Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen outo: Minusta luonnollinen iho virheineen on kauniimpi kuin meikattu

Vierailija
25.07.2014 |

Meikkivoiteella tasaiseksi peitetystä ihosta tulee mulle jotenkin muovinen ja epäaito vaikutelma, meikkaamaton iho taas on minusta aito, luonnollinen ja kaunis vaikka se olisi epätasainen ja siinä olisi virheitäkin. En tiedä mistä tämä fiiis on peräisin, mutta hyvin meikattu ihminen tuntuu jotenkin siltä kuin se ei olisi edes ihminen vaan joku nukke. Sitten taas jos näkee jonkun meikkaamattoman tai ainakin meikkaamattoman kasvojen ihon, ja henkilö näyttää piirteiltään edes vähänkin kauniilta, niin se vaan jotenkin on heti paljon kauniimpi kuin se täydellisesti meikattu. Kuin se olisi kaunis aito ihminen ja toinen joku muovinen nukke.

Tiedän että suurin osa ihmisistä kokee asian ihan päinvastoin, mutta onko ketään muuta joka kokee samoin kuin minä, vai olenko minä vaan ainoa outo?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:17"]

Meikkivoiteella tasaiseksi peitetystä ihosta tulee mulle jotenkin muovinen ja epäaito vaikutelma, meikkaamaton iho taas on minusta aito, luonnollinen ja kaunis vaikka se olisi epätasainen ja siinä olisi virheitäkin. En tiedä mistä tämä fiiis on peräisin, mutta hyvin meikattu ihminen tuntuu jotenkin siltä kuin se ei olisi edes ihminen vaan joku nukke. Sitten taas jos näkee jonkun meikkaamattoman tai ainakin meikkaamattoman kasvojen ihon, ja henkilö näyttää piirteiltään edes vähänkin kauniilta, niin se vaan jotenkin on heti paljon kauniimpi kuin se täydellisesti meikattu. Kuin se olisi kaunis aito ihminen ja toinen joku muovinen nukke.

Tiedän että suurin osa ihmisistä kokee asian ihan päinvastoin, mutta onko ketään muuta joka kokee samoin kuin minä, vai olenko minä vaan ainoa outo?

[/quote]

Voisiko tuosta lähtökohdasta tulla kuitenkin siihen johtopäätökseen, että hyvin meikatut kasvot ovat kevyesti ja aidon näköisesti meikatut eikä meikki pyri peittämään kaikkea? Liiallinen spakkeli tekee kenet tahansa muovisen näköiseksi. Eli täydellisesti meikattu voisi olla sellainen neutraali taitava meikki ja se "täydellisesti meikattu" josta sinä kirjoitit, todellisuudessa ylimeikattu.

Vierailija
2/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:29"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:17"]

[/quote]

Voisiko tuosta lähtökohdasta tulla kuitenkin siihen johtopäätökseen, että hyvin meikatut kasvot ovat kevyesti ja aidon näköisesti meikatut eikä meikki pyri peittämään kaikkea? Liiallinen spakkeli tekee kenet tahansa muovisen näköiseksi. Eli täydellisesti meikattu voisi olla sellainen neutraali taitava meikki ja se "täydellisesti meikattu" josta sinä kirjoitit, todellisuudessa ylimeikattu.

[/quote]

Niin. Aika paljon mahtuu täysin meikittömän ja peittävän pakkelin väliin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen samalla tavalla kuin sinä aloittaja. Pidän itseäni kauniina vaikka en koskaan meikkaa yhtään eikä ihoni ole täydellinen. Se on vähän hassua koska en varmastikaan täytä yleisiä kauneusnormeja, sillä iho on kasvoista punakka, kulmakarvat niin vaaleat ettei juuri erota ja silmäripsetkin olemattoman lyhyet. Siltikään en näe tarpeelliseksi meikata koska itse olen tyytyväinen ulkonäkööni. Olen kerran kokeillut mineraalimeikkejä kun oli kauppakeskuksessa ilmainen meikkaus, mutta meikki pysyi hyvännäköisenä vain pari tuntia ja oli sen jälkeen entistä kamalamman näköinen kun rasvoitti vain naaman kiiltäväksi ja likaisen näköiseksi (vaikka oli ammattilaisen tekemä meikki ja parhaat mahdolliset meikit).

Vierailija
4/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:42"]Minä ajattelen samalla tavalla kuin sinä aloittaja. Pidän itseäni kauniina vaikka en koskaan meikkaa yhtään eikä ihoni ole täydellinen. Se on vähän hassua koska en varmastikaan täytä yleisiä kauneusnormeja, sillä iho on kasvoista punakka, kulmakarvat niin vaaleat ettei juuri erota ja silmäripsetkin olemattoman lyhyet. Siltikään en näe tarpeelliseksi meikata koska itse olen tyytyväinen ulkonäkööni. Olen kerran kokeillut mineraalimeikkejä kun oli kauppakeskuksessa ilmainen meikkaus, mutta meikki pysyi hyvännäköisenä vain pari tuntia ja oli sen jälkeen entistä kamalamman näköinen kun rasvoitti vain naaman kiiltäväksi ja likaisen näköiseksi (vaikka oli ammattilaisen tekemä meikki ja parhaat mahdolliset meikit).

[/quote]

Aika erikoista. Mitä merkkiä kokeilit?

Itse käytän mineraalimeikkejä. Niillä saa juuri täydellisen luonnollisen näköisen ihon ilman epätadaisuuksia ja ihohuokosia.

Vierailija
5/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:17"]Meikkivoiteella tasaiseksi peitetystä ihosta tulee mulle jotenkin muovinen ja epäaito vaikutelma, meikkaamaton iho taas on minusta aito, luonnollinen ja kaunis vaikka se olisi epätasainen ja siinä olisi virheitäkin. En tiedä mistä tämä fiiis on peräisin, mutta hyvin meikattu ihminen tuntuu jotenkin siltä kuin se ei olisi edes ihminen vaan joku nukke. Sitten taas jos näkee jonkun meikkaamattoman tai ainakin meikkaamattoman kasvojen ihon, ja henkilö näyttää piirteiltään edes vähänkin kauniilta, niin se vaan jotenkin on heti paljon kauniimpi kuin se täydellisesti meikattu. Kuin se olisi kaunis aito ihminen ja toinen joku muovinen nukke.

[/quote]

Luulen että miehet pitävät luonnonkauniista naisesta enemmän kuin meikatusta.

Vierailija
6/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. jos googlaan meikkivoidetta laittaneiden kuvia, niin ne kaikki näyttää mun silmään muovisilta meikkivoiteella ja paremmilta ilman sitä meikkivoidetta, vaikka ois kovinkin epätasainen iho. Ymmärrän tuonkin pointin että monista liian pakkeloitu on ruma ja kevyesti meikattu kaunein, mutta mun silmiin se kevyt ihon meikkauskin näyttää jo siltä muoviselta. Eli sillä tavalla näen eri tavalla kuin muut.  -AP

Vierailija
7/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt nuorempana meikkivoidetta ollenkaan, samasta syystä. Nyt kun ikää on 45 vuotta olen opetellut käyttämään meikkivoidetta, koska sillä saa hehkua kasvojen väriin. Ennen hehkua oli paremmin omasta takaa.

Vierailija
8/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:50"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:17"]Meikkivoiteella tasaiseksi peitetystä ihosta tulee mulle jotenkin muovinen ja epäaito vaikutelma, meikkaamaton iho taas on minusta aito, luonnollinen ja kaunis vaikka se olisi epätasainen ja siinä olisi virheitäkin. En tiedä mistä tämä fiiis on peräisin, mutta hyvin meikattu ihminen tuntuu jotenkin siltä kuin se ei olisi edes ihminen vaan joku nukke. Sitten taas jos näkee jonkun meikkaamattoman tai ainakin meikkaamattoman kasvojen ihon, ja henkilö näyttää piirteiltään edes vähänkin kauniilta, niin se vaan jotenkin on heti paljon kauniimpi kuin se täydellisesti meikattu. Kuin se olisi kaunis aito ihminen ja toinen joku muovinen nukke.

[/quote]

Luulen että miehet pitävät luonnonkauniista naisesta enemmän kuin meikatusta.

[/quote]

Oman kokemukseni mukaan ei kyllä näin. Minun kokemuksen mukaan tykkäävät meikatuista enemmän mutta eivät teennäisen näköisistä eli liikaa meikkiä.

Vierailija
9/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:51"]No esim. jos googlaan meikkivoidetta laittaneiden kuvia, niin ne kaikki näyttää mun silmään muovisilta meikkivoiteella ja paremmilta ilman sitä meikkivoidetta, vaikka ois kovinkin epätasainen iho. Ymmärrän tuonkin pointin että monista liian pakkeloitu on ruma ja kevyesti meikattu kaunein, mutta mun silmiin se kevyt ihon meikkauskin näyttää jo siltä muoviselta. Eli sillä tavalla näen eri tavalla kuin muut.  -AP

[/quote]

Oikea laittotapa on juuri sellainen ettet sitä huomaa. Käypä peilin edessä katsomassa sun ihohuokoset nenän pielissä. Ne ei ole kauniit.

Vierailija
10/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 05:51"]No esim. jos googlaan meikkivoidetta laittaneiden kuvia, niin ne kaikki näyttää mun silmään muovisilta meikkivoiteella ja paremmilta ilman sitä meikkivoidetta, vaikka ois kovinkin epätasainen iho. Ymmärrän tuonkin pointin että monista liian pakkeloitu on ruma ja kevyesti meikattu kaunein, mutta mun silmiin se kevyt ihon meikkauskin näyttää jo siltä muoviselta. Eli sillä tavalla näen eri tavalla kuin muut.  -AP

[/quote]

Oikea laittotapa on juuri sellainen ettet sitä huomaa. Käypä peilin edessä katsomassa sun ihohuokoset nenän pielissä. Ne ei ole kauniit.

Vierailija
11/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä netissä meikattuina esiintyvillä on yleensä jo valmiiksi hyvä iho, jonka ovat peittäneet pakkelilla. Voin vakuuttaa sulle ap, että et todellakaan pitäisi mun aknearpista ihoani kauniina. Laitan voidetta, jolla saan vähän tasoitettua, mutta kyllä siitä alta näkyy ihan riittävän luonnollisesti edelleen kaipaamaasi epätäydellisyyttä. Oikea tilanne on kuitenkin paljon karumpi kuin mitä silmin näet.

Vierailija
12/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:06"]

[/quote]

[/quote]

Itseasiassa ihohuokoset on minusta ihmisillä kauniit, ne luo sitä luonnollista vaikutelmaa. Niissä on jotain samanlaista kuin pisamissa ja pisamatkin on tosi kauniita. Peitelty iho jossa ei näy huokosia on epäluonnollisen nukkemainen, eli muovinen. -AP

Vierailija
13/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:10"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:06"]

[/quote]

[/quote]

Itseasiassa ihohuokoset on minusta ihmisillä kauniit, ne luo sitä luonnollista vaikutelmaa. Niissä on jotain samanlaista kuin pisamissa ja pisamatkin on tosi kauniita. Peitelty iho jossa ei näy huokosia on epäluonnollisen nukkemainen, eli muovinen. -AP

[/quote]

Minäpä onnistun tasoittamaan ihon peittämättä pisamia! Ei ole pakkelua nähnytkään.

Vierailija
14/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä merkkiä olivat sen kummemmin. Esitteitä sain mukaan mutta nakkasin roskiin kun meikki ei sopinut mulle yhtään.

Vierailija
15/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kerralla onnistuu. Olen itsekin käynyt meikattava tyypillä joka vaan lisäs ja lisäs pakkelia. Näytin kamalalta. Silti olen sitä mieltä, että ehostus pukee joka naista. Mutta esittele sinä vain kirjavaa ihoasi rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi