Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä tulee niin helvettiä, niin helvettiä, että....

Vierailija
26.05.2014 |

Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!

Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.

Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.

Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.

Voisin vetää ranteet auki:´(

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:29"]

Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!

Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.

Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.

Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.

Voisin vetää ranteet auki:´(

[/quote]Ihme narisija. Toihan on vaan ihan normaalia elämää.

Vierailija
42/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te taidatte monet nykymammat olla vähän liian hemmoteltua. Sellainen ajatus väistämättä tulee mieleen kuin teijän juttuja täältä lukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:13"]No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä! 

Minä opettelen lasteni kanssa joka kesä yhden uuden kielen alkeet pelaamalla kivoja sanapelejä. Alias ja erilaiset kuvapelit ovat todella virkistäviä, ja niiden pelaamisessa voi yhdistellä juurikin noita kieliopintoja. Tänä kesänä on vuorossa muinaskreikka! Meillä on myöskin tapana lasten kanssa pitää "bändiharkkoja", minä siis laulan ja lapset säestävät. Nuorempi poika, 4v, oppi juuri klarinetin alkeet ja vanhempi soittaa jo sujuvasti kontrabassoa. Opetan heidät myös laulamaan stemmaa itse kirjoittamiimme kauniisiin kesäballadeihin. Kesän päätteeksi nauhoitamme kappaleet, ja annamme niitä sitten pitkin vuotta syntymäpäivälahjoiksi lasten kavereille ja omille tietenkin myös. 

Minua aivan hävettää lukea näitä ehdotuksia. Kuka järjissänsä oleva ihminen antaa lasten LUKEA kirjoja, kun niitä voi ihan itse KIRJOITTAA! Ja jos paperi maksaa, niin meillä on ainakin jo monen vuoden ajan uusiokäytetty wc- ja talouspaperit. Niistä saa todella hyvää kirjoituspaperia pienellä vaivannäöllä. 

[/quote]

Vittu miten paskaa läppää? Jos haluat olla hauska, niin yritä nyt vähän enemmän... hohhoijaa.

Vierailija
44/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:51"]

Voisitte tulla vaikka meille. Eikä maksa mitään, matka nyt jonkun verran Turusta tai muusta sellaisesta taajamasta, jossa ei ole edes uimarantta. 

Takaan, että viikon maaseutuloman jälkeen te kaikki olisitte vilpittömästi iloisia, kun saisitte viettää loppukesän sisällä kerrostalossa. Itä-Lapissa muuten on aika varmasti uimarantaa ja kalavettäkin alle 50 km:n säteellä.

[/quote]

Tiedätkö missä Turku on? Meren rannalla, kyllä täällä uimarantoja riittää...

Vierailija
45/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne lapset ovat sitten yleensä kesällä tehneet, kun et ole ollut työttömänä? Tuskin niitä huvipuistoreissuja on joka viikko ollut?

Vierailija
46/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perkele mene töihi

Vierailija
47/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedät jo nyt, että lasten kaikki kaverit ovat koko kesän ajan poissa???

Vierailija
48/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin tiedän. Kuten joka kesä. Vähintään 6-7vkoa alkaen kesäkuun alusta.

ap

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Vierailija
49/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt kuitenkaan tuollaisia uhkaile. Leivo leipää ja pullaa ja menkää piknikille, tehkää tästä vaikka jokaviikkoinen traditio. Kai siellä jossain joku lätäkkö tai puisto on? 426

Vierailija
50/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset voisi päästä jollekin leirille ? Miksi ihmeessä et ole suunnitellut asiaa yhtään etukäteen ? Kovereiden mökille voisi päästä käymään , lapset siis. Järjestä nyt jotain ohjelmaa noille varhaisteineille. Voit sitten itse kököttää sisällä ja kiukutella yksiksesi.

Sullas nimittäin on asenteessa nyt se suurin vika.

Vierailija
51/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:30"]

[/quote]

En ole ap, mutta kyllähän tuo tuppaa olemaan niin, että lapsena kaverit menee kaikki jonnekin muualle kesälomalla. En ainakaan itse muista lapsuudesta kaveria, joka olisi viettänyt mitään merkittävää osaa kesästä kotona.

Tuo, ettei 50km säteellä ole uimarantaa, kuulostaa jännältä. Onko tässä tuhansien järvien maassa edes tällaista paikkaa?

Vierailija
52/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niiden ohjelmistokoordinaattori ja en tod ala kyselemään että pääsiskö teille tai teille lapset kylään jotta saisivat ohjelmaa ja vaihtelua. Kyllä ne ehdotukset on tultava niiden taholta jotka siinä vastuussa olisivat.

ap

Vierailija
53/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset paistamaan lettuja ja hakemaan kirjastosta luettavaa. 

Vierailija
54/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä leirejä? onhan kai niitä mutta nekin maksavat!! Kahdesta lapsesta esim 1vkon leiri kustantaa helposti sen 200-300e ja se on aivan liian suuri summa moiseen nyt. Valitettavasti.

ap

Vierailija
55/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, siinä onkin ohjelmaa ja vaihtelua 10vkoksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:35"]

Laita lapset paistamaan lettuja ja hakemaan kirjastosta luettavaa. 

[/quote]

Vierailija
56/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jonkun muun tietysti järjestää niille lapsillesikin jotain ohjelmaa, vaikka itse olet työttömänä? Oletko kenties ollut pitkäänkin... Kuulostaa tuo asenne vähän sellaiselta, että kaikesta valitetaan, mutta ei itse olla valmiita tekemään mitään. Muun muassa niitä töitä...

Vierailija
57/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, juuri näin 10, kiitos kovasti!

ap

Vierailija
58/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetytti tuo, että onko Suomessa paikkaa, jossa ei 50 km:n säteellä ole uimarantaa? Asutteko Itä-Lapissa?

Tehkää pyöräretkiä, käykää kirjastossa, lainatkaa kirjastosta myös leffoja, joku uimapaikka varmasti on jossain, menkää sinne picnicille, leipokaa, pelatkaa lautapelejä... Ja vain olkaa! Sekin on tärkeetä, että saa levätä tarpeeksi ja koko ajan ei tarvii olla ohjelmaa.

Lapsille on tarjolla esim. seurakuntien päiväretkiä, leirejä yms. jotka ei ole kovin kalliita. Myös kunnat järkkää yleensä jotain, esim. uimakouluja tai päivän retkiä johonkin. Googlaa alueesi tarjontaa, uskon että jotain löytyy.

Vierailija
59/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikki lasten kaverit ole KOKO kesää pois? Ei kai niiden kaikkien vanhemmilla ole 10 - 11 viikkoa lomaa?

Vierailija
60/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat ihan turhasta. Mietipä, jos toinen lapsistasi olisi kuollut eilen, tuntuisiko nykyinen elämäsi mukavalta sitä taustaa vasten?

Voitte käydä kirjastossa, kävelyllä, innostua tutkimaan yhteistä asiaa, käydä luontopoluilla, soilla, metsissä ja puistoissa. Voitte leipoa leipää, pullia, askarrella leikkeihin asioita vanhoista romuista. Esim minä tein pojalle pahvista ja vanhoista vaatteista kummituslinnan, jonka maalasimme mustaksi. Maksoi maalin verran eli 3 e.

Voitte mennä rannalla. Lähimpään ei voi olla 50 km matkaa Suomen maassa. Vaihtakaa huonekalujen paikkaa ja jutelkaa ihmisille. Hankkikaa torilta vihannekset, säästätte ja saatte hyvää kesämieltä.

Aloita aamujumppa, äläkä tingi siitä! Aamujumppa auttaa selättämään tuon huonotuulisuuden ja negatiivisuuden. Sinulla on kaksi lasta ja kesäloma. Ei ehkä rahaa, mutta kuitenkin rahaa ruokaan löytyy. Se on paljon. Sinulla on niin poskettomat mahdollisuudet nauttia Suomen kesästä ilmaiseksi, että jos et tätä näe niin taitaa olla vika laiskuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän