Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat kuulemasi aivopierut?

Vierailija
26.05.2014 |

Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:

"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"

Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.

Kommentit (584)

Vierailija
521/584 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDD kirjoitti:

Eräs tuntemani ihminen väittää, että hänen autisti veljensä on älykäs ja osaa esimerkiksi kirjoittaa todella hyvin, vaikka hänen veljensä on ilmiselvästi syvästi kehitysvammainen, koska minä en ole koskaan esim. kuullut hänen puhuvan :-D

Usein autistiset lapset ovat erittäin älykkäitä, mutta heillä ei ole keinoja sosiaaliseen kanssakäymiseen. Esimerkiksi ongelmanratkaisutehtävissä autistiset pärjäävät keskimäärin paremmin kuin muut saman ikäiset. Se että lapsi ei puhu, ei tarkoita etteikö tämä voisi olla älykäs. Eli taisi nyt olla lähinnä sinun älystäsi kertova aivopieru.

Vierailija
522/584 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen, jonka kanssa olin käynyt muutamilla treffeillä ja hän vaikutti oikein mukavalta. Kerroin kaverille miehestä ja hän kysyi heti ekana: "tykkääkö se susta?"

Ihan kuin vain sillä olisi merkitystä. Ei mitään puhetta siitä, tykkäänkö minä siitä miehestä. Mutisin vaan, että ei ole ollut puhetta, mutta ainakin on tähän mennessä halunnut nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/584 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi

Vierailija
524/584 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
525/584 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hra nro 3: Kysyin kerran mikä on Saksan euron arvo. Mies sai dramaattisen ja ylinäytellyn naurukohtauksen, kertoi juttua kaikille kauhean hauskana ja nauroi viikkoja jälkeen päin, sillä kukaan ei tohtinut tai saant menemään perille, että hän nolasi vain itse itsensä..

? :D

Et ta

Öö. Saksan markka eli D-markka aikanaan tosiaan oli eri raha kuin Suomen markka. Mutta euro on tosiaan ihan sama euro on se sitten Suomen tai Saksan.

Et tajunnu jutun ironiaa itsekään. Jospa tarkoitin mikä on saksan euron arvo omaan ap valuuttaansa nähden...

Juttelittekohan te silloinkaan (alkuperäisessä kuvailemassasi tilanteessa) samasta asiasta ollenkaan?

Ulosantisi ei, luvalla sanoen, ole selkeintä mahdollista. Joten sinun lähtökohdistasi joudut varmaan useinkin kuulemaan ns. aivopieruja ihmisparoilta, jotka ovat jääneet aivan kujalle mitä sinä olet mahtanut yrittää selittää..

Ihan väkisin väännetty vaikeaksi taas tämä. Ihan puhuttiin samasta aiheesta, ja kyseessä oli kaikkitietävä parikymppinen mies mikä ei tiennyt mikä on viikon ensimmäinen päivä, osannut luetella kuukausia saati vuodenaikoja. Joten pliis, lopeta sit hyvän sään aikana. Miksi muut ovat tajunneet suuremmitta selityksittä tän jutun oitis ja tää homma aiheuttaa täällä näin paljon jankutusta? Selittää voin uudelleen, ymmärrystä en voi antaa.😈

Vierailija
526/584 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velipoika: Kuule miksi sitä siinä laulussa lauletaan, että "on sulla muodot Venuksen"? Kun se Venushan on vaan semmonen pallo...

Minä vakavalla naamalla: No siis se planeetta Venus on saanut nimensä roomalaisten rakkaudenjumalatar Venuksen mukaan...

Velipoika: Jaaaaaa!

Tämä oli mainio, tästä lähtien kuulen "Venuksen muodot" ihan uusin korvin...:D

Vierailija
527/584 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tohtoritason ministeri oli saanut tietoonsa suomalaisissa pankeissa olevien talletusten määrän. Haastattelussa hän haikaili, että ne miljardit pitäisi saada sieltä liikkeelle taloutta vauhdittamaan.

No näinhän se on, nimenomaan. Mikäs tässä oli se ajatuspieru. 

Vierailija
528/584 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriopiskelijoiden luennoitsija kertoi miehen siemennesteen sisältämästä suuresta glukoosimäärästä. Eturivin nuori nainen tokaisi spontaanisti "miksi se sitten maistuu niin suolaiselta". Salin läpi kohahti naurukuoro.

Vierailija
529/584 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu parikymppisenä ihmetteli tien varressa olevaa hirvivaara-merkkiä, "tunnistaako hirvi noi värit, vai mistä se tietää mennä tien yli just tässä kohtaa" :D

Huutonaurua. 😂

Vierailija
530/584 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja nuo on niitä usein käytettyjä "hauskoja" tai "nokkelia" sanontoja joissa ei oo mitään hauskaa tai nokkelaa

Vierailija
531/584 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "ei 20-vuotias nainen voi seurustella vanhemman miehen esim yli 30 tai 40 vuotiaan miehen kanssa, se on pedofiliaa!" (:

Vierailija
532/584 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulin, et lapset syntyy peppureiästä." Ja tämän sanoi honest to God 18v tyttö, ja oli tosissaan. Eikä edes neitsyt. Tyhmä kuin saapas.

No suurin osa poliitikoista, etenkin kaikki pun aviher vass arit, syntyykin peppureiästä.

Vierailija
533/584 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Menkkaveri on se irronnut munasolu."

Mistäs se veri sitten tulee jos ei siitä munasolusta? Huvikseen kohtu valuttaa ulos paskaa verta vai?

Munasolu on solu, ja vaikka onkin yksi ihmisen isoimmista soluista, se on kuitenkin kooltaan vain noin 0,12 mm. Soluissa ei myöskään ole verta, sillä kuten toivottavasti tiedät, veri itse asiassa koostuu soluista ym.

Kuukautiset sen sijaan johtuu siitä kun ovulaation aikoihin kohdun seinämään alkaa muodostumaan limakalvoa, johon sitten mahdollinen hedelmöittynyt munasolu (tai tässä vaiheessa jo alkio) kiinnittyy. Kun kiinnittymistä ei tapahdu, muodostunut limakalvo irtoaa kohdun seinämästä aiheuttaen verenvuotoa.

Oikeastaan munasolu/follikkeli irtoaa ja ovulaatio tapahtuu, kun follikkeli on saavuttanut n. 20mm koon.

Miksi alapeukut? :D

http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/munasolun_irtoaminen/3/

"Munasolun irtoamista edeltävinä päivinä munarakkula kasvaa FSH:n ja LH:n vaikutuksesta nopeasti noin 25 mm kokoiseksi. "

Munasolu ja munarakkula (follikkeli) ovat kaksi täysin eri asiaa. Munasolu kypsyy munarakkulassa, josta se ovulaatiossa irtoaa munanjohtimeen. Munarakkula on tuon 20mm, mutta munasolu on edelleen alle millin kokoinen.

Minä vain ihmettelen, jos 20 mm -väittäjä on nainen, eikö hän ajatellut miksei kuukausittain löydä pöksyistään 2-2,5 cm kokoisia munasoluja? Jos hän on mies, luuleeko hän etteivät naiset huomaa kuukausittain pöksyissään em. palleroita? Aikamoisen absurdia.

Vierailija
534/584 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun vanhemmilla on viisi lasta, mutta mulla ei ole kuin kaksi siskoa ja kaksi veljeä. En ole viitsinyt koskaan kysellä siitä viidennestä, kun se näyttää olevan arka asia niille."

Olisiko tämä kuitenkin vitsi

Vierailija
535/584 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oikein paha on poliitikon suusta tämä. Kannabista ei voi laillistaa suomessa kun meillä on alkoholista niin suuret ongelmat. 

Vierailija
536/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni ansaitsisi kyllä melkein pokaalin aivopieruistaan, ja on tästä ominaisuudessaan tunnettu. Näitä tilanteita tulee ja menee mutta yksi on jäänyt mieleen ylitse muiden. Ajelimme yhdessä Jämsän ja Himoksen ohi. Ystävä pohtii ääneen mäkihyppytorneja katsellessaan, että niin jaa, mitäs ne nuo tuollaiset on. Minä heitän pokkana, että etkö tiedä, että Jämsässä on valtava ulkouimala, nuohan on sen paikan vesiliukumäkiä. Ystäväni jatkaa hiljaisena auton ikkunasta tiirailua ja hetken kuluttua mutisee puoliääneen, jotta herranpieksut, on siinä vesiliukumäellä kyllä kokoa.

Oma pokka piti ehkä muutaman sekunnin, että ehdin tarkastaa onko kaveri vain lähtenyt vitsiin mukaan, vai tosissaan uskonut pähkähullun letkautukseni :D

Ei sillä, kyllä näitä möläytyksiä ja hassuja ajatuksia itsellekin sattuu :) Minulla on add, mikä välillä aiheuttaa hilpeitä tilanteita ihmisten kesken, kun en tule ajatelleeksi miltä sanomani kuulostaa ulospäin. Hiljattain mm. tiedustelin uudelta vieraskieliseltä tuttavuudelta tämän kipsistään, että "Oh, what's wrong with you?" ja vasta tilannetta seuranneen kolmannen henkilön selitettyä jälkikäteen kykenin ymmärtämään missä mentiin vikaan. Sanon muutenkin ääneen tarpeettomia asioita suodattamatta niitä lainkaan, möläyttelen vahingossa vaikka tunnistettuani jonkun ihmisen väkijoukossa, että "Tunnistin sut tuosta isosta luomesta ylähuulessasi", ja tajuan mokani vasta toisen mennessä vaikeaksi.

Kerran yhdelle kivalle miehelle, joka innostui halailemaan, tokaisin taas kerran mitään ajattelematta, että sähän tunnut ihan lapselta. Tyyppi oli aika joikaaja kunnossa useamman kymmenen kiloa ylipainoiseen eksään verrattuna. Loppui muuten se juttu lyhyeen se.

Olen kyllä aina tosi noloissani, kun saan jälkeenpäin kuulla näistä heitoistani, että hei, ei noin vaan voi sanoa 😩

Mulla kans add ja välillä sanon kai pöhköjä asioita. En tajunnut mikä tuossa "what's wrong with you":ssa oli vikana? Sekö että on aika ilmeistä että käsi on murtunut ja kysyy silti vai jokin ihan muu? Jos niin en tajua eli oon dille😄

Vierailija
537/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maalta kotoisin oleva kerran ihmetteli isoon äänen kun kerroin, että lehmän täytyy poikia tuottaakseen maitoa, että tarviiko? Olin Kuitenkin maalta se tyyppi ja vaikka mies olikin niin olisin luullut että tietää

Mutta eipä sillä itsellä on kyllä aivopieruja tämän tästä ja moni yleistieto asia on unohtunut ajansaatossa miksi teen itsestäni aika pöhkön muiden silmissä aika hiton usein. Kyllähän ne hävettää, mutta mulle ei vaan jää nippelitiedot päähän. Maantieto varsinkin on haaste. Suurin piirtein osaa kartasta osoittaa isoimmat mutta en mitään😁

Vierailija
538/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex totesi - Miksi noin korkeasti koulutettu ihminen sairastuu syöpään? Kysyin - Pitäisikö sinun mielestä syöpä olla vähemmän koulutettujen ja vähävaraisten tauti? Ex - Kyllä

Vierailija
539/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenmenon jälkeen empaattisesti lausuttu "Se oli Jumalan tahto".

Mitäs pitäisi sitten sanoa?

Vaikka "otan osaa".  Ilmeisesti ei tullut sinulle mieleen että kaikki eivät usko jumalien olemassaoloon eivätkä siis halua kuulla tuollaisia, mietipäs vähän, kerrot menetyksen kokeneelle että joku tarkoituksella halusi aiheuttaa tälle suurta tuskaa.                                                                                                                                                             Ei ole uskoville tullut mieleen että jos keskenmeno on jumalan tahto niin sittenhän tämä on abortin kannattaja. Keskenmenoja tapahtuu paljon enemmän kuin mitä abortteja tehdään joten haukkuvatkohan abortinvastustajat väärää puuta.

Eikö tuota tule sanoa kyllä kenellekään sellaisekaan joka uskoo Jumalaan. Lapsen menetys on todella rankka kokemus ja joku siihen vielä läsäyttää tuommoista niin varmasti tulee kokemus, että hänen menetyksellään ei ole tuon sanojan näkökulmasta mitään väliä. Ja vielä kauheampaa jos henkilö surussaan haluaisi turvata Jumalaan niin tuollaisen kuultuaan kenties sekin lohtu katoaa.

Ihan järkyttävää muutenkin, että maailassa on niin typeriä ihmisiä ettei edes tämmöisissä asioissa osaa pitää suutansa kiinni. Uskomatonta. Hyvä ohje on, että jos et tiedä mitä sanoa oikein, älä sano mitään!

Voiko olla niin vaikeaa sanoa: otan osaa, olen todella pahoillani, olen tukenasi/apunasi jos tarvitset minua ja selvittää miten ihminen oikeasti jaksaa ja tarviiko lisätukea esim. kriisiapua, onko sairasloman tarpeessa, pärjääkö arjessa ja näin. Toki jos henkilö ei ole kovin tuttu otan osaa on hyvä, mutta mun mielestäni vähemmänkin tutun ihmisen jaksamista voi selvitellä, koska koskaan ei tiedä vaikka henkilö olisikin avun tarpeessa eikä sitä keneltäkään saa eikä jaksa itse tilanteessa sitä hakea .

Vierailija
540/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex totesi - Miksi noin korkeasti koulutettu ihminen sairastuu syöpään? Kysyin - Pitäisikö sinun mielestä syöpä olla vähemmän koulutettujen ja vähävaraisten tauti? Ex - Kyllä

On eksä ilmeisesti syystä. Ääliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan