Nainen, onko laukut sinulle heikkous? Kuinka monta laukkua omistat?
Itse olen hieman obsessoitunut laukkuihin. Haluaisin nytkin tilata kolme laukkua mutta punnitsen vaan koko ajan onko järkeä, kun en niitä tarvitse, mutta ne vaan ilahduttavat vuodesta toiseen, eikä vain uudet vaan jopa 20 v sitten ostetut.
Tällä hetkellä minulla on 8 laukkua. Kaksi niistä on sellaisia, joita en ole käyttänyt enää vuosiin, mutta en niistä halua luopuakaan, jos vielä joskus haluankin niitä käyttää.
Kommentit (66)
Mulla on just sen verran laukkuja mitä tarvitsen eikä ole aikomusta hankkia lisää.
Päivittäisessä käytössä on musta Givenchy.
Ilta-/juhlalaukkuna Chanel.
Matkoilla mukana Louis Vuitton crossbody.
Kun tarvitsen enemmän tilaa Louis Vuitton olkalaukku.
Marc Jacobsit ja Guccit olen myynyt pois kun niille ei enää ollut sopivaa käyttötarkoitusta.
Mustalla Kånkenilla on menty jo monta vuotta. Muulle ei ole tarvetta.
Ei. Laukkuja kuitenkin on kertynyt, ikä 40.
3 matkalaukkua
Rinkka
2 selkäreppua
Juoksureppu
3 käsilaukkua, joista salkkumallista en käytä koskaan
4 bilelaukkua, 3 niistä saatu lahjaksi
3 meikkilaukkua, eri kokoiset eri pituisia matkoja varten.
En ole pätkääkään kiinnostunut laukuista. Omistan yhden ja se on ollut ihan toimiva. Sen lisäksi löytyy reppu ja urheilukassi
Herranjestas. Taidan olla laukkujen Imelda Marcos. Minulla on erilaisia laukkuja varmaankin n. 150 kappaletta, ehkä enemmänkin. Muutamia hinnakkaampia ja jonkun verran kirpputorilta ostettuja. Muut siltä väliltä. En omista yhtään reppua enkä varsinaisia matkalaukkuja, vain vintagea.
Onhan niitä vuosien varrella joitakin kertynyt. Eri tilanteisiin eri väskyt. Uskollisin palvelija on Three Bagsin nahkainen olkalaukku, jolla on jo niin paljon ikää, etten edes muista, millaion hankin sen. Vetoketjun olen kerran vaihtanut, mutta muuten laukku toimii edelleen lostavasti. Tuo taitaa olla muuten ainut ns. merkkilaukku, jos ei lasketa jotain Marimekon tilavaa markiisikankaista olkalaukkua.
Huvitti muuten, kun katsoin tänään, millaiset laukut ovat kuulemma nyt haluttuja. Yksi muistutti erehdyttävästi yhtä nuoruuden aikaista olkalaukkua. Tämä uutuus näytti olevan luonnonvalkoinen, minun oli kirkkaanpuhainen. Molemmissa on tavallaan kolme samankokoista lokeroa, jotka vetoketju sulkee. Suurin ero on siinä, että minun laukkuni ei maksanut maltaita, koska ei ollut merkkituote.
Jossain määrin heikkous, omistan noin 30 laukkua, joista vanhin on mummilta lahjaksi saatu merkkilaukku 80-luvulta, tuorein on viime vuodelta, ostin juuri ennen ensimmäistä lockdownia.
Laukkuja ei ole kuin muutama. Chanel ja pari vuittonia.Mutta korkokengät on mun heikko kohta. Kokoelmassa nyt muutama pari alle 320 paria. Eivät toki ole kaikki merkkikenkiä mutta löytyy kymmenkunta louboua ja muutamat manot ja miumiut. Kengät vie hirveesti tilaa kyllä ja niille on ihan oma huone.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just sen verran laukkuja mitä tarvitsen eikä ole aikomusta hankkia lisää.
Päivittäisessä käytössä on musta Givenchy.
Ilta-/juhlalaukkuna Chanel.
Matkoilla mukana Louis Vuitton crossbody.
Kun tarvitsen enemmän tilaa Louis Vuitton olkalaukku.
Marc Jacobsit ja Guccit olen myynyt pois kun niille ei enää ollut sopivaa käyttötarkoitusta.
Etkö koskaan kyllästy?
Varmaan mustia ”että sopii kaiken kanssa”?
On heikkous, enkä edes tiedä, miten monta laukkua omistan. Vain muutama niistä on kalliimpi, pääsääntöisesti hyvin kohtuullisen hintaisia, ja monet käytettynä hankittuja. Samoin kenkiä löytyy kuin Imelda Marcosilta. Vois kai sitä huonomminkin rahansa käyttää.
Ei oikeastaan, pidän enemmän kengistä. En ymmärrä, mikä tekee laukusta kauniin tai tyylikkään. Kavereilla tuntuu olevan aina kivoja, ajattomia, nättejä ja ennen kaikkea käytännöllisiä laukkuja, mutta kun luulen ostavani vastaavan, on se aina liian pieni, huonosti suunniteltu, ei sovi kenkien tai vaatteiden kanssa jne. jne.
Omistan tällä hetkellä kaksi reppua, joista toinen maksoi 15 euroa suutarin alelaarista ja toinen 250 euroa jostain hienommasta putiikista. Niiden lisäksi omistan yhden shopperin ja kolme pikkulaukkua, joista kahta voisi käyttää juhlissa. Hintahaitari näissä 20 - 300 €. Menisin silti mieluiten kaupungille pelkkä kangaskassi taskussa hätävarana mahdollisia ostoksia varten. Enkä viitsi ostaa enempää nurkkiin lojumaan.
Monta. Olin jossain vaiheessa mielistynyt Kipling laukkuihin. Niitä apinoita on lauma! Oikeasti 🤦♀️.
Omistan aika monta LVMH:n osaketta, laukkujen haalimisen olen jättänyt tyhmemmille.
Eivät ole. Mulla on olkalaukku, pikkulaukku ja 2 reppua.
Vierailija kirjoitti:
Mustalla Kånkenilla on menty jo monta vuotta. Muulle ei ole tarvetta.
Sama mulla.
Matkalaukku on matkustamista varten ja treenikassi treenejä varten. Arkena käytän reppua. Yksi ns käsilaukku on, ilmaiseksi jostain saatu, mutta ei mulla sille käyttöä oo ees joka vuosi.
1 Matkalaukku
2 Käsilaukkua
2 Selkäreppua
Eli yhteensä 5 laukkua omistan.
Vierailija kirjoitti:
Omistan aika monta LVMH:n osaketta, laukkujen haalimisen olen jättänyt tyhmemmille.
Aika monet sijoittajat elää normaalia elämää, minäkin. Eli on varaa hankkia myös laukkuja, jos ne kiinnostaa. Vuittuloita en tosin ole hankkinut lähinnä etten tulisi samaistetuksi pissiksiin. Ei tosin taida olla pelkoa :) mutta en kyllä yleensä niistä tykkääkään.
Onpas teillä paljon laukkuja.🤔
Mulla ei ole ollut ainakaan kymmeneen yhtään!
Ostan vain sellaisia vaatteita, joissa on sopivasti taskuja.
En oikeasti ole tarvinnut laukkua.
Kauppaan lähtiessä nappaan ajokortin ja pankkikortin mukaan.
Eihän siinä reissussa muuta tarvitse.
Iso kestokassi lähtee kyllä mukaan.