Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

INFLUENSSAN PITKÄAIKAISOIREET? Minkälaisia teillä on ollut?

Vierailija
25.12.2020 |

Koronan yhteydessä on unohtunut, että influenssakin aiheuttaa joillekin pitkäaikaisia oireita. Mulla oli paranemisen jälkeen sellaista, että oli aivosumua eli kaupassa saatoin yhtäkkiä vaan kävellä ja unohtaa mihon olin menossa. Tätä kesti n. 1 kk. Tosi ärsyttävää!

Olin kummallisen väsynyt henkisesti ja tuntui että en selviä töistä. Olin hermona ja itkuinen (muuten en itke koskaan), vaikka asiat oli hyvin. Tätä kesti 3 kk.

Sydän alkoi tykyttämään tosi helposti pienestäkin stressistä, öisin heräsin siihen että sydän hakkasi hulluna. Tätä kesti 4 kk ja sen aikana nukuin hyvin vain kaksi tai kolme yötä.

Pelottavinta oli sellainen psykoottinen olo ja kuvittelin kaikenlaista hullua ihan jatkuvasti. Tiesin että se ei ole totta, mutta pakkoajatukset pyörivät päässä melkein koko päivän. Tätä kesti myös 4 kk.

4 kk meni ennen kuin paranin. :( Ei ollu koronaa, vuosi oli 2018. Lääkäriin en mennyt kun en mene sinne kuin pakon edestä (influenssassa monta kertaa).

Itse influenssa oli selvästi elämäni pahin sairastuminen. En tiennyt että se on niin kova tauti. A-virus siis.

Onko muilla ollut tuollaista influenssan jälkeen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkitorven värekarvat tuhoutuivat influenssassa. Seuraavat puoli vuotta keuhkot puhdistuivat yskimällä. En nukkunut puoleen vuoteen kunnon yöunia.

Hajuaisti oli sekaisin yli vuoden eikä taida edelleenkään olla ennallaan (tykkään eri jutuista kuin ennen pahaa sairastumista.)

Ei ollu koronaa. Vuosi oli 2016.

Koronan sairastin täysin oireetta. Testi altistumisen takia.

Vierailija
22/34 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

astma puhkesi influenssan takia (heti sen jälkeen). ennen influenssaa ei ollut tietoakaan astamasta eikä sitä ole suvussa. olin sairaalassa neljä viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran poskiontelontulehdus ja korvatulehdus.

Vierailija
24/34 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti katosi eikä ole vieläkään täysin palautunut. Maistan maut ihan eri tavalla ja tykkään syödä eri tavalla.

Menetin influenssassa painoa 18 kg ja olin sairaalassa. Ei meinannut palautua, koska mikään ei maistunut syötävältä.

Ei ollut koronaa. Vuosi oli 2014.

Vierailija
25/34 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairastanut influenssaa, pelkkiä flunssia. Pahin oli pari kolme vuotta sitten sairastettu flunssa, joka yskitti lähes 3 kuukautta putkeen. Kesään mennessä sekin loppui. Korona-aikana olen ollut täysin terve, koska käsiä on tullut pestyä paljon ja usein ja muutenkin ihmisten kanssa oleminen on varovaisempaa.

Vierailija
26/34 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime tammikuussa (tammikuu 2020) raju flunssa jota epäilen influenssaksi.

Pahimmillaan en meinannut saada henkeä ja oikean käden peukalon jänteisiin sekä ranteeseen iski joku tulehdus.

Kädessä piti pitkään käyttää rannelastaa eikä nyt vuotta myöhemmin kyseisellä kädellä nosta kunnolla edes kahvikuppia.

Olen 46v mies, perusterve.

Vierailija
27/34 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa 2017-2018 jonkun kuumeen jälkitautina korvat jäivät täysin tukkoon limasta. Nenäkannusta ei hyötyä. Parin viikon päästä lentokoneen alipaine tyhjensi ne osittain. (Olisi varmaan kannattanut mennä lääkäriin, mutta ollut kokemuksena, ettei ole hyötyä. Buranaa osaan ottaa itsekin) Korvien lukkoisuus ja naksunta jatkui pari kuukautta, samalla kun loppulima valui hiljalleen nielun kautta pois.

Vierailija
28/34 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti meni mullakin influenssan aikana ja ei ole entisellään vaikka 7 v mennyt jo. Siihenki tottuu mut syöminen muuttui.

Vierailija
29/34 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivosumu kesti kuukauden. keskittyminen ei onnistunut yhtään. pää oli jotenki sekaisin ja sydän hakkasi omiaan. väsymys ja vielä enemmän väsyminen pienestä ponnistelusta. piti levätä vähän väliä ja kotona sai kuulla napinaa asiasta. tästä on vuosia aikaa, mutta vieläkin nukun eniten perheessä.

Vierailija
30/34 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma jäi eli sairastaminen vain heikensi minua. Nyt olen riskiryhmää. Hengenahdistus alkoi influenssassa eikä loppunutkaan.

Vierailija
31/34 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajuaisi meni pysyvästi. makuaisti myös.

Vierailija
32/34 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvaurio tuli. Muuten toivuin vuodessa.

Vierailija
33/34 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänvika täälläkin. todettiin heti influenssan jälkeen. no tauti oli todella raju

Vierailija
34/34 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairastin  influenssan talvella -17.  Sen jälkeen en päässyt entiselleni.   Uupumus jatkui tuli sydän vaivan kaltaisia oireita."

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ellelazarov/ferritiini-taikasana-uupum…