Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raukkamainen anoppi kostaa koko perheelle

Vierailija
25.05.2014 |

Muutama viikko sitten sanoin lopultakin anopille suoraa, mitä hänestä ajattelen. Enite pänni ruoka: olen vegaani, mutta sitä hän ei suostu uskomaan, vaan aina käydessämme (käymme noin kerran viikossa, asuttaan 3 km  päässä) tarjoaa lihapullia, kinkkuvoileipiä jne. eikä vahingossakaan mitään minulle sopivaa.

Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen. Mies tuki minua. Anoppi meni hiljaiseksi. Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen.

Tänään mentiin hakemaan peräkärryjä lainaan, aina ennen on ne saatu, mutta appi sanoi, että ne on menossa naapurille huomiseksi, ne on jo lastattu täyteen. Luvattiin, että puretaan kuorma ja lastataan takaisin, koska todella tarvitsimme kärryjä. Ei käy, ei vieraitten (naapureitten!!!) tavaroihin mennä noin vain koskemaan. Ja tiesivät, että kärryjä tarvitaan, kun on autotalliremppa menossa.

Sitten ehdotimme, että lähdetään lasten kanssa kuumana päivänä uimaan mökille, sinne on 15 km matkaa. Kuulemma ei käy, kun heille on tulossa sinne illaksi vieraita. Mies sanoi, että me mennään edeltä ja lämmitetään sauna, ollaan illaksi jo pois. Ei käy sekään jonkun tekosyyn takia.

Kotimatkalla mies päätti, että mennään silti mökille, ehditään olemaan monta tuntia ennen iltaa. Mökkitien puomi oli lukossa, avain ei ollut tavallisella paikallaan. Käveltiin mökille 800 m, mökin vara-avain ei ollut paikallaan sekään. Uimassa käytiin, mutta saunaa ei saatu lämmitettyä, ei grillattua (grilli lukkojen takana). Kun mies soitti isälleen, että avaimet on kadoksissa, niin tämä kysyi, että kenen se mökki on, hänen vai meidän.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:49"]

Olen sitä mieltä, että vegaanit huolehtikoot omista ruuistaan. En edes tiedä, mitä ruokaa tuollaiselle ruokapellelle pitäisi laittaa. Kyse on sinun valinnastasi, ei sairaudesta. Koska välimatka on noin lyhyt, et kuole vierailun aikana nälkään.

Peräkärry ja mökki ovat appivanhempiesi, eivät sinun tai miehesi. Minusta juuri te ylitätte rajat törkeällä tavalla.

Ota eväät mukaan anoppilaan ja pyydä heiltä anteeksi huonoa käytöstäsi.

[/quote]

Pakko olla trolli. Tai sitten ääritapauksessa, ehkä joku mt- tai persoonallisuushäiriöinen, joka ei pysty tiedostamaan miten huonosti käyttäytyy.

Vierailija
22/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asettanut miehesi ikävään välikäteen huonolla käytökselläsi. Käytte joka viikko syömässä jonkun kotona, ja sitten valitatte tarjottavista. Kasvissyöntisi on ihan turhaa nirsoilua ja ruoalla leikkimistä, eli mitään oikeaa syytä ei ole sille ettetkö voisi syödä sitä mitä tarjotaan.

Ja ne peräkärrythän ja mökithän ei teille kuulu, hankitte omat ja sillä sipuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkosi suoraselkäisesti puolusti vaimoaan kun loukkasit häntä ihan turhanpäiväisellä aiheella. Jos miniä-appivanhemmat-suhteessa ei ole muuta ongelmaa kuin lihapullat ja kinkkuvoileivät, niin pitäähän niitä väkisin jostain esiin kaivaa.

Nyt on varmasti mukava olo, kun teit selväksi mitä ajattelet lihapullista? Voit miettiä suoraselkäisyyttäsi ja suorapuheisuuttasi vaikkapa rautakaupassa, kun kipaisette ostamaan oman peräkärryn. Sitten voitte kehua itseänne ja muistella anopin hölmöä ilmettä, kun kerroit hänelle elämän totuuksia, vanhalle harpulle, oman mökkinne saunassa ja laiturilla, kunhan ensin sen ostatte omilla rahoillanne.

Vierailija
24/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:03"]

Olet asettanut miehesi ikävään välikäteen huonolla käytökselläsi. Käytte joka viikko syömässä jonkun kotona, ja sitten valitatte tarjottavista. Kasvissyöntisi on ihan turhaa nirsoilua ja ruoalla leikkimistä, eli mitään oikeaa syytä ei ole sille ettetkö voisi syödä sitä mitä tarjotaan.

Ja ne peräkärrythän ja mökithän ei teille kuulu, hankitte omat ja sillä sipuli.

[/quote]

tätä myös nauroin, että ap ja mies käyttävät paljon palveluksia hyväkseen (käyvät usein syömässä, lainailevat sitä ja tätä). Toivottavasti tajuat pyytää anteeksi, on erittäin tärkeää lastesi kannalta, että välit säilyvät isovanhempiin. mietin kanssa, että tämän on pakko olla provo, eihän kukaan voi olla noin itsekäs uuno!

Vierailija
25/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosta saa kyllä sellaisen kuvan, että oot aukonut sille päätäsi vähän muustakin kun noista ruoista ("Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen"). Ja jos te käytte siellä niinkin usein kun kerran viikossa niin mun mielestäni teidän on todella epäreilua olettaa, että appivanhemmat jaksaisivat olla kokkaamassa ensin ruokaa kaikille muille ja sitten vielä vegaanista ruokaa sulle. 

Ja toisekseen, mä en todellakaan usko, että nuo peräkärry- ja mökkitapaukset olisivat mitään kostoa. Te olette kohtuuttomia kun luulette, että voitte vaan karauttaa paikalle ilman mitään ennakkovaroituksia ja lainata peräkärryä ja mökkiä. 

"Ei käy sekään jonkun tekosyyn takia." No sitten ei käy. Ja olipa se annettu syy sitten sun mielestäsi uskottava tai ei niin ei heidän tarvitse teitä päästää mökillensä eikä heillä tarvitse edes olla siihen sen kummempaa syytä kuin että ei huvita. 

Ihan naurettavaa miten sulla on edes pokkaa haukkua anoppisi ja sitten voitte jatkaa vielä normaalisti vierailuja ja olettaa kaikenlaisia palveluksia heiltä. Kuulostat todella itsekeskeiseltä ja epämiellyttävältä ihmiseltä. Mene itseesi.

Vierailija
26/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lastenhoitoapukin kelpaa muiden palveluksien ohella? No mutta onhan se nyt maailmanloppu, että anoppi ei laita kuin kinkkuleipää ja lihapullaa pöytään. Kamala mummo lapsillasi, I feel your pain;)

Vierailija
27/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään antaisi purkaa toisten tavaroita siitä syystä että ne ei ole omia ja että omistaja on lastannut ne niin että pysyy ja kuka korvaa jos lastaatte huonosti ja jotain särkyy?

Vierailija
28/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen tässä puolellasi. Anoppisi luultavasti vihaa sinua ja vegaaniuttasi ja on yrittänyt tahallan ärsyttää sinua. Kun sitten vihdoin nostit kissan pöydälle, niin anoppisi sai loistavan tekosyyn marttyroitua ja nostaa myös appesi sinua vastaan. Juuri tuollaista se on. Mistään ei voida suoraan puhua vaan "vahingossa" on avaimet hukassa ja "vahingossa" tulee laitettua lihaa joka ruokaan. Ehkä kannattaa jättää tuollaiset riidanhaastajat oman onnensa nojaan. Heidän kanssaan ei voi selvitellä asioita asiallisesi. Heidän tyylinsä on passiivi-aggressivisuu.

Vierailija
29/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne tavarat lainaamisesta paranevat. Ymmärrän ihan täysin, että jossain vaiheessa tekee mieli laittaa stoppi niin peräkärryn kuin mökin lainaamiselle. Tuollainen "suorien sanojen sanominen"  on omiaan antamaan sen lopullisen sysäyksen. 

Vierailija
30/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua läpi, mitä toiset ovat kommentoineet. Mutta miksi ihmeessä käytte kerran viikossa syömässä anoppilassa, varsinkin, kun kertomasi mukaan välimatkaa on vain 3 kilometriä. Etkö voi syödä kotonasi niitä vegaaniruokia?

Vierailija
31/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa nyt sellaiselta avaukselta, että ap luuli saavansa hyvänkin provon aikaiseksi, sitten kun kaikki menisivät siihen hän poistuisi palstalta tälläisella loppukaneetilla: "Pitihän se arvata että kaikki lankeette mun provoon, hahhah mä oon niin hyvä"

Vaan kun kukaan ei langennutkaan noin huonoon ja typerään, hänellä ei olekaan yhtään mitään sanomista.

Vierailija
32/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen. Mies tuki minua. Anoppi meni hiljaiseksi. Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen"

Käytöksesi on kyllä pöyristyttää ja lapsellista. Miten voit sanoa anopillesi suorat sanat, vaikka käytätte heitä taloudellisesti törkeästi hyväksi. Eikä sekään riitä, vaan nirsoilet ruuan kanssa, etkä edes ole sairas, vaan tulet kerran viikossa valmiiseen pöytään mesomaan ruokatarjoilusta, vaikka välimatka on vain 3 km, ja vielä menet appivanhempien kotiin sanomaan suorat sanat. Miksi et pysy kotonasi ja valmista itsellesi ja miehellesi omat sapuskat, vaan käytätte vanhoja ihmisiä hyväksi. Ja vielä pitäisi peräkärrit ja kesämökit olla teidän käytössänne.  Etkö sinä ja miehesi osaa edes hävetä.

Appesi teki aivan oikein asettumalla anoppisi puolelle, muussa tapauksessa olisitte vieneet jopa tuhkatkin pesästä ja vaatineet viiden tähden palveluita. Ja vielä kesämökit ja peräkärrit pidätte itsestään selvänä. Appesi teki oikein lukitsemalla oman mökkinsä ja ottamalla avaimet pois.

Vierailija
33/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen."

Etkö sinä ja miehesi osaa edes HÄVETÄ.

Ja käytte entiseen malliin, eikö omatuntosi yhtään kolkuta...

Vierailija
34/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos tulee jotain haukkumisia kuvioon tai "suoraan puhumista", niin kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jotkut sitten loukkaantuvat ja välit pistetään jäähylle. Joskus ihan lopullisestikin, melko pienestä asiasta tässä on syntynyt aikamoinen soppa. Vai oliko anopilla joku muu kettumaisuus vielä kuin tuo ruokapolitiikka. Ehkä olisin itse alkanut roudailemaan aina omat ruuat mukana ja jos tästä vihjailusta ei olisi tullut muutosta, niin antanut olla. Puhunut miehelle ja antanut hänen hoitaa omat vanhempansa.

Vierailija
35/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja minulla on omaisuutta tasan tarkkaan auto. Harvoilla opiskelevilla kavereillani on autoa, joten sitä mielellään autoani lainailtaisiin.

Laitoin asialle stopin, ja ilmoitin kaikille etten lainaa autoani enää kellekkään, mistään syystä. Tämä sen takia, että alkoi ärsyttää järjestellä omia menojani muiden tarpeiden mukaan: "etkö voisi käydä kaupassa sen jälkeen, jos nyt ihan nopeasti lainaisin" yms.

Autoani alettiin pitää itsestäänselvyytenä, ja sen oletettiin olevan vapaassa käytössä silloin kun en sitä itse tarvinnut!!! Minulta tentattiin syitä, miksen autoa voinut lainata. Ihmiset oikeasti olettivat että olen tilivelvollinen. Pelkkä "ei valitettavasti sovi" ei tuntunut riittävän!!!

Vaikka bensat maksoivatkin, auto kuitenkin kuluu jokaisella kilometrillä.

Sinä teet aivan samaa anopillesi. Oikeasti, mietippä hetki. Anoppi on voinut siivota mökillä, eikä halunnut teitä sinne sotkemaan. Tai aikoivat tulla siivoamaan ja järjestelemään ennen vieraiden tuloa, ja te olisitte olleet tiellä. Ja sitten ihmettelet, kun appiukko hermostui miehellesi: teille oli ilmoitettu, ettei mökkivierailu sovi, ja menitte silti omine lupinenne. Ja sitten vielä ärsyynnytte, kun avaimia ei olekaan paikalla!!

Peräkärryä ette saaneet koska se oli jo lainassa, mitä parempia syitä tarvitset???

Käyttäydytte todella huonosti. Vaikka kuinka olisivat lähisukua, olette kuitenkin vieraita mökillä ja heidän kotonaan..

Vierailija
36/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli!

Ei noin röyhkeitä ja törkeitä ja itsepäisiä ja tyhmiä voi olla kuin ap ja miehensä!!

Vierailija
37/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan gluteenitonta ruokavaliota. Ei ole keliakiaa, mutta muista terveydellisistä syistä. En missään nimessä kehtaisi vaatia että minulle pitäisi laittaa gluteenitonta ruokaa, ei edes anoppilassa. Omat vanhempanikaan eivät ole ottaneet oikein tosissaan tätä asiaa, joten annan sen olla ja syön mitä katson voivani. En ota nokkiini eikä kävisi mielessänikään alkaa sanelemaan miten toisten pitäisi olla. Eri asia jos olisi diagnoosi, mutta sittenkin varmaan veisin omat eväät tai ainakin neuvoisin miten mahdollisimman vähällä vaivalla voi toteuttaa. Tee itse voileipäsi ilman kinkkua. 

Voin arvata että se anoppi myös pesee Kivi-Hiippalin kestovaipat väärässä lämpötilassa eikä viitsi opetella vessaviestintää ja sukupuolineutraalia kasvatusta, se törkeä lehmä.

Vierailija
38/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sovitte peräkärryn lainasta? Mä ainakin olisin sopinut n. viikkoa etukäteen. Silloin varmaan sekä naapurit että te olisitte voineet lainata kärryä. 

Kun appivanhemmat sanoivat, että älkää menkö mökille tänään, koska meille on tulossa sinne vieraita, niin miksi ihmeessä te menitte sinne? Mökki ei selvästikään ole teidän yhteinen, koska teillä ei ole sinne avaimia. 

Noi ruoka-asiat on niin lapsellisia, että niitä ei vaan jaksa. 

Vierailija
39/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilkeät yhä edelleen viedä mummolaan lapsikatraasi ja miehesi  viikottain  syömään  ja vaadit viiden tähden palveluita  tai muuten anoppisi saa kuulla "suorat sanat".

Rouvalle oma kasvismenu, miehellesi  pippuripihvi, Nikopetterille pizzaa, pikku Annikalle lihapullat ja Villepetterille kinkkukiusaus ja vanha anoppi ja appi saa tyytyä siihen mitä teidän katraanne nyt milloinkin keksikään pyytää.

Niin ja sauna, grilli ja kesämökki pitäisi olla vain teidän käytössä, vaikka tuskin olette laittaneet niiden eteen tikkua ristiin, saati peräkärrin hankimisessa eli kaikki mulle ja heti. Se on mottoni, viis muista. Ja tietysti ilmainen lastenvahti.

Vierailija
40/155 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan tämä on.

Eihän kukaan täysjärkinen oleta että ketään kiinnostaa hänen syömisensä. Ja kukaan aikuinen ei jatkuvasti kulje omien vanhempiensa tai appivanhempiensa kukkarolla.  toisin sanoen käytä heidän palveluksiaan ja omaisuuttaan omin luvin ja säännöllisesti.
 Kuka kehtaa syödä toisten pöydässä säännöllisesti koko perheellä? Ja LISÄKSI käyttää toisten mökkiä ja peräkärriä kuin omaansa.

Ja vielä kiellosta huolimatta väkisin menee toisten mökille.

En usko tähän.

Olemme kysyneet lasten isovanhempien mökkiä lainaan kerran vuodessa pariksi yötä. Jos ei käy/kävisi, niin en pidä sitä kostona. Se on heidän mökkinsä ja heillä täysi oikeus lainata tai olla lainaamatta.