Sinä, jonka BMI on alle 22, mitä söit tänään?
Itse söin:
- pasta bolognesea (pastaa 150 g, jauhelihaa 200 g)
- makkarapataa perunalla (makkaraa 150 g, josta rasvaa 30 %, perunaa 1/2 kg)
- 8 dl jogurttia sokeroiduin myslein
- kahvia kermalla 4 dl (Latte)
- kaakaota 4 dl
- 200 g ranskanleipää meetwurstilla
BMI 20
Kommentit (144)
Kahvia puoli litraa, n. Desi rahkaa. N. 5 porkkanapurjopyörykkää, desi riisiä. Tomaattikurkkusalaattia. 600g raejuustoa. (tuli himo). N. 5 näkkäriä tuorejuustolla ja 3 juustosivua.
-Aamulla leivän
-Päivällä suklaapatukan
-Illalla olin laivan buffetissa - söin kalaa, perunamuusia, lihapullia ja salaattia.
Jälkkäriksi jäätelöä.
BMI 18,6. Enemmänkin voisi olla, mutta ei tuolla määrällä kukaan lihoa.
- 5dl rahkasmoothieta marjoilla ja hedelmillä.
- Kaksi leipää tuorejuustolla ja tomaatilla, iso maitokahvi.
- Lohta, kermaperunoita, salaattia ja raejuustoa, eskimo, viinirypäleitä, lasi mehua.
- Papurisottoa parsakaalilla, kananmuna.
- 6 palaa fazerin suklaata.
- Mietin tässä söiskö vielä jotain...
bmi 20
Aamupala 40g kaurahiutaleita ja 100g vadelmia
Lounas:300g kasviksia ja 100 g kinkkua
Välipala:250g rahkaa
Päivällinen:300g kasviksia, 100g raejuustoa ja 150g makaronilaatikkoa fetalla.
Iltapala: rahkaa 250g
Ja nyt vielä syön 2 riisikakkua maapähkinävoilla ja banaanilla.
BMI 18
Monet syö kyllä käsittämättömän huonosti, ts. ei juuri mitään tai roskaruokaa (tyyliin muroja ja suklaata). Eikö tuosta tule huono olo jos ei syö kunnon ruokaa puhumattakaan ettei syö melkein mitään? Kait se on tapauskohtausta sitten, mutta itse en pärjää päivääkään ilman vähintään kolmea ateriaa, joista vähintään yksi on lämmin ateria mieluiten kaksi.
Tänään söin
- aamiaiseksi: luonnonjogurttia ja mysliä ison kulhon, lasin tuoremehua, yhden kahvin maidolla
- luonaaksi: kasvissosekeittoa (kasviksia, vettä ja kuohukermaa), kaksi palaa real-leipää, päällä voita ja juustoa, piimää
- välipalaksi: leipää ja juustoa ja hedelmää
- päivälliseksi: kana-vihanneswokkia ja riisiä, pari keksiä ja muutama karkki jälkiruuaksi
Lisäksi päivän kuluessa vettä. Annoskokoni ovat aika isoja. BMI 18,8 (normaalisti, mutta nyt olen raskaana joten painan enemmän, mutta ruokavalio on ihan sama, en syö enempåää enkä vähempää, pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan joten ei ole vaikuttanut)
Kaurapuuroa raejuustolla ja mustikoilla.
Kana-,melooni-,maa-artisokka-salaattia ja muutama haukkaus patonkia.
low-carb proteiinipatukka
skyr rahka ja kippo vadelmia
Tomaatti-tonnikalakeitto ja kolme mini hapankorppua, viinirypäleitä
+ muutama kuppi vihreetä ja mustaa teetä, paljon vettä.
Sairastan anoreksia atypicaa (anorektista ortoreksiaa), päivät vaihtelee tosi paljon. Kun luin muiden ruokia, järkytyin. Luulin, että syön liikaa ja epäterveellisesti... Ehkä olen moittinut itseäni turhaan eikä tarvitse kiristää. En osaa arvioida mikä on paljon ja mikä ei.
Tänään oon ollu huithapeli. Aamulla join mustan kahvin ja söin kaurapuuroa voisilmällä ja sokerilla, iso lasi vettä.
Pullo vitamiinimehua kaupungilla aamupäivällä.
Lounaaksi herkullista tuoretta sekaleipää, päälle oivariinia, avokadoa, salaattia ja kalkkunaleikettä, juomana vitamiinimehun jämät+vishyä. Jälkkäriksi irtokarkkeja.
välipalaksi samaa herkkuleipää ja mustaa teetä+pakuriuutetta. Irtokarkkeja...
illalliseksi itse tehty hampurilainen + 0,33 olut. Hampurilaisessa paistijauhelihasta tehty pihvi, pekonia, tomaattia, aitoa cheddaria, sipulia, majoneesia ja sämpylä. Taas irtokarkkeja...
Aamulla kahvia ja pillimehu. Lounaaksi mustaherukoita ja nuudelia. Myös aarrearkkukarkkia. Sitten söin vähän garlic breadsnackeja. Päivällä kahvi jossa maitoa ja makusiirappia. Ja illalla aurajuustoa paistettua kekurpitsaa sekä mustikoita. Ja kohta syön hapankorppuja juuston ja kinkun kera. Voivoi aika huonoilla ruuilla päivä mennyt :( Bmi jotain 18-19 luokkaa ehkäpä.
Aamupala: kaksi juustovoileipää, viili + mysliä ja vihreää teetä.ast
Aamun "välipala" töissä: voileipää, välissä kasviksia ja juustoa
Lounas: salaattia
Kotiin tullessa: pestopastaa ja pähkinöitä
Ilalla pari itse leivottua sämpylää, jäätelöpuikko
Tuossa taisi olla melkein kaikki
BMI on jotain vajaa 19
2 banaania ja 3 leipää kunnon päällisillä. Bmi 20, toivottavasti laskee pian.
aamupala: mysliä jugurtilla
välipala: kahvia ja puolikas munkki
lounas: kinkkukiusausta, jauhelihapihvi, salaattia, pastasalaattia, keitettyjä vihanneksia, vaalea voileipä, maitoa
välipala: kahvia, voileipä, 2 karjalanpiirakkaa, pullaa, karkkia,
Päivällinen: mehua, ruisleipä, perunoita, aura-kermaa, omena
Iltapala: Omena
Mysliä ja maitoa, kaurapuuroa mustikoilla, salaattia, kahvia, suklaata ja keksejä (paljon), sushia, bubble teetä.
Aamu: kaurapuuroa rasvattomalla maidolla + kahvi kevytmaidolla, lounas: puoli lautasellista salaattia, vähän muusia ja pari lihapullaa, välipala joku jugurtti,päivällinen: iso kasa fetasalaattia, 2 kalapuikkoa ja pari perunaa. Bmi 21.
- Aamu: Kaurapuuroa lautasellinen, vehnäleseitä, pakastemustikoita, raejuustoa noin puolipurkkia
- Välipala: Banaani, croisantti, 3 suklaakeksiä
- Päivälinen: Kasvissosekeittoa lautasellinen, 2 siivua kauraleipää
- Illalla: 3 riisipiirakkaa, juustoa, jogurttia lasillinen, kaksi pientä munkkia
En syö yleensä näin paljoa herkkuja: kaverilla olin kahvilla ja illalla mies oli ostanut munkkeja.
Olen 163 cm/53 kg, BMI 20.
Nro 93 BMI on siis 17,9. Ei mikään poikkeuspäivä ole. Suunnilleen samantapaista ruokavaliota joka päivä.
aamupala: mysliä jugurtilla
välipala: kahvia ja puolikas munkki
lounas: kinkkukiusausta, jauhelihapihvi, salaattia, pastasalaattia, keitettyjä vihanneksia, vaalea voileipä, maitoa
välipala: kahvia, voileipä, 2 karjalanpiirakkaa, pullaa, karkkia,
Päivällinen: mehua, ruisleipä, perunoita, aura-kermaa, omena
Iltapala: Omena
bmi 26
Kaurapuuroa ja voisilmä, kahvia
aamupäivällä banaani, maitorahka ja energiajuoma
lounaaksi lohta ja vihanneksia
illalla pähkinöitä kourallinen, currykanaa
iltapalaksi kohta jukurttia, vihersmoothie ja ruisleipää
bmi 17
lihapullia (itsetehtyjä, pieniä), ehkä viisi kappaletta
kasvispihvejä (itsetehtyjä, isohkoja), kolme kappaletta
ruusukaalta noin 7 kpl
parsakaalta noin 150 g
leipää 2 siivua (itsetehtyä viljatonta), päällä paljon voita
mansikoita 1 dl
soijajogurttia 50 g
oliiviöljyä 0,5 dl
banaani
tummaa suklaata 80 g
suklaajälkiruokaa, jossa voita 40 g ja tummaa suklaata 40 g
sekalaisia pähkinöitä noin 150 g
kahvia 3 isoa kuppia
teetä 3 vielä isompaa kuppia
valkoviiniä 2 lasia
vettä noin 1 l
Painoindeksi 21. Lisäksi imetän, joten energiaa palaa tähän. Ruokavalio on suht vähähiilihydraattinen.
Aamupala: 2 reissumiestä juustolla ja salaatilla,iso latte
Lounas: salaattia raejuustolla ja iduilla sekä keitetty kananmuna,smoothi mustikoista,mansikoista ja banaanistamukaan
Välipala; iso latte ja pähkinöitä
Päivällinen: linssikeitto ja näkkileipää 5kpl
Iltapala: smoothia toinen iso kuppi javihreetä teetä pari kuppia