkä olet salaa kateellinen?

Mutta mieti asiaa siten, että itse olisit mummo, jolla on vaikkapa 5 lastenlasta. Kaupassa pohdit, ostatko eläkerahoillasi vanhimmalle lapsenlapsellesi 5 euron kuluneen kirppisvaatteen vai uuden ja funktionaalisen, laadukkaan 100 euron vaatteen. Päädyt 100 euron vaatteeseen, koska järkeilet että myöhemmin muut lapsenlapsesikin saavat varmasti vuoroillaan hyödynnettyä tuota vaatetta. Jos sinulla olisi vain yksi lapsenlapsi, ostaisit hänelle tuon 5 euron vaatteen. Lapset kun kasvavat niin nopeasti kuitenkin.

[/quote]

ahneella viittasin miehen siskoon kun hän kirjoittaa facebook seinälleni että minun pitäisi hänellekin säästää vaatteita juuri kun olen luvannut niitä tuttavalleni.

mistä ihmeestä minä olisin kateellinen, anteeksi nyt meni ihan ohi..

jos olisin itse mummo ostaisin sellaisen lahjan mihin minulla on varaa enkä miettisi sen enempää mitä sille jatkossa tapahtuu, enkä missään nimessä olettaisi että minä määrään lahjan kohtalosta vielä Kahden vuoden jälkeen.

ap

[/quote]

Itse jakelet niitä vaatteita siellä facebookissa!!

Vierailija
71/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi reilua lahjaa antaessaan sanoa, että tämä on nyt vähän laadukkaampi tuote, joten olisi kiva jos menisi suvussa eteenpäin sitten kun käy pieneksi eikä tarvetta enää ole. Tuokin lähinnä vinkkinä, eikä käskynä. Muuten ei voi olettaa että lahjansaaja sen jollekin sukulaiselle säästää. Lahja on lahja eikä sen antajalla ole mitään oikeutta vuosien jälkeen puuttua sen kohtaloon. Itsekin olen vanhemman siskoni lapselle ostanut vaatteita ja leluja, enkä todellakaan vaadi häntä antamaan niitä toisen siskoni lapsille. Ihme pelleilyä, ostaisi anoppi sitten halvempia lahjoja tai ei lahjoja ollenkaan, jos vielä vuosien jälkeenkin jaksetaan niiden kohtaloista vauhkota. Sanoisin kyllä suorat sanat.

Vierailija
72/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin taas tätä.. Tehdään ongelma tällaisesta asiasta! Ap on hyvä ja avaa suunsa anopilleen. Jos suvussa on ollut tapana kierrättää parempia ja kalliimpia vaatteita serkusten kesken, niin täytyyhän sun kertoa ettei se sulle käy ja että haluat ihan periaatteesta tehdä anopin ANTAMILLE vaatteille just niin kuin itse haluat. Kyllä lapsellinen mielensäpahoittaja tässä on nyt ap.

[/quote]

onko sulla jotain lukuvaikeuksia tai ymmärtämisessä vikaa, sanoin että juttelen anopin kanssa asiasta ja halusin nyt vain mielipiteitä Ja keskustelua. Vähän vaikeeta jutella asiasta etukäteen kun ei käynyt edes mielessä että tuollaisesta pitäisi jutella.

ja miestäni ei kiinosta lapsen vanhat vaatteet, hän on sitä mieltä että pois vaan, ihan sama vaikka uffin laatikkoon.

ap

Vierailija
73/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:11"]

Kun käytit sanaa "ahneus", tulee väkisinkin mieleen että miehesi sisko on ehkä hyvätuloisempi kuin sinä? Ehkä olet salaa kateellinen?

Mutta mieti asiaa siten, että itse olisit mummo, jolla on vaikkapa 5 lastenlasta. Kaupassa pohdit, ostatko eläkerahoillasi vanhimmalle lapsenlapsellesi 5 euron kuluneen kirppisvaatteen vai uuden ja funktionaalisen, laadukkaan 100 euron vaatteen. Päädyt 100 euron vaatteeseen, koska järkeilet että myöhemmin muut lapsenlapsesikin saavat varmasti vuoroillaan hyödynnettyä tuota vaatetta. Jos sinulla olisi vain yksi lapsenlapsi, ostaisit hänelle tuon 5 euron vaatteen. Lapset kun kasvavat niin nopeasti kuitenkin.

[/quote]

ahneella viittasin miehen siskoon kun hän kirjoittaa facebook seinälleni että minun pitäisi hänellekin säästää vaatteita juuri kun olen luvannut niitä tuttavalleni.

mistä ihmeestä minä olisin kateellinen, anteeksi nyt meni ihan ohi..

jos olisin itse mummo ostaisin sellaisen lahjan mihin minulla on varaa enkä miettisi sen enempää mitä sille jatkossa tapahtuu, enkä missään nimessä olettaisi että minä määrään lahjan kohtalosta vielä Kahden vuoden jälkeen.

ap

[/quote]

Itse jakelet niitä vaatteita siellä facebookissa!!

[/quote]

niin mitä sitten? Enkä niitä varsinaisesti jaellut vaan vastasin tuttavalle hänen kysymykseensä.

ap

Vierailija
74/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:43"]

[/quote]

onko sulla jotain lukuvaikeuksia tai ymmärtämisessä vikaa, sanoin että juttelen anopin kanssa asiasta ja halusin nyt vain mielipiteitä Ja keskustelua. Vähän vaikeeta jutella asiasta etukäteen kun ei käynyt edes mielessä että tuollaisesta pitäisi jutella.

ja miestäni ei kiinosta lapsen vanhat vaatteet, hän on sitä mieltä että pois vaan, ihan sama vaikka uffin laatikkoon.

ap

[/quote]

Ehkä anoppi on huomannut ettei teillä ole mitään rahan tajua ja siksi huomautti asiasta...

Vierailija
75/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ketju mennä niinkuin ap halusi... *virn*

Vierailija
76/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:43"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ehkä anoppi on huomannut ettei teillä ole mitään rahan tajua ja siksi huomautti asiasta...

[/quote]

no ei ei nyt ihan osunut tämäkään:)

ap

Vierailija
77/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:49"]

[/quote]

miten niin? Ihan mielenkiintoista keskustelua täällä on ollut. Enemmän tämä meni nyt anoppikeskusteluksi kun alkujaan ärsytti/ hävetti tuo siskon kommentti, tuttavakin pyysi anteeksi yksärillä että kysyi vaatteita.

ap

Vierailija
78/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:53"]

[/quote]

miten niin? Ihan mielenkiintoista keskustelua täällä on ollut. Enemmän tämä meni nyt anoppikeskusteluksi kun alkujaan ärsytti/ hävetti tuo siskon kommentti, tuttavakin pyysi anteeksi yksärillä että kysyi vaatteita.

ap

[/quote] Olit aloituksessa niin varma voitostasi ja nyt pitää jo perääntyä.

Vierailija
79/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi taivas näitä kommentteja, vai rahastaja puuttuu kun antaa lapsensa pienet vaatteet ystävälleen, mistä näitä idiootteja sikiää, nyt tiedänkin kuka näitä kiskurihintoja laittaa kirppareilla ja huutonetissä, kun kaikesta pitäisi nyhtää melkein uuden hinta..

Vierailija
80/165 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:53"]

[/quote]

ap

[/quote] Olit aloituksessa niin varma voitostasi ja nyt pitää jo perääntyä.

[/quote]

voitosta? niinkuin sanoin raivostuin lähinnä miehen siskon kommentista ja siitä ei täällä nyt ole puhuttu mitään vaan anopista ja lahjasta..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi