Mitä luonnon eläimiä olette nähneet
Meidän pihapuissa kiipeilee oravat ja olen ajanut hirven yli.
Kommentit (72)
Ketunpoikasia leikkimässä kesäaamuna. Ketun nukkumassa kerällä kiven päällä. Muutenkin paljon kettuja ja supikoiria. Ja rusakoita ja citykaneja. Merikotkan Kirkkonummella. Peuroja ja kauriita kulkee päivittäin takapihallamme pääkaupunkiseudun taajamassa.. Hirvivasa on lähtenyt seuraamaan sienireissulla. Saukon näin vantaanjoessa. Kärppiä ja lumikoita usein metsässä. Kerran mäyrän omakotitaloalueella.
Sutta, ilvestä, karhua, ahmaa tai naalia en ole nähnyt. Olisi kiva.
Nämä siis suomessa. Ulkomailla mieleen on jäänyt pesukarhu, maaoravat (tiku ja taku :D), delfiinit, valaat (sini- ja miekka-), merileijonat, hylkeet ja kolibri.
Peuroja, rusakkoja, oravia, joutsenia jne kaikkia perus suomen eläimiä.
Mutta parhaiten jäi mieleen kenguru ja sen lapsi australian matkalla
Karhu, susi, tunturipöllö, vesikko, norppa, naali ja kuhankeittäjä näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Apinoita. Asun pk-seudulla
Näin aasin pk-seudulla käydessäni.
Olen käynyt melkein kaikki maailman akvaariot ja eläintarhat läpi. En kuitenkaan ole juuri nähnyt luonnossa eläimiä
Hirvi, kauris/peura, kettu, supikoira, lepakko, liito-orava, kyy, rantakäärme, huuhkaja, palokärki, närhi, herhiläinen, lumikko
Hirviä(ampunutkin muutaman), metsäkauriita, saukkoja(2 kertaa), rusakoita, metsäjäniksiä, metsoja, teeriä, riekkoja, käpytikkoja, närhiä, maakotkia, oravia, erilaisia haukkoja ja pöllöjä, hanhia, kurkia, joutsenia, kuoveja... kaikkia lintulajeja ei jaksa luetella...
Kettuja.
Sisiliskoja, kyykäärmeitä, sammakoita.
Sekä karhuja, että susia on muutaman
kymmenen kilometrin säteellä kodistani, mutta en ole nähnyt kuin jälkiä ja kavereiden riistakamerakuvia niistä.
Suurpetoja ja naalia lukuunottamatta olen nähnyt varmasti lähes kaikki Suomessa asuvat nisäkkäät, lintuja laskin joku kerta nähneeni liki 300 eri lajia.
Norjan rannikolla olen nähnyt ihan lähietäisyydeltä lahtivalaita. Olimme pysähtyneet ihan tavalliselle levähdyspaikalle jonkun vuonon suulle ja parvi tuli pyörimään ihan siihen rantaan. Se oli unohtumaton kokemus.
Kotimaisista havainnoista parhaiten on mieleen jäänyt saukko. Se eläin on kerrassaan hilpeää seurattavaa.
Kettuja ja kissan ja jotain pieniä turhakkeita. Haluan nähdä ilveksen💕💕💕💕💕💕