Tästä tulee niin helvettiä, niin helvettiä, että....
Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!
Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.
Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.
Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.
Voisin vetää ranteet auki:´(
Kommentit (159)
Mä olisin lapsena, just nimenomaan siinä 10+ vuotiaana kernaasti lukenut ja syönyt koko kesän :) Opettakaa lapsenne pienestä pitäen nauttimaan kirjoista ja metsästä. Se palkitsee myöhemmin.
tuli myös mieleen, että ottakaa koira:D
Kerätkää yhdessä pulloja festareilla ja käykää niillä rahoilla huvi-/vesi-/eläinpuistossa, ostakaa uusi pihapeli tai leffa tms, käykää kotikaupunkinne/lähikaupungin torilla pyörällä syömässä mansikoita ym ym ym! Itse en ainakaan saanut kersana ruisrockissa pulloja keräillessä mitään traumoja, festarikansa suhtautuu pullojenkerääjiin positiivisesti ja ovat muutenkin hyvällä fiiliksellä.
Tämä aloitus toi mieleen tämän ketjun: http://www.vauva.fi/keskustelu/3933345/ketju/ma_en_kesta_olla_lomalla_ton_kakaran_kanssa
Ihan kuin saman ihmisen näppikseltä, mutta keksitty erilaiset taustatarinat. Kaikkiin ehdotuksiin keksitään tekosyyt ja on niin vaikeaa lapsen kanssa. Oon melko varma, että sama provoilija kyseessä.
ap, meilläkin alkaa kesäloma. Tai lapsilla alkaa. Minä olen työkokeilussa eli poissa kotoa päivät mutta rahaa ei silti juuri lainkaan.
Menkää onkimaan jonnekin rannalle. Jännää.
En tiedä kysyikö joku jo, mutta missä lasten ISÄ!?!
Onko hänkin työttömänä, vai kenties töissä? Asuuko teidän kanssa? Jos ei, niin saat siis elarit ja lapsilisät + työttömyyskorvauksen.
Missä sun mies on!? Eikö hänellä ole mitään vastuuta siitä, että hänen lapsilleen tulee hauska kesäloma!? En mä ainakaan voisi jättää lapsiani tuolleen "heitteille", vaikka jättäisinkin tuon oman paljon pienemmästä kiukuttelevan ja tyytymättömän kp:n.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:56"]Juu-u, ei kiinnosta mikään vuorokausien telttavaellusretki, ei minua eikä lapsia. Olkootkin sitten pesunkestäviä kaupunkilaispentuja.
Jooo, kirjastoon mennään mennään, kyllähän sitä niitä opuksia lukee useamman päivän.
Uimaan, joo, johonkin, joinakin päivinä, kai täältä joku läntti jostain löytyy.
Ei ole ketään kenen luokse itseämme kutsua, mummokin asuu 25m2 kopissa eikä jaksa vieraita.
Joo pelataan, ei epäilystäkään. Mutta liian vähän siltikin jos lapsilta kysyy.
Eläinpuistot evvk ja kuten sanoin niin lintsi on aivan liian kallis.
Miksi laittaa seutulipun hinnat yht.6 lippuun päästäkseen jonnekin torille jossa pitäisi sielläkin olla rahaa eism marjoihin ja jäätelöön? aika kallista lystiä.
Tallinna, jep, sepä vasta halpaa onkin.
ap
Rasittava rutisija.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:29"]Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!
Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.
Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.
Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.
Et vedä kuitenkaan. Kerjäät vaan huomiota. Lopeta narina ja hanki elämä.
Mulla oli just lapsuudessa aina ne kesät parhaita, kun äiti oli työttömänä kotona. Äiti teki kotiaskareita ja hoiti pihaa. Se riitti. Tärkeintä, että sai olla äitin kanssa
Taitaa olla taas sen sortin työtön jota ei vaan työt kiinnosta. joten älä valita.
Turhaanpa hänelle mitään loman vietto tapoja ehdottaa, kun kaiken tyrmää ja velloo mieluummin tuossa "ranteet auki" -olotilassaan. Säälittää lapsiparat, kun joutunevat koko pitkän loman viettämään moisen märehtijän kanssa :/
Kaverin lapset oli jollain ihan ilmaisella leirillä! Olisko seurakunnan ollut.
En tiedä tuliko jo tämä ehdotus mutta menkää kirppikselle myymään tavaraa! Saatte rahaa ja kivaa ajanvietettä :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"]En ole niiden ohjelmistokoordinaattori ja en tod ala kyselemään että pääsiskö teille tai teille lapset kylään jotta saisivat ohjelmaa ja vaihtelua. Kyllä ne ehdotukset on tultava niiden taholta jotka siinä vastuussa olisivat.
ap
[/quote]
Tossa sun asenteessa on suurin ongelma. Valitat ettei niillä oo ohjelmaa muttet kappas halua mitään järjestää kun et oo "ohjelmatoimisto". Itepä aiot kesäs pilata ja toisekseen kai la
[/quote]
Musta moni on ymmärtänyt ap.n jotenkin väärin. Kyllähän mökki- tms kutsun on tultava sieltä mökin omistajan puolelta eikä niin, että itse ehdottelee mökin omistajalle, voisi mun lapset tulla teidän mökille leikkimään teidän lasten kanssa. Itsestäni ainakin olisi tosi kiusallista kieltäytyä, jos joku lapseni kaverin vanhempi ottaa yhteyttä ja tarjoaa lapsiaan meidän mökille. Tai yhtälailla olisi kiusallista itseni kysellä,että voisko nämä mun lapset tull teidän mukaan. Jos mökin omistaja itse keksii kutsua lapset mökillensä, niin asia on toinen.
Tajuan hyvin ap.n murheen, ilman rahaa ei ole kivaa viettää lomaa nykysuomalaisittain. Sanoopa vessapaperirullan säästäjät ja leivän leipojat mitä hyvänsä.
Terv. Espanjassa just nyt lasten kanssa lomaileva työssäkävijä, mutta myös työttömyyden kokenut.
[/quote]
ja sinä luet Espanjassa lomaillessasi tätä palstaa. Voi elämä!
[/quote]
Joo, niin luen. Lapset oli päiväunilla ja mä surffasin tabletilla partsilla. Kuten nytkin aamukahvin kera, kun muu perhe vielä nukkuu. ;) Ah, tätä autuutta...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:29"]Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!
[/quote]
Miksi täällä valitat kun kuitenki muiden ehdotukset lyttäät ja vieläpä tosi lapsellisella asenteella?
Kerro hyvä ap, mitä tekisit jos kesäksi sinulla olisi rahaa käytettävissä normi perheen kesän verran? Kerro!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:40"]Muakin ihmetytti tuo, että onko Suomessa paikkaa, jossa ei 50 km:n säteellä ole uimarantaa? Asutteko Itä-Lapissa?
Tehkää pyöräretkiä, käykää kirjastossa, lainatkaa kirjastosta myös leffoja, joku uimapaikka varmasti on jossain, menkää sinne picnicille, leipokaa, pelatkaa lautapelejä... Ja vain olkaa! Sekin on tärkeetä, että saa levätä tarpeeksi ja koko ajan ei tarvii olla ohjelmaa.
Lapsille on tarjolla esim. seurakuntien päiväretkiä, leirejä yms. jotka ei ole kovin kalliita. Myös kunnat järkkää yleensä jotain, esim. uimakouluja tai päivän retkiä johonkin. Googlaa alueesi tarjontaa, uskon että jotain löytyy.
[/quote] kunnan uimakoulut maksaa ainskin meillä 100 euroa. Tsempit ap.lle. Olen viettänyt yhden samanlaisen tosi köyhän kesän. ahdidti kyllä kovasti, kun ei voinut lapsille mitään kivaa järjestää
Maauimala on lasten mieleen, löytyykö sellainen. Bussiretki uimarannalle eväiden kera, siellä viihtyvät varmasti.
Ainakin täällä Helsingissä on aikapankki, josta saa jopa lainata mökkejä tehtyjä työtunteja vastaan. Tietty matkarahat sinne satunnaishenkilön mökille pitäisi vielä repiä jostain.
Lapset voi laittaa tienaamaan omat lomahupsuttelurahansa esim koiranulkoilutuksella, jos heillä on taipumuksia eläinrakkauteen. Olen joskus nähnyt jonkun teinitytön työnhakuilmoituksen lähikaupan ilmoitustaululla. Tuskin pari koirakeikkaa menee vielä lapsityövoiman tai -orjuuden puolelle. Samoin jostain kivasta paikasta saataa löytyä tuon ikäisille sopivaa vapaaehtoishommaa ajantäytteeksi. Ehkä teillä on siellä nuorisotalo, josta osataan neuvoa alkuun.
Tsemppiä kesään itse kullekin!
Terkuin pitkäaikaissairas opiskelija, onnekseen hanttihommissa