Mitä luonnon eläimiä olette nähneet
Meidän pihapuissa kiipeilee oravat ja olen ajanut hirven yli.
Kommentit (72)
Kettuja, näätä, minkkejä, lumikkoja, rusakoita, metsäjäniksiä, peuroja, kauriita, hirviä. Sammakoita, kyykäärmeitä, oravia, myyriä, metsähiiriä, rottia. Lintuja en niin tunne mutta ainakin korppeja, merikotkia, hiirihaukkoja, huuhkajan ja palokärjen. Uskon myös nähneeni suden mutta en ole varma. Ilveksen tuoreet jäljet olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Apinoita. Asun pk-seudulla
Itse olen nähnyt vain Turussa ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Kettuja, näätä, minkkejä, lumikkoja, rusakoita, metsäjäniksiä, peuroja, kauriita, hirviä. Sammakoita, kyykäärmeitä, oravia, myyriä, metsähiiriä, rottia. Lintuja en niin tunne mutta ainakin korppeja, merikotkia, hiirihaukkoja, huuhkajan ja palokärjen. Uskon myös nähneeni suden mutta en ole varma. Ilveksen tuoreet jäljet olen nähnyt.
Unohdin mainita korpit, kunpa niitä tulisi maalta muutama Tampereelle. Jännittävä ääni, voittaa variksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syönyt karhua, hirveä ja jänistä, mutten ole nähnyt niitä ikinä luonnossa.
Et oo ikinä nähnyt hirveä tai jänistä? Niitähän on joka puolella. Hirviä ihan riesaksi asti.
Rantakäärme, kyykäärme, kauris, siili, orava, hirvi, poro, sammakko, etana, kotilo, hyttynen, kastemato, kettu, jänis, rusakko, lintuja, muurahaisia, nilviäisiä, heinäsirkka, ampiaisen, mehiläinen, kimalainen, hylje, pyöriäinen
Suomalaiset eläimet siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita korpit, kunpa niitä tulisi maalta muutama Tampereelle. Jännittävä ääni, voittaa variksen.
Kyllä niitä täällä on. Olen havainnut.
Ai niin sisilisko, kiipesi kanssa housunlahkeesta sisään. Oli ehkä kainein tanssi, jonka olen koskaan tanssinut, oli tunnetta mukana.
Vierailija kirjoitti:
Karhu, susi, ilves, ahma, supi, näätä, peura ja villisika ovat näkemättä.
90 % tien vieressä olevista epämääräisistä karvaraadoista on supikoiria, oman otantani mukaan!
Villisikoja olen nähnyt Alankomaissa. Suomalaisista elukoista Suomessa hienointa ja ehdottomasti yllättävintä oli, kun ilves juoksi tien yli. Tiesinhän, että niitä on, mutta kun sen näki livenä, niin wau!
Peukaloisten näkemisestä tulen aina hyvälle mielelle, ne on jotenkin hassuja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä täällä on. Olen havainnut.
Meillä Pirkkalassa asui lähimetsässä vuosia korppi! Näin sen usen korkealla puussa koiralenkillä. Ihan kun olisin kuullut sen äänen taas ihan joskus kuukausi sitten.
En juuri mitään, vaikka vartuinkin maalla. Tuskin edes kotkaa olen nähnyt. Hirviä pari kertaa ja tien laidalla supikoiran tai ehkä ketun raadon.
Hirviä, kuukkeleita, kettuja, majavan, korppeja nuo nyt tulivat mieleen
Ihan luonnossa nyt vaikka mitä lintuja, hirvi peura, kettu, jänis, rusakko, rotta, päästäinen, metsähiiri, sammakko, hylje, erinäisiä kaloja siis uimassa, en tarkoita ongen koukun päässä vaan esim. rannasta käsin ahvenia ja hauen, lumikko, saukko. Nämä ainakin, osan vaikka kuinka monta kertaa, mutta lumikon vain kerran. varmaan muitakin, mutta nämä tulee mieleen.
Suomen luonnossa on tullut vastaan ainakin karhu, kettu, peura, hirvi, poro, lumikko, kärppä, orava, päästäinen, hiiri, siili, sisilisko, kyy, jänis, merikotka, pöllö, haukka, käki, haarapääsky, palokärki, joutsen, kurki, kuukkeli, riekko, pyy, metso, fasaani (paljon muitakin lintuja).
Mieleen paineita hetkiä:
Karhun näin seisomassa harjun päällä mökkitiellä kävellessäni. Se kääntyi ympäri ja lähti pois.
Merikotkan näin istumassa joen jäällä Rovaniemellä. Sitten kotka lähti lentoon ja kaarteli taivaalla. Se oli valtavan suuri.
Näin hirviperheen, emon ja kaksi vasaa, jotka juoksivat tien yli ja jatkoivat matkaa pellon halki kohti auringon laskua (ihan oikeasti). Oli upea hetki.
Hirveen olen metsässä kirjaimellisesti törmännyt, jalan siis, en autolla. Miten ne voivatkin maastoutua niin hyvin. Bäm! Siinä se vaan ihan rauhassa natusteli puiden lehtiä ja mä silitin sitä kaulasta. Karhea se oli. Myöhemmin olen nähnyt hirviä ja peuroja onneksi vähän kauempaa :D
Jäniksiä, tai ehkä rusakoita, en ole varma. Ja täällä helsingissä yhteen aikaan ihan vilisi citykaneja. Kanien myötä tulivat tietysti saalistajat ja niinpä Helsingin Kampissa näin oikein hyväkuntoisen ketun jopa!
Haukan - kanahaukka se taisi olla - olen nähnyt myös ihan lähietäisyydeltä, oli saaliinsa kimpussa.
Helsingis keskustassa bongattua on tullut myös siili.
Pari kertaa olen nähnyt kyykäärmeen. Jyrsijöistä hiiren ja rotan, yäks.
Supikoira on tullut myös nähtyä.
Joutsenia tietty ja erinäisiä lintuja (joita en hyvin tunnista kylläkään).
Aika hyvin näin kaupunkilaiseksi :D
Satiaisia ja täitä.