5v haluaa muuttaa isälleen :(
Tyttö on viettänyt yhä pitempiä aikoja isänsä luona, viikonloput ovat venyneet. Nyt ei halua tulla enää kotiin ollenkaan :( Kerran pari kuussa. Isälle käy tämä ja niin käy äitipuolelle mutta minulle ei. Isä on järjestänyt jo tapaamisen lastenvalvojan kanssa. Ei hittolainen!!!!
Kommentit (80)
En ihmettele, että lapsi haluaa isälleen. Kuinkahan monta muutakin lasta halauisi olla isänsä kanssa, mutta oikeus on "tuominnut" heidät äidin luokse jossa lapsi kärsii.
-mies-
5-vuotias ei päätä asumisestaan. Todennäköisesti isän luona hemmotellaan ja arki äidin kanssa ei enää maistuisi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:31"]
5-vuotias ei päätä asumisestaan. Todennäköisesti isän luona hemmotellaan ja arki äidin kanssa ei enää maistuisi.
[/quote]
Aivan. Oikeus päättää missä lapsen on hyvä olla ei lapsi itse. Oikeus tottakai tietää lasta paremmin missä hänen on hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:31"]
[/quote]
Aivan. Oikeus päättää missä lapsen on hyvä olla ei lapsi itse. Oikeus tottakai tietää lasta paremmin missä hänen on hyvä olla.
[/quote]
Vanhemmat ensisijaisesti sopivat lapsen asumisesta. Jos he eivät siihen kykene, niin oikeus tekee ratkaisun.
Mikä hemmetti siinä on ettei voida pistää puoliksi: toinen viikko äidillä ja toinen viikko isällä. Asun maassa, jossa tuo on ihan normi meno. Ihmettelen suuresti Suoman etä-lähimeininkiä. Terv. Kokemusta juurikin 5-vuotiaasta, joka eron jälkeen vietti suoraan viikon äidillä ja viikon isällä.
Kannattaa laittaa selkeät ajat milloin ollaan missäkin, ei tule nokan koputtamista kenellekkään.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:40"]
Vanhemmat ensisijaisesti sopivat lapsen asumisesta. Jos he eivät siihen kykene, niin oikeus tekee ratkaisun.
[/quote]
Jos äiti ei ole narkomaani, alkoholisti tai mieleterveyspotilas on lapsi 100% varmuudella hänen huostassa. Siinä ei juurikaan oikeuslaitoksella ole vaikea päätös täällä suomessa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:41"]
Mikä hemmetti siinä on ettei voida pistää puoliksi: toinen viikko äidillä ja toinen viikko isällä. Asun maassa, jossa tuo on ihan normi meno. Ihmettelen suuresti Suoman etä-lähimeininkiä. Terv. Kokemusta juurikin 5-vuotiaasta, joka eron jälkeen vietti suoraan viikon äidillä ja viikon isällä.
[/quote]
No täällähän pääsääntöisesti vihataan ex:ää eron jälkeen eikä hänelle haluta suoda mitään iloa eron jälkeen. Ei kannata antaa olla oman lapsensa kanssa vaan sekin yritetään omia/vieraannuttaa isästään.
Ap täällä, en aio suostuaviikko-viikkoon koska suhde sisariin kärsisi. En tiedä hemmotellaanko isän luona, sellaista ei ole tullut ilmi, mutta nähtävästi tyttö saa enempi huomiota ja heillä on aikaa mm. ulkoilla enemmän. Mutta tuskin se mikään peruste on että isä saisi lähihuoltajuuden? Ja olen joustanut tapaamisissa koska oma mies on ollut niin paljon töissä että elämä kolmen alle 7vn kanssa on vaikeaa ja olen raskaana.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]Hemmottelevatko isä ja äitipuoli lasta? Onko äitipuoli alkanut puhumaan lapselle, mitä kaikkea kivaa voidaan tehdä, oma hieno huone, trampoliini pihalle, matkoja ym...... Äitipuoli on saattanut alkaa ajattelemaan rahaa. Miehen ei tarvi enää maksaa sinulle elatuksesta, sinä maksaisit heille, sinä et saisi enää yksinhuoltaja korotusta lapsilisään ym... Minulla ei ole lapsia, mutta on kokemusta "äitipuolesta" jota inhosin jo lapsena. Sai aikaan 10 vuoden tauon, etten nähnyt isää enkä kuullut hänestä mitään. Tapasin isän uudestaan 16v setäni vaimon aloitteesta. "äitipuoleni" järkyttyi, kun ei pystynyt estämään tapaamista. 17v sain tietää miksi isä ei maksanut elatustukia äidilleni. Syy oli tässä naisessa :(
[/quote]
Mitä vittua? Ihan kuin ne äitipuolet olisi aina kaiken pahan alku ja juuri. Ei ole. Minulla oli mahtava äitipuoli ja olen itsekin hyvä äitipuoli jota lapset rakastavat ja joita itse rakastan. Hemmottelua ei tarvita! Eikä esim. uusien vaatteiden osto/lelu silloin tällöin ole hemmottelua vaan normi-elämää, samanmoista kuin toisessakin kodissa. Meillä lapset siivoaa ja osallistuu "arkeen" samalla tavalla kuin muutkin!
Miten nykyinen miehesi suhtautuu tyttäreesi? Tyttö on siis ainoa erolapsi ja teillä on 2 lasta ja kolmas tulossa nykyisen miehesi kanssa? Minäkin olisin sinuna onneton jos 5-vuotiaani sanoisi noin, mutta kuulostaa siltä, että ehkä tytön voisi olla hyvä olla vuoroviikkolapsena tai enemmänkin isällä. Sinunkin arki helpottuisi.Vuoroviikoilla aivan varmasti sisaruussuhteet säilyvät.
lapsi ei saa tarpeeksi huomiota äidin luona varsinkin jos vauva tulossa, äiti haluaa pikkusisaruksille leikittäjän
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]Hemmottelevatko isä ja äitipuoli lasta? Onko äitipuoli alkanut puhumaan lapselle, mitä kaikkea kivaa voidaan tehdä, oma hieno huone, trampoliini pihalle, matkoja ym...... Äitipuoli on saattanut alkaa ajattelemaan rahaa. Miehen ei tarvi enää maksaa sinulle elatuksesta, sinä maksaisit heille, sinä et saisi enää yksinhuoltaja korotusta lapsilisään ym... Minulla ei ole lapsia, mutta on kokemusta "äitipuolesta" jota inhosin jo lapsena. Sai aikaan 10 vuoden tauon, etten nähnyt isää enkä kuullut hänestä mitään. Tapasin isän uudestaan 16v setäni vaimon aloitteesta. "äitipuoleni" järkyttyi, kun ei pystynyt estämään tapaamista. 17v sain tietää miksi isä ei maksanut elatustukia äidilleni. Syy oli tässä naisessa :(
[/quote]No lapsen elatus maksaa edelleen yhtä paljon asui hän sitten kummalla vanhemmalla vaan. Tuossa ei voi voittaa rahaa.
[/quote]No lapsen elatus maksaa edelleen yhtä paljon asui hän sitten kummalla vanhemmalla vaan. Tuossa ei voi voittaa rahaa.
Kamalaa luettavaa :( Miksi lapsi ei voisi muuttaa isälleen jos itse haluaa ja isälle sopii? Onko lapsen etu asua äidin luona jos äiti ei jaksa lasta huomioida tarpeeksi ja kaiken huipuksi tekee vielä lisää lapsia?
Tulevaisuudessa olet ap entistä työllistetympi ja lapsi jää vielä vähemmälle.
Minusta 5-vuotias ei voi itse päättää tällaista asiaa. Ap:n täytyy kuitenkin rehellisesti miettiä haluaako estää vuoroviikot omista syistään vaiko oikeasti lapsen parhaaksi. Jos järjestelyt jää ennalleen lapselle voi korostaa että äiti ja isi ovat sopineet että sinä olet enemmän täällä mutta on ihanaa että voit välillä olla isän kanssa ja sinusta tykätään niin kovasti sielläkin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:22"]Miten nykyinen miehesi suhtautuu tyttäreesi? Tyttö on siis ainoa erolapsi ja teillä on 2 lasta ja kolmas tulossa nykyisen miehesi kanssa? Minäkin olisin sinuna onneton jos 5-vuotiaani sanoisi noin, mutta kuulostaa siltä, että ehkä tytön voisi olla hyvä olla vuoroviikkolapsena tai enemmänkin isällä. Sinunkin arki helpottuisi.Vuoroviikoilla aivan varmasti sisaruussuhteet säilyvät.
[/quote]
Ei ole ainoa erolapsi. Minulla on tämän 5vn isän toinenkin lapsi, joka menee syksyllä kouluun. Ja uuden miehen kanssa 1 lapsi. Ja 7v ei halua muuttaa isille, paitsi jos 5v saa muuttaa niin sitten haluaa hänkin :(
Ja vaikka arki helpottuisi niin sisarussuhde kärsisi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:48"]Minusta 5-vuotias ei voi itse päättää tällaista asiaa. Ap:n täytyy kuitenkin rehellisesti miettiä haluaako estää vuoroviikot omista syistään vaiko oikeasti lapsen parhaaksi. Jos järjestelyt jää ennalleen lapselle voi korostaa että äiti ja isi ovat sopineet että sinä olet enemmän täällä mutta on ihanaa että voit välillä olla isän kanssa ja sinusta tykätään niin kovasti sielläkin.
[/quote]
No ei voi päättää itse mutta isä on varannut ajan lastenvalvojalle kun kieltäydyin antamasta 5vtä. En voi hyväksyä sitä että äitipuoli saisi viettää enempi aikaa minun lapsen kanssa kuin minä. Vaikka kiva nainen onkin,niin ei. Ja jos vanhempikin lapsi lähtisi niin ei ei ei. Tuntuu pahalta,että sisarukset erotettaisiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:22"]Miten nykyinen miehesi suhtautuu tyttäreesi? Tyttö on siis ainoa erolapsi ja teillä on 2 lasta ja kolmas tulossa nykyisen miehesi kanssa? Minäkin olisin sinuna onneton jos 5-vuotiaani sanoisi noin, mutta kuulostaa siltä, että ehkä tytön voisi olla hyvä olla vuoroviikkolapsena tai enemmänkin isällä. Sinunkin arki helpottuisi.Vuoroviikoilla aivan varmasti sisaruussuhteet säilyvät.
[/quote]
Ei ole ainoa erolapsi. Minulla on tämän 5vn isän toinenkin lapsi, joka menee syksyllä kouluun. Ja uuden miehen kanssa 1 lapsi. Ja 7v ei halua muuttaa isille, paitsi jos 5v saa muuttaa niin sitten haluaa hänkin :(
Ja vaikka arki helpottuisi niin sisarussuhde kärsisi.
Ap
[/quote]
mutta eikö isäsuhde ole tärkeämpi kuin sisarussuhde ja varsinkin kun kyse on puolisisaruksesta. Varmasti riittää vähempikin näkeminen.
Ap tässä. Tyttö on tosiaan ennen viettänyt joka toinen vkl ajan isällä. Nyt mitä enempi on siellä ollut sitä enempi tahtoo sinne muuttaa. Asuvat kerrostalossa keskustassa, ei ole omaa huonetta (meillä jakaa pikkusiskonsa kanssa huoneen) heillä ollessaan tyttö on ainoa lapsi, meillä taas on 2 muutakin lasta. Saa varmaan enempi huomiota siellä ja siksi tahtoisi sinne. Mutta entäs välit sisaruksiin jos käy täällä minun luona vain joka toinen vkl??
Ap