Mihin sijoittaisit 20 000 euroa?
Sen verta voisin nyt itse sijoittaa. Mihin se kannattaisi laittaa? Toivon nopeaa rahan monistumista.
Kommentit (25)
Sijoittaisin bear Teslaan 20-kertoimella. Tesla tuottaa 600 vuodessa osakekurssin perusteella lasketttuna arvonsa. Taatusti maailman yliarvostetuin osake.
Säästöön tulevaa hammas remonttia varten, silmälaseihin että saa kahden vuoden välein uudet, nykyiset maksan osamaksulla ja muiden sairauksien varalle varalle. Lisäksi kävisin säännöllisesti jalkahoidossa. Siispä terveys kuluihin.
Osakkeisiin, mutten anna sijoitussuosituksia. Muista ap että korkea tuotto = korkea riski.
Kun katsoo osakkeiden hintoja tällä hetkellä, niin en mihinkään. Maaliskuussa olisi kannattanut sjoittaa.
Juuri laitettiin kys summa osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoon
Meidän perheessä menee tuo summa alkoon kahdessa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Antaisin 10 % Jeesuksen työhön, kannattaa panostaa ikuisuuteen, rahoja et saa tästä maailmasta mukaasi kuollessasi.
Loput sijoittaisin rahoitusalalla olevan veljeni avustuksella.
Itse taas en haluaisi elättää pappeja rahoillani koska koko heidän asemansa ja ammattinsa perustuu satuun jota on käytetty tekosyynä sotimiseen ja kokonaisten sivilisaatioiden tuhoamiseen. Sellainen on hyvin epäeettistä ja suorastaan rikollista.
Osa vastaajista ei näköjään ymmärrä mitä sijoittaminen tarkoittaa...
Piensijoittaja kirjoitti:
Kun katsoo osakkeiden hintoja tällä hetkellä, niin en mihinkään. Maaliskuussa olisi kannattanut sjoittaa.
Kannattaa sijoittaa tasaisesti ja hajauttaen. Tolla tavalla jää paitsi tuotoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin 10 % Jeesuksen työhön, kannattaa panostaa ikuisuuteen, rahoja et saa tästä maailmasta mukaasi kuollessasi.
Itse taas en haluaisi elättää pappeja rahoillani koska koko heidän asemansa ja ammattinsa perustuu satuun jota on käytetty tekosyynä sotimiseen ja kokonaisten sivilisaatioiden tuhoamiseen. Sellainen on hyvin epäeettistä ja suorastaan rikollista.
Entäs suomalaisille pummeille?
Viinaan ja h u o r i i n. Kympillä merkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Osa vastaajista ei näköjään ymmärrä mitä sijoittaminen tarkoittaa...
Valtaosalle palstan lukijoista se onkin ylivoimaisen vaikea ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs suomalaisille pummeille?
En tue heitäkään. Sijoitukseni ovatkin 99% ulkomailla. Suomeen maksan veroina murto-osan siitä mitä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Alkoon
Alkossa on maailman toiseksi huonoin tuottosuhde heti Norjan Vinmonopoletin jälkeen.
Jos noin ison summan meinaa sijoittaa, niin ilman muuta kannattaa lähteä Keski-Eurooppaan pakettiauton ja peräkärryn kanssa. Tai edes Viroon, sieltäkin saa 200% paremman tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sijoittaa tasaisesti ja hajauttaen. Tolla tavalla jää paitsi tuotoista.
Kukin tavallaan. Itse ostin asuntoni 90-luvun laman pohjassa. Ensimmäisen sijoitusasunnon pörssikuplan puhjettua 2001 ja toisen 2008 teknokuplan puhjettua. Aion noudattaa samaa taktiikkaa osakkeidenkin kanssa, vaikka tämä kärsivällisyyttä vaatiikin.
Piensjoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan. Itse ostin asuntoni 90-luvun laman pohjassa. Ensimmäisen sijoitusasunnon pörssikuplan puhjettua 2001 ja toisen 2008 teknokuplan puhjettua. Aion noudattaa samaa taktiikkaa osakkeidenkin kanssa, vaikka tämä kärsivällisyyttä vaatiikin.
Eli olet 3 kertaa tänä aikana päässyt "ostoksille", ja menettänyt kymmenien vuosien tuotot... minä uskon yhä että "time in the market beats timing the market".
Kultaan.
Tosin jos sitä ei ois pakko sijoittaa, maksaisin varmaan lainoja pois. Mulla on siis sijoitusasunnoissa taloyhtiöiden remonttilainoja, parikin juuri tuon kokoista.