Sinä, jonka BMI on alle 22, mitä söit tänään?
Itse söin:
- pasta bolognesea (pastaa 150 g, jauhelihaa 200 g)
- makkarapataa perunalla (makkaraa 150 g, josta rasvaa 30 %, perunaa 1/2 kg)
- 8 dl jogurttia sokeroiduin myslein
- kahvia kermalla 4 dl (Latte)
- kaakaota 4 dl
- 200 g ranskanleipää meetwurstilla
BMI 20
Kommentit (144)
Aamulla puuroa, raejuustoa, mustikoita ja maitoa, välissä yhden karjalanpiirakan, lounaaksi salaattia missä oli tomaattia, kurkkua, porkkanaa, raejuustoa ja täysjyväpastaa, välipalaksi toisen karjalanpiirakan ja vanilja skyr-rahkan, kiireessä picnicin vuohenjuustopatongin ja iltapala vielä edessä! Ehkä munakas. :) bmi 19
BMI 21. Pihvi, ranskalaiset, kokista, täysjyväleipää ja täysjyväkorppuja.
Kreikkalaista jugurttia+mysliä+marjoja+raejuustoa
Jugurtti ja omena ja kaksi kuppia teetä
Kaksi tonnikala-salaatti-kurkku-tomaatti-paprika-ananasleipää, raejuustoa, kaks porkkanaa, keksi
Nakkikeittoa, näkkäri, maitoa
+ paljon vettä pitkin päivää.
Aamupala klo 6.30: 2 palaa ruisleipää voilla ja juustolla + maitokahvi ja lasi tuoremehua
Lounas töissä klo 10.30: Itse tekemääni chilikanakastiketta ja eilisen päivällisen riisin rippeet ehkä 0,5 dl keitettynä mitattuna, pieni maitokahvi
Välipala töissä klo 12: itse tehtyä mansikka-banaanirahkaa, jossa myös kevytvispiä seassa
Välipala nro 2 töissä klo 14.30: itse tehtyä mansikka-banaanirahkaa, jossa myös kevytvispiä seassa, pieni maitokahvi
Päivällinen klo 17.00: uunijuureksia ja inkiväärikanaa, maitoa
Jälkkärikahvi klo 17.30: mustikkapiirakkaa ja kahvia maidolla
Iltapala klo 21.00: 2 palaa ruisleipää voilla, juustolla ja kinkulla, 1,5 dl maustamatonta jugurttia
Pieniä annoksia useita kertoja päivässä BMI max 20,8
BMI 21
aamupala: luonnonjogurtti ja kuivatut aprikoosit
lounas: vuohenjuusto-mansikkasalaatti (ravintolassa)
välipala: omena ja juustonpala
"päivällinen": iso sämpylä ja tonnikala-majoneesi-kurkku-tahnaa, vähän perunasalaattia, irtokarkkeja n. 50 g
iltapala: tähän mennessä yksi omena, loput majoneesi-kurkku-tonnikalatahnasta, varmaan vielä napostelen jotain...
Aamupala: luomukaurapuuroa, täysmaitoa ja omenahilloa
Lounas: kanasalaatti, chai latte, vettä
Välipala: omena, päärynä, vettä
Päivällinen: sushia, vettä
Kotona muutama pala suklaata, kun sää otti päähän :)
Iltapala: itse tehty sämpylä, ingmariinia ja muuta slaissi vesimelonia, vihreää teetä
Ruisleipä, pari lasia tuoremehua, pikkupitsa+salaattia ja lasimaitoa, proteiinirahka ennen treeniä ja sen jälkeen, ruisleipä, sämpylä.
Hyh miten terveelliset syömiset taas:)
Aamulla 3 kuppia kahvia
Lounas katkarapu-tonnikalasalaatti, jossa oliivia ja punasipulia, kahvia pari kuppia
Kahvitauolla kaakao
Puolikas aurajuustokebabrulla
Ranskalaisia ja keitettyjä nakkeja
Iltapalaksi menee vielä Valion lohkeavajugurtti
Olen syömäri, työpäivän aikana kävelen noin 8 km (olen mitannut pari kertaa askelmittarilla) enkä kulje kuin jalkaisin tai pyörällä niin ei tässä lihomaan ole päässyt.
aamu:kaurapuuro+banaani, kahvi
lounas:naudanlihasuikale+wokvihanneksia
raakakakkua jälkkäriksi
päivällinen:naudanlihasuikale+wokvihanneksia
raakakakkua jälkkäriksi
ilta:tuoretta ananasta ja pieni olut
vähän ykstoikkonen päivä mutta vanhat oli syötävä jääkaapista pois :D
Melkoisen viipaleen itsetehtyä pekoni-sitäsuntätäpizzaa, pari suklaakeksiä, lähes kokonaisen tuoreen ciabattan, puolikkaan jogurttipurkin ja varmaan jotain terveellistäkin tuli syötyä, en vaan aina paina syömisiäni tarkasti mieleen. Sitten illemmalla kävin pitkällä juoksulenkillä ja imaisin kitaani lasin soijaproteiinia. Ja se BMI taitaa olla siinä vähän 20 päälle.
Kaks kuppia kahvia maidolla ja sokerilla, hesen kerrosateria, uuniperunoita muutama kappale, possun pikku pihvi, raejuustoa, tuoremehua, vettä, appelsiini ja muutama irtokarkki.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:09"]Kaks kuppia kahvia maidolla ja sokerilla, hesen kerrosateria, uuniperunoita muutama kappale, possun pikku pihvi, raejuustoa, tuoremehua, vettä, appelsiini ja muutama irtokarkki.
[/quote]
Ja tosiaan bmi n.19
Aamiainen: 2dl banaanijugurttia ja näkkäri oivariinilla+ vettä.
Lounas: 2kpl kaalikääryleitä, 3 pientä perunaa, vihreää salaattia, puolukkaa ja maitoa
Päivällinen 2 grillattua makkaraa ja maissintähkä sekä perunasalaattia + pepsi maxia
Lisäksi lakritsituutti. Painoindeksi 21,0
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:25"]
Aamiainen: 1 paahtoleipä ja 1 riisikakku, päälle voi, juusto, kananmuna, kasviksia. kahvia kermalla
Välipala: van houten-kaakao täysmaidolla ja kermalla, muutama kirsikkatomaatti, porkkana
Päivällinen töissä: lihamureketta, salaatti oliiviöljyllä, kahvi
Kahvitauko töissä: omena ja banaani
Illalla kotona: noin 1 dl kermaa vaahdoksi, van houtenia, vadelmia, puolukoita. Lisäksi 1 riisikakku voilla ja juustolla, porkkana ja pari minitomaattia.
BMI nyt 21,7 ja raskausviikkoja 31.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi oon saanut ruokalistastani alapeukkuja?
Heräsin klo.13 ja menin suoraan töihin
töissä söin
Mansikoita mitä ostin kojusta ja vettä klo. 15
Klo. 17 coleslaw salaattia valmis tonnikala pastan pienen lihapiirakan ja soijakaakaon
Klo. 19 muutaman karkin
Ja kohta syön varmaan ranskalaisia
Ihan kamalaa huomenna syön terveellisemmik hyi rupes oikee oksettaa niin epätasapainoton ja einesruokaa yök
BMI 21.14
Viipale leipää juustolla ja makkaralla, irttiksiä, täytetty paprika (jauhelihaa, sieniä, fetaa) ja salaattia (tomaatti, kurkku, ananas,salaatti), mehua litra ja jääteetä.
Bmi 18
Puuroa raejuustolla ja muilla lisukkeilla
omena
kahvia maidolla pari kuppia
tortillalastuja ja salsaa
falafel-hampurilainen tsatsikilla, ranskalaisia, salaattia
suklaapatukka
kolaa hampparin kanssa, vettä muutama litra
Hups, aika pahannäköinen päivä, vaikka alkoi ihan terveellisesti. BMI 20.
Aamupala rahka, satsuma ja pala valkosipulipatonkia. Kahvia.
Lounas: kiinalaisen ravintolan buffa, paistettuja nuudeleita ja tofua
Kahvia, suklaakakkua ja viineriä töissä
Päivällinen: 2 riisikakkua, juustoa, kurkkua ja vähän soijarouhekeittoa
Iltapala: riisikakku ja maustamatonta jugurttia missä mysliä.
Aika perus, paitsi noi kahviherkut! Ja yleensä syön tummaa leipää. Niin ja oon kasvissyöjä.
Aamupalaksi sämpylän, maapähkinävoita ja banaanin, 2 kuppia lattea.
Lounaaksi noin 6 kpl mansikoita, 4 kirsikkatomaattia, noin desin keitettyjä katkarapuja, palan paahtoleipää jossa päällä maapähkinävoita ja punaviinimarjahyytelöä.
Välipalaksi pähkinävoittoisen myslipatukan.
Illalliseksi useaa erilaista thai-curryä, riisiä, pad thaita (thaimaalainen nuudeliruoka), thaimaalaisia kevätkääryleitä, parisen lautasellista yhteensä, kyytipoikana pieni olut.
BMI 20, rasvaprosentti 20.
Kaurapuuroa ja voisilmä, kahvia
aamupäivällä banaani, maitorahka ja energiajuoma
lounaaksi lohta ja vihanneksia
illalla pähkinöitä kourallinen, currykanaa
iltapalaksi kohta jukurttia, vihersmoothie ja ruisleipää
bmi 17