Pahimmat kuulemasi aivopierut?
Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:
"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"
Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.
Kommentit (584)
"Siis täh, eiks rusinat oo niinku oma hedelmänsä, kuten esimerkiks banaanit, viinirypäleet ja omenat?"
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamiehen työkaveri oli sairastunut syöpään (ei kuitenkaan keuhkosyöpään). Tämä tuttavamies ihmetteli minulle kovasti, että "Miten se nyt saattoi saada syövän? Eihän se ole ikinä tupakoinut..." Ja tämä ihmettelijä siis keski-ikäinen akateemisesti koulutettu mies.
Olisko ns. retorinen kysymys.Mäkin terveydenhuollon ammattilaisena " kovasti ihmettelen" kuinka 50 v askin päivässä röökiä imeneet, 40 kg ylipainoiset, iltansa oluttuopin ääressä viihtyvät sen kun porskuttavat ja sitten hoikat,savuttomat ja liikkuvat kuolevat suht' nuorina milloin mihinkin.Toki ymmärrän - en sentään tyhmä ole - että tilastot kertovat muuta, mutta kun se tapahtuu tuttavapiirissä ihmisellä on taipumus "ihmetellä".Se on sellaista ääneen ajattelua, johon ei vastausta odotetakaan.
En tiedä aivopieruista, mutta mun naispuolinen kaveri ei meinannut millään uskoa sitä, että suurin osa maailman väestä ei siedä perus Kevyt/Rasvaton maitoa ja, että suurin osa väestä on laktoosi-intolerantikkoja. Se oli aina pitänyt LI ihmisiä jotenkin poikkeuksellisina ja erilaisina. Hyvä oli selittää, että Pohjois-Eurooppassa ja muutamissa muissa maissa ihmiset voi juoda tätä "normaalia maitoa" :D
Vierailija kirjoitti:
Äitini tapasi aina ihmetellä ääneen, et mitähän ne jättää pois telkkariohjelmien hääkohtauksista, ettei näyttelijät oikeasti joudu toistensa kanssa naimisiin...
En uskonut korviani, kun eräs ystäväni ihmetteli jonkun saippuaoopperan henkilön käytöstä ja kun sanoin että eihän se ole totta, hän tuijotti mua äimistyneenä.Kyseessä oli siis yli 60v hyvässä ammatissa toiminut nainen.Ainakaan vielä ei ole muita muistisairauden merkkejä ilmennyt ja tästä on jo vuosia.
"Kala ei oo eläin"
-mikä se si on?
"Se on vaa kala koska sillä ei oo luita niin ei se oo eläin"
Kassajonossa kuultua noin täysikäisten naisten suusta.
Tätä on mielestäni TODELLA vaikea enää ylittää
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:35"]
Keskenmenon jälkeen empaattisesti lausuttu "Se oli Jumalan tahto".
Milloin totuudesta on tullut aivopieru. Luonto korjaa heikot pois.
Joka noin tunteettomasti, epä-empaattisesti ja kylmästi sanoo jotakin noin kamalaa, on henkisesti erittäin tunneköyhä ja syvästi häiriintynyt ihminen. Luonto ei korjaa ketään pois, tämä universumi ei toimi niin että vain tietynlaiset ihmiset jättävät tämän paikan vaan kuolema on asia joka voi sattua kenen tahansa kohdalle, se ei katso aikaa, paikkaa tai henkilöä. Se on sattumanvaraista, siihen emme me itse voi vaikuttaa mitenkään. Se on aina surullinen tapahtuma, johon ei tulisi suhtautua välinpitämättömästi. Kertoo vain sinusta ihmisenä kun tuollaisia kommentteja lauot. Olisi sinulla peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:51"]
Milloin tosia asiosta on tullut aivopieruja. Kyllä olemassa olevat lapset menee kaiken muun edelle. Heillä on edelleen oikeus kodin turvaan ja hoivaa vaikka suru on perhettä kohdannut.
Sinä et ilmeisesti ole koskaan surua kohdannut tai sitten kärsit pahoista mielenterveyden ongelmista? Taidat myös olla sosiaalisesti poikkeuksellisen taitamaton - töksäyttelet itsekin etkä oikein ymmärrä miksi snua pidetään tyhmänä ja vastenmielisenä ihmisenä?
Täysin samaa mieltä :( Itse olen kirkon työntekijä ja ei tulisi koskaan mieleenkään sanoa tuota 'Jumalan tahto' -paskaa kellekään! Ihme touhua, empaattisuus on asia jonka puutteesta meidän yhteiskunta tänä päivänä kärsii. Tuntuu että kaikki ajattelee vain omaa napaa ja kuvittelee tietävänsä miltä muista tuntuu. Kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan, pyydän... Ainakin voisi pitää suunsa kiinni jos on noin kiero mieli.
Vierailija kirjoitti:
Monet Oulua pohjoisempaa pk-seudulle tulevat ovat luulleet että Espoo ja Vantaa ovat Helsingin kaupunginosia.
Joo on kyllä hieman yleissivistykseen kuuluvat asiat hakusessa. Mutta toisaalta itse olen tavannut montakin Helsinkiläistä jotka eivät tiedä koko Suomesta yhtään mitään, tuntuvat olevan jopa ylpeitä siitä?! :D Että kyllä se maantieto taitaa etelän päässä olla hakusessa vielä pahemmin...
Meidän esikoinen hukkui 6vuotiaana, (vuosi oli 2007). Asuttiin sillon pienessä kunnassa, jossa kaikki ties toistensa asiat. Tietenkin myös esikoisemme kuolema oli kaikkien tiedossa. Pahimpaan suruaikaan sitten eräs (lievästi sanottuna) ärsyttävä nainen tuli esittämään "suruvalittelunsa". (ei sis tunnettu toisiamme ollenkaa, kaupassa, tkssa, kirjastossa yms nähtiin, mutta aikasemmin ei oltu juteltu). Totesi että "Teillehän tämä kuolema on helppi asia käsitellä, lapsihan oli vasta 6vuotias. Minun poikani kuoli 24vuotiaana, tunnettiin sis paljon kauemmin kuin vain kuusi vuotta."
Joo, eli kuolema on sitä pahempi mitä kauemmin ihmisen on tuntenut, sillon teki niiiin mieli läväyttää tätä naista päin naamaa. Miten joku voi sanoa tollasta?
Meille oli tullut töihin musliminainen joka oli todella peitetty. Kommentoin tätä työkavereilleni siis vain siltä osin että olipas kovin peitetty nainen ja tunnetko hänet. Työkaverini tuohon ihan tohkeissaan ja tosissaan: " Miksi tänne otetaan niitä töihin, sehän voi tehdä vaikka jonkun terrori-iskun". Olin ihan että what????
Avensiksessa on kuulemma jakopää toteutettu kiilahihnalla ja männänrenkaat on valmistettu plutoniumista xd
Kateltiin javerin kanssa jotain seksifetissidokkaria joskus, kun kaverini sitten pohdiskeli, että mahtuukohan nyrkki pilluun.
Minä: "joo kyllähän se mahtuu, sitä kutsutaan fistaamiseks"
Kaverini: "Ai... Mut mitäs se naruilla hyppely on?"
Minä: "No se taas on twistaamista..."
Tästä on aina muistuteltu kyllä ;-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että oulu on lännenpänä kuin helsinki
Sinänsä paikkaansapitävä juttu vaikka oulu onkin pohjoisempana. Jos helsingistä piirtää suomen kartalla suoran viivan norjan rajalle, oulu jää sen vasemmalle-, eli siis länsipuolelle.
En ole tämän aivopierun alkuperäinen kirjoittaja mutta siis nimenomaan jos vedät viivan Helsingistä suoraan pohjoiseen niin se osuu mereen Hailuodon ja Oulun välissä, Oulun jäädessä sen itäpuolelle. Eli Helsinki on lännempänä. Google mapsista voi tarkistaa halutessaan. Tosin kyse ei minusta ole aivopierusta vaan moni ei vaan tiedä tuota.
Eräs tuttu oli hinkannut ihmesienellä ihostaan tussin jälkiä pois. Seuraavana päivänä kivat polttelevat haavat ihossa.
Vierailija kirjoitti:
Kateltiin javerin kanssa jotain seksifetissidokkaria joskus, kun kaverini sitten pohdiskeli, että mahtuukohan nyrkki pilluun.
Minä: "joo kyllähän se mahtuu, sitä kutsutaan fistaamiseks"
Kaverini: "Ai... Mut mitäs se naruilla hyppely on?"
Minä: "No se taas on twistaamista..."Tästä on aina muistuteltu kyllä ;-D
Let's fist again, like we did last summer.... :-)
Haluatko miljonääriksi ohjelmassa jotain " Siis voiks tää olla noi helppo, et se olis Alaska. Voisko noitten muitten osavaltioitte joku osa olla kuitenkin pohjosemmassa? .... " Nii no muiden osavaltioiden ja Alaskan välissä on edelleen Kanada, joka on yksi maailman suurimmista valtioista eli lukeneelta ihmiseltä melko omituista mietintää.
Luet vain vihreää lankaa tai demokraatti niin kannesta kanteen ovat niitä täynnä.
Ja jos olet terve, niin varmasti oksennat.
www.vauva.fi/keskustelu/2487270/vittu_vahingossa_haukuin_lapsen_ulkonak…