Pahimmat kuulemasi aivopierut?
Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:
"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"
Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.
Kommentit (584)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:38"]Nuoret keskustelivat jokunen vuosi sitten tulevasta Helsingin reissusta ja toinen ehdotti että mennään käymään siinä kahvila Kentaurissa :D
Mikä toi Kentaur sit on?
Lavaste kahvila tv ohjelmassa Salatut elämät
Tuoko pitäis tietää? Ei tule kaikkea wt -ohjelmaa seurattua...
Melkoisena aivopieruna pidän salattujen elämien seuraamista. Nimimerkki eipä ole onneksi koskaan tarvinnut katsoa!
Ja eiköhän taas kyse ollut siitä, että ei, kaikkien ei tarvitse tietää mikä Kentaur on. Kyse oli siitä, että kyseinen tyttö joka ehdotti raflaan menoa selkeästi itse tiesi kyseisen paikan ja silti päästi suustaan tuollaisen kysymyksen. On ihmiset kyllä tyhmiä kun kaikesta pitää vääntää.
Vai olisikohan tyhmää ollut se ettei heti kerrottu että kyse oli lavastetusta kahvilasta, meille jotka emme sitä tienneet tytön ehdotus oli ihan looginen. Jos esittää jonkin asian aivopieruna, pitää myös kertoa miksi se on sitä, eikä olettaa että kaikki tietävät.
Tein tästä keskustelunkin mutta se poistettiin. En tiedä miten tämän kirjoittaisin ettei poisteta mutta yritetään.
Eli, tutun miesystävä oli "seksuaalisista hyväksikäytöistä" (ra******) sitä mieltä, että koska he jotka sitä tekevät tulevat köyhistä oloista, niin heillä ei ole varaa maksullisiin naisiin ja koska miehillä nyt yleensä tekee mieli seksiä, niin seksuaalinen hyväksikäyttö, lue ra****** on ihan ok, koska kukaan ei halua pelkästään itsetyydyttää vaan tekee mieli myös oikeaa naista. Ja lisäsi, että siis siinä mielessä on ok, jos eivät samalla hakkaa tai ole muuten väkivaltaisia.
Odotin toista lastani. Tutulla oli yksi lapsi. Kovaan ääneen hän vannotti, ettei koskaan voisi tehdä lisää lapsia, sillä se on väärin esikoista kohtaan. Useampaa lasta ei hänen mielestään voinut rakastaa yhtä paljon, ja lapsi ei saa hänelle kuuluvaa huomiotakaan tarpeeksi. No hän teki sitten kaksi lasta lisää jonkun ajan kuluttua.
Tämä ihminen aina sanoo kaikesta ettei voisi koskaan tehdä sitä tai tätä, eikä tajua kuinka joku voi, kunnes tekee niin itse :) hän kääntää kelkkansa aina ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Tein tästä keskustelunkin mutta se poistettiin. En tiedä miten tämän kirjoittaisin ettei poisteta mutta yritetään.
Eli, tutun miesystävä oli "seksuaalisista hyväksikäytöistä" (ra******) sitä mieltä, että koska he jotka sitä tekevät tulevat köyhistä oloista, niin heillä ei ole varaa maksullisiin naisiin ja koska miehillä nyt yleensä tekee mieli seksiä, niin seksuaalinen hyväksikäyttö, lue ra****** on ihan ok, koska kukaan ei halua pelkästään itsetyydyttää vaan tekee mieli myös oikeaa naista. Ja lisäsi, että siis siinä mielessä on ok, jos eivät samalla hakkaa tai ole muuten väkivaltaisia.
HYI! :( Miten kukaan nainen voi olla parisuhteessa tuollaisen kuvailemasi "miehen" kanssa!?
Äitini tapasi aina ihmetellä ääneen, et mitähän ne jättää pois telkkariohjelmien hääkohtauksista, ettei näyttelijät oikeasti joudu toistensa kanssa naimisiin...
Vierailija kirjoitti:
Äitini tapasi aina ihmetellä ääneen, et mitähän ne jättää pois telkkariohjelmien hääkohtauksista, ettei näyttelijät oikeasti joudu toistensa kanssa naimisiin...
Tää on jotenkin liikkis....
Oliko se legendaa vai totta, että Axl Rose ja Stephanie Seymour meni aikoinaan oikeasti naimisiin Guns N`Rosesin November Rain -musavideon kuvauksissa. Että pappi ois ollu oikea ja sitä rataa?
Suomessa pitää olla ainakin esteiden tutkinta hoidettu ennen naimisiin menoa, joten ihan telkkarissa ei naimisiin voi päräyttää. Hauska ajatus kuitenkin.
"Minä en usko kaloriteoriaan."
Esiintynyt tälläkin foorumilla useammassakin ketjussa. Repeän joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:14"]
Kuka tai mikä on se taho, joka määrittelee mitä sisältyy "yleissivistykseen" ja onko se tosiaan kaikille sama?
Kyllä peruskoulun oppimäärä on kaikille yli 80 älykkyysosamäärän omaaville ihmisille sama.
Suurin osa ihmisistä muistaa peruskoulun oppimäärästä murto-osan. Eikä peruskoulussa menestyminen kerro älykkyydestä yhtään mitään.
Josko minäkin tähän sanoisin jotakin. Itse olen käynyt peuskoulun rimaahipoen ja luokallekin jäänyt, kun ei vaan yksinkertaisesti koulunkäynti napannut yhtään. Silti noinkin perustavanlaatuinen tieto oman pienen pitkulaisen maamme maantiedosta tarttuu väkisin vaikka vaatteisiin, jos edes koskaan on ollut maantiedon tunneilla läsnä ja on sen jälkeen edes joskus liikkunut kotimaassamme, tai edes lukenut edes joskus jonkin sortin sanomalehtiä tai vilassut uutisia.
Mockba kirjoitti:
Muutama viikko sitten Iltasanomissa.
Naisella rasva-aineenvaihdunnan häiriö, keho muuttaa rasvaa lihakseksi??
Mäkin haluisin tollasen rasva-aineenvaihdunnan häiriön :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:26"]
Helsinkiläinen sairaanhoitaja pohti ääneen, onko Rovaniemi Joensuun korkeudella.
Mitä ihmeellistä tässä on? Jos itse asuu etelässä, niin maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita tiedettävänä kuin Rovaniemen ja Joensuun tarkka sijainti. Samoin se aloitusviestin Jyväskylä. Jos ei kuulu omaan elinpiiriin niin miksi siitä pitäisi tietää sen enempää kuin muistakaan vastaavan kokoisista Euroopan kaupungeista.
Kuuluu yleissivistykseen.
Kuka tai mikä on se taho, joka määrittelee mitä sisältyy "yleissivistykseen" ja onko se tosiaan kaikille sama? Minusta se mitä, ihmisen "kuuluu" tietää riippuu ihan siitä missä asuu, mitä tekee työkseen jne...
Jos ei ikinä ole käynytkään Jyväskylässä päinkään eikä tunne sieltä ketään, eikä ammatikseen opeta maantietoa niin miksi ihmeessä siitä pitäisi tietää muuta kuin nimi? Itse tiedän nimen ja postinumeron - koska postinumerot kuuluvat työhöni. Muuten minulla ei ole yhtään mitään syytä tietää Jyväskylästä yhtään mitään. Esim. Tallinna on paljon lähempänä sekä maantieteellisesti että henkisesti. Kertokaa nyt jyväskyläläiset mikä siinä kaupungissanne on niin ihmeellistä että kaikkien suomalaisten pitäisi se tietää?
Jyväskylä on kiva kesäkaupunki. Muuten siinä konkurssikypsässä, asennevammaisten ja ajotaidottomien typerysten asuttamassa "kulttuurikylässä" ei ole muuta hienoa kuin ohitustie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:14"]
Kuka tai mikä on se taho, joka määrittelee mitä sisältyy "yleissivistykseen" ja onko se tosiaan kaikille sama?Kyllä peruskoulun oppimäärä on kaikille yli 80 älykkyysosamäärän omaaville ihmisille sama.
Suurin osa ihmisistä muistaa peruskoulun oppimäärästä murto-osan. Eikä peruskoulussa menestyminen kerro älykkyydestä yhtään mitään.
Josko minäkin tähän sanoisin jotakin. Itse olen käynyt peuskoulun rimaahipoen ja luokallekin jäänyt, kun ei vaan yksinkertaisesti koulunkäynti napannut yhtään. Silti noinkin perustavanlaatuinen tieto oman pienen pitkulaisen maamme maantiedosta tarttuu väkisin vaikka vaatteisiin, jos edes koskaan on ollut maantiedon tunneilla läsnä ja on sen jälkeen edes joskus liikkunut kotimaassamme, tai edes lukenut edes joskus jonkin sortin sanomalehtiä tai vilassut uutisia.
Samaa mieltä. Ei ole olennaista osata sijoittaa jokaista kaupunkia tismalleen oikeaan kohtaan, mutta se, että tietää edes sinnepäin, missä keskeiset kaupungit sijaitsee, kuuluu yleissivistykseen. Esim. että missä päin Suomea on Helsinki, onko Rovaniemi etelässä vai pohjoisessa, Imatra idässä vai lännessä ja Turku rannikolla vai sisämaassa. Tän tyyppistä tietoa. Silloin osaisi sijoittaa Jyväskylänkin etelämmäksi kuin Kajaanin.
Vierailija kirjoitti:
Triviait pursuitissa kysymys tyyliin "miksi kutsutaan henkilöä joka ei syö mitään eläinkunnan tuotteita". Haettiin siis vastausta "vegaani". Kaverini sitten vastas "ameeba" xD Oisin vielä ymmärtänyt kännissä tollasen aivopierun mutta tämä siis yhden lonkeron jälkeen
Tämähän oli hyvä vitsi :D Kertoo enemmän sinusta, eli kaverisi on älykkö, joka heittelee hyviä huulia hukkaan :DDD
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri väitti, että jos auton rekkari on likaisuuden vuoksi peitossa ajettaessa peltipoliisiin, poliisi kyllä naaman perusteella etsii auton kuljettajan.
Kyllä poliisi ainakin yrittää sitä. Kaverini sai huomautuspuhelun poliisilta ajettuaan huomautusrajan (ei vielä sakkoa) yli rajoituksen äitinsä autolla. Äiti ei tiennyt mitään koko asiasta.
Vierailija kirjoitti:
että oulu on lännenpänä kuin helsinki
Sinänsä paikkaansapitävä juttu vaikka oulu onkin pohjoisempana. Jos helsingistä piirtää suomen kartalla suoran viivan norjan rajalle, oulu jää sen vasemmalle-, eli siis länsipuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni täti totesi juhlapöydässä että kaikki muut ovat hänelle sukua paitsi minä.
Miehesi täti?Eihän hän ole sinun biologinen sukulainen, sitä varmaan tarkoitti.Ei minun ex-mieheni sisarukset ole mielestäni sukulaisiani.Eräs ystäväni puhuu myös tyttärensä isän puoleisista sukulaisista : x:n sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mockba kirjoitti:
Muutama viikko sitten Iltasanomissa.
Naisella rasva-aineenvaihdunnan häiriö, keho muuttaa rasvaa lihakseksi??
Mäkin haluisin tollasen rasva-aineenvaihdunnan häiriön :D
Sellainen on olemassa ja se ei ainakaan naiselle ole mukavaa. Ulkonäöllisesti näyttää hormoneja napsivalta bodarilta ja raajat ovat rasvattomia. Keskivartalossa saattaa olla rasvaa, mutta raajoista lähtee.
Kummin kaima kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni täti totesi juhlapöydässä että kaikki muut ovat hänelle sukua paitsi minä.
Miehesi täti?Eihän hän ole sinun biologinen sukulainen, sitä varmaan tarkoitti.Ei minun ex-mieheni sisarukset ole mielestäni sukulaisiani.Eräs ystäväni puhuu myös tyttärensä isän puoleisista sukulaisista : x:n sukulaiset.
Kaikki eivät halua sukuunsa kaikkia, eräs henkilö sanoi adoptio sisaruksistaan, etteivät he ole hänen oikeita sukulaisiaan.Kenties miehesi tädin kommentti oli piilovattuilua??
"Siellä työläinen on kuin herra."
"Siellä ei ole sairauksia, kaikki pystytään parantamaan."
"Sananvapaus on siellä aivan toista kuin täällä."
Tämmöisiä väitteitä ja paljon muuta paskaa kommunistit esittivät useiden vuosikymmenien ajan kehuessaan Neuvostoliittoa.
Eikä hyväuskoiset hölmöt ole vieläkään kadonneet. Tänä päivänä kehumisen kohteena on pakolaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri väitti, että jos auton rekkari on likaisuuden vuoksi peitossa ajettaessa peltipoliisiin, poliisi kyllä naaman perusteella etsii auton kuljettajan.
Kyllä poliisi ainakin yrittää sitä. Kaverini sai huomautuspuhelun poliisilta ajettuaan huomautusrajan (ei vielä sakkoa) yli rajoituksen äitinsä autolla. Äiti ei tiennyt mitään koko asiasta.
Tuttuni joka on poliisi, rupesi nauramaan kertoessaan hänelle tämän väitteen, mikä sitten totuus poliisi piireissä onkaan?
Vaikka "otan osaa". Ilmeisesti ei tullut sinulle mieleen että kaikki eivät usko jumalien olemassaoloon eivätkä siis halua kuulla tuollaisia, mietipäs vähän, kerrot menetyksen kokeneelle että joku tarkoituksella halusi aiheuttaa tälle suurta tuskaa. Ei ole uskoville tullut mieleen että jos keskenmeno on jumalan tahto niin sittenhän tämä on abortin kannattaja. Keskenmenoja tapahtuu paljon enemmän kuin mitä abortteja tehdään joten haukkuvatkohan abortinvastustajat väärää puuta.