Missä on sellainen paikka kuin Hesa?
Kommentit (35)
Mää oon käyny hesas kaks kertaa. :)
Helsingissä asuvat hieman yksinkertaisia varsinkin ne vähän aikaa asuneet. Stadista puhuvat , mutta lapsellista puuttua hesa nimitykseen. Helsinki on Helsinki ja sillä selvä.
Massakaupunki,missä ihmisten äö on 0.
Se mikä on siellä kehäkolmosen sisäpuolella. Ei mikään kaksinen paikka.
Vituttaako? Se on ja pysyy Hesana ja vielä sellaisella sihauttavalla, makeilevalla ässällä lausuttuna, vaikka kuinka tynnyrissäkasvaneet itkevät Helsinkinsä tai Tsadinsa perään. Juntit ei teidän itkuistanne piittaa.
Hesa. Se on teidän korvien välissä.
Mä en ymmärrä miksi ihmiset ottavat tuon Hesaksi nimittelyn noin tosissaan :D Ei pitäisi ketään noin niinkuin henkilökohtaisella tasolla vaivata. Minäkin asun toisten mielestä mm. Jykylässä, Jykkylässä, Jyppikylässä, Jiikooällässä ja saa keksiä lisää sen mukaan kuin mieleen tulee, ei paljoa mun elämääni vaikuta vaikka sanoisivat kullinnupiksi.
No Helesingissä piäkaupuntiseuvvulla.
Aito Helsinkiläinen ei lesoile asuinpaikallaan, toisin kun nää "uus-stadilaiset" , jotka ehkä ennen kutsui myös paikkaa Hesaksi. :D
Muutenkin tosi XD:tä puuttua tälläseen. Helsingissä kun ei ole mitään lesottavaa. Niin nolo ja pieni mesta, jos vertaa ihan mihin muuhun vaan pääkaupunkiin.
Hesa on rakas kotikaupunkini jonne aina kaipaan kun olen pois. Hesa, ihmisen koti.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:27"]Vituttaako? Se on ja pysyy Hesana ja vielä sellaisella sihauttavalla, makeilevalla ässällä lausuttuna, vaikka kuinka tynnyrissäkasvaneet itkevät Helsinkinsä tai Tsadinsa perään. Juntit ei teidän itkuistanne piittaa.
Hesa. Se on teidän korvien välissä.
[/quote]
Ei vituta, miksi vituttaisi junttien puhetapa? :) Päin vastoin vain huvittaa jos Hesa sanaa joku haluaa käyttää, mutta siinähän käyttää.
Mitä sanaa ap itse käyttää? Stadi on jo niin 70-lukua et huhhhoijaa.. et ilmeisesti ole syntyperäinen helsinkiläinen, kun muitten kutsumanimet noin huvittaa?
Hesa on Hesburger. Hesburin perustaja oli Heikki Salminen. Hese=Helsinki
Noin 50 kilsan päässä Porvoosta. Siellä on Hesa. Hesalaiset on ihan omaa luokkaansa. Itsensä mielestä. Totuus on, että hesan porukat koostuu pääasiassa muualta tulleisiin, joille nousee kusipäähän. Koska onhan Hesa sentään pääkaupunki, stana.
Hesa on Rollosta, Pudiksesta ja Mansesta vielä vähä etelään.
En uskaltaisi tai osaisi ajaa autolla siellä hesassa...siis Helsingissä. Ratikka olisi auton kyljessä välittömästi... Otskoissa olisi: "mualainen tuli hessaan...". No miehän se...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:23"]Massakaupunki,missä ihmisten äö on 0.
Miksi on ihan O.K kertoa millä tahansa murteella,olevansa mistä tahansa ,paitsi Helsingistä?Miten se että on syntynyt jossain tietyssä paikassa tekee ihmisestä intellektuellin? Epäilen.
Vanhenpani, kuten myös kaikki isovanhempani ovat syntyneet ja asuneet Helsingissä.
Stadi on mun kotikaupunki ja tänne on aina ikävä kun reissaa maailmalla. Mun oma pikku stadi.
Jossakin landella ilmeisesti. Heinäkengät tuosta paikasta ainakin aina puhuvat.